Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Curly85 schreef:Hoi, mag ik ook meeschrijven (al ben ik niet superfanatiek). Mijn merrie staat sinds afgelopen weekend in de opfok in Hardinxveld. Ze is mijn eerste veulen dus vind alles erg spannend. Gelukkig is het voor mij iets meer dat kwartiertje rijden dus nog wel dichtbij. Komt uit november 2020 dus nu ruim een jaar.
Bewust deze opfok gekozen. Naast dat het dichtbij is mag ik haar eruit halen en zijn het kleine groepjes. Dat vond ik prettig. En mocht ik haar nog jaartje langer willen laten staan kan dat ook.
Ik probeer 2x per week te gaan. Ze vindt aandacht en poetsen heel leuk dus dat scheelt. Is een fries x tinker.
Icecrystal schreef:Hier ook twee veulens in de opfok. Een klein groepje van vier merries. Kleinschalig had voor ons wel de voorkeur. Onbeperkt hooi en een ruime groepsstal.
Ze komen elke dag in een ruime, droge paddock en in de zomer 24/7 op het land.
[ [url=m/hu8pwi.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/svn8oG.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/1UuhP1.jpg]Afbeelding[/url] ]
Leuk om hier mee te praten en de veulens te zien groeien
Kendra schreef:@kim_1990, ons kwpn-veulen (nu 2 jarige) Patser is opgevoed door een Friese pleegmerrie en daar zag je echt het verschil in temperament. Hij terroriseerde zijn pleegmoeder en die vond alles goed.
Er zijn ook opfokstallen voor Friezen en sommige willen er absoluut geen kwpn-veulens bij.
Tinkels schreef:Laten jullie ze ook op de foto's zetten ( keuren ) voor je ermee aan de slag gaat?
Ik zal binnenkort even overleggen wanneer hij het beste gecastreerd kan worden. Hij is van juni 2020.
Nog 2 maand en dan kan het volgende veulen zich aandienen! Spannend weer
Tinkels schreef:Laten jullie ze ook op de foto's zetten ( keuren ) voor je ermee aan de slag gaat?
Ik zal binnenkort even overleggen wanneer hij het beste gecastreerd kan worden. Hij is van juni 2020.
Tinkels schreef:Reden kan zijn om ze gelijk te helpen mocht er ergens operatief verwijderd kunnen worden, of als het ernstig is ze bij voorbaat al op te ruimen.. (dat zeg ik nu heel cru hoor, maar moet er niet aan denken)
@ Zonnebloem, en als hij afgekeurd wordt voor sport/ rijden?