Koekie73 schreef:Leuk om dit stel te volgen! Wat fijn voor ze dat ze bij jou terecht zijn gekomen.
Heb je ervaring met jonge paarden/pony's? Ik sluit me ook helemaal aan bij @StalNollie
Niets mis mee om ze de tijd te geven (het veulen lekker het veulen laten zijn, dus het veulen abc, beetje poets etc is meer dan genoeg) maar met moeder zou ik echt doorpakken.
Ik ben zelf altijd wel voor een leeftijdsgenootje voor een veulen tzt, om mee op te groeien, maar weet niet wat je plannen zijn?
Echt met veulens heb ik zelf niet zoveel ervaring, wel met paarden vanaf een jaar of 1,5. Maar dat is wel ruim 20 jaar geleden
Ik heb een tijdje op een hengstenstal gewerkt waar 2,5 a 3 jarige hengsten werden klaar gemaakt voor de hengstenkeuring en of werden ingereden voor verkoop naar buitenland. De meesten van hen kwamen rechtstreeks van de opfok en moesten dus alles nog leren. Van op stal staan tot poetsplaats, longeren, aan de hand lopen enz.
Ik heb op maneges gewerkt, ik ben orun opgeleid instructrice en heb 1,5 jaar de opleiding paardenhouderij gedaan (moest ik toen mee stoppen ivm een operatie met langdurig herstel, waarbij niet fysiek met paarden mocht werken)
Ik heb zelf "vroeger" een New forest pony gehad vanaf jaarling die ik o.a. ook heb uitbracht op keuringen en zelf ingereden heb.
Maar tussen mijn laatste kwpn'er en nu zit wel minimaal zo'n 10 jaar. Ik ben echt jaren uit de "paardenwereld" geweest. Dus het is wel weer wennen en zoeken. Ook de paardenwereld staat niet stil.
Een leeftijdgenootje voor Lucy word best lastig. Het was in eerste instantie de planning dat ze op deze weide samen zouden komen te staan met 1 of 2 jaarlingen maar die persoon heeft zich terug getrokken (persoonlijk vind ik dat niet erg maar wel voor Lucy erg jammer) voor Lucy zou een speelmaatje wel fijn zijn. Daar ben ik het mee eens. Gelukkig staat er in de wei naast ons een merrie met iets jonger hengst veulen, dus ze heeft wel contact naast haar maar kunnen niet echt bij elkaar komen.
Ook verhuizen ze mogelijk tijdelijk terug naar de pensionstal als de weide te slecht/te nat word. Op de pensionstal zijn geen veulens/jaarlingen. En om er nu een veulen/jaarling bij te kopen is ook wel weer een hele verantwoordelijkheid erbij.
Dus er is zo 123 nog geen oplossing voor een speelmaatje/leeftijdsgenootje voor Lucy.