Het leed dat een paard zoeken heet.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniemk2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-19 16:44

Je hebt er bepaalde personen tussen zitten: die zeggen dat de pony slecht is afgericht om veel van de verkoopprijs af te krijgen. Soms maak je idd rare taferelen mee en weet men zichzelf geen houding te geven :+

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-19 17:27

Absolem schreef:
Anoniemk2 schreef:
Het niveau klopt imo vaak niet met de realiteit.

Soms is het ook gewoon dat kopers de juiste knopjes niet meteen kunnen vinden of dat kopers zich beter achten dan ze eigenlijk zijn met rijden.

Van de week een koper gehad die wilde in November op wedstrijd marathonrijden. Vrouw kon niet eens fatsoenlijk de leidsels vasthouden laat staan dat ze aanleuning had.

Pony raakte er gewoon van over de zeik. Mijn kennis zat er naast nam de leidsels over en pony was weer zo mak als een lam.

En dan zeggen dat de pony groen is en er veel werk in zit... Nee de pony doet het prima maar die vrouw kan gewoon niet rijden. 8)7

Volgende excuus was dat de pony naar de hand van mijn kennis stond.
Ik stuur net zo veel met die pony als mijn kennis. Misschien nog wel iets meer omdat die kennis mij een beetje les geeft. ;)

Ze zei wel dat ze zelf nerveus was. Maar probeerde nog steeds stiekem om haar eigen onkunde op de pony af te schuiven.

Mijn punt is. Het zou heel best kunnen dat het paard heel best het niveau heeft. Maar het paard is zo goed als de ruiter die er op zit.
Die kan het paard maken of breken.

Of het is gewoon niet een paard dat past bij de beschrijving, wordt verkocht als ontzettend braaf en eigen ruiter krijgt paard met voorrijden al niet door de eigen baan heen :+ :Y) .
Daar ben ik dus nooit opgestapt dat soort paarden, dacht dan, zoek het lekker zelf maar uit.

En dan heb je nog de eventuele gebreken/ minder goed gebouwde paarden onderdelen die op foto of flimpje goed verdoezeld waren, noop.. ongezien.. niet zomaar paard kopen.

kwita

Re: Het leed dat een paard zoeken heet.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 09:43

Het verhaal kan altijd 2 kanten op... ik kijk altijd zou ik het aankunnen om dat dier nog wat bij te brengen.Als het die potentie heeft ga ik ook niet zeuren, de laatse aankoop zou de voltige pony worden van dochter.Het dier kende longeren nog niet eens...Toch was hij kuiken mak en kon ze er op liggen, hangen, staan, springen, de vlag etc....
zijn vaste verzorger heeft hem nog leren longeren in de laatste week daar en wij moeten hem nog leren mennen ...maar het dier had wel zijn coole karakter en potentie tot het kunnen van deze voor ons basics... Dus zouden we niet zelf er in slagen,dan kan hij wel elders opgeleerd worden. Ik zelf maak er niet zo een probleem van als hetniet perfect is ... ik ken mijn beurs en het bedrag daar in!

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 12:04

3 afspraken gemaakt en alle 3 de dag van te voren verkocht |(
Tja.. ik ben helaas afhankelijk van het weekend ivm werk

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 12:06

Absolem schreef:
Anoniemk2 schreef:
Het niveau klopt imo vaak niet met de realiteit.

Soms is het ook gewoon dat kopers de juiste knopjes niet meteen kunnen vinden of dat kopers zich beter achten dan ze eigenlijk zijn met rijden.

Van de week een koper gehad die wilde in November op wedstrijd marathonrijden. Vrouw kon niet eens fatsoenlijk de leidsels vasthouden laat staan dat ze aanleuning had.

Pony raakte er gewoon van over de zeik. Mijn kennis zat er naast nam de leidsels over en pony was weer zo mak als een lam.

En dan zeggen dat de pony groen is en er veel werk in zit... Nee de pony doet het prima maar die vrouw kan gewoon niet rijden. 8)7

Volgende excuus was dat de pony naar de hand van mijn kennis stond.
Ik stuur net zo veel met die pony als mijn kennis. Misschien nog wel iets meer omdat die kennis mij een beetje les geeft. ;)

Ze zei wel dat ze zelf nerveus was. Maar probeerde nog steeds stiekem om haar eigen onkunde op de pony af te schuiven.

