Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
SusanH schreef:Nou ja, voor wij ons paard kochten toch ook wel eea gezien wat niet uitgebracht was. En daar zat heel veel werk in. Dat bleek niet uit de advertentie. Maar was wel te merken met proefrijden. Als je er mee op wedstrijd wil, en je wil ook het liefst zsm aan de gang kunnen is het toch wel fijn als het paard al wat gezien en gedaan heeft. Zelf opleiden willen wij niet. Mijn ervaring is dat er toch wel vaak iets scheelt. Zeker als er staat potentie voor de sport maar het dier is nog nooit uitgebracht. En wel al een jaar of 11. Ik vind dat heel apart. En het komt toch heel vaak voor.
Sclimpre schreef:SusanH schreef:Nou ja, voor wij ons paard kochten toch ook wel eea gezien wat niet uitgebracht was. En daar zat heel veel werk in. Dat bleek niet uit de advertentie. Maar was wel te merken met proefrijden. Als je er mee op wedstrijd wil, en je wil ook het liefst zsm aan de gang kunnen is het toch wel fijn als het paard al wat gezien en gedaan heeft. Zelf opleiden willen wij niet. Mijn ervaring is dat er toch wel vaak iets scheelt. Zeker als er staat potentie voor de sport maar het dier is nog nooit uitgebracht. En wel al een jaar of 11. Ik vind dat heel apart. En het komt toch heel vaak voor.
Niet zelf willen opleiden en toch op wedstrijd gaan, dat snap ik niet. Opleiden is toch een continu proces?
'Potentie voor de sport' is imo de meest loze kreet die er in de paardenwereld te vinden is, daar he bj eidd niets aan.
Nooit uitgebracht vind ik dan weer geen probleem, mensen genoeg die geen wedstrijdambities hebben, daar is niks mis mee.
JorineV schreef:Rust roest zegt men. Een paard op leeftijd moet toch wel regelmatig beweging krijgen om op conditie te blijven. Een week stil zetten zou dan niet optimaal zijn.
Freyr schreef:Pff, ergens 165 denk ik? Gokje hoor!
Wat jij zegt, dat is oom precies wat ik nog in mijn hoofd hebt en eventueel tegenhoudt. Aan de andere kant hoop ik over een paar jaar verder te zijn met mijn studie, waardoor ik daar minder tijd aan kwijt ben. Uiteindelijk wil ik parttime gaan werken, dan hwb ik wel iets meer tijd voor een jonger/projectpaard. In dat opzichte zou het 'prima' (ik weet het even niet anders te zeggen) uitkomen.
Agh, stof tot nadenken de komende tijd.
Macs schreef:Ik kom hier even binnenvallen met een vraag.
Er is een paard op mijn pad gekomen waar ik een enorme klik mee heb (rijden en op de grond).
In mijn eentje kopen is nog een lastige optie. Ik studeer over 2 maanden af, maar heb nog geen zicht op een vaste baan. In mijn sector is dat echter niet moeilijk (onderwijs). Het is alleen dat ik daar NU nog geen zicht op heb, over een maand misschien al wel (ik heb al gesolliciteerd trouwens).
Nu kwam mijn zus gisteren op eigen initiatief dat ze dit paard wel samen wilt kopen. We hebben deze droom al lang samen, echter is zij iemand die 1001 dingen te doen heeft. Ik zei dat ze dan wel keuzes moet maken tussen haar hobby's als ze dit ook nog wilt. Ze gaat er over nadenken.
De kosten kunnen we delen, wat voor mij al fijn is voor de periode dat ik nog studeer (ik werk ook trouwens, maar dat is voor minimumloon. Ze willen mij heel graag houden, en het is ook wel in mijn sector, dus ik ga nog praten over loonsverhoging als mijn stufi wegvalt. Gezien ik dan ook gewoon gediplomeerd ben..).
Ik twijfel enorm, want ik wilde altijd een goede baanzekerheid voor ik er aan begon. Over een half jaar wilde ik echt gaan zoeken naar een paard. Echter zie ik heeel veel medestudenten om me heen met 1 of meerdere paarden die nog lang niet afgestudeerd zijn. Zij kunnen het toch ook? Vrienden met paarden zeggen dat het juiste moment er nooit is, dus je er gewoon aan moet beginnen als dat goed voelt.
Ik zit er ook aan te denken om haar te leasen tot ik meer zekerheid heb, als de eigenaar dit een goede optie vindt.
Wanneer zijn jullie er aan begonnen? Wat zouden jullie doen in mijn situatie? Ik hoop dat jullie het verhaal begrijpen haha.