Mel en ik in Denemarken

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sintara

Berichten: 7494
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: Mel en ik in Denemarken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-24 08:41

Dankjewel, het was heerlijk zomers weer gisteren en ik vind deze velden zo mooi. Binnenkort zullen ze ze gaan oogsten dus dan moet je het moment even pakken toch :D
Het kostte wel een beetje moeite om deze foto te krijgen haha
Afbeelding
Afbeelding

Monique1963

Berichten: 8739
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: Mel en ik in Denemarken

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-24 10:50

Die bovenste is echt mooi met precies dat geel zo erbij!

Sintara

Berichten: 7494
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-24 18:32

Ja, de eerste foto vind ik ook echt mooi :D vandaag heb ik een deel van deze buitenmuur opgeknapt Afbeelding

Afbeelding

En zijn we weer bij een paard gaan kijken. Deze keer ben ik echt enthousiast, ideaal paard in de bak. Ze was alleen al een jaar niet meer naar buiten gegaan op buitenrit en nu vond ze dat wel spannend. De verkoper herkende het niet zo dus nu hebben we afgesproken dat ze de komende weken veel naar buiten gaan en dan komen we nog eens. Ik heb wel filmpjes gezien dat de eigenaar buiten galoppeert en dat ze dan braaf is maar toch, mn vriend rijdt niet zoals zij en mn vriend moet er veilig mee op pad kunnen.
Afbeelding

balance
Moderator Kantine

Berichten: 18217
Geregistreerd: 24-08-02

Re: Mel en ik in Denemarken

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-24 19:12

Mooie foto’s, de eerste vind ik eigenlijk het mooiste ook. Dit klinkt veel belovend Met het nieuwe paard ik zal voor jullie duimen.

pien_2010

Berichten: 43908
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-24 19:17

Je hele topic weer bij gelezen Sintara.
Ik was blij met de goede aankomst van Mel, je goedkope mooi plekje. Je huis vordert beetje bij beetje.
Je hebt je pensioen geregeld, hoe verstandig. En de blessure van Mel valt heel erg mee.
En wellicht heb je een nieuw paard voor je vriend. Wat leuk en goed allemaal. Ben blij voor je.
Groetjes Pien

Sintara

Berichten: 7494
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-24 19:19

Dankjewel Pien :D ik heb goede hoop met dit paard :)

Mews

Berichten: 5505
Geregistreerd: 22-06-04
Woonplaats: Kopenhagen

Re: Mel en ik in Denemarken

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-24 08:35

Mooie foto's! :)

Fijn dat je toch pensioen hebt gekregen bij je werk.

En spannend van het nieuwe paard, ben benieuwd, klinkt veelbelovend alvast!

Molfre

Berichten: 2649
Geregistreerd: 24-07-12
Woonplaats: Aarhus

Re: Mel en ik in Denemarken

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-24 09:31

Spannend! Ik ben benieuwd hoe het gaat als je de volgende keer gaat kijken! Hoeveel rijskills heeft je vriend?

Mo_86

Berichten: 1262
Geregistreerd: 10-02-09

Re: Mel en ik in Denemarken

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-24 10:36

Fijn dat je pensioen geregeld is! En veelbelovend dus dat paard, zal hopelijk goed komen!

Die velden zijn herkenbaar, onderweg al veel gezien, echt prachtig!

Sintara

Berichten: 7494
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-24 11:59

Molfre schreef:
Spannend! Ik ben benieuwd hoe het gaat als je de volgende keer gaat kijken! Hoeveel rijskills heeft je vriend?

Niet zoveel, hij heeft 10 lessen gehad op de manege en heeft daarnaast nog een keer zoveel op paarden van stalgenoten van mij gereden. Ook heeft hij 1 strandrit met mij samen gedaan en nu dan 2 paarden geprobeerd.
Hij heeft er wel gevoel voor en is niet bang (hooguit een beetje te lief, nog niet kordaat genoeg) . Hier op de manege in de buurt wordt alleen erg hardhandig gereden, op de fotos lopen ze met allerlei hulpteugels / touwtjes of elastieken en gedoe dus dat is niks voor ons.

Dan is het veel leuker om zelf een paard erbij te kopen en daar een instructeur bij te zoeken om mee verder te lessen.

pien_2010

Berichten: 43908
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-24 12:27

Dit kan ook heel goed met een braaf paard die jij af en toe bij rijdt zo nodig. Zo hebben wij dat ook gedaan met merens Hercule en mijn man was al 63 jaar! toen hij privé manege lessen kreeg. Hij leerde daar om er niet af te vallen als er een overgang werd gemaakt van stap draf, draf galop, galop draf en zelfs galop stap of ho.
Hij leerde hoe hij de teugels moest vasthouden zonder het paard pijn te doen in de mond en hij leerde te sturen door in de richting te kijken naar waar hij heen wilde.
Toen ging hij op Hercule.
Het enige verschil met jullie was dat Hercule zeer goed kon mennen en ik hem dus van afstand de hulpen kon geven. Echt top.
Is zo leuk om samen buiten te rijden. We hadden wel een bokken riempje waar mijn man zich graag af en toe aan vasthield in het begin (hahahaha).

