Paarden die in 2021 beleerd gaan worden

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Cheyenne0252

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-20 21:15

Ti_Amo schreef:
Hii allemaal,

Leuk dat iedereen zo lekker bezig is met de paardjes.
Gister zijn wij op grondwerk les geweest van Kim Sleutel. Super leerzaam. Ik ben van plan alles eerst op de grond aan te leren alvorens ik er op ga.

We zijn bezig geweest met het terugzetten van de schouders op een volte en een stukje overstappen (richting het wijken) ook zijn we bezig met buiging en meer aan elkaar met het neusje wat hoger dan helemaal lang. Dit houdt ze stukjes vol (secondewerk) maar ze leert graag.

Ook hebben we trailerladen geoefend. De lessen zijn op ander terrein dus als ze zelf de trailer op zou willen lopen helemaal top natuurlijk. Ze is nogal goed in achterwaarts, indien ze iets niet wil begint zij achteruit te lopen en heeft moeite om daaruit voorwaarts te denken.

Uiteindelijk liep ze zelf de trailer in en er weer uit, nu lekker verder oefenen.

We gingen moe maar voldaan naar huis.

Wie is er nog meer bezig met grondwerken voordat het zadel en alles er op gaat? En wat doe je dan zoal allemaal?

Groetjes van Madinka en mij!

Hier ook eerst veel grondwerk voordat ik erop ga, ik wil graag een paard met al meer balans en kennis van haar eigen benen :p en als ik zie hoe goed ze dat doet en hoe leuk ze het vindt, dan gaan we lekker zo door totdat het krachtpatser door het grondwerk is <3

Hier vandaag een rondje naar buiten gewandeld. De parkeerplaats naast stal en weer ietsje verder. Ging top totdat er twee harde auto’s aankwamen en een clubje schreeuwende kinderen ‘paaaaardje, paaaaardje’. Toen was het even niet oké en was ik blij dat ik buiten met hoofdstel en bit loop! Vorige keer zou ik op zo’n moment meteen terug naar stal gaan, maar vandaag niet. Even tot bedaren gebracht met lopen op een voor haar ‘veilige’ plek en in rondjes uitgebreid terug naar het enge deel. Ging super en nog lekker een kwartier rondjes gelopen! Ze is er ook achtergekomen dat reclame borden haar niet opeten :')

stitchlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-20 23:37

Qimm

Re: Paarden die in 2021 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-20 23:42

Tuigers zijn vaak ook heel cool. Die van mij heeft destijds geen kik gegeven met inrijden

Kimvicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 17:51

Cheyenne0252 klinkt als een geslaagde oefening zo!

Wat braaf Stitchlover!

Hier vandaag "schriktraining" gedaan. Weer mislukt, hij schrikt niet :P kleine clown

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 19:23

Ahhh heerlijk! Ook zo'n zeiltjes monster!

Ik heb vandaag zijn manen geknipt :Y)

Van dit, ongelijk, door schuren en hangend aan 2 kanten.. Afbeelding

Naar dit
Afbeelding

DinaxUllie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 19:53

Leuk om te lezen hoe iedereen lekker bezig is en dat het ook zo goed gaat!

Vorig weekend hebben we een shoot in kerststijl gedaan en meneer heeft zich super goed gedragen. Met een krans lopen is best spannend maar we kunnen m ook proberen op te eten :') .

Sommige dagen kan hij nog een beetje stressen en de andere dag vind ie alles wel best. Zolang hij eten krijgt helemaal!

Afbeelding

loveslimpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 19:55

Cheyenne, goed opgelost :j Met steeds een stapje verder kom je er vanzelf!

Ziet er al goed uit stichlover! Die oren ook zo mooi zoekend naar achter gericht :)

Dat is inderdaad wel bomproof kim! Ik ben hier afgelopen week met de plastic blauwe voerzak begonnen, uiteindelijk mee kunnen aaien en op de rug kunnen leggen.

