Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Cayenne schreef:Ik denk dat dit vooral is omdat men dit nooit achter iemand waar ze bewondering voor hebben hadden gezocht.In het artikel van Hoefslag staat dat ook de huidige angstcultuur er voor zorgde dat het even duurde voor cliënt er mee durfde te komen.
En dat snap ik wel. Je hebt het wel over een idool van velen en je krijgt als melder een giga lading haat over je heen, of de melding nou terecht is of niet.
Kaja schreef:Wat een onzinnige vergelijking met een verkrachtingszaak, totaal onnodig ook. Een slachtoffer van verkrachting kan toch niet vergeleken worden met iemand die een klacht indient voor dierenmishandeling? Het heeft pas zin om een vergelijking te trekken als het paard aangifte kan doen.
Als je dit op de huidige situatie wilt vergelijken dan is de persoon die nu een klacht indient, getuige geweest van een verkrachting maar heeft jarenlang haar mond gehouden. Beetje vaag toch?!
BigOne schreef:Op de vergelijking van een waarschijnlijke mishandeling van paard met zweep met een verkrachting van een mens ga ik niet eens in.
Wanneer we het hebben over dat de aangeefster het nu pas durfde aangezien er in 2013 al zaken tegen bvb Helgstrand werd aangespannen wegens mishandeling. Dus dat antwoord slaat nergens op.
Kaja schreef:Tango1979 schreef:Dat vind ik dus onzin BigOne. Zeg je dat ook tegen een rape victim die pas na 4 jaar aangifte durft te doen?
@Janine1990 niet?
Kendra schreef:Schokkend maar terecht dat ze zich terug heeft getrokken.
Timing staat los van het feit op zich, maar ís beslist geen toeval…
Deze advocaat kent het klappen van de zweep en weet heel goed hoe hij het spel moet spelen.
[NM] Paardadvocaat Stephan Wensing 4 weken geschorst
imaudy schreef:Wij zien als kijker het eindproduct. Een getraind paard op het hoogste niveau. Ik heb wat trainingsfilmpje van Charlotte bekeken, maar viel mij wel op dat een paard gedurende momenten spanning opbouwde.
Kaja schreef:Voor mij is de timing discutabel. Het heeft er alle schijn van, dat ze CD hard wil raken.
Over de mishandeling zelf zeg ik niets, ik ben er niet bij geweest en hoop op een rechtvaardige uitkomst. Laat het een goede stap in de richting zijn, waarin topruiters een goed voorbeeld zijn voor de toekomstige generatie topruiters.
HorsePassion schreef:Het verbaasd mij niet.
Ik denk namelijk dat (top)sport niet samen gaat met welzijn.
In elke sport kom je grensoverschrijdend gedrag tegen. Dus waarom zou dat in de paardensport anders zijn
Dit is ook de reden dat ik met de wedstrijdsport ben gestopt. Ik doe niet meer met dit spelletje mee.
Ik rijd al jaren alleen maar thuis. Genieten van het rijden zonder enige druk. En ik heb nog nooit zoveel progressie gemaakt en nog nooit met zo veel plezier gereden.
Ik denk echt dat paardrijden in wedstrijdverband, terecht, verboden gaat worden. En dan ook al het werk wat met paarden wordt gedaan, dus ook de bereden politie.
Het is een kwestie van tijd.
Janine1990 schreef:Maar wat had de timing uiteindelijk veranderd als het daadwerkelijk zo erg is als de aangever schetst?
Kaja schreef:Janine1990 schreef:Maar wat had de timing uiteindelijk veranderd als het daadwerkelijk zo erg is als de aangever schetst?
Degene die een aanklacht heeft ingediend stelt dat ze het niet aankan dat CD nog een medaille zou behalen. Ze dient de aanklacht toch in tégen dierenmishandeling? Nu heeft CD nog vier jaar lang op de ongewenste manier door kunnen trainen/mishandelen. Ongewenst gedrag pak je toch aan wanneer het gebeurd?!
Janine1990 schreef:BigOne schreef:Op de vergelijking van een waarschijnlijke mishandeling van paard met zweep met een verkrachting van een mens ga ik niet eens in.
Wanneer we het hebben over dat de aangeefster het nu pas durfde aangezien er in 2013 al zaken tegen bvb Helgstrand werd aangespannen wegens mishandeling. Dus dat antwoord slaat nergens op.
En Helgstrand rijdt nog steeds vrolijk mee op het hoogste niveau... Blijkbaar heeft dat nog maar heel weinig impact gehad. Dus nee, ik vind het nog steeds niet gek dat dat de drempel niet heeft verlaagd...