Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
speurneusc schreef:Hoeft niet erfelijk te zijn dat oog, ik heb een paint merrie gehad, had een frummeltje ipv oog, maar wel verder alles in takt, dus wimpers werkte zoals moest, traanbuis ook. Oog was gewoon niet volgroeid in de baarmoeder. Mijn buurman toen, verkocht apparatuur om bv dna testen mee te doen, die heeft toen als test dna uit laten pluizen, daar kwam uit, mutatie van het oog gen door in invloed van buitenaf. Dus zeker niet erfelijk. Ze is hiermee dan ook 27 jr geworden. Heb haar zelf getraind en zadel mak gemaakt, deed beide kanten op spinnen etc. Alleen de smid merkte dat ze wel 1 werkend oog had, aan kant ook beet ze altijd in zijn billen, andere kant niet.
Door ons speurwerk is uitgekomen dat we een vermoeden hebben dat de merrie bij een kennis van de eigenaar tijdelijk gestald toen wegens verhuizing, varkensbrok heeft gekregen ten tijde van de dracht. Het dure merrie/veulenbrok zou ie verpatst hebben.
pillow schreef:Heb je het gebit nog gechekt? Die handelaar weet toch waar hij vandaan komt. Hij heeft een blanco paspoort en dus wel een chip. Wie heeft dat aangevraagd dan.
Dandelion07 schreef:Ik snap ergens best dat mocht het erfelijk zijn oid dat hij een blanco paspoort krijgt. Als ik een goed bekend staande fokker was zou ik dat denk ik ook niet op mijn naam willen. Maar hem dan zo vroeg bij zn moeder halen...
fransje23 schreef:Dandelion07 schreef:Ik snap ergens best dat mocht het erfelijk zijn oid dat hij een blanco paspoort krijgt. Als ik een goed bekend staande fokker was zou ik dat denk ik ook niet op mijn naam willen. Maar hem dan zo vroeg bij zn moeder halen...
Waarom niet?
Denk dat het juist belangrijk is om het bekend te maken zodat mocht het een erfelijk gebrek dit in de toekomst te voorkomen.
Deze oudercombinatie is schijnbaar geen goede combi dan.
Door het weg te moffelen los je niets op! Neem gewoon de verantwoordelijkheid!
germie schreef:sasja0705 schreef:De regels omtrent passport zijn in der daad dit jaar veranderd.
Fokker/ eerste eigenaar of aanvrager paspoort mag niet meer vermeld worden .
Lang leve de wet van privacy.
Ook niet als het bekend is wie de vader en moeder zijn?
germie schreef:sasja0705 schreef:De regels omtrent passport zijn in der daad dit jaar veranderd.
Fokker/ eerste eigenaar of aanvrager paspoort mag niet meer vermeld worden .
Lang leve de wet van privacy.
Ook niet als het bekend is wie de vader en moeder zijn?