[VOLG] Goud en Zilver - Aslan & Xanti

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

NikkivanOlst

Re: [VOLG] Het leven van Aslan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-24 19:03

Er is weer een hoop aan de gang :+
Aslan vooral even aan de longe en freestyle, osteo komt vrijdag en dan weer stappen maken!

Afbeelding
Afbeelding

Zelf ben ik ook weer aan het rijden! Ik probeer Tom wat mee te pakken om mijn eigen lijf weer op orde te krijgen (fibromyalgie dus rijden was altijd een uitdaging) maar ben zoveel fitter sinds het afvallen, stoppen met roken, hardlopen etc :):)

Afbeelding
Afbeelding

En afgelopen vrijdag kwam Xanti eindelijk aan!!! HEEL LAAT, ergens rond 23.30 ofzo :')

Afbeelding
Afbeelding

Ik heb hem dus het hele weekend niet gezien, want moest beide dagen 14 uur werken, dus geen tijd voor stal helaas... Mijn man is wel elke dag geweest en lekker gekroeld en gevoerd :j

Vandaag was het te warm om te trainen of te rijden (normaal vind ik deze temperaturen prima, maar het is nu opeens weer zo warm vanuit het niks...) dus ging ik maar eens testen hoe braaf Xanti was, omdat Bas er vooral mee wil wandelen en buitenrijden straks ...

Nou test geslaagd, wat een heerlijk en braaf paard zeg!!! Zooooo veel relaxter dan Aslan :=

We zijn maar gelijk wezen zwemmen dus :+

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Dus het is nu het Aslan + Xanti topic :')

Silly_Woman

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-24 19:42

Leukerd! Gewoon het topic titel aan laten passen :D

Muga

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-24 20:48

Wat een leuk paard!! Ik volg graag de avonturen van beide hier!! Heel leuk!

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-24 17:09

Sica
Moderator Over Paarden

Re: [VOLG] Goud en Zilver - Aslan & Xanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-24 12:35

Ik heb op verzoek van TS de titel gewijzigd van "Het leven van Aslan" naar "Goud en Zilver - Aslan & Xanti".

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-24 18:28

Gisteren.... Zijn we voor de verandering maar weer wezen zwemmen :')
Manlief had een wat hectische dag op werk dus merkte dat Xanti ook wat hectischer was, dus die hebben we na het voeren lekker thuis gelaten :j
Afbeelding
Afbeelding

Achteraf maar goed ook, want het was MEGA druk op het strandje met jeugd met boomboxen en andere herrie... Gelukkig heeft Aslan daar niet veel last meer van tegenwoordig, maar voor Xanti zal het wel teveel zijn geweest. Dus op de een of andere manier zat meneer opeens op een Quarter in het water :')

Afbeelding
Afbeelding

Vandaag kwam de osteopaat voor Aslan, dit was echt wel nodig, en een hele fijne ervaring! Even 2 dagen stappen en kalm aan en dan kunnen we hem nu eindelijk wat meer gaan doorpakken :):)
Afbeelding

Xanti zijn hoefjes gaan niet heel lekker, dus deze weer even wat bijgevijld om te zorgen dat ze niet verder gaan scheuren, dinsdag komt de bekapper voor beide mannen dus nog heel even volhouden. Het is wel echt een mega lief paard :+:

Afbeelding

Silly_Woman

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-24 21:11

Oh wie komt er bij jou? Bij ons komt dinsdag ook de bekapper, dus ben stiekem benieuwd of we dezelfde hebben xD

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-24 21:20

Silly_Woman schreef:
Oh wie komt er bij jou? Bij ons komt dinsdag ook de bekapper, dus ben stiekem benieuwd of we dezelfde hebben xD

Marloes van Ukieshoefverzorging! :D

Silly_Woman

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-24 21:31

NikkivanOlst schreef:
Silly_Woman schreef:

Marloes van Ukieshoefverzorging! :D

Oh nee, wij hebben Wesley de Candt :o

Vond het heel toevallig en weet niet precies naar wie hij allemaal gaat in de omgeving :)

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-24 22:35

Silly_Woman schreef:
Oh nee, wij hebben Wesley de Candt :o

Vond het heel toevallig en weet niet precies naar wie hij allemaal gaat in de omgeving :)

Hahaha ja dat is dan idd wel toevallig te noemen :D

Vanavond "date night" en nu we allebei een paard hebben, is dat dus paardjes poetsen, manen vlechten en samen laten grazen :')

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Op deze fotos zie je trouwens wel heel goed dat Xanti echt nog te kort komt... Maar zijn balancer met wat kruiden gaat er nu goed in :):) nu kijken waar ik hem nog meer mee kan gaan voeren

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-24 18:18

Voor de mensen die voetjes interessant vinden... Xanti 3 dagen in NL:

Afbeelding
Rechts voor

Afbeelding
Links voor

Afbeelding
Links achter

Afbeelding
Rechts achter

Zoals je kan zien... Niet al te best, vol rotstraal en schimmels, achter heel geknepen, er was al 1 ijzer af gevallen... Een bak met ellende :+

Vandaag de eerste bekapbeurt geweest, en hij was mega, mega braaf daarbij :):) de eerste stappen naar gezonde hoefjes zijn gezet!