Dat moet ik hier ook gaan doen saskia, maar ik durf de schaar er nog niet zo goed in te zetten.. Ik denk dat ik met de sportcoupe wacht tot ze onder het zadel zijn, dan kan ik nog aan de manen hangen in geval van nood... :')

edit; mooie foto hierboven zeg!

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 20:03

Echt zo leuk om het hier te volgen. Ik moet nog een tijdje wachten. Duurt nog even voor wij echt aan de gang kunnen, tot die tijd maar tutten en jullie vooruitgang volgen

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 20:17

Ik vind leuk om te lezen hoe iedereen net wat anders doet en opleid. Best inspirerend.

Ik ben vooral een mee lezer. Maar zal straks proberen op iedereen te reageren

Ik zelf doe ook aan vloggen en wil straks het zadelmak maken enz ook gaan vloggen.

Voor diegene die leuk vinden dit is mijn YouTube kanaal waar ik vlog over mijn Harlingers

https://www.youtube.com/c/HaflingersStanleyMaximus

Ga nu alles bijleren.

Kimvicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 20:32

Zo dat staat meteen goed Saskia !

Mooie foto DinaxUllie! Ga vd week ook nog proberen kerstfotos te maken alleen maakt meneer die fijne grote bles iedere dag vies :P

Dat gaat snel hoor Sky_as!

Leuk Plutolover ! Welkom!

Ineens was meneer Bo ook een stofzuiger. Hij komt echt lekker in zn eigen lijf nu :) zo'n plezier samen.
Afbeelding

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 20:45

Kimvicious: fijn zo heerlijk stofzuigen. En wat is hij braaf met dat zeil.

DinaxUllie: leuke kerst foto :D schattig

Saskia9: ziet er verzorgd uit. Maximus van mij had ook een plukje afgeschuurd bij zn manen en voorpluk. Zn voorpluk is wel al aardig weer bij gegroeid. Maar dat plukje bij zijn manen niet.. Wat blijk zijn halsband (hij heeft een band met een chip zodat hij kan eten uit de hooistations) was wat te groot en schoof dus steeds presies bij dat plekje

stitchlover: fijn dat het ruitermak maken zo goed gaat, hoe oud is hij nu?

Vraagje: maximus van mij heeft best nog wel wat platte billen. Voor de rest is hij rond en gezond. Heeft iemand tips? Hij krijg ruim 7.5 kilo ruwover over24 uur verdeeld (kan om de 2 uur eten)
Hij loopt 24/7 buiten in een hitactief stal. Het ruwvoer is rijk en proteinen laag in suikers. Hij staat op 300 minuten per 24 uur. Een paard eet gemiddeld in 40 minuten 1 kilo. Dus heb ik uitgerekend dat hij ongeveer 7.5 kilo ruwvoer kan eten. Hij stond eerst op 400 minuten dat is ongeveer 10 kilo maar toen werdt hij echt een skippybal en kreeg hij ook wat last van zijn buik.
En achterin in hitactief staat nog een ruif met stro.
En dan krijg hij 600 gram breed&grow en nog wat kruiden. Maar zijn billen blijven beetje plat. Tuurlijk heeft training daar ook invloed op. Maar ik traing/longeer nog niet met hem.
Hij is denk ik ongeveer 1.50, geen deken maar wel lekker fluffy.

Afbeelding foto van sept.

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 21:29

Plutolover, ik denk dat dat haflinger eigen is op die leeftijd.
Hiervoor heb ik ook een haflinger gehad, en die zwaarde echt pas op latere leeftijd uit en toen had hij huuuuge ronde billen! Gewoon doorgaan met wat je doet en trekt vanzelf wat ronder denk ik. Leuk dier ook!

Wauw kimvicious, die loopt al netjes met t neusje naar beneden zeg!

Dinaxullie, mooie foto zo zeg, zou er een kerstkaart van maken!

