[VOLG]Het is een jongetje.....

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-19 18:41

Apple schreef:
Stalgenoot, ietwat verbouwereerd: 'maar.... hij staat tussen twee touwen....hoe? :? ' :')

Houdini :D

Nooit saai met die grappenmaker van jullie :=

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-20 12:30

Ik ben er inmiddels achter dat ik onder het zadel 3 verschillende paarden heb :+

'Ik ben niet vooruit te branden' -O- als we dressuurmatig iets willen gaan doen in de bak, daar komt bij: 'ik vind dat ik na 20 minuten moe ben'. :O

Dan hebben we ook: 'ik vind het spannend, maar blijf wel heel braaf' :wow: op buitenritje.

En we hebben 'ik ben de jonge ruin en we gaan springen' *\%/* . Dat begon al met het 'even los laten lopen in de bak voor de springles' waarbij hij zo terloops al over een oxertje sprong :') . De springles was een paar weken uitgevallen in verband met Kerst en O&N dus Jimmy wist even niet meer waar hij lichamelijk en geestelijk met zichzelf heen moest :+ :)) Wel nog lekker wat lijntjes kunnen springen, maar het niet hoger gemaakt dan een centimeter of 80 'om ongelukken te voorkomen' zoals de springinstructrice opnoemde :))

Ook al twee keer gehad dat een stalgenoot hem even vast hield terwijl ik nog even mn cap op moest doen of de deur dicht, dat soort werk. Alle twee keer (los van elkaar) op mijn vraag of hij braaf was kreeg ik als antwoord 'Erg braaf, het enige wat hij deed was kijken waar jij was' :+: Lief paard.

Als ik er dan mee bezig ben dan is het een wat interactiever verhaal waarbij hij vooral erg graag wil helpen :roll: . 'O, als jij mijn rechterspringschoen af doet dan begin ik met mijn linker' of 'Als jij mijn hoofdstel nu weg hangt dan pak ik alvast mijn halster van het haakje.' Vast allemaal heel goed bedoeld :')

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 12:49

Apple schreef:
Ik ben er inmiddels achter dat ik onder het zadel 3 verschillende paarden heb :+

'Ik ben niet vooruit te branden' -O- als we dressuurmatig iets willen gaan doen in de bak, daar komt bij: 'ik vind dat ik na 20 minuten moe ben'. :O

Dan hebben we ook: 'ik vind het spannend, maar blijf wel heel braaf' :wow: op buitenritje.

En we hebben 'ik ben de jonge ruin en we gaan springen' *\%/* . Dat begon al met het 'even los laten lopen in de bak voor de springles' waarbij hij zo terloops al over een oxertje sprong :') . De springles was een paar weken uitgevallen in verband met Kerst en O&N dus Jimmy wist even niet meer waar hij lichamelijk en geestelijk met zichzelf heen moest :+ :)) Wel nog lekker wat lijntjes kunnen springen, maar het niet hoger gemaakt dan een centimeter of 80 'om ongelukken te voorkomen' zoals de springinstructrice opnoemde :))

Ook al twee keer gehad dat een stalgenoot hem even vast hield terwijl ik nog even mn cap op moest doen of de deur dicht, dat soort werk. Alle twee keer (los van elkaar) op mijn vraag of hij braaf was kreeg ik als antwoord 'Erg braaf, het enige wat hij deed was kijken waar jij was' :+: Lief paard.

Als ik er dan mee bezig ben dan is het een wat interactiever verhaal waarbij hij vooral erg graag wil helpen :roll: . 'O, als jij mijn rechterspringschoen af doet dan begin ik met mijn linker' of 'Als jij mijn hoofdstel nu weg hangt dan pak ik alvast mijn halster van het haakje.' Vast allemaal heel goed bedoeld :')

Hij is gewoon heel behulpzaam! :')

Oscar
Forumcoördinator

Re: [VOLG]Het is een jongetje.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 12:52

Hij is gewoon heel erg servicegericht :))

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 12:55

Hij vindt jou in elk geval lief :))

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-20 13:32

Wij vinden elkaar wel lief ja :j

Dat mag ook trouwens wel zonder modderige neus afvegen aan mijn mouw (of erger, mijn hoofd :+ )

Komend jaar wordt het de bedoeling dat we dat gaan omzetten in wat meer constructievere zaken zoals eens een wedstrijdje starten ofzo :+ (zonder modder op mijn hoofd)

thequeensmum

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 13:52

En toch vind ik dat je bijzonder boft met zo’n paard haha

Syrianda

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 14:29

Toch wel handig dat hij pro actief helpt met allerlei klusjes. :D

ClauH

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 14:56

Ik geniet altijd van je verhalen!

