Wie gaat er op zoek naar een paard?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

upendo

Re: Wie gaat er in 2021 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-21 23:20

Welkom Speedfiets! Met westernpaarden kan ik helaas wat minder meedenken.. -O-

Wat fijn Romy, goed dat het meezit! En vanuit interesse, hoe oud zijn die röntgenfoto's die je laat beoordelen door je eigen DA?

Laarvv

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 23:22

Ik begrijp dat mensen zeggen dat de paarden op dit moment duur zijn en mensen veel geld vragen voor paarden met een bemerking etc, maar ik probeer(de) mijn paard te verkopen en vind dat veel mensen ook écht onrealistisch denken. Plus daarbij struikelen over het woord bemerking terwijl ze, als we doorvragen, normaal paarden bij een handelaar kopen en niet laten keuren..
Ik verkoop bijvoorbeeld inderdaad een paard met een bemerking(klinisch 100%) maar Z geklasseerd, 8 jaar, bovengemiddeld veel kwaliteit, bloedmooi maar niet voor iedere ruiter.
Daarnaast een paard van een vriendin in de verkoop, 10 jaar, ZZZ geklasseerd, goed paard, ook met bemerking(klinisch 100%) en mensen zeggen letterlijk dat ze voor dit bedrag €8000 en €10.000 meer verwachten. Excuse me maar dan heb je ook gewoon weinig zicht op de handel van dit moment.

Hier ook nog wel een zoekertje voor vriendin: Een kwaliteitsvolle ruin, voorkeur voor zadelmak is geen must, niet te groot, eerder vlug dan traag.
Laatst bijgewerkt door Laarvv op 05-01-21 23:24, in het totaal 1 keer bewerkt

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-21 23:23

Een ZZZ paard snap ik dat je moedeloos wordt van de mensen die 8K bieden.

Maar een bemerking, even afhankelijk van wat voor type, is voor mij toch echt wel sterk waardeverminderend. :)

karin1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 23:23

upendo schreef:
Kabayo schreef:
Waar kijken jullie eigenlijk vooral op? Marktplaats en sporthorses? Of ook op de bokt markt en Facebook?

Alle kanalen die je noemt. Start en eindig met sporthorses, marktplaats ook en bokt en Facebook kijk ik één keer per dag even een rondje..

Maar ik denk ergens dat ik het vooral van via via moet hebben.

Net ook alweer een berichtje gehad van iemand die weet dat de fokker van haar paarden overleden is, springgefokt, moeten op korte termijn weg. Nadeel is dat die dieren niet in conditie zijn. Zit vol spanning te wachten op wat beeldmateriaal van een Zirocco blue merrie.

Gaat dat via via? Ik ben ook wel geïnteresseerd in een springpaard, een wat slechtere conditie vind ik niet erg. Of gaat het maar om 1 paard?

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-21 23:25

Jouw paard vind ik trouwens wel waar voor zijn geld. :)

Als het een merrie was geweest had ik hem misschien wel willen proberen. Twijfel zit hem bij mij alleen in de hoeveelheid body. :)

Laarvv

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 23:27

upendo schreef:

Maar een bemerking, even afhankelijk van wat voor type, is voor mij toch echt wel sterk waardeverminderend. :)

Oh ja uiteraard is dat waardeverminderend, zeker mee eens hoor. Maar ik merk gewoon vaak dat mensen schrikken van het woord bemerking, verder zoeken en dan bij mensen iets goedkopers kopen zonder dat ze weten of er sprake is van een bemerking ja of nee.

Bovendien inderdaad, paard van 10 wat al 7 jaar dezelfde bemerking heeft, daar ZZZ mee heeft gelopen. Hoe perfect willen mensen ze dan op de foto hebben/ hoe veel geld willen ze daar voor uitgeven? Dat wordt in mijn ogen heel erg vergeten.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-21 23:28

karin1994 schreef:
upendo schreef:
Alle kanalen die je noemt. Start en eindig met sporthorses, marktplaats ook en bokt en Facebook kijk ik één keer per dag even een rondje..

Maar ik denk ergens dat ik het vooral van via via moet hebben.

Net ook alweer een berichtje gehad van iemand die weet dat de fokker van haar paarden overleden is, springgefokt, moeten op korte termijn weg. Nadeel is dat die dieren niet in conditie zijn. Zit vol spanning te wachten op wat beeldmateriaal van een Zirocco blue merrie.

Gaat dat via via? Ik ben ook wel geïnteresseerd in een springpaard, een wat slechtere conditie vind ik niet erg. Of gaat het maar om 1 paard?

Jep, dat is iemand uit de omgeving die ik ken.