Sintara

Berichten: 7494
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-24 16:14

Ja precies, dit paard kan ook een hoop dressuur en om haar soepel te houden zal ik haar ook bijrijden en de eerste keren op haar naar buiten gaan. Maar uiteindelijk is het de bedoeling dat mijn vriend ook lekker zelfstandig met haar aan de gang kan en dat hij op zijn paard en ik op mel samen naar buiten kunnen :D
En stel dat ze onzeker blijft over autos en dergelijke, dan zijn dat dingen waar mel haar goed bij kan ondersteunen als dat nodig is maar ze moet wel voorop kunnen en veilig blijven

Monique1963

Berichten: 8739
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: Mel en ik in Denemarken

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-24 18:25

Is dit die grote van 1.70M?

Sintara

Berichten: 7494
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: Mel en ik in Denemarken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-24 18:27

Nee, deze is maar 164cm. Die van 170+ was te voorwaarts helaas

Sintara

Berichten: 7494
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-24 17:34

Nou de Deense hoefsmid is bij Mel geweest en was dik tevreden. Het is een beetje een maf figuur maar wel een goeie volgens mij :P Zijn Engels is alleen ronduit beroerd haha. Hij wees van de achter naar de voorhoef en zei iets van him to her right?
De Deense vertaling was volgens mijn vriend dat iets zou oplossen als ze dood was. Echt geeeen idee waar dat op sloeg _O-
Maar hij heeft me wat dingen laten zien en uitgelegd en zei, als je dit regelmatig doet wil ik over twee maanden een foto zien. En dan kom ik óf binnen twee weken, of nog twee maanden later weer terug :P In elk geval staat ze er weer netjes bij.
Ook kregen we goede berichten over Cassandra, de eigenaar is er nu een paar keer mee op pad geweest en ze doet alleen nog het eerste stuk wat lastig omdat ze niet bij de jonge paarden weg wil. Maar zodra ze verder is is ze weer als vanouds zegt ze. Ik denk dat we die binnenkort maar eens gaan ophalen :)

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37411
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Mel en ik in Denemarken

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-24 17:39

Leuke update weer. Mooie fotos lekker opgeschoten met klussen en misschien een paarden aanvulling. Spannend

Monique1963

Berichten: 8739
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: Mel en ik in Denemarken

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-24 17:45

hahaha, ja alles lost op als je dood bent, lekker makkelijk *\%/*

Sintara

Berichten: 7494
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-24 17:54

Ja, opzich gaat het klussen nu niet hard omdat mijn vriend weer loonslaaf is en in de weekenden zijn we met de zwart betaalde klus bezig. Maar geld is ook leuk :j ik ben deze plek aan het opgraven tot 10cm diep, daar komt dan een laagje nieuw zand op en uiteindelijk gras. Het is zwaar werk though := Afbeelding

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37411
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Mel en ik in Denemarken

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-24 18:16

Gezellig grindscheppen. Prutklus. Ik merk hier wel dat mijn gras toch wel opkomt. Zelfs door het tegelvoegsel dat gelekt had in mijn voortuin

Sintara

Berichten: 7494
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: Mel en ik in Denemarken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-24 18:22

Ja het losse grind heb ik er zelfs al af. Waar je nu grind ziet is waar ik de bovenste laag al los heb gehakt (je kijkt naar een kuil). Het is echt net beton :x Ik mep het los met een hooivork dat lijkt nog het beste te werken haha.
Dus ja, het beste is wel om dat weg te halen voor het gras

Prairy
Berichten: 9222
Geregistreerd: 28-12-03

Re: Mel en ik in Denemarken

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-24 18:52

Ik zou kijken of je niet aan de rand een gat kan creëren tot eronder en dan van onder naar boven kunt breken met iets van een breekijzer? De bovenste laag meppen is misschien niet zo effectief?

Sintara

Berichten: 7494
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: Mel en ik in Denemarken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-24 21:33

Nouja, ik kom daarmee wel op 10 cm diepte.
Ik krijg er niet zomaar een gat in en als ik die eenmaal heb, dan kan ik het richting de kuil loswrikken maar dan is dat stukje wel los zeg maar. Ik krijg geen plaat los

Sintara

Berichten: 7494
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-24 12:09

Is het bij jullie ook zulk heerlijk weer?
Afbeelding

Afbeelding

In de tussentijd heb ik al lekker wat gereden op mel en ze doet het zo goed <3

Wat betreft het huis, we kwamen erachter dat op 1 juli nieuwe regels ingaan voor wbt asbest. Na deze datum mag je het niet meer zelf afvoeren maar moet je professionals inhuren in ruimtepakken etc. Dus dat moet nu even iets vlotter gaan gebeuren dan gedacht :+ en niet alleen bij ons, maar ook bij een goede vriend. Druk druk druk

En daarnaast dus slecht nieuws van het thuisfront.. Hopelijk valt het mee maar ik ben wel zenuwachtig voor de uitslag van de mri
Laatst bijgewerkt door Sintara op 22-05-24 12:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Monique1963

Berichten: 8739
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: Mel en ik in Denemarken

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-24 12:14

Ja hier in frankrijk ook zomerachtig! Mooie foto's van Mel, nog nieuws over het nieuwe paard?

Sintara

Berichten: 7494
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: Mel en ik in Denemarken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-24 12:16

Ja Cassandra gaat heel goed! We moeten nog even kijken wanneer we haar gaan ophalen :D