Van droom naar nachtmerrie: wat een bizarre verkoopervaring...

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Dreamboy

Re: Van droom naar nachtmerrie: wat een bizarre verkoopervaring...

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-25 19:12

Weet je al wanneer hij gecastreerd / gekeurd gaat worden?

TheoLeo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-25 20:11

Dreamboy schreef:
Weet je al wanneer hij gecastreerd / gekeurd gaat worden?

morgen!

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-25 20:25

Ah spannend, hopelijk gaat alles gewoon voorspoedig.

TheoLeo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-25 23:08

opisop_shop schreef:
Ah spannend, hopelijk gaat alles gewoon voorspoedig.

Jaa spannend!! Als alles goed is wordt hij ook meteen gecastreerd en kan hij woensdag al met transport

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-25 00:05

Ach soms blijven kopers wat langer plakken omdat het klikt.

Hier kwam een bokker ooit een menwagen ophalen, precies op een dag dat we hier thuis ook een verjaardag hadden.
Die hebben gezellig een bakkie meegedronken en een taartje gegeten.

Nu jaren later nog steeds leuk contact mee! Soms klikt het ook gewoon.

Furst

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-25 08:09

Wij hadden dat dus ook met ons hondje. Super gezellige mensen en we waren daar ook 3 uur blijven plakken. Voor ons was het ook best ver enzo. We waren gewoon nieuwsgierige mensen want ze hadden ook karpers en we hadden gevraagd of we die mochten zien want ik had dat nog nooit gezien. Paar dagen later kreeg ik een berichtje dat ze hem zelf wilden houden en dat ze hem niet meer wilden verkopen. Voor mij voelde dat niet goed, dus via mijn moeder gecontacteerd en ja hoor ze hadden nog 1 pup :+
Dus via mijn moeder toch nog ons hondje opgehaald. Hebben we natuurlijk stil gehouden tot de papieren allemaal binnen waren. En hij is nog steeds gelukkig bij ons <3
Bleek dus ook dat zij ons niet vertrouwden omdat we daar zo lang waren gebleven. Ik had het niet erg gevonden als ze hadden gezegd dat we door moesten hoor. Maar mijn sociale capaciteit is door mijn autisme ook niet altijd even goed. Maar ja, sommige mensen laten dat dan op een andere manier zien...

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-25 09:44

De mensen die extreem lang (willen) blijven hangen en je de oren van de kop kleppen, krijg je het meeste gezeik mee is mijn ervaring.
Voor mij zou het dus een grote flag zijn en ik zou dat zelf ook nooit doen.
Ik kan me dus ook goed voorstellen dat je er op geweigerd wordt als koper van paard of hond.

Furst

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-25 09:45

Hmm, niet helemaal mee eens. Wij wilden gewoon onze puppy knuffelen en kennismaken met de mensen. En toen werd het ineens laat door al het gebabbel. Kan gebeuren denk ik. Maar vind het nog altijd bijzonder dat ze dan logen tegen ons.

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-25 09:47

Vind het vreemder dat je jezelf voordoet als een ander om alsnog aan die pup te komen :o

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-25 09:48

Ik kan me dat wel voorstellen, je wil niet weten war een gezeik je krijgt als je mensen afwijst op realiteit.
Enne; Je hebt het over liegen, maar volgens mij heb je weinig recht van spreken als je nu een hond hebt zitten terwijl die jou niet gegund was.

crow

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-25 09:51

Klinkt vooral als een oplichter en die zijn vaak extreem goed in manipuleren, waar mogelijk sprake van was in jullie eerste contact.

Omdenken, en blij zijn dat je er op tijd achter bent gekomen en niet met de gebakken peren achteraf zit.

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-25 10:01

Furst schreef:
Wij hadden dat dus ook met ons hondje. Super gezellige mensen en we waren daar ook 3 uur blijven plakken. Voor ons was het ook best ver enzo. We waren gewoon nieuwsgierige mensen want ze hadden ook karpers en we hadden gevraagd of we die mochten zien want ik had dat nog nooit gezien. Paar dagen later kreeg ik een berichtje dat ze hem zelf wilden houden en dat ze hem niet meer wilden verkopen. Voor mij voelde dat niet goed, dus via mijn moeder gecontacteerd en ja hoor ze hadden nog 1 pup :+
Dus via mijn moeder toch nog ons hondje opgehaald. Hebben we natuurlijk stil gehouden tot de papieren allemaal binnen waren. En hij is nog steeds gelukkig bij ons <3
Bleek dus ook dat zij ons niet vertrouwden omdat we daar zo lang waren gebleven. Ik had het niet erg gevonden als ze hadden gezegd dat we door moesten hoor. Maar mijn sociale capaciteit is door mijn autisme ook niet altijd even goed. Maar ja, sommige mensen laten dat dan op een andere manier zien...

