Gekke opmerkingen van je niet-paarden-partner.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

musiqolog

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-23 12:50

Kaitlyn schreef:
Hij dacht dus echt dat er hele kleine paardjes waren (als in Shetlanders) of groot. Een tussenweg bestaat dus niet. :')

Hm, die komt hier in de een of andere vorm verbazingwekkend vaak langs. Ik heb toch van kindsbeen wel het verschil tussen een pony en een veulen gezien, en ik kom totaal niet uit een paardenfamilie.

Ik heb nog weleens van een vriend gehoord: "daar staan een pony en een paard." Het bleek te gaan om een shetlander en een haflinger. Tja, dat snap ik wel. Naast een shet lijkt zo'n haf al heel wat.

daffodil

Re: Gekke opmerkingen van je niet-paarden-partner.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-23 12:55

Mijn vriend heeft zich bij het eerste bezoek aan een wedstrijd gelijk onsterfelijk gemaakt in de kantine door hardop te zeggen dat je wel echt het verschil kunt zien tussen dure paarden en gewone paarden......ik stikte er bijna in van het lachen :D :D

En hij had gelijk, het verschil was op dat moment ook heel goed te zien maar ja dat mag je natuurlijk niet hardop zeggen hahaha iedereen op tilt.

RobinQuibus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-23 13:43

Mijn opa en oma zeggen altijd

Kop in plaats van hoofd
Poot omplaats van been

Ga zo maar verder

Lokii

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-23 14:23

Mijn lieve vriend wil graag leren paardrijden maar begrijpt niet dat je nooit bent uitgeleerd. Hij denkt nog dat als hij weet hoe die moet sturen, gasgeven en remmen hij elk paard kan rijden :') . Gaat hem denk ik nog tegenvallen :(:)

Daannvd92

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-23 14:28

Nadinetjuhh schreef:
Mijn lieve vriend wil graag leren paardrijden maar begrijpt niet dat je nooit bent uitgeleerd. Hij denkt nog dat als hij weet hoe die moet sturen, gasgeven en remmen hij elk paard kan rijden :') . Gaat hem denk ik nog tegenvallen :(:)

Ze zijn ook allemaal hetzelfde haha.
Mijn vriend rijdt af en toe en inmiddels kan hij met mijn oudste ook wel naar het strand (als in hij kan sturen en lichtrijden).
Alleen standaard hebben we een discussie in de auto terug van de rit omdat hij van mij niet vol gas mag. :Y)

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-23 14:47

mijn vriend heeft niet echt snel opmerkingen. Ik vind vooral knap hoe snel hij alles door heeft haha

oke 1keer zei hij toen hij voor eerst op mijn paard zat (tevens ook laatste keer) hoe geef je gas. haha

Zelf keer proefje voor gelezen en dat deed hij echt super goed!!! (was wel met oefenen) ik hoefde alleen maar ja te zeggen en hij wist precies welke oefening waar ik was en wat ik aan het doen was..

Hij wilt alleen niet nog keer doen, veelste bang dat hij het op wedstrijden ook moet doen haha. WAt ik jammer vind want nu moet ik steeds een 2e groom mee nemen haha. Terwijl hij best talent voor heeft haha

ook hem keer mijn paard laten opzadelen. Doet hij het gewoon goed. Met mijn oudste paard heeft hij niet zo veel. Maar max die hij ook als veulen kent vind hij stiekum wel leuk haha.

toch blijft het mijn hobby

Lokii

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-23 14:52

Daannvd92 schreef:
Nadinetjuhh schreef:

Ze zijn ook allemaal hetzelfde haha.
Mijn vriend rijdt af en toe en inmiddels kan hij met mijn oudste ook wel naar het strand (als in hij kan sturen en lichtrijden).
Alleen standaard hebben we een discussie in de auto terug van de rit omdat hij van mij niet vol gas mag. :Y)

Haha ja precies! Ik zou hem niet snel alleen laten rijden. Zo jammer om hem dan zo teleur te stellen :( . Geef hem nu ook les op ons oudje, hele brave merrie :)

Flubberboot

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-23 15:02

daffodil schreef:
Mijn vriend heeft zich bij het eerste bezoek aan een wedstrijd gelijk onsterfelijk gemaakt in de kantine door hardop te zeggen dat je wel echt het verschil kunt zien tussen dure paarden en gewone paarden......ik stikte er bijna in van het lachen :D :D

En hij had gelijk, het verschil was op dat moment ook heel goed te zien maar ja dat mag je natuurlijk niet hardop zeggen hahaha iedereen op tilt.

Oh echt heerlijk!! Als ik opw edstrijd was en iemand zou dat schreeuwen, zou ik echt enorm hard moeten lachen!! _O-

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-23 15:07

Meestal moet je mannen wel een beetje laten 'stunten', rengalopje crosshindernissen, spelletjes..

Worden ze gewoon handig van, en als ze zichzelf tegenkomen (ik krijg niet zulke scherpe bochtjes als jij!) Dan zeg je jaaa als je dat wilt leren dan krijg je nú een dressuurles :D

Zo heb ik mijn vader gedwongen om te leren hoe hij licht moet rijden, gewoon een keer tegenaan laten lopen.

Lokii

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-23 15:21

Sintara schreef:
Meestal moet je mannen wel een beetje laten 'stunten', rengalopje crosshindernissen, spelletjes..

