Paardenoppas hoeveel vragen?

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Ineke2

Re: Paardenoppas hoeveel vragen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-22 17:01

Huisdieren ook mee :j

In mei gaan mijn vogels naar een oppas ( de oude eigenaar van 1 van de vogels )

In juli ga ik nog een keer oppassen in een huis met dieren en gaan mijn vogels mee naar het oppashuis.

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-22 17:02

Hangt af van de huisdieren natuurlijk. Extreem geval, maar een newfoundlander oid willen veel mensen bvb niet in huis. En stressgevoelige hupjes zoals de meeste katten doe je daar ook niet echt een plezier mee.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-22 17:05

Hangt er allemaal vanaf ja, óók in de overweging om ja tegen het oppassen te zeggen.

MARILYN_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-22 21:22

Wat een hoop reacties!

Ik zag voorbij komen dat ik het ook wel kan in 2x kan doen. De paarden krijgen geen hooi in slowfeeders en daar zijn de eigenaren ook niet van. Ik voel mijzelf er ook niet fijn bij als ze een hele nacht zonder eten staan. Mijn eigen paardje heeft ook gewoon de hele nacht hooi om op te knabbelen, zoals het hoort in mijn ogen.

Tuurlijk ben ik dankbaar dat ik het paardje mag rijden. Het is een super leuk beestje en ik kan zo de eigenaren een dag helpen met de stalwerkzaamheden.

Ik vind het zelf persoonlijk vrij pittig om alles naast mijn werk, huishouden, dieren etc te doen. Ik gun de eigenaren een week vakantie, daarom wil ik dit ook voor ze doen. Mocht het 1 of 2x per dag zijn had ik er ook echt niks voor hoeven te hebben.

Het is niet te sprake gekomen of ik bij hun in huis wil overnachten. Wel weet ik dat zij geen dieren in huis willen hebben. Zelf heb ik 2 huiskatten en een hond. Deze zouden dus niet mee kunnen, mocht dat al een optie zijn.

Morgen heb ik afgesproken met de eigenaren om e.e.a. af te stemmen.

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-22 23:02

noviceh schreef:
joyce B schreef:
@paars, omdat een eigen paard ook komt met een fikse rekening en het werk er omheen. Iemand die bijrijd deelt niet alleen de lusten maar ook mee in de lasten. Dus een de van de kosten en een deel van het werk

Vaak zijn de kosten voir het paard veel hoger dan het deel wat bijgedragen wordt.

Tjsa, het is net hoe je er tegenaan kijkt. Ik heb bijrijdsters gehad voor 3 dagen per week en vroeg €50,- vergoeding in de maand. Ze hoefden enkel voor mn paard te komen, verder geen klusjes. Stond dat in verhouding? Geen idee, het belangrijkste vond ik dat ik die dagen niet heen hoefde en mn paard wel de aandacht en beweging kreeg.

Ik heb het nooit een optie gevonden er geld voor te vragen. Mijn paard, mijn verantwoording, mijn rekening. Zij hielpen mij door het een aantal dagen in de week over te nemen en zij zorgden goed voor mijn paard. Zij gaven trouw hun tijd en aandacht. En af en toe een zak wortels. Was voor mij dan genoeg “betaald”.
Maar goed dat is ieders keuze hoor en heel persoonlijk. Ik realiseer me dat er vaak geld voor wordt gevraagd.

De situatie van TS is best een lastige, omdat ze natuurlijk ook liever geen gedoe wilt met de eigenaren van je bijrijdpaard…Dat ze het paard al twee jaar gratis bijrijdt; daarmee heeft ze niet een soort verplichting opgebouwd nu. Dan hadden ze dat op meteen moeten afstemmen toen TS begon met bijrijden. Ze vragen het aan TS en die mag ook “nee” zeggen. Lijkt me (ook al krijg je wel die 150€) een wel heel erg drukke week worden voor TS. Dat zou mijn grootste probleem zijn.
Succes met het gesprek!

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-22 23:36

Om die discussie en vervelende dingen te voorkomen was dus mijn advies een andere oppas te zoeken en dat ts dan gewoon kan helpen waar dst voor haar haalbaar is.

Anne200

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-22 10:37

Popstra schreef:
Anne200 schreef:
Wij betalen 50,- per dag aan de oppas die ook in huis komt….
Die mag niet klagen als ik dit zo lees :-)

Jemig, wat laten jullie achter aan dieren en werk?

5 paarden, boxen mesten en buiten zetten, voeren. En honden en katten eten geven.. (hoeven niet uitgelaten)

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-22 16:52

Interessant topic. Vind je berekening op zich niet verkeerd TS. Door de combinatie met je werk, reisafstand etc ben je missch niet de ideale oppas qua tijdsinvestering. Aan de andere kant ken je de plek en de paarden en dat is ook wat waard. Aan de mensen om dat af te wegen. Ben benieuwd wat er uit jullie gesprek is gekomen.

Ik heb de paarden nog niet zo lang aan huis en moet hier ook eens over nadenken. Hoop dat ik hier een gesloten beurzen ruil kan doen. We hebben hier echt een ruim "vakantiehuis" op een super plek op de veluwe en even afhankelijk van de situatie kan iemand zelfs nog wel een paard mee nemen. Dat lijkt me wel een win-win voor sommigen in ruil voor 2 paardjes buiten zetten, mesten en voeren.

