Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Fly_high schreef:Ik zag al wat pb'tjes binnenkomen over Henkie, dan maar even centraal een update
Er blijkt niets gebroken / gescheurd / op welke manier dan ook beschadigd te zijnhet enige wat echo liet zien waren nog restjes bloeduitstorting. Hij heeft dus - zoals al door de andere DA aangegeven - zijn sprong vrij heftig verdraaid maar geluk in het ongeluk is dat de pezen en banden wel heel zijn gebleven.
Verwachting is dat we binnen 6 weken weer zouden kunnen opbouwen, ik heb toevallig rond die tijd langere vakantie op de planning staan, dan rekken we het nog minstens paar weken op. Ik moet zeggen dat ik zin in paardrijden eventjes kwijt ben
Henkie mag in ieder geval weer lekker in de paddock of in een klein vakje in de wei, eerst onder toezicht uiteraardwat dat betreft ben ik erg blij voor hem, want die volledige boxrust vond hij inmiddels maar niks.
Babootje schreef:Super dat er gelukkig niet teveel beschadigd is. Alhoewel bloeduitstortingen natuurlijk ook schade geeft.
Goed dat je rustig aan doet. Neem de tijd ook voor het opbouwen straks.
Eventueel ondersteunen met wat kruidensupplementen ben ik altijd wel van https://www.baroen.nl/component/virtuem ... temid=2068
MSM
Voor de dosering
https://www.horseflex.nl/product/groenl ... cAEALw_wcB
).
Henkie is normaalgesproken al best een kijker, maar nu ineens geneigd om voor letterlijk elk "eng" voorwerp weg te rennen. En zijn hoofd straks bij de les houden wordt wat moeilijk zolang hij niet veel kan en mag. Ik heb genoeg gekkies gereden afgelopen jaren, zou nu eens voor de verandering een braaf paard onder mijn kont willen hebben
Niet heel geweldig als ik elke dag wel uren op stal moet zijn om Henk de juiste zorg te geven en overdag ook met allemaal paardenzaken bezig ben, dat naast een drukke fulltime baan.
Klinkt misschien wat gemeen, maar om ff duidelijker beeld te schetsen: ik ben er laatst achtergekomen dat ik letterlijk mijn eerste (en enige...) vakantiedag dit jaar heb opgenomen om met Henk naar kliniek te gaan
de mijne is dood braaf, tor ze dus een tijd stilgestaan heeft en je bijvoorbeeld 3 minuten mag draven en de rest stappen. Handen vol en soms ook overeind als je probeert tegen te houden of van alles aan de kletter kunnen schieten. Dat zijn gewoon irritante weken of maanden 
Fly_high schreef:Long story short, hij gaat over een week of 2 toch naar een revalidatiestal verhuizen. Ik voel me een enorm slechte eigenaar maar tegelijk wat een opluchting zeg om het eventjes uit de handen te kunnen geven. Daarna ga ik nog op vakantie en hoop tot begin november geen paard van dichtbij te hoeven te zienKlinkt misschien wat gemeen, maar om ff duidelijker beeld te schetsen: ik ben er laatst achtergekomen dat ik letterlijk mijn eerste (en enige...) vakantiedag dit jaar heb opgenomen om met Henk naar kliniek te gaan
Gingen er onderwater echt bizar veel naar het paard en na een pittig jaar revalideren van mijn laatste paard snap ik je volkomen dat je even geen paard meer kan zien. vind het zelf op het moment ook nog steeds een verademing
)ruitje schreef:Dit is denk ik echt voor elke paardeneigenaar herkenbaar hoor, klinkt helemaal niet gemeen!
Ga je naar een stal waar ze ook onder het zadel revalideren? Dan zou ik dat de eerste paar keer ook gewoon lekker door hun laten doen, kun je dat ook loslaten zeg maar![]()
En:
Neem even heel december vrij![]()

MyWishMax schreef:Dat erop als je nog niet van alles mag kan heel vervelend zijn,jade mijne is dood braaf, tor ze dus een tijd stilgestaan heeft en je bijvoorbeeld 3 minuten mag draven en de rest stappen. Handen vol en soms ook overeind als je probeert tegen te houden of van alles aan de kletter kunnen schieten. Dat zijn gewoon irritante weken of maanden
Henk is normaalgesproken schaapsmak, paar stapjes opzij of een eenzaam bokje is het stoutste wat hij kan, maar nu is ineens ALLES eng en ik moet hem goed in de gaten houden want anders trekt die zich los en rent er zo vandoor. Ik ben oprecht blij voor hem dat het al beter gaat met zijn been, maar het blijft stront irritant
Urbanus schreef:Ik wil zo graag een grap maken dat je je aanstelt, maar nee ik snap je heel goed!

alleen heel kort draaien lijkt nog een dingetje, in een smal gangpad 180 graden draaien zeg maar. Als buitenstander zal je er waarschijnlijk weinig van merken maar het valt mij op dat hij dat gewricht nog net niet 100% belast. Ook blijft er een klein beetje vocht in de sprong zitten, maar gezien het wel wekelijks afneemt t.o.v. hoe heftig de zwelling eerst was denk ik dat we de goede kant op gaan 

hier wat stoffig zo uit de paddock gehaald, maar als je naar de bovenlijn kijkt spreekt de verbetering IMO redelijk voor zich
Staprust beviel meneer al vrij snel niet zo, hij had binnen paar dagen door dat zich krachtig met een bok afzetten betekende dat ik het halstertouw kwijt was, eeeeeeen daar ging mijn Henk dan
Daardoor ben ik op de longeerlijn overgestapt met wandelen, al dan niet in combinatie met een hoofdstel, waardoor het trucje meneer niet meer lukte. Maar hij heeft alsnog zijn best gedaan om te kijken of het zeker zo was
Ik heb 2x met zijn gekke capriolen een hoefklap op mijn vingers moeten incasseren, gelukkig zonder echte schade maar geweldig was het ook niet. In de paddock wilde hij af en toe ook weinig van rust weten, zelfs een keertje eruit gesprongen
Gezien wandelen op gegeven moment best een uitdaging werd heb ik uiteindelijk besloten om er weer op te kruipen en dan was hij ineens weer de oude! Hartstikke braaf alsof hij gisteren nog heeft gelopen en niet anderhalve maand geleden. Ik merk dat hij vooral zijn routine mist, zodra er een zadel op ligt is zijn focus volledig op het werk
hoe saai dat werk dan ook mag zijn.
het gewricht is nog geen 100% hersteld en als hij een keer goed uitglijdt zijn we weer terug bij af of nog erger.