Was het hondje je al toegezegd?
Ik denk dat je wat teveel aandacht voor de karpers en andere zaken had en dat ze twijfelden of je het hond echt leuk genoeg vond.

Furst

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-25 10:19

imaudy schreef:
Furst schreef:

Was het hondje je al toegezegd?
Ik denk dat je wat teveel aandacht voor de karpers en andere zaken had en dat ze twijfelden of je het hond echt leuk genoeg vond.

Ja hondje was ons al toegezegd inderdaad. Maar dat was niet het geval want we hebben ook veel met ons pupje geknuffeld (hij was toen 3 weken). We hadden goed contact, kregen veel foto's. En zoals bovenstaande zegt dat ze 't vreemd vind. Het zat mij niet lekker. Ik kreeg een berichtje dat hij een knak in de staart had en dat hij naar vrienden zou gaan want dat ze geen "slechte" pups wilden verkopen en een slechte naam wilden opbouwen. Dat zat mij niet lekker en ik wilde gewoon weten of het geen smoes was. Wij werden door de fokkers uitgemaakt als slechte mensen die niet goed voor hem zouden zorgen. De communicatie verliep trouwens met een meisje van 18, maar bleek achteraf het probleem bij de ouders te liggen.
We hebben toen er over nagedacht om hem alsnog te kopen of niet maar we voelden dat die bij ons hoorde.
Ik heb trouwens mijzelf niet voorgedaan als een ander. Mijn moeder is de pup echt gaan ophalen met een vriendin en alle communicatie verliep via haar. En daarna, als alle papieren in orde waren heb ik gewoon contact met ze opgenomen dat hij alsnog bij ons terecht is gekomen. En daar was dat meisje helemaal niet boos over. Hoe die ouders reageerden, geen idee.

En niet om raar over te komen, maar zoals in de openingspost waren ook deze mensen erg gelovig. Getuigen van Jehova.

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-25 10:38

Dat is ook raar gegaan pfoe!
Blij dat ik nooit zoiets ben tegengekomen.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-25 10:42

Ook aan de kant van de verkoper niet. Je verkoopt een pup aan A en dan blijkt hij naar B te zijn gegaan. Niet netjes.

TheoLeo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-25 10:43

BarbaLala schreef:
De mensen die extreem lang (willen) blijven hangen en je de oren van de kop kleppen, krijg je het meeste gezeik mee is mijn ervaring.
Ik kan me dus ook goed voorstellen dat je er op geweigerd wordt als koper van paard of hond.

Naja dat wij zo lang bleven kletsen was totaal niet de reden. Want de verkoper heeft dit zelf aangeboden en begon zelf heel haar levens verhaal te vertellen en bleef maar nieuwe dingen te laten zien en weer doorpraten over andere dingen. En het is dat we zelf op een gegeven moment zeiden van we moeten echt weg want de volgende dag zei ze nog dat ze zo’n goed gevoel bij me had en dat ze zo blij was dat haar paard naar mij ging. En pas de volgende dag zei ze dus dat ze op de koopovereenkomst mijn bedrijfsnaam had gezien en had gegoogled ..

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-25 10:52

TheoLeo schreef:
BarbaLala schreef:

Naja dat wij zo lang bleven kletsen was totaal niet de reden. Want de verkoper heeft dit zelf aangeboden en begon zelf heel haar levens verhaal te vertellen en bleef maar nieuwe dingen te laten zien en weer doorpraten over andere dingen. En het is dat we zelf op een gegeven moment zeiden van we moeten echt weg want de volgende dag zei ze nog dat ze zo’n goed gevoel bij me had en dat ze zo blij was dat haar paard naar mij ging. En pas de volgende dag zei ze dus dat ze op de koopovereenkomst mijn bedrijfsnaam had gezien en had gegoogled ..

Maar waarom stond de koopovereenkomst op je bedrijfsnaam?
Kocht je hem niet als particulier?

