[VOLG] Shetlander Beer, van mager en ziek tot gezonde pony

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

SjonnieZ

Re: [VOLG] Shetlander Beer, van mager en ziek tot gezonde pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-24 15:05

Ah wat een lieve foto’s. Die heeft het duidelijk getroffen met jou.

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-24 15:11

SjonnieZ schreef:
Ah wat een lieve foto’s. Die heeft het duidelijk getroffen met jou.

Dit ja!

Als ik zie hoe hij kwam en nu is... Dan is Beer echt een Geluksbeer doordat hij bij Jou gekomen is.
Geniet nog lang met en van elkaar!

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-24 15:15

Zo’n schatje! Ik zou z’n buik omarmen, hoort bij hem gezien de goede verzorging. Je hebt alles gecheckt en hij heeft geen overgewicht op de rest van zijn lijf. Knuffel voor beer!

Myponyhoward

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-25 15:27

Hoihoi!

Alweer een hele tijd geleden. Dus ik dacht ik plaats weer eens een update! Het gaat goed met beer, hij ziet er wel weer wat minder uit door de winter maar hij voelt zich goed voor mijn idee.

We hebben vanochtend weer een mestonderzoek naar de DA gebracht. En dit is de eerste keer ooit dat hij zo’n lage EPG heeft dat we hem niet hoeven te ontwormen!! Dit ontwormschema wat we nu aanhouden werkt dus goed, en we gaan kijken of we de spuiten kunnen verminderen omdat het natuurlijk best heftig is op zo’n klein beestje en we bang zijn dat hij resistent kan worden tegen de spuit.

Dit was zijn mestonderzoek eind 2023:

Afbeelding

En dit is van vandaag:

Afbeelding

Ik hoop natuurlijk dat dit zo aanhoud, en dat hij de rest van zijn leven gewoon een (redelijk) gezond paardje mag zijn.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-25 19:41

Wauw wat gaaf zeg. Fijn, en hopen dat het inderdaad goed blijft :j

Myponyhoward

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-25 21:47

Jammer dat ik er pas zo laat op de avond achter kom, maar beer is vandaag 5 jaar bij ons!! *\o/* 5 jaar vol plezier en fijne momenten, maar ook lastige momenten en zijn ziek zijn. Zo blij dat hij er nu eindelijk écht redelijk boven op is. Het blijft natuurlijk altijd opletten en hij is nou eenmaal wat zwakker en wordt sneller ziek maar toch blij waar we nu staan.

En iedereen die ons al zo lang volgt, want mijn vorige topic begon ik al vlak nadat we Beer kregen, heel erg bedankt voor alle fijne tips, het meekijken en lezen en de lieve woorden!!

Hieronder even wat foto’s van het begin tot nu

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-25 21:57

5 jaar alweer?
Jee wat gaat de tijd ook snel hè.
Gefeliciteerd ,hij ziet er nu super uit *\o/*

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-25 22:08

Ah Beer! <3

Wat een enorm verschil met hoe het 5 jaar geleden was en hoe hij nu is. Vooral hoe hij de wereld in kijkt. Op de eerste foto's zie je een in zichzelf gekeerde treurige pony. Op de laatste foto's een prachtige pony die met een lieve zachte blik geïnteresseerd de wereld in kijkt. Prachtig! <3

Horsejansdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-25 22:09

Awwwh wat een onwijs lieve fotos

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-25 22:10

Zo leuk om dat verloop van de tijd zo te zien in de foto's, je ziet hem opknappen, en wat mij ook erg opvalt zijn zijn oogjes, kijk dan hoe die oogjes nu vol interesse en blij de wereld in kijken. Hij zit duidelijk zo veel lekkerder in zijn vel, daar mag je trots op zijn!

Met dat ik dit wou posten zie ik dat lr111 precies hetzelfde denkt :D maar ik ga mijn post niet veranderen, want ik ben het er helemaal mee eens!

SjonnieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-25 22:15

Proficiat met jullie jubileum. En wat een metamorfose heeft die beer doorstaan. Van zielig hoopje naar een lieve vrolijke pony.
Beertje heeft het getroffen met jullie.

Anastasia24

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-25 00:04

Gefeliciteerd! Mijlpaal hoor, 5 jaar, :) Wat een hummeltje is het ook, hij heeft het getroffen met je! Nog veel fijne jaren gewenst!