Ik denk dat er voor mij niks bij zit. Twee drachtige fokmerries (teveel risico en dan kan ik komende maanden nog niks oppakken), een 10 jarige (ik wil ze liever jonger) en de Zirocco blue is te sensibel voor mij. Kan eventueel wel vragen als ze langs is geweest en foto's heeft gemaakt of ik wat door kan spelen.

Laarvv

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 23:28

upendo schreef:

Als het een merrie was geweest had ik hem misschien wel willen proberen. Twijfel zit hem bij mij alleen in de hoeveelheid body. :)

Was Dit antwoord op mij? En gaat het dan om de 8 jarige?

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-21 23:30

Laarvv schreef:
upendo schreef:

Oh ja uiteraard is dat waardeverminderend, zeker mee eens hoor. Maar ik merk gewoon vaak dat mensen schrikken van het woord bemerking, verder zoeken en dan bij mensen iets goedkopers kopen zonder dat ze weten of er sprake is van een bemerking ja of nee.

Bovendien inderdaad, paard van 10 wat al 7 jaar dezelfde bemerking heeft, daar ZZZ mee heeft gelopen. Hoe perfect willen mensen ze dan op de foto hebben/ hoe veel geld willen ze daar voor uitgeven? Dat wordt in mijn ogen heel erg vergeten.

Met je eens hoor. :j

Ik moet bekennen dat ik ze liefst ook zonder bemerking heb, maar als je een wat ouder paard hebt wat flink gepresteerd heeft dan is een bemerking al een ander verhaal dan een 3/4 jarige die net 3 keer per week 20 minuutjes in de bak rechte lijntjes loopt.

Het is alleen zo lastig. Ik ben voornemens om er alles (eventing, buitenrijden, dressuur) mee te doen. Vraag me dan af of een bemerking meer risico oplevert dan wanneer je alleen dressuurmatig B/L niveau traint.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-21 23:31

Laarvv schreef:
upendo schreef:

Was Dit antwoord op mij? En gaat het dan om de 8 jarige?

Ja, Henderson toch. Leuk dier! :D Hoop dat je er een fijne plek voor vindt!

Laarvv

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 23:35

Was Dit antwoord op mij? En gaat het dan om de 8 jarige?[/quote]
Ja, Henderson toch. Leuk dier! :D Hoop dat je er een fijne plek voor vindt![/quote]

Haha, Thanks. Echt een heel fijn en leuk paard. Voorlopig blijft hij lekker hier en verkoop ik hem alleen via-via, niet meer middels de advertentie.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-21 23:36

Weer een bevestiging dat via via een heel goed idee is haha :D

Laarvv

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 23:38

Ja als je die mogelijkheid hebt in mijn ogen altijd beter maar niet perse makkelijker natuurlijk.
8 jarige ook via via gekocht, maar is zeker niet het type paard die het trekt als er regelmatig klanten komen dus vandaar alleen als ik weet wat voor type ruiter en écht komt.
Wat zoek jij precies?

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-21 00:05

Nee zeker waar. Mooi dat je wel een schifting maakt in wie je laat komen, anders is het voor het paard niet persé een fijne ervaring.

Ik ben op zoek naar een merrie, voorkeur voor springgefokt vanwege wat ik ermee wil, al kan een dressuurgefokte die niet over balken struikelt ook. Ik ben op zoek naar een paard voor de basissport, dus Z2 (misschien ZZ-L) dressuur, B/L springen en eventing. Als het hoger wordt is het slecht voor het zadel met de 7 kleuren schijt van mijn kant. :')
In ieder geval met een fijne basis, met springen wel wat (concours?)ervaring. Makkelijk mee naar buiten kunnen nemen is een pré.
Leeftijd tussen de 4 en 8 ongeveer, stokmaat tussen de 1.63 en 1.70.

Mijn vorige merrie was een bitch in de omgang en als je moeilijke dingen vroeg kon ze ook wel eens nee zeggen, maar niet gevaarlijk.
Het zit hem bij mij vooral in het vertrouwen, als ik erop stap moet het vertrouwd voelen. :)

DJZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 00:12

Naja, misschien.. Ik zit te denken om weer met een project pony of paard te beginnen. 1tje die nog helemaal groen is of verreden.... :)

Marsie2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 01:05

Laarvv schreef:
upendo schreef:

Is ook mijn ervaring. Wanneer er in de advertentie bemerking staat komt er geen kip. Maar een ander paard voor dezelfde prijs (lagere prijsklasse) waar dat niet bij staat is zo verkocht, die zou dan nooit gekeurd zijn, kan best waar zijn, maar als je dan zonder keuring koopt weet je alsnog niet wat je koopt en grote kans dat die ook een bemerking heeft. Vaak is die dan wel gekeurd geweest, maar wordt het niet vermeldt en is de reden van verkoop een 'stallentekort' of geen 'klik', terwijl die gewoon een bemerking op de foto heeft of een ander gebrek (moeilijk te rijden of in de omgang bijvoorbeeld).

