Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Muze schreef:Kent hier iemand de scawbrig van waldhausen?
Fijn?
Of snoert het echt teveel aan?
Muze schreef:Fijne tips voor mooie sidepull hoofdstellen?
Liefste met kaakriem en een stabiele, stevige bevestiging van de ringetjes aan de zijkant. Bij oa de micklem ben ik op een of andere manier altijd bang dat het een keer knapt of scheurt..
En goede pasvorm..
Liefste met kaakriem en een stabiele, stevige bevestiging van de ringetjes aan de zijkant. Bij oa de micklem ben ik op een of andere manier altijd bang dat het een keer knapt of scheurt..
En goede pasvorm..
germie schreef:Nou, sorry hoor, maar 138 euro voor een hoofdstel ZONDER teugels is echt duur. Je krijgt vergelijkbare kwaliteit (echt waar) van andere merken inclusief teugels voor 80-90 euro. Dus zeggen dat de prijs meevalt, nee. De prijs was matig tot ok geweest als ze kwaliteitsteugels meegeleverd hadden.
En dan het liefst kiezen: leer, stof en biothane.
Als je een micklem al niet vertrouwt, ga dan zeker niet voor hoofdstellen van zgn. 'Duits' of 'Engels' leer, want dat leer is altijd zacht en smal. Ga dan voor biothane of laat zelf wat maken, of ga voor een westernsidepull. Dat leer is altijd dik en sterk. Maar een micklem is sterk genoeg hoor. Ik heb nog nooit een bitloos hoofdstel kapot getrokken. Er is maar 1 model waar ik over twijfel, en dat is die met die oogjes in de neusriem, maar ook daar is het tegenwoordig met nylon versterkt.
En goede pasvorm..
Lithya schreef:Klopt, maar is gecombineerd hackemore en bit. Wat denken jullie in deze combinatie van de de hackemore wat wel als bitloos wordt gezien.
Eapy schreef:Lithya schreef:Klopt, maar is gecombineerd hackemore en bit. Wat denken jullie in deze combinatie van de de hackemore wat wel als bitloos wordt gezien.
Dit is een vrij heftig ding. Deze soort hackamore staat niet bekend om z’n vriendelijkheid, zeg maar. En ik denk toch dat de meeste mensen in dit topic juist bitloos zijn gaan rijden voor de diervriendelijkheid.