Ti_Amo schreef:Hii allemaal,
Leuk dat iedereen zo lekker bezig is met de paardjes.
Gister zijn wij op grondwerk les geweest van Kim Sleutel. Super leerzaam. Ik ben van plan alles eerst op de grond aan te leren alvorens ik er op ga.
We zijn bezig geweest met het terugzetten van de schouders op een volte en een stukje overstappen (richting het wijken) ook zijn we bezig met buiging en meer aan elkaar met het neusje wat hoger dan helemaal lang. Dit houdt ze stukjes vol (secondewerk) maar ze leert graag.
Ook hebben we trailerladen geoefend. De lessen zijn op ander terrein dus als ze zelf de trailer op zou willen lopen helemaal top natuurlijk. Ze is nogal goed in achterwaarts, indien ze iets niet wil begint zij achteruit te lopen en heeft moeite om daaruit voorwaarts te denken.
Uiteindelijk liep ze zelf de trailer in en er weer uit, nu lekker verder oefenen.
We gingen moe maar voldaan naar huis.
Wie is er nog meer bezig met grondwerken voordat het zadel en alles er op gaat? En wat doe je dan zoal allemaal?
Groetjes van Madinka en mij!
Hier ook eerst veel grondwerk voordat ik erop ga, ik wil graag een paard met al meer balans en kennis van haar eigen benen :p en als ik zie hoe goed ze dat doet en hoe leuk ze het vindt, dan gaan we lekker zo door totdat het krachtpatser door het grondwerk is

Hier vandaag een rondje naar buiten gewandeld. De parkeerplaats naast stal en weer ietsje verder. Ging top totdat er twee harde auto’s aankwamen en een clubje schreeuwende kinderen ‘paaaaardje, paaaaardje’. Toen was het even niet oké en was ik blij dat ik buiten met hoofdstel en bit loop! Vorige keer zou ik op zo’n moment meteen terug naar stal gaan, maar vandaag niet. Even tot bedaren gebracht met lopen op een voor haar ‘veilige’ plek en in rondjes uitgebreid terug naar het enge deel. Ging super en nog lekker een kwartier rondjes gelopen! Ze is er ook achtergekomen dat reclame borden haar niet opeten