Klacht door onbekenden

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 10:42

SVRL schreef:
Née, helpen is voor mij uitzoeken wie het is, wat ik haar nooit zou vragen. Tip geven, is raad geven hoe ik het zelf kan uitzoeken.

Waarom wil je weten wie het is dan?

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 10:43

Volgens mij had ze het over een voormalig voetbalveld. Dus gewoon verworden tot weiland.

Ik zou een bordje ophangen voor de leken, ook betreffende het niet voeren wegens ziekte.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 10:44

Pipodipo schreef:
Bij elk antwoord van de ts komen er meer vragen bij. We hebben het over paarden die op een voetbalveld staan? En daar is toestemming voor gegeven door de eigenaar van het veld? Die voetballen op zondag graag tussen de paardenflatsen?

Paarden staan op een oud, niet meer gebruikt, voetbalveld. Daarnaast liggen 2 velden die nog wel gebruikt worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 10:45

rien10 schreef:
Tja, eerlijk? Ik heb ook wel eens een melding gemaakt van zo'n sjofel blubberstuk met een aantal shetlanders erop. Ze staan er nog steeds, die pony's en ik vind het vreselijk.
Je zegt ergens "ze hebben een relatief droog stuk". Dus echt ongegrond is de klacht kennelijk niet. Relatief droog is niet droog. Dat is niet leuk om te horen, dat snap ik, want je doet je best voor je dieren. Maar misschien kan je ook inhoudelijk eens kijken naar de klacht, in plaats van allen te ageren over het feit dat je een klacht hebt ontvangen. Soms zien we zelf niet wat anderen wel zien.

Naast dat relatief droog stuk, heb ik ook al gezegd dat ze een droog stuk in het bos hebben en een droge stal.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 10:47

DeMolenhoek schreef:
Nee. Er is nog zoiets als de privacywet en die hoort gerespecteerd te worden.

Weet je Ts, als jou paard ooit met koliek ed in de wei ligt, zou je juist willen dat mensen jou verwittigen. Daar ga ik toch vanuit. Maar met deze houding gaan mensen echt alleen maar denken: Zoek het zelf maar uit.

Ik vraag mij af op wie je dan boos gaat zijn. Jou zelf, omdat je zo doet naar mensen? Of naar de mensen omdat het niet is gemeld, door jou nare gedrag.

Overigens ben ik eens gebeld door de politie want er was een klacht dat er een dood paard op de weide lag. Nou, je schrikt jou een hoedje en knalt naar de wei. Eenmaal aangekomen was de situatie al opgehelderd. Er was die nacht een flink pak sneeuw gevallen en 1 van mijn paarden was in de sneeuw in het zonnetje gaan slapen. Die mensen vonden dat verdacht en dachten dat paarden niet sliepen in de sneeuw. Ze gingen er dus vanuit dat het paard dood was.

Ik had gigantisch boos kunnen worden net zoals jij. Maar ik heb iedereen vriendelijk bedankt. Het zou maar eens echt zijn dat er wat is. Liever eens te veel voor niets dan 1 keer te weinig/te laat.

Wij hebben ook buren met paarden een paar huizen verderop, willen met niemand wat te maken hebben, totdat er stront aan de knikker is, als de paarden weer eens los op de weg lopen omdat ze op zoek gaan naar eten of de hond aangereden langs de weg ligt, dan ineens zijn de buren wel goed. Rest van de tijd word je met de nek aangekeken. Door die houding doe je voor hun geen moeite meer, hoe erg dat ook is.

Ik snap TS dat je geschrokken bent van de melding en dat je er niet blij mee bent maar zie het van de andere kant, als er wel wat is zal er ook aan de bel worden getrokken en ben je er wellicht wel blij mee dat er meer mensen zijn die je paarden toch in de gaten houden.
Laatst bijgewerkt door meggiemeg op 19-02-20 10:50, in het totaal 1 keer bewerkt