Afbeelding

Aslan had ik eerst even aan de longe gehad, weer voor het eerst sinds de osteo, dus niet te gek gedaan! Wel veel meer losheid in zijn lijf en hij is weer wat "langer" in zijn rug geworden := met zijn bekapbeurt dus vooral ook de tips van de osteo meegenomen, maar de bekapper zag zelf al waar er aan veranderd moest worden :D

Afbeelding
Afbeelding

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-24 19:48

Vandaag weer een hele middag op stal geweest, gaat zoveel makkelijker nu manlief ook een paard heeft, die wil namelijk gewoon mee :+

Dus met Xanti de eerste vrijheidsdressuur spelletjes gedaan na lekker poetsen en tutten

Afbeelding
Afbeelding

En bij Aslan de stoute schoenen aangetrokken en er op gestapt! Dus eigenlijk voor het eerst "echt gereden" in de bak... Wel 10 minuten gestapt en gestuurd :')

Afbeelding
Afbeelding

Daarna nog aan de klus geweest! Hek er uit bij de poel zodat die beter aangelegd kan gaan worden :D

Afbeelding
Afbeelding

hannelot

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-24 20:00

Fijn dat het zo goed gaat! Zitten jullie op een paddock paradise?

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-24 22:51

hannelot schreef:
Fijn dat het zo goed gaat! Zitten jullie op een paddock paradise?

Ja klopt! Aslan heeft het mega naar zijn zin, Xanti moet nog even wennen (hele stap om van 24/7 op stal naar 24/7 buiten te gaan) maar dat gaat gelukkig goed!

Afbeelding
Xanti heeft vandaag weer vrij gewerkt met Bas, even wat dingetjes herhaalt van gisteren :j daarna zijn voetjes weer behandeld tegen de rotstraal/schimmel. Dat moet nu even elke dag en je ziet zijn voeten nu enorm veranderen :j

Let op, work in progress en wordt opgevolgd door een bekapper.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ook Aslan maakt echt fysiek wel stappen nu hij weer lekker los is! :D

Afbeelding

Morgen hopelijk weer een rondje er op :):)

Verder is mijn zusje op vakantie dus heb ik dit weekend ook even Hugo & Odessa er bij om voor te zorgen :=

Afbeelding

Afbeelding

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-24 22:32

Onze Xanti wordt spicy....
Ventje voelt zich steeds lekkerder en begint maffe acties te doen tijdens het spelen! Bas heeft even lekker met m geclickerd en vroeg daarna of ik er eens mee kon vrij werken om te voelen :D

Afbeelding
Afbeelding

Hij is nog steeds heeeeeel leuk :=

Met Aslan even lekker aan de longe gewerkt en er een klein kwartiertje op gezeten, vooral wat stappen en sturen, maar ook een paar stukjes draf! Het is vooral nog enorm wennen en voelen, zaten fijne stukjes bij, maar natuurlijk was er niemand toen in de buurt voor een fotootje :')

Afbeelding
Afbeelding

PotjeMayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-24 00:43

Leuke updates weer :)

En wat fijn dat het zo goed gaat!

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-24 14:20

PotjeMayo schreef:
Leuke updates weer :)

En wat fijn dat het zo goed gaat!

Ja ik ben echt heel erg blij met de progressie momenteel <3

Afbeelding

De goude en de zilvere man *\o/*

Gisteren met Aslan even aan de dubbele longe gewerkt, ik wil hem nu echt even doorpakken op zijn ontwikkeling tot rijpaard :j

Afbeelding

En met Xanti een 10 minuutjes los gewerkt in de cirkel, dan zie je toch echt wel hoe lastig hij nog in zijn lijf zit ...

Afbeelding

Veel werk aan de winkel, maar tijd is nu belangrijker dan veel doen!

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-24 22:17

Mn mannen :+:
Afbeelding

Gisteren hadden mijn man en ik mest/voer dienst en ik een hoop lessen staan, dus mocht onze "verzorgster" lekker met Xanti en Aslan aan de gang, iemand er bij die wat extra aandacht kan geven en zo bevlogen is, is goud waard :D
Afbeelding
Afbeelding

Vanmorgen gingen we met de ventjes naar het water! Aqua training voor Aslan en spetteren voor Xanti :D :D

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En happies natuurlijk, heeeeel belangrijk!
Afbeelding

Alleen vergeten om vandaag de tandarts te bellen, dat is wel echt de volgende stap voor Xanti :j en Assie mag ook wel weer!