_Mir

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-25 10:55

Vreemd verhaal. Ik was persoonlijk bij de plotselinge prijsstijging al afgehaakt. Zo iets flik je gewoon niet.

TheoLeo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-25 11:15

_Mir schreef:
Vreemd verhaal. Ik was persoonlijk bij de plotselinge prijsstijging al afgehaakt. Zo iets flik je gewoon niet.

Tja ik had het er wel voor over en ik gunde ze het op dat moment wel ook. Hun zoontje kwam ook en vroeg of zijn vriendje die kwam spelen chocolade melk mocht drinken en de ouders zeiden nee dat bewaren we voor het weekend. Dus ik denk dat de financiën ook wat laag zitten; dus ik gunde hun die extra 2k wel.. maarja ik ben echt een gevoelig persoon dus ik zag er niet de rode vlag in die ik nu zie. Nu zou ik er echt noooit mee akkoord gaan

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-25 11:50

'Ik gunde hun die 2k wel???'

8)7

tyleysmiley

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-25 12:00

Ik vind je aannames wat betreft de financiën wel raar...er zijn zoveel gezinnen die het financieel wel goed hebben en de chocomel/sinas/zak chips voor het weekend bewaren hoor en doordeweeks gezond aan de melk/water enz zitten

TheoLeo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-25 12:31

tyleysmiley schreef:
Ik vind je aannames wat betreft de financiën wel raar...er zijn zoveel gezinnen die het financieel wel goed hebben en de chocomel/sinas/zak chips voor het weekend bewaren hoor en doordeweeks gezond aan de melk/water enz zitten

Het waren geen aannames; ze hebben zelf ook gezegd te druk te zijn en het niet meer te kunnen onderhouden en te veroorloven. Dus ik gunde ze het wel. Denk niet dat het een gezondheidskwestie was want ze dronken wel gewoon frisdrank lol.

TheoLeo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-25 12:34

Goof schreef:

8)7

Ik doneer ook best vaak geld aan mensen die het echt hard nodig hebben. Laatst ook €750 overgemaakt voor een ziek hondje van mensen. Dus inderdaad ik gun mensen het wel snel wanneer ik er een goed gevoel bij heb.. en ik weet hoe het kan zijn wanneer mensen wat minder te besteden hebben thuis. Mijn hart brak echt voor hun dat ze hun paarden moesten verkopen. Het zal ook niet voor niets zijn dat ze in eens €2000 meer wilde.. natuurlijk heeft mijn enthousiaste reactie een rol gespeeld. Maar het waren iig geen handelaars

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-25 12:45

rien10 schreef:
Ook aan de kant van de verkoper niet. Je verkoopt een pup aan A en dan blijkt hij naar B te zijn gegaan. Niet netjes.

Als je je dier verkoopt ben je het kwijt. Dit speelt ook heel vaak in de paardenwereld, dat de kopers ,die aan jou mooie verhalen ophingen, het paard daarna doorverkochten .Bij paarden hoor je er vaker over dan bij honden omdat het meestal over veel grotere bedragen gaat. Het geval van @Furst is weer iets anders omdat haar moeder het hondje kocht omdat de verkopers het niet aan @Furst gunden. Best vreemd. Heeft ze misschien iets beledigends over hun geloof gezegd? Als je heel lang blijft plakken en kletsen zit die kans er eerder in!

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-25 12:48

TheoLeo schreef:
Goof schreef:

8)7

Ik doneer ook best vaak geld aan mensen die het echt hard nodig hebben. Laatst ook €750 overgemaakt voor een ziek hondje van mensen. Dus inderdaad ik gun mensen het wel snel wanneer ik er een goed gevoel bij heb.. en ik weet hoe het kan zijn wanneer mensen wat minder te besteden hebben thuis. Mijn hart brak echt voor hun dat ze hun paarden moesten verkopen. Het zal ook niet voor niets zijn dat ze in eens €2000 meer wilde.. natuurlijk heeft mijn enthousiaste reactie een rol gespeeld. Maar het waren iig geen handelaars

Het zijn wellicht geen handelaars, maar wel fantastische zakenmensen :')
Ze lezen hun geinteresseerde perfect en zagen precies dat ze uit jou een flink slaatje konden slaan. Die mensen zijn niet zielig, je bent genaaid waar je bij stond.

Maar dat gezegd hebbende; mag ik je een tikkie doen wanneer ik wat krapper zit?