Doet me terugdenken aan de tijd dat ik ook zo'n jongetje had <3

Die deed ik op de trailer springschoenen aan (die rubberen zonder sluiting) omdat die ook altijd dacht dat hij Houdini was.

Op bestemming aangekomen lagen de springschoenen voor in de trailer. Heel. Paard stond tussen 2 touwen. Trots :Y)

Jongetjes zijn leuk :o

judithM

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 15:29

Ik wil wel weer wat foto's van deze knul zien :-)

joey2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 17:14

Zeer behulpzaam is jou paard..

Je verteld het ook nog op zo'n leuke manier , ik zie het dan helemaal voor me _O-

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 19:16

Wat een heerlijk dier, Apple!

Mijn Elmo was met 5 ook wel een beetje zo.
Die is inmiddels 9 en is nog steeds een grappenmaker.

Ik ben benieuwd wat jij nog met Jimmy gaat beleven!

Arianne_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 00:32

Syrianda

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 00:37

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-20 22:10

:)) Geweldig filmpje :')

En inderdaad, Jimmy zou dat precies zo kunnen doen :')

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-20 16:27

Afgelopen woensdag kwam de tandarts dus dat leek een mooi moment om weer eens een fotootje te maken, maar helaas, veel te donkere en grauwe dag en daarnaast niets bij mij met een camera er op :+ Dat schiet lekker op :')

Wel even een evenementje gehad afgelopen weekend. Zo in de avondschemering nog een rondje gaan wandelen aan de hand met Chippy en Jimmy. Meestal is de combinatie Jimmy en Daisy, dus voor de zekerheid liep ik met Chip en de wederhelft met Jimmy (dan vind ik het toch altijd wat handiger als 'de man in het gezelschap' zich kan bezig houden met de jeugd :)) ).

Het rondje is niet zo lang, 20 minuten, half uurtje en gaat door een gebied van een gezinsvervangend tehuis. Blijkbaar was er een en ander voorgevallen, wij hoorden al sirenes aankomen. Bij de ingang van het terrein gingen de sirenes uit, maar bleven de blauwe zwaailichten aan. Daar kwamen vervolgens een ambulance-auto, een politie-auto, nog een politie-auto en tenslotte een gewone ambulance ons tegenmoet.

Ongeveer bij het vierde hulpverleningsvoertuig werd Chip een beetje zenuwachtig := , Jimmy liep voorop, deed een giraffe na en dacht volgens mij alleen maar 'Heee! Blauwe Lichtjes!' :wow: .

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 16:41

Topperrrrr :j

Silly_Woman

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 17:10

Jeetje, ik kom dit topic nu pas tegen (wat stiekem gezegd helemaal niet zo erg is omdat ik nu lekker veel bij kon lezen := )

Maar wat een leukerd zeg! Ben heel nieuwsgierig naar hoe hij gaat worden met een jaar of 2. Denk dat hij nog wat breder wordt :D

Mijn grote schimmel heeft ook om de haverklap iets in zijn mond wat er niet hoort, daarom is snoep/voer uit de hand bij hem nagenoeg niet toegestaan :+
(oke oke, alleen als hij héél lief kijkt :') )

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-20 17:38

Ik ondertussen, was blij dat ik mijn bruine rijbroek aan had :')

Nav een mopje:
Ergens in de Gouden Eeuw voer er een koopvaardijschip ergens in het Caraïbisch gebied. Op gegeven moment zag men aan de horizon 2 piratenschepen opdoemen. 'Snel, geef mijn rode shirt' riep de kapitein tegen de eerste stuurman. Een hevig gevecht brak uit, de kapitein vocht als een leeuw voorop, al zijn manschappen volgden. Uiteindelijk weten ze de piraten te verslaan. De eerste stuurman vraagt nog aan de kapitein 'wat was het idee van het rode shirt? brengt dat geluk?', 'nou' zegt de kapitein 'als ik dan bloed dan valt het niet op, kan ik doorvechten en zien de manschappen niet dat ik gewond ben, dat is beter voor het moraal'.

