SVRL schreef:Née, helpen is voor mij uitzoeken wie het is, wat ik haar nooit zou vragen. Tip geven, is raad geven hoe ik het zelf kan uitzoeken.
Waarom wil je weten wie het is dan?
Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Pipodipo schreef:Bij elk antwoord van de ts komen er meer vragen bij. We hebben het over paarden die op een voetbalveld staan? En daar is toestemming voor gegeven door de eigenaar van het veld? Die voetballen op zondag graag tussen de paardenflatsen?
rien10 schreef:Tja, eerlijk? Ik heb ook wel eens een melding gemaakt van zo'n sjofel blubberstuk met een aantal shetlanders erop. Ze staan er nog steeds, die pony's en ik vind het vreselijk.
Je zegt ergens "ze hebben een relatief droog stuk". Dus echt ongegrond is de klacht kennelijk niet. Relatief droog is niet droog. Dat is niet leuk om te horen, dat snap ik, want je doet je best voor je dieren. Maar misschien kan je ook inhoudelijk eens kijken naar de klacht, in plaats van allen te ageren over het feit dat je een klacht hebt ontvangen. Soms zien we zelf niet wat anderen wel zien.
DeMolenhoek schreef:Nee. Er is nog zoiets als de privacywet en die hoort gerespecteerd te worden.
Weet je Ts, als jou paard ooit met koliek ed in de wei ligt, zou je juist willen dat mensen jou verwittigen. Daar ga ik toch vanuit. Maar met deze houding gaan mensen echt alleen maar denken: Zoek het zelf maar uit.
Ik vraag mij af op wie je dan boos gaat zijn. Jou zelf, omdat je zo doet naar mensen? Of naar de mensen omdat het niet is gemeld, door jou nare gedrag.
Overigens ben ik eens gebeld door de politie want er was een klacht dat er een dood paard op de weide lag. Nou, je schrikt jou een hoedje en knalt naar de wei. Eenmaal aangekomen was de situatie al opgehelderd. Er was die nacht een flink pak sneeuw gevallen en 1 van mijn paarden was in de sneeuw in het zonnetje gaan slapen. Die mensen vonden dat verdacht en dachten dat paarden niet sliepen in de sneeuw. Ze gingen er dus vanuit dat het paard dood was.
Ik had gigantisch boos kunnen worden net zoals jij. Maar ik heb iedereen vriendelijk bedankt. Het zou maar eens echt zijn dat er wat is. Liever eens te veel voor niets dan 1 keer te weinig/te laat.
SVRL schreef:rien10 schreef:Tja, eerlijk? Ik heb ook wel eens een melding gemaakt van zo'n sjofel blubberstuk met een aantal shetlanders erop. Ze staan er nog steeds, die pony's en ik vind het vreselijk.
Je zegt ergens "ze hebben een relatief droog stuk". Dus echt ongegrond is de klacht kennelijk niet. Relatief droog is niet droog. Dat is niet leuk om te horen, dat snap ik, want je doet je best voor je dieren. Maar misschien kan je ook inhoudelijk eens kijken naar de klacht, in plaats van allen te ageren over het feit dat je een klacht hebt ontvangen. Soms zien we zelf niet wat anderen wel zien.
SVRL schreef:Bubblewrap schreef:Je loopt richting huis, ruikt iets geks bij de buren en belt aan; niemand doet open. Je belt de brandweer voor de zekerheid, want stel je voor dat het een gevaarlijke stof is.
De brandweer rijdt met sirenes naar de woning, en constateert dat er niets aan de hand is. Waarschijnlijk komt de lucht gewoon uit het riool.
Moet de buurman zich dan ook aangevallen voelen omdat jij voor niets belt?
Iets met appelen en peren vergelijken...
tokedri schreef:SVRL schreef:
Tja, eerlijk? Ik heb ook wel eens een melding gemaakt van zo'n sjofel blubberstuk met een aantal shetlanders erop. Ze staan er nog steeds, die pony's en ik vind het vreselijk.
rien10 schreef:Dat is fijn. Dat meen ik. Maar de klacht van de klager maakt het wel begrijpelijk: pony’s in een blubzooi is nu eenmaal niet wenselijk. Als de klager dat droge stuk niet kan zien maakt het-gezien die omstandigheden- legitiem dat er geklaagd wordt. Naderhand blijkt het ongegrond te zijn. Dat is mooi. Klaar. Einde.
marleen_usar schreef:Dit is geen pesten maar onwetendheid, ik heb het ook mee gemaakt. Ze hebben er 0 verstand van en vinden iets al snel zielig.
Zoolgangster schreef:marleen_usar schreef:Dit is geen pesten maar onwetendheid, ik heb het ook mee gemaakt. Ze hebben er 0 verstand van en vinden iets al snel zielig.
Inderdaad, hier in de buurt kwam de inspectie op bezoek bij een paardenfokker omdat... bij een veulen van twee dagen oud de ribben te zien waren.
De fokker ging uiteraard vrijuit, en de inspecteur verontschuldigde zich, en zei dat ze nu eenmaal op alle meldingen moeten reageren, maar hier was duidelijk een leek gaan klagen.