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-25 00:51

Wat fijn dat het eindelijk zo goed gaat! Hij blijft ongelofelijk knap met die pangare zo extreem van onderen. Ik denk wel dat hij een dwerg is, maar dan wel met minimale afwijking. Maar dat geeft niks, zolang hij maar lekker blij bij jou in de wei staat! :D

Paardenfann4

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-25 00:59

Is dat alweer 5 jaar geleden :oo ? Wat gaat de tijd toch snel...Beer mag wel heel dankbaar zijn dat hij bij jou terecht is gekomen. Hij is enorm opgeknapt en een schatje om te zien. Hopelijk nog vele jaren plezier met elkaar!

Myponyhoward

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-25 16:35

Hoi iedereen! Weer even een update. Eergisteren is de dierenarts weer langs geweest, ik vermoedde maagzweren oid omdat Beer heel weinig at, en wat gevoelig was bij zijn buik. De dierenarts vond beer er erg goed uit zien voor zijn situatie, hij was heel alert en ondeugend en at met alle liefde snoepjes en gras.. daarom vermoede de dierenarts toch geen maagzweren, maar hij denkt dat de gevoeligheid gewoon door zijn aangetaste buik komt door de wormen en hij gewoon heel verwend is en heel veel niet lust. Dat is ook wel zo, 9/10 dingen die ik hem aanbied hoeft hij niet, hij zoekt heel zorgvuldig zijn muesli tussen zijn brok uit en kleefkruid gaat er ook goed in. Maar fluitenkruid, zijn weight gain brok, bijna alle slobbers op de markt of zijn hooi… ho maar. we gaan nu op advies van de dierenarts op zoek naar ander hooi, zodat beer dat overdag kan eten. Ook gaat hij wel een maand op maagzuurremmers voor de zekerheid, om te kijken of dat ook helpt. We gaan het zien!
Afbeelding

Afbeelding

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-25 19:51

Nou hè wat jammer dat het dan toch wat minder goed gaat nu en hij met zijn eten wat moeilijk doet.
Wel verstandig om toch die medicatie er op te zetten,ik heb het vaker gezien dat het wel helpt.
Lastig zeg met dat voer, hopelijk vind je iets wat hij graag lust :j

Myponyhoward

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-25 17:39

Pffff… ik zit echt met mijn handen in het haar.

Beer zit nu 3 weken aan de maagzuurremmers, en dat slaat aan! Hij eet zijn brok en hooi een stuk beter.

Maar nu het volgende, ik vond afgelopen weekend weer een spoelworm in zijn mest. Dus vandaag even langs de dierenarts voor een mestonderzoek. Wéér een spoelworm besmetting van een EPG 2250….

Ik snap het niet, na het laatste mestonderzoek ontwormd en daarna preventief volgens schema van de dierenarts. En weer zo’n besmetting.

Ik ruim de week na ontworming de mest dagelijks op en gooi dit in de grijze container. In normale weken probeer ik zo vaak mogelijk uit te mesten en dan gaat het gewoon op de mest bult (die zit een paar meter van het land af maar verder weg lukt niet, ze staan op zand)

Heeft iemand nog tips of dingen die ik kan proberen want ik gun het Beer zo om gezond te zijn maar ik weet niet meer zo goed wat ik moet doen om de wormen weg te houden.

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-25 17:54

Wat balen joh! Kan me voorstellen dat je het even niet meer weet.

Volgens mij is het hier al eens genoemd maar je zou contact kunnen opnemen met Anne van www.eqinful.nl Ik denk dat je met hele specifieke ondersteuning (waarbij ze jou advies kan geven hoe dat precies te doen) wel verbetering kunt krijgen.

Succes!

Myponyhoward

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-25 18:09

Ir111 schreef:

Volgens mij is het hier al eens genoemd maar je zou contact kunnen opnemen met Anne van https://www.eqinful.nl Ik denk dat je met hele specifieke ondersteuning (waarbij ze jou advies kan geven hoe dat precies te doen) wel verbetering kunt krijgen.

Succes!

Dankjewel! Ik ga even contact opnemen

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-25 19:58

Myponyhoward schreef:
Ir111 schreef:

Volgens mij is het hier al eens genoemd maar je zou contact kunnen opnemen met Anne van https://www.eqinful.nl Ik denk dat je met hele specifieke ondersteuning (waarbij ze jou advies kan geven hoe dat precies te doen) wel verbetering kunt krijgen.

Succes!

Dankjewel! Ik ga even contact opnemen

Anne is inderdaad erg goed!