Twee weken later zien ze 5 piratenschepen verschijnen aan de horizon. 'Is het tijd voor het rode shirt?' vraagt de stuurman. 'Nee, doe nu maar de bruine broek' is het antwoord :')

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 17:43

_O-

joey2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 09:12

Haha wat leuk die mop...

Ik snap nu waarom je blij was dat je je bruine rijbroek aan had _O-

joey2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 13:12

Hoi ts hoe gaat het nu met de clown Jimmy?

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-20 14:13

Hele topic uit het oog verloren :oo Shame on me!

Ergens eind februari gebeurden er een aantal zaken ongeveer tegelijkertijd. Jimmy gaf aan last te hebben van 'ergens in zijn rug rechts achter'. De Fysio/chiropractor kwam langs en inderdaad, rechts achter in zijn rug zat er een spier vast. Deze weer los gemaakt. Jimmy moest even rustiger aan doen en rechtuit.

Verder had de Dais de bijrijdster eraf gegooid op buitenrit >;) , dus die moest weer even op heropvoeding (De Dais dan, niet de bijrijdster).

Zoals gewoonlijk van de nood een deugd gemaakt. Afgelopen winter veel minder buiten kunnen rijden met Jimmy dan gepland, dus nu twee keer per week op buitenrit. In eerste instantie de wederhelft op Jimmy en ik op De Dais (zodat die weer even rechtgezet zou worden :+ ). Later andersom.

Toen kwam de Coronacrisis. Jimmy stond al een poosje op de lijst voor de zadelmaker, alleen is dat op de langere baan geschoven hierdoor. Jammer, want hij is best gegroeid afgelopen half jaar :\ . Voor de zekerheid de springlessen maar even doorgeschoven totdat het zadel weer gecheckt zou zijn.
Door de Coronacrisis ook overgestapt van dressuurinstructeur. Deze kwam 1 keer per week van buitenaf, maar viel ook vaak uit door omstandigheden en nu met de crisis al helemaal. Ik rij zelf als een natte krant en Jimmy is toch een jeugdig paard dus enige begeleiding hebben wij wel nodig. We hebben nu twee keer in de week een half uurtje begeleiding van onze stalhoudster/tevens springinstructrice :-)

Schema op dit moment: twee keer per week een buitenritje en twee keer per week half uurtje in de bak aan het werk :-)

Verder de gebruikelijke typische Jimmy zaken:
- In de ochtend de boksdeur open doen en opgevouwen vlak achter de deur 1 van de stalmatten aantreffen (zo, heb ik niet meer nodig, kun je uit mn boks halen :') )
- De Dais doet bij voorkeur niet mee met rond rennen in de paddock dus dat doet hij dan in keurige voltes om De Dais heen (van de Fysio/chiropractor moest ik ook op grote voltes galopperen, nou, bij deze dan)
- Toen De Dais op een mooie lentedag wel besloot om eens de benen te strekken en in volle galop van de ene naar de andere kant te gaan kwam Jimmy er ook al snel achter dat hij maar beter achter de Dais aan kon gaan ipv voorop (De Dais met gestrekte hals en oren in haar nek op volle vaart achter je aan hebben rennen is minder ideaal := )
- En afgelopen week steeds dichter bij het schrikdraad komen totdat je een schok krijgt :roll: . Jimmy deed een stap opzij en de Dais (die dus zelf geen schok had gehad) gaf een verschrikt gilletje en galoppeerde weg :')

Ik heb geprobeerd wat verschillende foto's te maken van Jimmy en Dais buiten, maar op de een of de andere manier zien deze er altijd zo uit (verschillende dagen en weken :') ):

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 14:49

Het is hier even echte prut in het leven, dus hele tijd "het is een jongetje " bijgelezen.
Dank je wel Apple voor je leuke schrijfstijl. ik heb echt gelachen _O- om je paard. Wat een leuk olijk beestje. Een rasoptimist met heel veel humor en een baasje die hem begrijpt.

Goldwynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 15:01

Dankjewel voor je update!

Ik geniet echt van je topic, aside van de momenten dat ik meeleef met je schrik. Je schrijft zo ontzettend leuk over beide paarden! :D