Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Hannanas schreef:Hopelijk helpt de osteo!
Je mag dan toch even een paar weken niet rijden, misschien kunnen jullie dan samen grondwerk met stretch oefeningen doen? Lekker zorgen dat [***] gaat kunnen rekken en strekken, appeltjes tussen zijn voorbenen en links-rechts bij de buik enzovoort. Iets zegt me dat hij gewoon niet lekker in elkaar zit, meer dan je denkt. Zie je al dat die extreme onderhals mindert?
Cera_D schreef:Fijn dat de osteo goed heeft geholpen!
Maar wel een beetje vreemd advies, vaak is een paar dagen rust wel prettig om hun eigen blokkade vrije lichaam weer te leren kennen.
Heeft ze ook een reden gegeven waarom je zo snel weer mocht rijden?
Marije_1997 schreef:Cera_D schreef:Fijn dat de osteo goed heeft geholpen!
Maar wel een beetje vreemd advies, vaak is een paar dagen rust wel prettig om hun eigen blokkade vrije lichaam weer te leren kennen.
Heeft ze ook een reden gegeven waarom je zo snel weer mocht rijden?
Omdat hij meteen na de behandeling al heel fijn liep eigenlijk. Maar ik ga hem morgen wss alleen even kort longeren en grondwerk doen, aangezien ik niet de juiste persoon ben om er nu op te stappen. Pas na dinsdag, wanneer ik zelf bij de osteo ben geweest pak ik hem denk ik zelf op. Zondag zal een vriendin even kort met hem bezig.
De blokkade was volgens mij ook niet heel heel erg. Vond dat ze ook vrij snel klaar was eigenlijk
Natuurlijk kijken we alles aan en doen we echt rustig hoor! Ga geen gekke dingen doen, dat deed ik sowieso al niet.
Cera_D schreef:Marije_1997 schreef:
Omdat hij meteen na de behandeling al heel fijn liep eigenlijk. Maar ik ga hem morgen wss alleen even kort longeren en grondwerk doen, aangezien ik niet de juiste persoon ben om er nu op te stappen. Pas na dinsdag, wanneer ik zelf bij de osteo ben geweest pak ik hem denk ik zelf op. Zondag zal een vriendin even kort met hem bezig.
De blokkade was volgens mij ook niet heel heel erg. Vond dat ze ook vrij snel klaar was eigenlijk
Natuurlijk kijken we alles aan en doen we echt rustig hoor! Ga geen gekke dingen doen, dat deed ik sowieso al niet.
Ah okee als het inderdaad weinig impact heeft gehad kan rustig aan het werk ook vast geen kwaad. Heb zelf vaak een ander advies gekregen, maar bij die van mij moet vaak ook wat meer gebeuren omdat hij zichzelf in z'n vrije tijd vastzet
Cera_D schreef:Tuurlijk is stilzetten ook niet goed, ligt natuurlijk ook aan je stalling, die van mij heeft 24/7 vrije beweging dus dan zullen ze idd ander advies geven dan bij een andere huisvesting![]()
Maar gaat vast helemaal goedkomen, hoewel het vaak wel een lange reis is voordat een paardje vanuit zulke omstandigheden weer helemaal lekker in z'n vel zit.
Toulouze schreef:Wat een leuk paard heb je! Een ding moet mij wel van mn hart met name voor de rest die dit topic lezen; dit soort hoeven zijn absoluut niet normaal, ook niet bij spanjaarden. Spanjaarden hebben vaak hard hoorn waardoor de hoeven niet afbrokkelen als je ze gewoon maar laat groeien en niet goed bijhoudt, daarom worden het torentjes (colablikjes). Absoluut niet goed voor pezen en banden en gewrichten etc. Eigenlijk nergens voorgoed dat is opgehelderd.
Veel geluk met je paard, mooi kleurtje ook.
Rizette schreef:Heb je steeds gelongeerd zonder zweep tot op heden?