Merriemens

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 22:03

Afbeelding

Leuke topic dit! Deze nu 2,5 jarige Barock Pinto merrie gaat ook heel langzaam aan beginnen dit jaar. Ze vind het super leuk om samen dingen te doen en is heel leergierig. Een deken, dekje of zadeltje op haar rug vind ze al prima, singel en bit vind ze maar gekke dingen, maar ze pakt het super goed op en laat haar rare mens haar ding doen.

loyce_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 22:41

Wat leuk ! Nog een Barock Pinto hier van dezelfde leeftijd ! Bit vind mijn paard ook nog heel raar maar ook nog maar 1 keer ingedaan om te passen

Kimvicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 23:16

Lijkt mij ook gewoon voor de leeftijd Plutolover ! Ziet er goed uit en dat uitzwaren duurt echt wel even bij koudbloeden. Had hiervoor een fjord kruising en die was pas met 7 of 8 echt "klaar".

Knap paardje Eknimcaya!

Monte_Cristo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-20 23:33

Leuk jullie zo bezig te zien met jullie jonkies.
Ik had wat problemen met Nino van mij af te laten lopen. Vandaag een stalgenootje gevraagd om eens te helpen. Ik ben dus aan het filmen. In het begin kwam hij steeds weer naar mij toe gelopen, maar toen had hij het door wat de bedoeling was. Toen heb ik het daarna nog overgenomen.

In het begin hij komt steeds naar mij
https://youtu.be/V5KlLFZM0MQ

Toen had hij door wat de bedoeling was en kreeg ik steeds stukjes ontspanning te zien
https://youtu.be/-UfrSYN3u5A

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 23:36

Hier vandaag even geoefend met aan 2 kanten vaststaan.. maar met de baas mee was leuker :+

Afbeelding

stitchlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 23:48

@plutolover, hij is 3 en wordt 4 eind februari

Echt leuk om alle verschillende paarden te zien en te volgen zo!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 00:52

Leuk om te zien hoe iedereen het op pakt! En leuke
kerstfoto’s DinaxUllie!

Vandaag kwam eindelijk mijn nieuwe bit binnen. De vorige die ik had besteld was te klein. Vorige keer vond ze het bit nog vreemd en heb ik aan 1 kant het bakstuk los gemaakt om vervolgens het bit in te doen nadat het hoofdstel al om was. Vandaag ging het hup in een keer goed. Alsof ze al jaren niet anders deed. Ik stond er zelf van te kijken hoe soepel het ging :+ ze accepteerde het bit ook meteen. Vorige keer met uit doen heb ik ook weer het bakstuk los gemaakt gezien ik wilde voorkomen dat ze dr hoofd omhoog zou gooien en het bit zou blijven hangen. Vandaag had ze haar hoofd mooi laag en kon zo in een keer het hoofdstel uit. Blij dat ze het zo makkelijk accepteert <3

Retjethorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 00:57

Zo dit topic gaat plots hard zeg! :D
Welkom aan alle nieuwkomers! Ik ben benieuwd om jullie verhalen te gaan lezen. *\o/*

Gisteren heb ik nog eens gereden met mijn vijfjarige (ben haar nog verder aan het inrijden, alleen balen dat mijn lesgeefster op het einde van haar zwangerschap zit en voorlopig niet meer komt :') ). Tijdens het uitstappen werden de 2 jonkies erbij gezet in de bak, omdat ze anders al op stal moesten en ik wou dat mijn vijfjarige na het rijden nog even kon spelen.
Ik heb haar in de bak afgezadeld en mijn vosse merrie was zo nieuwsgierig naar het zadel toe. Ze kwam erin bijten, de kleine terrorist. }>
Het gevolg is dat die kleine met een zadel op haar rug geëindigd is, en ze bleef nog staan ook. _O- Afbeelding

mellamoshan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 08:08

Hier gister even gelongeerd met singel. Ze deed het op een korte rodeo na echt heel goed. Bleef keurig in een stabiel tempo een nette cirkel lopen zonder telkens naar me toe te willen komen. Longeer-idee-kwartje is denk ik gevallen :D

Merriemens

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 08:44

Oh ja ik zie het nog een Barock Pinto, wat leuk! Fijne karakters hè? Heerlijke dieren.

