fransje23 schreef:Avalanche schreef:Of jij bent positiever over hun rijkunsten dan ik
Ik heb misschien de goede voorbeelden voor ogen ipv de niet goede
Kan ook

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
fransje23 schreef:Elisa2 schreef:Geen idee, ik heb niet genoeg ervaring met bitloze hoofdstellen om die vraag te beantwoorden.
Qua voorkeur paard, ik denk ook karakter afhankelijk..de paarden met wat extra karakter die vaak bij de profs staan en die als ze schrikken domme dingen kunnen doen bijvoorbeeld.
Daar staat veiligheid bij mij iig voorop.
Maar dan koppel je veiligheid aan een bit?
Naar mijn idee is dat tekort door de bocht.
WHorse schreef:Kinderen gewoon lekker laten “spelen-leren”. Knuffelen, poetsen beetje hobbelen, beginnen op een shetlander en langzaam doorgroeien
Zo deden we dat “vroeger” ook
Er liep thuis iets in de wei en daar speelde je mee. Shetlander liep gewoon weg als hij het gefrutsel zat was.
Ik weet dat kinderen die 1x in de week les krijgen op de manege niet echt opgroeien met paarden en dan begrijp ik wel wat jullie bedoelen.
Maar kinderen die buiten wonen en waar eigen paarden staan, zijn er best vertrouwd mee. Ik heb als 4 jarige al mijn eerste shet gekregen, iedereen reed paard bij ons en er stond een wei vol. Ik leef nog steeds en de pony’s en paarden hadden het prima bij ons. [ [url=m/aClG1G.jpg]Afbeelding[/url] ]
DuoPenotti schreef:Ik denk dat er bij de top helemaal niet zoveel karakter paarden staan...
Als ik kijk met hoeveel druk die rijden....
Dat pikt een karakter paard niet.
Maar dat is mijn bescheiden mening.
Elisa2 schreef:DuoPenotti schreef:Ik denk dat er bij de top helemaal niet zoveel karakter paarden staan...
Dat zou best kunnen, ik werkte vaak met de probleem paarden die daar buiten de boot vielen en/ of in de handel kwamen en/of jonge paarden. Of degene die too much waren voor de gemiddelde particulier.
DuoPenotti schreef:Ik denk dat er bij de top helemaal niet zoveel karakter paarden staan...
DuoPenotti schreef:Precies, die daar buiten de boot vielen. Die tegengas gaven aan al dat getrek of compleet een zombie werden. Die gaan er via de achterdeur weer uit.
En dat doen ze zowel bij een topruiter als de gemiddelde ruiter die niet heeft geleerd klein te doseren.
DuoPenotti schreef:@manubres ja je kunt ze flink afstompen, dat klopt. Ze sluiten zich compleet af.
Maar vroeg of laat komt ook dat eruit.
Of doordat ze geen actieve proef meer lopen, de staak in gaan of vluchten.
We kennen toch wel een toppaard die dat een paar jaar terug deed.... zal geen namen noemen.
Die hebben dat helaas een tijd gepikt tot het echt niet meer kan.