[volg] Mijn beste vriend

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

LiannePuthzy

Re: Mijn beste vriend

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 15:30

Ja hoor, ik volg zeker nog.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 15:41

LiannePuthzy schreef:
Ja hoor, ik volg zeker nog.

Wat leuk! *\o/* :)

Cera_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 08:38

Ik volg ook hoor! Maar meestal ben ik toch een stille meelezer :D

SaraViavia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 08:40

Ik ook haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 08:42

Ohh wat leuk!! Ik dacht ik krijg geen reacties meer, voelt net of praat ik tegen mezelf. Maar dat alt dus mee. Super leuk!

Als het goed is gaan er nu betere tijden aan komen. Want zowel [***] als mijzelf gaan naar de osteopaat. Wat wel nodig is, want ben bang dat ik ook zorg voor blokkades bij hem, met mijn rug die altijd vast zit hahaha.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 09:04

Hopelijk helpt de osteo!
Je mag dan toch even een paar weken niet rijden, misschien kunnen jullie dan samen grondwerk met stretch oefeningen doen? Lekker zorgen dat Corazon gaat kunnen rekken en strekken, appeltjes tussen zijn voorbenen en links-rechts bij de buik enzovoort. Iets zegt me dat hij gewoon niet lekker in elkaar zit, meer dan je denkt. Zie je al dat die extreme onderhals mindert?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 09:09

Hannanas schreef:
Hopelijk helpt de osteo!
Je mag dan toch even een paar weken niet rijden, misschien kunnen jullie dan samen grondwerk met stretch oefeningen doen? Lekker zorgen dat [***] gaat kunnen rekken en strekken, appeltjes tussen zijn voorbenen en links-rechts bij de buik enzovoort. Iets zegt me dat hij gewoon niet lekker in elkaar zit, meer dan je denkt. Zie je al dat die extreme onderhals mindert?

Ik weet dat Karin Baas liever heeft dat je bezig blijft. Maar geen idee wat mijn osteoverwacht. Aangezien ik zelf echt goed vast zit (+/- 12 jaar last van m'n rug nooit iets laten doen) maar als ik zelf even niet mag rijden ga ik lekker grondwerk doen en een vriendin van mij rijd hem ook. Dus dat is wel handig.

Ik weet eigenlijk zeker dat hij links gewoon vast zit. Buiging vind ie lastig, en hij loopt links eerst ook wat stijf. De extreme onderhals mindert thank God echt wel. Alleen als meneer geen zin heeft drukt ie em wel weer uit. Maar niet zo extreem meer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 13:21

Ik zal vanavond even een foto van toen ik hem net had, en een foto van nu plaatsen. (als ik vanmiddag geen foto vergeet te maken). Ik zie in de bovenlijf ook wel wat verschil. Maarja soms zie ik dingen die er niet zijn hahahaha.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 21:26

Dit was toen ik em net een weekje had (en er niets mee had gedaan nog):
Afbeelding

En dit was vandaag:
Afbeelding

Hij is ook wat smeriger geworden door de weken heen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-20 15:17

Nou vandaag is de osteo geweest. Leuke ervaring en Karin is super gezellig. Eerst mocht ie even lekker aan het halstertje buiten rondjes rennen. En daarvoor heeft ze foto's gemaakt van z'n scheve voetje, dit vond ze opvallend en had ze niet vaak gezien. Na longeren heeft ze hem behandeld. Meneer wist echt jiet wat ie moest denken haha maar volgens mij vond ie het na de tijd heerlijk. Hij zat wat vast in z'n rug. Na de behandeling nog even gelongeerd. En je zag gelijk dat ie los was. Ze zij eerst nu hoop ik dat ie niet kreupel is, maar dat was ie gelukkig niet :)

Dus blij paard blije ik. Ik mocht em morgen meteen al gaan rijden en ze heeft als advies ook mee gegeven lang en laag en rond de 30 min. Dit deden we gelukkig al. Nu ga ik hem zelf niet rijden morgen of komende week want zelf ben ik ook helemaal vast in m'n rug.

Ook heeft ze me een aantal namen en nummers gegeven om achter zijn verleden te komen. Super leuk. En ik weet nu ook bij wat voor mensen ik em gekocht heb hahahah en dat hij waarschijnlijk nog hengst was voordat ik em kocht (aug 2019).

