In mei gaan mijn vogels naar een oppas ( de oude eigenaar van 1 van de vogels )
In juli ga ik nog een keer oppassen in een huis met dieren en gaan mijn vogels mee naar het oppashuis.
Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
noviceh schreef:joyce B schreef:@paars, omdat een eigen paard ook komt met een fikse rekening en het werk er omheen. Iemand die bijrijd deelt niet alleen de lusten maar ook mee in de lasten. Dus een de van de kosten en een deel van het werk
Vaak zijn de kosten voir het paard veel hoger dan het deel wat bijgedragen wordt.
Tjsa, het is net hoe je er tegenaan kijkt. Ik heb bijrijdsters gehad voor 3 dagen per week en vroeg €50,- vergoeding in de maand. Ze hoefden enkel voor mn paard te komen, verder geen klusjes. Stond dat in verhouding? Geen idee, het belangrijkste vond ik dat ik die dagen niet heen hoefde en mn paard wel de aandacht en beweging kreeg.
manzano schreef:Interessant topic. Vind je berekening op zich niet verkeerd TS. Door de combinatie met je werk, reisafstand etc ben je missch niet de ideale oppas qua tijdsinvestering. Aan de andere kant ken je de plek en de paarden en dat is ook wat waard. Aan de mensen om dat af te wegen. Ben benieuwd wat er uit jullie gesprek is gekomen.
Ik heb de paarden nog niet zo lang aan huis en moet hier ook eens over nadenken. Hoop dat ik hier een gesloten beurzen ruil kan doen. We hebben hier echt een ruim "vakantiehuis" op een super plek op de veluwe en even afhankelijk van de situatie kan iemand zelfs nog wel een paard mee nemen. Dat lijkt me wel een win-win voor sommigen in ruil voor 2 paardjes buiten zetten, mesten en voeren.