Kelly_ann schreef:Een activist gebruikt zwart-wit scenario's om een punt te maken... Overdrijven en provoceren trekt de aandacht.
Met die aandacht kan je vervolgens een verschuiving op het middenvlak teweeg brengen.
Dat een tijdschrift dat gebruikt snap ik ergens wel, want het geeft wel reuring in je lezerspubliek. Of je het moet willen ligt ook aan je doel. En die doelen kunnen dan ook nog divers zijn. Bit wil zich waarschijnlijk profileren richting meer dierenwelzijn, maar wil ook doelgroepen 'vangen'. Misschien wel discussie teweeg brengen. (bij deze)
Vroeger las ik de Bit tijdschriften wel 3 keer. Inmiddels mis ik toch een beetje de diepgang, of ik ben gewoon ouder geworden.. dat kan ook![]()
In dit topic komen alle 'pijnpunten' ter sprake en dat zijn dan weer discussies op zich...Open 1 topic over één van deze onderwerpen en je hebt zo 6 pagina's vol met meningen. Een bitloos gereden paard kan net zo goed zijn wolfstandjes hebben laten trekken, op een ijzertje staan, een keer een spoorwondje gehad hebben en gevlogen hebben naar een evenement of wat. De variaties zijn eindeloos... En het is niet zwart wit... maar met grijs krijg je de aandacht niet voor de misstanden.
En wat zijn dan de misstanden? trek ergens een lijn en datgene net voor die lijn is op het randje van een nieuwe misstand.
Terug naar het 'podium' voor de activist. Ik denk dat dit voor een vakinhoudelijk tijdschrift een risico is. Want het staat of valt ook een beetje met hoor en wederhoor, onderbouwing van andere kenners en onderzoeken. Dat ontbreekt zo te zien.. en dan mis je denk ik een groot deel van het publiek dat je eigenlijk wil bereiken.
Hele goede inhoudelijke post, dankjewel daar voor.
Ik begrijp ook wel dat ze met provoceren aandacht proberen te trekken, ik blijf zelf alleen ook denken dat dit niet juist niet in het kader van paardenwelzijn werkt maar eerder afstevent op een algeheel verbod ooit. Eigenlijk precies wat Fransje inderdaad zegt. En of dat zo paardvriendelijk is uiteindelijk valt ook te betwijfelen.