Dank voor de complimenten Kimvicious.

Heel herkenbaar met dat bijten in het zadel Retjehorse, zo is het bij mij ook gegaan de eerste keer met en zadel van een ander paard waar ze heeeel geïnteresseerd in was

_activeme

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 09:44

plutolover schreef:
Kimvicious: fijn zo heerlijk stofzuigen. En wat is hij braaf met dat zeil.

DinaxUllie: leuke kerst foto :D schattig

Saskia9: ziet er verzorgd uit. Maximus van mij had ook een plukje afgeschuurd bij zn manen en voorpluk. Zn voorpluk is wel al aardig weer bij gegroeid. Maar dat plukje bij zijn manen niet.. Wat blijk zijn halsband (hij heeft een band met een chip zodat hij kan eten uit de hooistations) was wat te groot en schoof dus steeds presies bij dat plekje

stitchlover: fijn dat het ruitermak maken zo goed gaat, hoe oud is hij nu?

Vraagje: maximus van mij heeft best nog wel wat platte billen. Voor de rest is hij rond en gezond. Heeft iemand tips? Hij krijg ruim 7.5 kilo ruwover over24 uur verdeeld (kan om de 2 uur eten)
Hij loopt 24/7 buiten in een hitactief stal. Het ruwvoer is rijk en proteinen laag in suikers. Hij staat op 300 minuten per 24 uur. Een paard eet gemiddeld in 40 minuten 1 kilo. Dus heb ik uitgerekend dat hij ongeveer 7.5 kilo ruwvoer kan eten. Hij stond eerst op 400 minuten dat is ongeveer 10 kilo maar toen werdt hij echt een skippybal en kreeg hij ook wat last van zijn buik.
En achterin in hitactief staat nog een ruif met stro.
En dan krijg hij 600 gram breed&grow en nog wat kruiden. Maar zijn billen blijven beetje plat. Tuurlijk heeft training daar ook invloed op. Maar ik traing/longeer nog niet met hem.
Hij is denk ik ongeveer 1.50, geen deken maar wel lekker fluffy.

[ [url=m/PCGxcr.jpg]Afbeelding[/url] ] foto van sept.

Je mag mij een PB doen hoor. Ik heb ook een haflinger die nu nog vrij platte en punt billen heeft. Hij is 3.5 jaar. Mijne is een laatbloeier als ik hem ga vergelijken met andere 3.5 jarige. Je kan natuurlijk wel biltrainingen doen. Balkjes lopen, longeren met balkjes of af en toe laten vrij springen.

_activeme

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 09:50

@plutolover dit is mijn 3.5 jarige, niet de meest charmante foto maar wel de realiteit. Je hoeft je echt geen zorgen te maken. Ik train hem gemiddeld 3 a 4x in de week. Lange lijnen met tempowisselingen, longeren en vrijheidsdressuur en af en toe wandelen.

Afbeelding

Essxan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 13:14

Eknimcaya schreef:
[ [url=m/3FmhUR.jpg]Afbeelding[/url] ]

Leuke topic dit! Deze nu 2,5 jarige Barock Pinto merrie gaat ook heel langzaam aan beginnen dit jaar. Ze vind het super leuk om samen dingen te doen en is heel leergierig. Een deken, dekje of zadeltje op haar rug vind ze al prima, singel en bit vind ze maar gekke dingen, maar ze pakt het super goed op en laat haar rare mens haar ding doen.

Wat een knapperd. Mijn barock pinto is nu ook twee en een half jaar oud. Ik ben van plan om vanaf begin nieuwe jaar haar rustig aan te gaan oppakken met longeren. Deken en een dekje vind ze prima. Ook al een keer voor de grap mijn zadel er los opgelegd maar ook dat was prima. Singel nog niet geprobeerd. Hoofdstel heeft ze nu 2x omgehad. Bit vind ze nog een beetje vreemd.