Ik hoop dat alles goed gaat en misschien kunnen jullie het veulen Santa Claus (indien met Kerst geboren) noemen. Fijn dat mama bij jullie een goed plekje heeft gevonden!
Swift
Geplaatst door de TopicStarter: 20-12-23 14:32
Een oppas zou ik wel kunnen regelen tiwi1969 maar ik weet niet zo goed hoe Skyla het vindt als er vreemden bij haar komen op zo'n moment. Ze hangt best wel aan mij en ik heb het idee (kan ook een penny gedachte zijn) dat ze daar ook wel wat zekerheid uit haalt.
Ik heb zowel binnen als buiten camera's hangen ze hoeft dus gelukkig niet opgesloten te staan om haar toch in beeld te hebben. Maar ik weet eigenlijk niet of meer mensen mee zouden kunnen kijken. Wel een heel lief aanbod Shirley, ik ga uitzoeken of het kan!
Ik heb stiekem al wel een lijstje met wat namen met een winterse betekenis gemaakt nikkel. Maar eerst maar kijken of er daadwerkelijk een veulentje komt...
Ik wil ook wel meehelpen met haar in de gaten houden! Hoe oud is ze eigenlijk? Je kunt ook vaak wel een beetje zien dat de kont een puntje wordt. De banden daar worden slapper.
Monique1963
Geplaatst: 20-12-23 17:33
Swift schreef:
Ik heb stiekem al wel een lijstje met wat namen met een winterse betekenis gemaakt nikkel. Maar eerst maar kijken of er daadwerkelijk een veulentje komt...
Als ze zwart is, sneeuwvlokje. En als ze wit is, kooltje
Fijn dat je wil helpen imaudy, mocht het nodig en mogelijk zijn laat ik het weten! Skyla is nu acht, gelukkig een mooie leeftijd voor een eventueel veulen. Ja die punt kont weet ik nog van onze Tinker! Bij Skyla is er nog niks slaps aan... Ik vond haar er vandaag weer totaal niet drachtig uitziet dus voor hetzelfde geld houd ze ons toch voor de gek hoor...
Hahaha Monique1963 dat zou wel veel verwarring geven, al helemaal bij de doven en slechthorenden waar ik veel mee werk die zouden ernstig gaan twijfelen aan de tolk denk ik
Dat is wel een hele mooie werktitel Shirley! Ik denk weer steeds meer dat het toch echt een silly belly is en geen veulen want Skyla is echt nog niet zo dik...
Weer even wat foto's, vandaag hebben we de stress diarree van het vuurwerk uit haar staart gewassen. Haar beentjes moeten nog maar ze deed het zo goed dat we het niet wilde pushen, dat komt dus een volgende keer. De vlecht is een poging de staart mestvrij te houden, niet omdat ik (op korte termijn) een bevalling verwacht
In principe hoeft de oppas niks te doen en kan je merrie prima zelf bevallen, alleen als er iets niet goed gaat dan moet er ingegrepen worden en dan maakt het niet zoveel uit wie er helpt, als er maar geholpen wordt. De dierenarts is ook een vreemde en die moet er zo nodig ook bij.
Iemand met veel ervaring met bevallingen zal de hulp in alle rust kunnen geven ook als het spannend is.
Ach ja het zit waarschijnlijk ook meer tussen mijn oren tiwi1969... Maar ik twijfel nu überhaupt aan dracht en het is sowieso niet voor korte termijn als ik alles zo zie...
Swift
Geplaatst door de TopicStarter: 21-12-23 18:06
Nou die rare Skyla en haar Silly Belly zorgen voor veel verwarring... Ik wordt steeds heen en weer geslingerd tussen wel of niet drachtig. Vandaag maakte ik dit filmpje, ze staat hier gewoon en is dus niet aan het eten/drinken:
karuna
Drukke kabouter
Geplaatst: 21-12-23 18:10
Ze lijkt zich er ook niet echt comfortabel bij te voelen bij dat gewoel aan de binnenkant
Ik gok toch drachtig al duurt het dan wel wat lang voor haar formaat
Nee ze vond het op een gegeven moment niet heel fijn meer...
Als het op het laatst gepakt heeft zou ze nu 10 maanden drachtig zijn en als het aan het begin gepakt heeft zou ze nu 11 maanden drachtig zijn. Zo vind ik haar er niet uitzien maar deze bewegingen vind ik wel weer bijzonder...
Laat dat kleintje maar komen! Ik denk zeker wel dat er eentje in zit.
Swift
Geplaatst door de TopicStarter: 21-12-23 19:25
Leuk weer volgers erbij!
Ik hoop nu eigenlijk stiekem wel een beetje op een veulentje cariena1 maar ik zie elke dag wat anders
Nou thequeensmum ik wordt er inderdaad helemaal iebelig van... Ik blijf er ook maar mee bezig (loslaten is niet mijn sterkste kant) en de ene dag weet ik zeker dat ze leeg is en de andere dag weer zeker dat ze drachtig is Skyla vindt het vast gewoon grappig om ons lekker aan het lijntje te houden en nog geen duidelijk uitsluitsel te geven
In iedergeval iemand die zeker is tiwi1969 Ik denk ook nog steeds wel dat dat de meest logische conclusie is en ik hoop dat je gelijk hebt!
Dat lijkt me toch echt wel een lief inwendig beestje hoor
Shirley
Geplaatst: 21-12-23 21:34
Denk dat haar onrust en onvrede meer gerelateerd is aan het weer...en wie zou het haar kwalijk nemen
Elke toekomstige moeder wordt toch blij van zulke bewegingen? Ze denkt hooguit "Kind, blijf nog even zitten, 't is geen weer om buiten te spelen"
lies
Geplaatst: 21-12-23 21:35
Ik ben de enige geloof ik, maar ik zie er niet zoveel aan Zag wel iets op eerste filmpje van een paar dagen terug, maar ben nog steeds niet 100% overtuigd hoor.
Art_Ificious
Geplaatst: 21-12-23 21:41
lies schreef:
Ik ben de enige geloof ik, maar ik zie er niet zoveel aan Zag wel iets op eerste filmpje van een paar dagen terug, maar ben nog steeds niet 100% overtuigd hoor.
Ik zie duidelijk beweging bij de flank en dan ook onderaan van de buik richting de flank.