Volg je paard in 2025!

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

DJZ
Blogger

Re: Volg je paard in 2025!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-25 21:44

Ja echt zo trots op hem. Maar ook hoe hij in zijn totaliteit is veranderd. Hij is veel zachter geworden, ook zijn ogen staan kalm en als ik hem vrij laat, nadat ik met hem bezig ben geweest, blijft hij gezellig staan of scharreld wat rond, voordat hij rustig terug loopt naar de anderen. Eerder wist hij niet hoe snel hij terug moest rennen :(:)

DJZ
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-25 13:34

Even een Vigo update:

Kijk en beoordeel :)) <3

Furst

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-25 15:00

Hier ook weer een update!

Met Willeke ben ik dus lekker aan het grondwerken. We leren elkaar kennen op ons tempo. Het doel is toch volgend jaar zadelmak maken en rijden. Ik vind haar fantastisch en ik ben echt verliefd op haar, omg! Ze probeert me wel uit op bepaalde vlakken en ik merk dat ik zelf niet goed grenzen kan stellen. Dat is iets wat ik "in het echt" (bij mensen dus) ook zou moeten leren, dus ik vind het wel fijn om met haar te werken.

Afbeelding

Dan mijn liefste Abel, oh.. de "spirituele" blokkade tussen ons lijkt echt te zijn verdwenen. 7 jaar lang heb ik gezorgd alsof hij van mezelf was. En 2 maand geleden mocht ik hem echt officieel kopen. Sindsdien gaan de trainingen nog beter en is er van bepaald gedrag geen sprake meer. Vandaag hadden we les, was al geleden sinds mei en wat was hij fantastisch. Hij liep zo braaf zijn rondje. Ook heeft mijn bijrijder er afgelopen woensdag mee gesprongen en ook dat ging super goed. Voor het eerst springen onder het zadel voor hem, mag wel op zijn 12 jaar, hihi.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

AnsoDM

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-25 20:32

Happy new year!!
We zijn bijna eind december en vroeg me af jullie tevreden zijn over dit jaar.

Met Mira hebben we sinds november weer op jumping geweest. De eerste was een flop helaas. Beide parcours uitgesloten door weigeringen. Vond ik niet erg. Aangezien het zolang geleden was.
Zowel 21 dec als nu zondag geweest.
De 21 ste super goeie jumping gehad. 70 foutloos en zijn we 3 de geëindigd. 80 had ik een balk. Wat volledig mijn eigenschuld was.
Nu zondag geweest 70 weer foutloos en een 1ste plaats. In de 80 helaas 2 stops maar ze had al veel te veel energie gebruikt. Waardoor ze eigenlijk was moe was. Maar toch super trots. Fijn om zo het jaar te kunnen eindigen.

Nova groeit rustig door. Met haar hebben we eens schriktrainig gedaan. Ze deed dat echt wel super goed. Voor de rest niet veel mee gedaan buiten knuffelen.

Met alina is het vooral weer vertrouwen zoeken. Na de val eind oktober heb ik toch wel wat schrik op gelopen. Zolang ik les neem is het oké. Maar het alleen rijden vind ik soms nog wat spannend! Maar dat komt wel weer goed! Even er door bijten.

Hier nog wat foto’s.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 06:23

Afbeelding
Wat leuk om de vorderingen te lezen van iedereen. Mijn merrie staat alweer ruim 3 maanden met vervroegd pensioen. Na wat strubbelingen in de eerste paar weken is de kudde inmiddels stabiel en (meestal) kalm. Merrie ziet er soms wat gehavend uit, maar dat komt ook door haar wintervacht. En doordat haar manen nu niet meer maandelijks afgeschoren worden.

Flubberboot

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 14:09

Flubberboot schreef:
Ik meld me weer aan!! Vorig jaar ook meegedaan, alleen niet super actief... Dit jaar hopelijk actiever meeposten!!

[ Afbeelding ]
Dit zijn wij! Ben zelf 22, Peet is een 12 jarige lusitano ruin! Hij is nu precies twee jaar van mij. In die tijd hebben we veel bereikt en heeft hij mij geholpen vele dromen waar te maken <3 Helaas aan het einde van het jaar nogal veel blessureleed gehad. Nu weer aan het opbouwen en hopelijk zijn we gauw weer terug op oud niveau!

Doelen voor 2025:
- Gezond blijven (beide!)
- Hopelijk M1 uitrijden en M2 mogen starten, maar eerst weer terug op niveau en lekker plezier maken samen!

Oh boy, wat is er toch weinig van mijn doelen waargekomen :')
Peet is met pensioen! Staat nu lekker 24/7 buiten in een kudde van nu 4 paarden. Kan niet meer gewerkt worden want dan gaat hij weer kreupel lopen, dus nu mag hij lekker genieten van aandacht, knuffels en wandelingen!
In april heb ik zijn halfbroertje Piet gekocht! Was niet gepland maar hij kwam op mijn pad en kon hem niet laten gaan. Soms kan ik hem achter het behang plakken, maar wat ben ik gek op de kleine dondersteen <3
Afbeelding
De jongens <3
Al met al toch een leuk jaar!

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 14:32

Stiekem ben ik blij dat ik niet de enige ben die een 12-jarige met pensioen heeft staan (hoe jammer ik het ook vind voor Peet en Flubberboot).

Furst

Re: Volg je paard in 2025!

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:07

Wat raar, het is de voorlaatste dag van 2025. Doelen waren vooral consistenter rijden, dat is denk ik wel gelukt. We hebben er lang uitgelegen want ik was gestopt met rijden omwille van mijn gewicht. En toen kwam er ook nog een extra fjord bij die we nu aan het beleren zijn, wat raar hoe het kan lopen. Ik hoop dat er nog een volgend topic komt. Dan ga ik daar wel even over nadenken.

Jammer hoe het is gelopen voor jou Flubberboot, maar wel heel veel plezier gewenst met zijn halfbroertje!

Flubberboot

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 16:04

Lieser schreef:
Stiekem ben ik blij dat ik niet de enige ben die een 12-jarige met pensioen heeft staan (hoe jammer ik het ook vind voor Peet en Flubberboot).

Ja dat :') Same hier, ergens sneu dat het al zo vroeg moet, ze horen nu in de prime te zijn, maar ik ben wel dankbaar dat ik hem nog heb en hij happy is. Had echt nog meer willen bereiken met hem maar helaas…

Dankjewel Furst!
Edit: Nog gefeliciteerd met de aankoop van Abel!! Leuke fjord!!