Paardenmarkt Hedel 2024

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sabri

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-24 23:49

Heb net via youtube zitten kijken naar de paardenmarkt in Hedel, zo ook de film van animal cruelty, wat een nare beelden van een shet welke in het touw hangt en dan steeds uitglijdt en op de grond valt en dan steeds op zijn kop bungelt aan dat touw. Dan de herrie overdag van een bouwplaats(waarom in godsnaam daar zitten timmeren/lawaai, denkt dan niemand na?) en de kermis bij de paarden. Ik vind het een nare bedoeling eerlijk gezegd nav de beelden. Wat mij betreft mogen ze zulke markten verbieden.. |(

StalNollie

Re: Paardenmarkt Hedel 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-24 00:45

Timmeren etc sorry maar dat hebben ze dan toch groot in beeld gebracht was amper tot niet hoorbaar ik heb dat in ieder geval niet mee gekregen. Kermis geluid stond in nacht begin ochtend wel wat hard maar is uiteindelijk ook zachter gezet.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-24 13:03

StalNollie schreef:
Prijs verhogen... Particulieren willen het nu al niet meer betalen. En je schuift de schuld nu dus alsnog gewoon door. De vorige verkoper daar waar de ellende van het dier begon had het moeten laten inslapen/slachten.

Dat is nog beter, inderdaad. Maar zolang dit soort markten nog bezoekers en/of kopers blijven krijgen, zal het in stand worden gehouden. Mijn vader en ik zijn ooit naar de paardenmarkt in Zuidlaren geweest, toen het nog midden in de kermis-ellende werd gehouden. We gingen erheen om het zelf een keer gezien te hebben en waren toen allebei al enigszins in shock. Het 'goede' spul was 's nachts al verkocht (wij waren er echt heel, heel vroeg in de morgen al) en de 'restanten' stonden er verloren bij tussen al die kermisherrie en het geschreeuw van handelaren en bezoekers. Ik heb begrepen dat het inmiddels buiten het kermisgebeuren plaatsvindt, maar dan nog zou ik er niet meer heen willen. Naast dat ik het niet kan aanzien, wil ik niet de 'ellende' van een ander kopen. Even los van het feit dat ik het financieel ook niet meer zou kunnen.

Bubbleee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-24 20:10

Afbeelding

Onze aankoop van de markt.
2,5 jarige Friese ruin met een toppapier.
Beestje is nog heel jeugdig, mag nog lekker even groeien. Ontzettend lief dier.
Zijn weidegenootje was ook op de markt, een 1,5 jarige Fries met t zelfde halster.
Iemand een idee waar die is gebleven?

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-24 20:12

Leuke fries ! Heb die ook gezien. Ziet eruit als een leuk dier voor de toekomst.

Heeft iemand de Duitse (iig sprekende) handelaren ook gezien? Waren stomdronken en trokken en duwde aan allerlei paarden met een hoop gejoel en gedoe. Echt ongekend

Wat betreft zielige magere paarden etc. Die van mij heb ik zelf naar de slacht gestuurd 2 jaar terug
Zag er op het oog nog prima uit, tot je het verhaal zou kennen
Mensen moeten gewoon hun verantwoordelijkheid eens leren te nemen

different1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-24 21:16

M'n kennissen zijn ook erg te spreken over hun Hedel aankoop, zit ook een erg leuk papier bij en is echt lief dier en een fijn veertje in het lopen.
Tot zover is het echt een koopje, benieuwd hoe hij uitgroeid.
Het blijft een gok, kopen op de markt, maar een jonkie durf ik daar ook best te kopen (nu niet op zoek en de tuigpaard-/grote maar hackney veulens komen er steeds minder helaas)

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-24 22:11

Bubbleee schreef:
[ Afbeelding ]

Zijn weidegenootje was ook op de markt, een 1,5 jarige Fries met t zelfde halster.
ik vind hem niet echt happy ogen.
Lijkt ook of hij opgetrokken neusgaten heeft. (pijn/stress?)

Benieuwd hoe hij er over een tijdje uitziet als hij openbloeid bij jou.

lennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-24 07:21

Op youtube filmpje van Hedel in de middag is een mager wit paard te zien ( staande in de herrie van bouwvakkers ) iemand een idee waar die nu is?

SaraViavia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-24 09:24

Net ff Lottum geweest. Stond er over 't algemeen goed bij. Drie minder. Twee waarvan de staart kort was afgeknipt en een mager ezeltje zonder regendeken in de regen.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-24 11:51

Lottum was weinig te doen hoorde ik.

SaraViavia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-24 14:34

Ja was erg rustig. Ging vooral om een besteld ponytuig op te halen :j

Tatyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-24 16:20

Art_Ificious schreef:
Bubbleee schreef:
[ Afbeelding ]

ik vind hem niet echt happy ogen.
Lijkt ook of hij opgetrokken neusgaten heeft. (pijn/stress?)

Benieuwd hoe hij er over een tijdje uitziet als hij openbloeid bij jou.

Zo kan je overal wel wat in zien. Ik zie hier gewoon een jonge fries die om zich heen staat te koekeloeren... Niks bijzonders of pijn aan.
Als ze in een ander topic deze foto had geplaatst en niet had verteld dat het paard van Hedel afkwam, had je er niets aan gezien...

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-24 11:26

Lottum was idd niet zoveel. Veel shetjes met onder of overbeet.
Wel algemeen de conditie vd paarden beter als op hedel.

Die magere valk stond er ook. Wat beweegt die slecht zeg... wel weer ietsje voller