Cera_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-20 15:29

Fijn dat de osteo goed heeft geholpen!
Maar wel een beetje vreemd advies, vaak is een paar dagen rust wel prettig om hun eigen blokkade vrije lichaam weer te leren kennen.
Heeft ze ook een reden gegeven waarom je zo snel weer mocht rijden?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-20 15:33

Cera_D schreef:
Maar wel een beetje vreemd advies, vaak is een paar dagen rust wel prettig om hun eigen blokkade vrije lichaam weer te leren kennen.

Omdat hij meteen na de behandeling al heel fijn liep eigenlijk. Maar ik ga hem morgen wss alleen even kort longeren en grondwerk doen, aangezien ik niet de juiste persoon ben om er nu op te stappen. Pas na dinsdag, wanneer ik zelf bij de osteo ben geweest pak ik hem denk ik zelf op. Zondag zal een vriendin even kort met hem bezig.

De blokkade was volgens mij ook niet heel heel erg. Vond dat ze ook vrij snel klaar was eigenlijk :)

Natuurlijk kijken we alles aan en doen we echt rustig hoor! Ga geen gekke dingen doen, dat deed ik sowieso al niet.

Cera_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-20 15:43

Marije_1997 schreef:
Cera_D schreef:

Omdat hij meteen na de behandeling al heel fijn liep eigenlijk. Maar ik ga hem morgen wss alleen even kort longeren en grondwerk doen, aangezien ik niet de juiste persoon ben om er nu op te stappen. Pas na dinsdag, wanneer ik zelf bij de osteo ben geweest pak ik hem denk ik zelf op. Zondag zal een vriendin even kort met hem bezig.

De blokkade was volgens mij ook niet heel heel erg. Vond dat ze ook vrij snel klaar was eigenlijk :)

Natuurlijk kijken we alles aan en doen we echt rustig hoor! Ga geen gekke dingen doen, dat deed ik sowieso al niet.

Ah okee als het inderdaad weinig impact heeft gehad kan rustig aan het werk ook vast geen kwaad. Heb zelf vaak een ander advies gekregen, maar bij die van mij moet vaak ook wat meer gebeuren omdat hij zichzelf in z'n vrije tijd vastzet :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-20 15:47

Cera_D schreef:
Marije_1997 schreef:

Ah okee als het inderdaad weinig impact heeft gehad kan rustig aan het werk ook vast geen kwaad. Heb zelf vaak een ander advies gekregen, maar bij die van mij moet vaak ook wat meer gebeuren omdat hij zichzelf in z'n vrije tijd vastzet :')

Ja impact zal het wel hebben gehad, maar hoorde ook dat karin liever ziet dat je meteen weer licht werk gaat verrichten dan stil zetten. Doe het maar es bij jezelf, goed los maken en dan een week op je slaapkamer blijven. Na die week zit je weer helemaal vast. Bewegen is (ervaar ik ook bij mezelf) wel goed om te doen om alles soepel te houden.

Die van mij zit hoogstwaarschijnlijk ook al jaren te compenseren om zijn scheve voetje. Door onderhals er uit te drukken rug naar beneden. En ja in Spanje worden ze met de kop om hoog getrokken en in passage gezet. En dat noemen ze trainen.
Gelukkig zit ie bij mij goed :)

Cera_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-20 19:09

Tuurlijk is stilzetten ook niet goed, ligt natuurlijk ook aan je stalling, die van mij heeft 24/7 vrije beweging dus dan zullen ze idd ander advies geven dan bij een andere huisvesting :o

Maar gaat vast helemaal goedkomen, hoewel het vaak wel een lange reis is voordat een paardje vanuit zulke omstandigheden weer helemaal lekker in z'n vel zit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-20 19:18

Cera_D schreef:
Tuurlijk is stilzetten ook niet goed, ligt natuurlijk ook aan je stalling, die van mij heeft 24/7 vrije beweging dus dan zullen ze idd ander advies geven dan bij een andere huisvesting :o

Maar gaat vast helemaal goedkomen, hoewel het vaak wel een lange reis is voordat een paardje vanuit zulke omstandigheden weer helemaal lekker in z'n vel zit.