Daarnaast lijken mensen niet te beseffen dat het perfecte paard gewoon niet bestaat. Ja, er is altijd wel wat op aan te merken, maar over mensen zeggen we toch ook niemand is perfect. Geldt bij paarden net zo. Je koopt ook een dier, geen product uit de fabriek...

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 06:04

upendo schreef:

Waarom zou je voor een kapot paard meer dan 10000€ betalen want klinisch goed maar bemerking klinkt als vroeger afgekeurd
ZZZ geklasseerd is zelfde als ZZ licht met winst.

Ik vind verkoper onrealistisch wat wil je dan voor dat paard?
Persoonlijk zou ik voor een forever home huis gaan.... lijkt me belangrijker dan geld

Anne123g

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 08:23

Volgens mij wijken we af van topic :) ik heb nu financieel de ruimte om te kunnen kopen, maarja geen plek en er zit ook niet echt iets in de buurt....

Laarvv

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 08:52

tita schreef:
upendo schreef:

Waarom zou je voor een kapot paard meer dan 10000€ betalen want klinisch goed maar bemerking klinkt als vroeger afgekeurd

Persoonlijk zou ik voor een forever home huis gaan.... lijkt me belangrijker dan geld

Beide paarden zijn nooit “afgekeurd” zoals jij het benoemd. Ook nooit op een klinische keuring niet goed geweest en ZZZ paard is met winst in de zzzwaar.
Iedereen moet voor zich weten of je wel of geen paard met bemerking wil. Ik doel alleen op precies wat hierboven beschreven wordt.

Ik heb gelukkig al een aantal reacties ontvangen op de zoekopdracht. Heel benieuwd.

@upendo: is merrie een harde eis? Anders weet ik misschien nog wel iets voor je.

cijsalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 09:02

Weet iemand leuke stallen waar er appaloosa's staan? :)

Niqui

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 09:09

Wij zijn op zoek naar een leuke e-pony of paard voor mijn dochter van bijna 19. Haar pony is dit najaar ingeslapen en ze mist het paardrijden heel erg. Een grote New Forest zou bijvoorbeeld heel leuk zijn. Doel: allround, wedstrijden rijden, springen, duin in..

MariekeS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 09:14

tita schreef:
upendo schreef:

Dit is wel alles erg negatief interpreteren, jeetje...
Een paard met een bemerking = een kapot paard :=

Wat denk je van alle paarden die in de sport lopen en pas voor het eerst gekeurd worden bij verkoop als ze 8/9/12 weet ik het oud zijn en Z+ lopen?
Altijd klinisch goed geweest en dan vind je per toeval een bemerking... Dat heeft toch helemaal niks met kapot of afgekeurd te maken?

MariekeS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 10:29

K_nolan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 11:14

MariekeS_ schreef:

Moest vooral even lachen om:

“Paard is licht aangereden…”

…totdat niemand op stal er meer op durfde.

Die ben ik vaak zat tegen gekomen. Eind vorig jaar bij 1 wezen kijken zou doorgereden moeten worden. Was gelukkig dicht bij huis, maar van de eigenaren mocht ik er echt niet op: bak is nat, binnenbak heeft kuilen. Afijn, denk dat dit paard wel aan bovenstaande omschrijving heeft voldaan. Heb hem laten staan.

Momenteel heb ik een budget van 7000 voor mijn tweede vriend (groeit elke maand). Ik zit nog steeds bij de haflingers en de Duitse rijponys te kijken.

sylviel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 11:49

ik meld me ook!

in september mijn paard moeten laten inslapen door hersentumor. Doordat ze al tijdje raar deed ( toen we nog niet wisten wat ze had), heb ik lang niet kunnen rijden. Dus ben ik in augustus terug beginnen lessen nemen. En nu lease ik al 2 maanden een lespaard. Ondertussen paar paarden geprobeerd die er te koop stonden, maar was niks voor mij.
Nu heeft de eigenares van de stal een paard op proef die ze zelf ziet zitten als lespaard. Ik heb zelf een aantal keren met haar gereden en ze is helemaal wat ik zoek. Ze is vorige week gekeurd en goedgekeurd, eigenares vd stal heeft dit laten doen daar haar dierenarts. Zouden jullie nog eens laten overkeuren door eigen dierenarts? Zelf heb ik geen reden om nog iets te laten nakijken ofzo.