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-22 17:22

Ik verzorg ook weleens een week de paarden (2). Ik kan daar ‘thuiswerken’, dat scheelt al enorm en soms neem ik vakantie uren op. Mijn werkgever geeft mij alle ruimte, dat geeft rust.

Hoe flexibel kun je werken TS? En misschien wat vakantie uren opnemen?

Ik verzorg de paarden gratis, maar ik krijg er heel veel voor terug. Mijn paard staat daar enorm luxe, en wordt meer dan top verzorgt. Dus ik doe graag wat terug.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-22 19:29

manzano schreef:
Interessant topic. Vind je berekening op zich niet verkeerd TS. Door de combinatie met je werk, reisafstand etc ben je missch niet de ideale oppas qua tijdsinvestering. Aan de andere kant ken je de plek en de paarden en dat is ook wat waard. Aan de mensen om dat af te wegen. Ben benieuwd wat er uit jullie gesprek is gekomen.

Ik heb de paarden nog niet zo lang aan huis en moet hier ook eens over nadenken. Hoop dat ik hier een gesloten beurzen ruil kan doen. We hebben hier echt een ruim "vakantiehuis" op een super plek op de veluwe en even afhankelijk van de situatie kan iemand zelfs nog wel een paard mee nemen. Dat lijkt me wel een win-win voor sommigen in ruil voor 2 paardjes buiten zetten, mesten en voeren.

Nou dat is absoluut heel fijn voor de gene die dat mag doen. Dan hoeft er natuurlijk ook geen bedrag tegenover te staan. Het klinkt Iig heel erg fijn als vakantie plekje en dat is ook veel waard hoor. Ik zou zelf als ik zo iets wilde doen al wel zoeken naar iemand die al kan verzorgen evt 1 dag in de week. Waarbij je kunt bespreken wanneer je gaat en die je paarden zo al keert kennen en jij haar/hem zodat je dat ook met een gerust hard kunt doen.

Tymone

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-22 20:32

Bij ons krijgen ze 150 in de winter en 100 in de zomer per week.

Gaat om 1 paard en een kleine pony die heel schoon is. Stallen hebben een grote beurt gehad als we weg gaan en hoeven pas na een week weer een grote beurt. Daarvoor alleen mest eruit. Land hoeft niet gedaan te worden.

Kippen, 1x bijvoeren is genoeg omdat ze een trapbak hebben en hok is schoon als we vertrekken en doen we na terugkomst weer.

We Hebben 2 katten + 2 kattenbakken.

Honden zijn niet thuis (of mee of bij mijn ouders).

Oppas mag eigen hond meenemen, mits die niet op de bank ligt, anders in de bench als je er niet bij bent.

Door de weeks heb ik Max een uur werk per dag en in het weekend 30 min extra als je een grote beurt stallen doet.

Oppas krijgt ook een goed gevulde koelkast met eten, drinken, hapjes, wijntjes etc.

Als je een partner hebt of gezellig een vriendin uit wil nodigen geen probleem.

Poets komt overigens ook 1x per week voor de grote beurt. Rest is een kwestie van bijhouden. Ramen hoef je niet te lappen, je bent niet aangenomen voor de schoonmaak

_Mir

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-22 20:53

Anders zeg je toch dat het niet uitkomt?
Vind het vrij heftig klinken, dit nog te doen naast je werk.

furioso

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-22 06:47

Ik heb ook 2 paarden die ik al 3x 1/2weken verzorgd heb nadat de eigenaars mij dit zelf gevraagd hadden.

2x per dag ernaar toe om te voeren, hooi te geven en strontjes kuisen.

Zij kwamen zelf met het voorstel van €20 per dag en wouden niet dat ik voor minder kwam.

Ook mijn dagen wat anders moeten indelen zoals om 6:15 naar deze paarden (halfuurtje werk) en daarna doorrijden naar mijn paarden en dan terug naar huis om te wassen, eten en klaar te maken voor mijn werk.

Savonds ook eerst naar die paarden en dan de mijne.

Al een geluk dat deze op 5min van mij thuis en mijn paarden staan.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-22 07:09

Vijf euro per dag voor 4x op en neer is echt een lachwekkend bedrag. Daar gaat echt veel tijd in zitten. Dat bedrag zou leuk zijn als je er alleen na je werk naartoe zou hoeven en niet je hele schema hoeft om te gooien om het allemaal te redden qua tijd. Je zult die week minder tijd hebben voor een aantal dingen.

Ik regel het zelf met een vriendin. Ik pas op haar huis en honden en zij verzorgd mijn pony's. Maar ik heb het dan wel zo geregeld dat ze met 1x daags verzorging uit kunnen. Ze hebben dan onbeperkt hooi door slowfeeders en genoeg water en een schuilstal. Ik zou het echt van niemand verlangen dat ze 4x daags m'n ponys moeten voeren en zeker niet voor 5 euro per dag. Dan zou ik thuis blijven. Of er een fatsoenlijk bedrag voor neerleggen. Ik vind niet dat de eigenaar het van je kan verlangen omdat je toevallig op zijn paard mag rijden. Je verwacht dan natuurlijk wel een vriendenprijsje maar die heb je al gemaakt vind ik. Voor 4x daags een oppas vinden voor dat bedrag zal niet zo eenvoudig zijn denk ik namelijk

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-22 10:45

MARILYN_ schreef:
Morgen heb ik afgesproken met de eigenaren om e.e.a. af te stemmen.

Hoe is het gegaan? Zijn jullie er uit gekomen?