Furst

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-24 22:22

Oh zulke leuke updates! <3

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-24 09:34

Afbeelding
Afgelopen zaterdag kreeg ik mijn eerste vliegles van Aslan... Wat overigens achteraf geheel mijn fout is. Ik miste helaas een pijn trigger. Zelf een gebroken rib ben ik bang :+ maar met wat paracetamol gaat t oke :')

Hij heeft waarschijnlijk een klap gehad van een ander paard en was dus behoorlijk gevoelig bij de flank, toen ik dus wat been gaf ontplofte hij en bekeek ik het zand van dichtbij... Neem t ventje niks kwalijk, maar baal als een stekker omdat het juist zo mega goed ging...

Achja.
Zondag ochtend gingen we fijn wandelen met zijn viertjes! Voor de eerste keer Xanti dus ook mee naar de Drunense duinen :+:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Wel is Xanti echt koos conditieloos... Dus daar mogen we zachtjes aan wat aan gaan doen. Zo heb ik gisteren beide mannen aan de longe gehad! Xanti maar 10 minuutjes, hij vond het wel echt mega leuk :=

Die wil ik komende tijd wat meer mee gaan pakken, maar echt nog korte momentjes :j

Afbeelding
Afbeelding

meijboom

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-24 12:28

Zeker leuke mannen heb je !

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-24 21:39

Even weer bij kletsen!

Afgelopen woensdag hadden manlief en ik mest en voer dienst, dus lekker druk met taakjes rondom de paarden. Maar het ging allemaal zo vlot dat we daarna nog even lekker konden wandelen en grazen met de ventjes!

Afbeelding
Afbeelding

Op donderdag een lange dag werk, dus helaas geen tijd voor de paarden. Mijn zusje heeft Aslan aan de longe gehad om het rijden weer door te pakken. Helaas is hij na mijn vakantie toch weer even ril op een ruiter :(

Op vrijdag weer aan de Aqua training! Ik was al vroeg op stal dus moest Aslan met een worteltje overhalen om mee te doen :=

Afbeelding

Maar hele fijne sessie gehad zo!

Op zaterdag ochtend al heel vroeg naar stal ivm de warmte, zowel Aslan als Xanti even kort aan de longe gehad, Assie lekker 20 minuutjes stretch werk, Xanti puur even wennen! Hij begint er aanzienlijk beter uit te zien, voelt zich lekker thuis en Bas heeft m fijn afgespoten :+:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Vandaag, zondag, kwamen Fenna en Moos om te trainen en te bespreken voor onze demo op Horse Event! En wat hebben we veel leuke ideeën voor de demo :):) Moos en Aslan zijn samen ook echt oprecht zo leuk, ze maken beiden hun energie samen fijner!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

hannelot

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-24 08:07

Xanti ziet er al beter uit toen hij bij jullie kwam! Fijn dat hij zo opknapt!

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-24 14:57

Het is weer even geleden, ben onwijs druk :+
Heb namelijk o.a. de knoop doorgehakt om per 1 september fulltime te gaan lesgeven :D

Dus momenteel wandelen we veel

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Doen we met regelmaat wat training, maar heb niet meer op Aslan gereden ivm die ribben := en daarnaast vindt ik t nu belangrijker om voor te bereiden op Horse Event

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Leert Xanti het leven een beetje kennen...
En behandel ik zijn voetjes nog steeds

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En zijn beiden mannen bij de tandarts geweest!
Aslan heeft een top gebit en hoeft pas volgend jaar weer. Xanti wat haken, 2 gebroken kiezen en moet dus over een half jaartje weer om te kijken of het oke is met die kiezen. In de tussentijd dus goed in de gaten houden.

Afbeelding

Ik ga proberen weer wat meer te updaten!

Afbeelding

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-24 20:48

Lang verhaal kort;
Xanti zijn stralen zijn dicht! :D

Afbeelding

Afbeelding

Dit is 2 maanden vrij intensieve opvolging van mijn bekapper, we zijn er nog niet maar zoveel progressie!

Daarnaast fotos gemaakt met mn liefste mannen <3 <3

Afbeelding

Afbeelding

Xanti is inmiddels 3x onder het zadel geweest hier in Nederland en mega braafjes :D

Afbeelding

Aslan is enorm positief aan het ontwikkelen, in volle voorbereiding om mee te gaan naar Horse Event volgend weekend :):)
O.a. lekker fotoshoots gedaan en mee naar de hoefwijzer dag om te oefenen :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En zo hobbelen we door :=