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 10:48

Dat is fijn. Dat meen ik. Maar de klacht van de klager maakt het wel begrijpelijk: pony’s in een blubzooi is nu eenmaal niet wenselijk. Als de klager dat droge stuk niet kan zien maakt het-gezien die omstandigheden- legitiem dat er geklaagd wordt. Naderhand blijkt het ongegrond te zijn. Dat is mooi. Klaar. Einde.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 10:48

tokedri

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 10:50

SVRL schreef:
rien10 schreef:
Tja, eerlijk? Ik heb ook wel eens een melding gemaakt van zo'n sjofel blubberstuk met een aantal shetlanders erop. Ze staan er nog steeds, die pony's en ik vind het vreselijk.
Je zegt ergens "ze hebben een relatief droog stuk". Dus echt ongegrond is de klacht kennelijk niet. Relatief droog is niet droog. Dat is niet leuk om te horen, dat snap ik, want je doet je best voor je dieren. Maar misschien kan je ook inhoudelijk eens kijken naar de klacht, in plaats van allen te ageren over het feit dat je een klacht hebt ontvangen. Soms zien we zelf niet wat anderen wel zien.

Naast dat relatief droog stuk, heb ik ook al gezegd dat ze een droog stuk in het bos hebben en een droge stal.[/quote

Je zei dat ze in de winter niet in t bos kunnen toch?
Ik denk dat je zelf twijfelt en weet dat het niet helemaal top is
Anders begrijp ik je manier van reageren niet

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 10:52

SVRL schreef:
Bubblewrap schreef:
Je loopt richting huis, ruikt iets geks bij de buren en belt aan; niemand doet open. Je belt de brandweer voor de zekerheid, want stel je voor dat het een gevaarlijke stof is.
De brandweer rijdt met sirenes naar de woning, en constateert dat er niets aan de hand is. Waarschijnlijk komt de lucht gewoon uit het riool.
Moet de buurman zich dan ook aangevallen voelen omdat jij voor niets belt?

Iets met appelen en peren vergelijken...

Inderdaad, niet precies hetzelfde, maar wel alletwee Fruit! Net zoals de vergelijking waar je op reageerde,
niet de zelfde situatie, maar wel alle twee te maken met dierenwelzijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 10:53

tokedri schreef:
SVRL schreef:

Naast dat relatief droog stuk, heb ik ook al gezegd dat ze een droog stuk in het bos hebben en een droge stal.[/quote

Je zei dat ze in de winter niet in t bos kunnen toch?
Ik denk dat je zelf twijfelt en weet dat het niet helemaal top is
Anders begrijp ik je manier van reageren niet[/quote]

Ze kunnen in de winter wel in het bos, ze kunnen op de wei niet aan de zijkant waar een rij eiken staat. In het bos staan geen eiken of ander bomen die vruchten geven.

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 10:54

rien10 schreef:
Dat is fijn. Dat meen ik. Maar de klacht van de klager maakt het wel begrijpelijk: pony’s in een blubzooi is nu eenmaal niet wenselijk. Als de klager dat droge stuk niet kan zien maakt het-gezien die omstandigheden- legitiem dat er geklaagd wordt. Naderhand blijkt het ongegrond te zijn. Dat is mooi. Klaar. Einde.

Dat klopt, paarden horen niet in de blubber.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 10:56

Waar ik eigenlijk wel benieuwd naar ben, en wat jou misschien kan helpen om je eigen reacties te relativeren:
Nu heeft iemand een klacht ingediend bij een instantie, die instantie is langsgekomen en heeft gezegd dat alles er voor nu goed uitziet. Jij bent nu laaiend op degene die de aanklacht heeft gedaan, vindt het onrecht en wilt wraak door te achterhalen wie die persoon is en hebt al een poging gedaan om via de dierenbescherming een klacht te doen tegen die persoon.

Jouw klacht: die persoon had jou persoonlijk moeten benaderen. In dit topic laat je doorschemeren dat je mensen haat en iedereen volgens het principe oog om oog, tand om tand zult benaderen omdat je vroeger bepaalde ervaringen hebt opgedaan met mensen en die op alle toekomstige mensen door zult blijven projecteren.

Stel, jouw lievelingsscenario was uitgekomen: die persoon had niet de dierenbescherming gebeld maar had bij jou aangebeld.
Hoe had jij dan gereageerd? Had je dan een topic geopend over hoe fijn je het vond dat er vandaag bij jou iemand op de stoep stond die persoonlijk vroeg of je paarden wel goed verzorgd werden?

