De leugens rondom chippen/paspoort beu? Read this.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-04 16:41

Alane schreef:
Omdat ik moet betalen per maand voor stalling wil niet gelijk zeggen dat de boer gratis een koe bijzichzelf stalt.....dat beest moet ook eten...

Tussen 600 euro en niks zit nog een wereld van mogelijkheden Tong uitsteken

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-04 17:23

En omdat er een paar mensen zijn die mischien 600 per maand uitgeven aan hun paard mag chippen niet verplicht worden???
wordt wel steeds spannender.....

carola1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-04 23:00

jonge jonge, het loopt hier hoog op. Ik heb mijn paardook gechipt . voor de veiligheid en omdat het vanuit het stamboek verplicht wordt. anders zijn je papieren niks meer waard heb ik me laten vertellen. en inderdaad, je moet dan ook aangeven of je je paard wilt laten slachten of niet. dit i.v.m. de medicijnen die het beestje eventueel kan krijgen. ik denk dat als het chippen er helemaal door is dat ze ook, net zoals hondenbelasting, paardenbelasting gaan heffen. wat denken jullie?

coydog

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-04 23:23

carola1 schreef:
... ik denk dat als het chippen er helemaal door is dat ze ook, net zoals hondenbelasting, paardenbelasting gaan heffen. wat denken jullie?

Dat denk ik ook, er is genoeg te verdienen op dat gebied.
In dit vrije land is er weinig echt vrij en alles staat wel ergens geregistreerd.Soms is dat in je voordeel maar nog vaker in je nadeel.
Deze overheid blijft zoeken naar middelen om tekorten aan te vullen, een nieuwe heffing is dan naast de bezuinigingen een goed plan.
Een stalgenoot van mij had ook nog als opmerking: het is ook weer een manier om mensen aan een baan te helpen,komen we straks langs de weg chip-controleurs tegen.
Het is natuurlijk nog niet bewezen en het zijn alleen vermoedens natuurlijk,dat zal vast wel geroepen worden,maar blijf toch alert op wat de regering goed vind voor ons.We mogen dan de regering zelf gekozen hebben het blijft toch altijd een keuze tussen meer van hetzelfde,uiteindelijk zijn ze het toch weer met elkaar eens.
Als er dan eens iemand z'n mond open doet is die snel gesnoerd.