Ja die van mij staat 's nachts gewoon binnen, en als het mega slecht weer is. Maarja ik maak em ook niet gelukkig met 24/7 buiten aangezien hij voor dat ie van mij was 24/7 binnen is gehouden.

Gaat zeker goed komen. Ik moet niets, hoop natuurlijk wel ooit wedstrijden te rijden, maar dat kan ook als ik 40 ben. En dan heb ik nog 20 jaar. Denk dat ie dan al lekker met pensioen is. Maarja gaat om het idee. Ben benieuwd hoe hij er volgend jaar bij staat :)

Toulouze

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-20 19:54

Wat een leuk paard heb je! Een ding moet mij wel van mn hart met name voor de rest die dit topic lezen; dit soort hoeven zijn absoluut niet normaal, ook niet bij spanjaarden. Spanjaarden hebben vaak hard hoorn waardoor de hoeven niet afbrokkelen als je ze gewoon maar laat groeien en niet goed bijhoudt, daarom worden het torentjes (colablikjes). Absoluut niet goed voor pezen en banden en gewrichten etc. Eigenlijk nergens voor :D goed dat is opgehelderd.
Veel geluk met je paard, mooi kleurtje ook.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-20 20:05

Toulouze schreef:
Wat een leuk paard heb je! Een ding moet mij wel van mn hart met name voor de rest die dit topic lezen; dit soort hoeven zijn absoluut niet normaal, ook niet bij spanjaarden. Spanjaarden hebben vaak hard hoorn waardoor de hoeven niet afbrokkelen als je ze gewoon maar laat groeien en niet goed bijhoudt, daarom worden het torentjes (colablikjes). Absoluut niet goed voor pezen en banden en gewrichten etc. Eigenlijk nergens voor :D goed dat is opgehelderd.
Veel geluk met je paard, mooi kleurtje ook.

Dankjewel! Het meest bijzonder vind ik wel de combinatie cremello met groene ogen. Die heb ik namelijk nooit gezien eigenlijk.

Helaas zijn de Spaanse mensen van mening dat ze steile hoge hoeven moeten hebben. Dat bedoelde ik meer dat het "normaal" is bij Spanjaarden. En die van mij is wss niet het beste behandeld. Hij word nu wel goed bekapt en staat al veel beter, kost natuurlijk veel tijd.

Ik ga binnenkort contact opnemen met een aantal mensen die mij kunnen helpen achterhalen waar hij weg komt. Wie weet kom ik achter zijn familie, hoe hij is behandeld, of bij welke fokker hij weg komt. Want meneer word boos op de zweep, dus dat zegt genoeg meestal.

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-20 20:38

Heb je steeds gelongeerd zonder zweep tot op heden?

OleJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-20 20:41

wat een mooi paard <3 hoe groot is hij?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-20 20:41

Rizette schreef:
Heb je steeds gelongeerd zonder zweep tot op heden?

Longeer zweep is geen probleem, maar een dressuurzweep, nou echt dan mag ik oppassen dat ie geen hap uit m'n arm neemt.

Longeren heeft trouwens ook een tijd geduurt voordat ie her begreep dat ie om me heen moest op de volte ipv zomaar watrennen. Wissel het nu af door met en zonder zweep te longeren. Alleen grondwerk met longeer zweep, zware taak voor m'n armen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-20 20:42

OleJon schreef:
wat een mooi paard <3 hoe groot is hij?

Dankjewel!!

Moet hem nog even opmeten, maar mij is verteld dat hij 1.60/163 is. Neig eerder naar de 160.

Toulouze

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-20 20:57

Kost zeker tijd maar dan ben je op de goede weg +:)+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-20 20:58

Toulouze schreef:
Kost zeker tijd maar dan ben je op de goede weg +:)+

Jaa zeker. Ik ben sowieso iemand die liever 10 jaar over iets doet dan 1 maand. Vooral met dieren. Als iets niet wil, ja jammer dan volgende keer beter

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-20 00:19

Een leuk paard. En de manier waarop je met hem werkt, klinkt sympathiek. Kijk wel uit dat je niet te onduidelijk bent in wat je van hem verwacht.