Of had je dan een topic geopend met 'Nou ja, bizar, de brutaliteit, compleet onrecht, een voorbijganger belde vandaag zomaar aan met dat hij geen droge plekken kon zien waar mijn paarden kunnen liggen en waagde het om kritiek te geven op mij!!! Die *** had gewoon de dierenbescherming moeten bellen als hij echt een klacht had, je gaat toch niet zomaar bij mensen aanbellen en ze met die onzin overvallen?!!!'

Het kan best zijn dat als die klager bij jou had aangebeld en je die klacht in het gezicht had gezegd je wél heel vriendelijk, rationeel en relativerend had kunnen blijven, maar is dat waarschijnlijk? Of is het een mechanisme dat je direct woedend/verongelijkt wordt en je het slachtoffer voelt als iemand (onterecht) kritiek op je heeft? Dan zou ik zeggen, zie deze situatie als les en ga daar eens naar kijken, daar heb je waarschijnlijk meer aan dan boos zijn op iets wat geen onrecht was maar in feite een controle die jouw paarden helpt om veilig te blijven - los van hoeveel jij voor ze voelt of hoeveel jij voor ze doet.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 10:58

SVRL je manier van reageren doet mij denken dat je ofwel overgevoelig bent of in een compleet andere wereld leeft dan de rest van de mensen.

Een klopjacht openen op degene die een melding gedaan heeft? Hoe verzin je dit.....echt he als je zo in het leven moet staan, moet je misschien een keer hulp zoeken want dingen als onrecht roepen, iemand op willen sporen, das hoogst ongezond gedrag.

Ik heb een aantal jaren samengewoond met iemand die altijd vond dat ie oneerlijk behandeld werd, zwelgde in het onrecht wat hem aangedaan werd, vol met wraakgevoelens zat. Nou, daar word je niet beter van hoor, daar loop je gierend op vast in alle facetten van het leven. Ik wens je heel veel sterkte toe bij het verwerken van dit enorme drama maar hoop echt dat je een keer de echte wereld in stapt en kunt relativeren, je kunt verplaatsen in een ander en kunt begrijpen waarom sommige dingen gebeuren. Daar wordt iedereen zelf ook echt een veel leuker mens van!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 11:03

Ken je het begrip 'omdenken'?
Wellicht dat het jou positief verder kan helpen.

Daarnaast zou ik opletten met wat je hier op internet zet. Internet is niet zo anoniem als men denkt, dus om escalatie in het dagelijkse leven te voorkomen is het handig om 2x na te denken voor je iets plaatst. Vooral na gedurfde uitspraken ;)

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 11:05

Inderdaad als de diegene aan de deur stond was de persoon ook niet vriendelijk onthaald denk ik. Dan was het een reactie geweest van: waar bemoei jij je mee, de paarden hebben droge stukken. Dan was het misschien een discussie geweest. Deze melding is misschien onterecht geweest maar ik ben blij dat er oplettende mensen zijn die nog steeds de dierenbescherming bellen. Als je een nieuwsartikel online leest waarbij er diertjes zijn gered die in slechte omstandigheden staan, doet je dat ook goed..

Begrijp dat je boos bent, maar blijf niet in die boosheid hangen. En als je de persoon vindt die het heeft gedaan. Wat ben je dan van plan te doen? Bij diegene aanbellen en vertellen dat je diertjes er wel goed bij staan? Ik snap niet waarom je die moeite en energie er in steekt. Laat het lekker en houd de eer aan jezelf, jij weet wel beter toch? Daarnaast weet de dierenbescherming dat ook alles er goed uit ziet.

sevke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 11:26

SVRL voel jij je wel helemaal goed? Laat het gewoon los! Instanties zijn komen kijken, alles is in orde. Eind goed, al goed.
Wat heeft het voor zin om een heksenjacht te gaan ontketenen? Trouwens, iemand die klacht indient omdat je paarden in de blubber staan, kun je niet aanklagen voor laster en eerroof. Dat is het pas als die persoon aan iedereen gaat vertellen dat jij je dieren mishandelt. En dan nog. Heel weinig van die klachten, zeker onder particulieren, wordt iets mee gedaan.
Ga nu jezelf niet nog meer belachelijk gaan maken, en ga door met je leven.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 11:54

TS, ook ik vraag me af waar al die opgekropte woede vandaan komt.
Zoals een bevroren prinsesje ooit zong: 'Let it gooooooo :)ddd '

Lante

Re: Klacht door onbekenden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 12:02

Gewoon onwetendheid dat het gemeld is.
Ik begrijp wel waarom mensen je niet persoonlijk benaderen, poeh..! Je kwelt jezelf hiermee, kan hier niet vaak genoeg gezegd worden, maar laat het los. Het leidt nergens anders toe dan alleen rotgevoelens en ellende voor jezelf. :(:)

Geeske520

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 12:05

Tja...... sommige mensen..........