Worden ze gewoon handig van, en als ze zichzelf tegenkomen (ik krijg niet zulke scherpe bochtjes als jij!) Dan zeg je jaaa als je dat wilt leren dan krijg je nú een dressuurles :D

Zo heb ik mijn vader gedwongen om te leren hoe hij licht moet rijden, gewoon een keer tegenaan laten lopen.

Haha goeie tip! Ik ben alleen wel erg zuinig op mijn vriend := . Misschien toch maar losser laten

Lugea

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-23 15:30

Een vriend van mijn vader vroeg eens: “Waarom heb jij je pony’s eigenlijk geblinddoekt? Zijn ze dan rustiger?”

M’n pony’s hadden een vliegenmasker op. :+

FrNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-23 15:32

Oké geen partner, maar de eigenaar van waar waar ze staan vroeg waarom de shet geen gras mocht eten. Toen heb ik het graasmasker laten zien en uitgelegd.

Daannvd92

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-23 15:36

Nadinetjuhh schreef:
Sintara schreef:

Haha goeie tip! Ik ben alleen wel erg zuinig op mijn vriend := . Misschien toch maar losser laten

Nou zelfde hier idd, ik laat m maar een keer galopperen op t strand denk ik haha.
Mn fjord is dan niet perse braaf maar dat moet hij dan zelf maar ondervinden ipv dat ik hem daarvoor ga behoeden. :')

Ik rijd standaard met een rit op onze jongste want die is sowieso nog te lastig voor hem maar de oudste is daarentegen misschien te snel/wendbaar. Maar goed we kunnen samen rijden, goalssss. Al klinkt het romantischer dan dat het is. :+

Lizenlotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-23 15:57

Mijn vriend vroeg of mijn paard haar muilkorf (halster) ook om moest houden als ze in de zandbak (paddock) ging spelen :))

san4nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-23 16:15

Dit topic blijft heerlijk.
Vriend was laatst even mee toen ik snel langs stal moest. Ik doe dan snel m’n ding en hij gaat paard aaien. Daarna door om met een vriend te gaan eten en vertelde hij dat paard ook stro enzo in z’n mond had (staken nog een paar sprietjes uit). Ineens paniek in z’n stem: “Ze mogen toch helemaal geen stro!? Dat is niet goed!” Wel lief. :o

webster543

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-23 21:35

Onlangs was er een artikeltje over mijn paard en mij verschenen. Ik had die doorgestuurd naar een zeer goede vriend die niks van paarden kent. In het artikel staat dat mijn paard nogal heet is. Iets verder staat dat ze een veulen heeft gehad.
Waarop hij vraagt of dat heet zijn daarmee gerelateerd is, of ze gedekt moest worden omdat ze heet was.

Coco4life

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-23 21:36

Hahahaha die is toch wel goud hoor!

Rytir

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-23 22:13

Toen mijn paard nog een veulen was zijn best wat familieleden langs gekomen, altijd leuk dat veulen knuffelen. Mijn merrie met veulen stond samen met ander moeder met kind, superleuk. Daarnaast stond een groepje manege Shetlanders en kleine a/b ponies in het land. Je voelt 'm al aankomen mijn neef; waarom staan die veulens apart? Ze zijn wel wat kleiner maar ze kunnen vast leuk samen spelen?

Mijn ex had voor mij ook een relatie met een paarden (toen nog) meisje dat super actief wedstrijden reed. Blijkbaar kreeg ze vaak het commentaar moet meer voorwaards en actiever. Hij heeft mij bijna nooit zien rijden maar op een winderige dag na twee weken stilstaan en koud kwam hij een keer kijken. Mijn Ferrari merrie ging toen volgas bij iedere mogelijke bakkabouter :):) Hij; dat is een top dressuurpaard want actief en voorwaards :')

musiqolog

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-23 22:25

Lizenlotte schreef:
Mijn vriend vroeg of mijn paard haar muilkorf (halster) ook om moest houden als ze in de zandbak (paddock) ging spelen :))

'Muilkorf' voor halster. Die vind ik toch wel met kop en schouders boven de rest uitsteken...

Rytir schreef:
Mijn Ferrari merrie ging toen volgas bij iedere mogelijke bakkabouter :):) Hij; dat is een top dressuurpaard want actief en voorwaards :')

Die begrijp ik al een stuk beter. Dat verschil zie je niet als je er nog nooit op gezeten hebt.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-23 22:47

Lugea schreef:
Een vriend van mijn vader vroeg eens: “Waarom heb jij je pony’s eigenlijk geblinddoekt? Zijn ze dan rustiger?”

Haha mijn vader ook toen ik ze eens een vliegen masker had omgedaan. Hij zei toen "zien ze nu wel iets?"

En ook toen hij zag dat sommige in de zomer in dekens staan (eczeemdekens) "die heeft zijn pyjama aan" maar in begin vooral vragen gekregen of dat niet te warm was, en of het geen mishandeling is want het was 25+ en zij staan met dekens op :')

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-23 10:48

Lugea schreef:

Mijn weide zit langs een fietsroute en naast onze zaal (brasserie)
Ik heb van ellende een groot bord laten drukken waar op staat dat Duke niet dood is maar graag liggend slaapt, en dat de paarden niet geblinddoekt zijn maar dat het masker tegen de vliegen is.

Dagelijks kwamen mensen onze zaak binnen om te zeggen dat 1 van de paarden ziek of dood was

Dandelion07

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-23 16:54

Wel goed voor de zaak :+