Ik kwam van de week bij mijn pony's en toen stond er een man aan de kant. Sta ik in de weg? Je wilt de pony's zeker overdoen naar dit stuk. Wijzend op een stuk land met VEEL gras...... En dat de pony's dan zeker hoefbevangen o.i.d. werden (moet je ook weer uitleggen wat dat is.....)

Ik hem uitgelegd dat dit sobere pony's zijn.............

En dat ondanks dat hun weide aardig zwart is ze WEL droog kunnen liggen. En ze hebben onbeperkt ruwvoer. O zegt die man dan is het goed.
Op de foto een drie-tal van mijn pony's (v.l.n.r.: welsh, appaloosa x nrps, dartmoor)
Verder nog een aantal welsjes en een shetlander.........

Afbeelding

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 12:20

@ts, neem het onderschrift van bubblewrap ter harte.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 12:32

marleen_usar schreef:
Dit is geen pesten maar onwetendheid, ik heb het ook mee gemaakt. Ze hebben er 0 verstand van en vinden iets al snel zielig.

Inderdaad, hier in de buurt kwam de inspectie op bezoek bij een paardenfokker omdat... bij een veulen van twee dagen oud de ribben te zien waren.
De fokker ging uiteraard vrijuit, en de inspecteur verontschuldigde zich, en zei dat ze nu eenmaal op alle meldingen moeten reageren, maar hier was duidelijk een leek gaan klagen.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 12:39

Aan de andere kant is klagen soms ook gewoon nodig..... Er zijn er genoeg die er niet netjes bij staan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 12:41

tienus63 schreef:
@ts, neem het onderschrift van bubblewrap ter harte.

Ik wil wel helpen met het uitzoeken van chocola :D

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 12:46

Wat je wel kan doen ts,hang een wildcamera op bij je paarden op de plek waar je vermoed dat er gevoerd kan worden dan weet je in ieder geval wie dat doet.
En die bordjes van Kramer zijn echt leuk ,ik zou die er ook bij zetten.
Modder met deze stormen en nog 1 op komst heeft iedereen wel. Ik heb ze op 4,5 ha en ook ik heb modder op de plek waar ze het meeste komen,voor de ingang van stal en de paden waar ze vd 1 naar de andere wei lopen of rond de plekken waar de hooihutten staan. Rond de hutten is het verhard maar aangezien ze altijd een zelfde pad lopen,krijg je modder sporen.
Bij mij mogen ze zo komen kijken hoor, kunnen ze alleen maar zien dat de rest wel in orde is en dat ze idd droog kunnen lopen op de andere stukken.
Maak je niet zo druk er worden echt vaker ten onrechte aangifte gedaan.Hier zo op ingaan is zo zonde van je energie,die kan je beter in je paardjes steken.

Silenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 14:44

Zoolgangster schreef:
marleen_usar schreef:
Dit is geen pesten maar onwetendheid, ik heb het ook mee gemaakt. Ze hebben er 0 verstand van en vinden iets al snel zielig.

Inderdaad, hier in de buurt kwam de inspectie op bezoek bij een paardenfokker omdat... bij een veulen van twee dagen oud de ribben te zien waren.
De fokker ging uiteraard vrijuit, en de inspecteur verontschuldigde zich, en zei dat ze nu eenmaal op alle meldingen moeten reageren, maar hier was duidelijk een leek gaan klagen.

Redelijk wat meldingen komen van leken inderdaad, waar bij inspectie niet veel aan de hand blijkt te zijn. Maar soms verwachten de inspecteurs dat het bij een adres allemaal wel mee zal vallen, en dan blijkt het toch gigantisch foute boel te zijn. Dat weet je gewoon niet van tevoren, en daarom worden (bijna) alle meldingen serieus behandeld. Gelukkig maar. :j