Mijn punt is. Het zou heel best kunnen dat het paard heel best het niveau heeft. Maar het paard is zo goed als de ruiter die er op zit.
Die kan het paard maken of breken.

Dit ja, regelmatig mee gemaakt.

Ongezien kopen zou ik niet snel doen, inderdaad omdat je met slim voorstellen wbt de advertentie lang niet alles realistisch kunt beoordelen.
Maar feit is wel, dat leuke en goede paarden momenteel erg snel verkocht zijn.

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 12:16

Autumnn schreef:

Je werkt toch geen 24 uur per dag? 's Avonds kun je toch ook bij een paard gaan kijken? Dan maar een keer laat thuis als het iets verder rijden is...

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 12:27

Kaitlyn schreef:
Autumnn schreef:

Je werkt toch geen 24 uur per dag? 's Avonds kun je toch ook bij een paard gaan kijken? Dan maar een keer laat thuis als het iets verder rijden is...

Ik vind dat het zoeken naar een paard iets prettigs moet zijn. Je moet er niet gestressd van raken. Dus gewoon rustig zoeken en dan met plezier ergens gaan kijken. Gelukkig zijn er nog genoeg paarden op de wereld.Als er een net voor je neus verkocht is, dan was die niet voor jou bestemd.Van de zoektocht kun je ook veel leren.

Bodiwi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 13:11

Als ze elke keer voor je neus verkocht worden veroorzaakt dat meer stress dan een keer wat minder nachtrust.

Ik vind die spanning eigenlijk juist wel leuk erbij. Dagelijks de verkoopsites checken en met de telefoon in de hand al in de auto springen <3

Manadeluca

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 13:14

Citaat:
Ik vind dat het zoeken naar een paard iets prettigs moet zijn. Je moet er niet gestressd van raken. Dus gewoon rustig zoeken en dan met plezier ergens gaan kijken. Gelukkig zijn er nog genoeg paarden op de wereld.Als er een net voor je neus verkocht is, dan was die niet voor jou bestemd.Van de zoektocht kun je ook veel leren.

Vind ik ook, het is niet iets wat je snel, snel of onder druk moet beslissen. Het juiste paard voor jou kruist je pad wel.

SeaSide

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 15:43

Wat een fijn topic als verkoper van een pony wat meer inzicht gekregen in kopers...

"Gaat advertentie meteen even aanpassen" ;)

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 16:15

SeaSide schreef:
Wat een fijn topic als verkoper van een pony wat meer inzicht gekregen in kopers...

Wat voor nieuw inzicht heb je nu gekregen? Ik heb meerdere malen aan de kopende kant gestaan,nog nooit aan de verkopende.daar zou ik ook wel meer inzicht in willen krijgen.

SeaSide

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 16:28

anjali schreef:
SeaSide schreef:

Wat voor nieuw inzicht heb je nu gekregen? Ik heb meerdere malen aan de kopende kant gestaan,nog nooit aan de verkopende.daar zou ik ook wel meer inzicht in willen krijgen.

Ik heb eerder wel pony's/paarden verkocht of bemiddeld maar dit ging meestal vrij snel waardoor ik niet veel aan de advertentie deed. Nu heb ik een Konik in training staan maar ook in de verkoop, voor haar is het toch wat lastiger om een koper te vinden. Dus probeer ik nu wat meer inzicht te krijgen in een "goede" advertentie.

Door dit topic heb ik er onder meer nu de prijsklasse bijstaan, omdat ze in een lagere prijsklasse valt zijn handelaren vrij snel geïnteresseerd (omdat ze ook het 1 en ander kan voor een Konik) Dus had ik heel snel de prijs weg gehaald bij de advertentie. De eigenaar heeft namelijk een duidelijke wens en dat is een blijvend huis. Maar nu las ik hier dat kopers dat heel vervelend vinden als er geen prijs bij staat, dus nu heb ik in ieder geval de klasse erbij gezet :Y) .

Heb ook veel vraag naar filmpjes van haar gehad, dus nu een filmpje gemaakt die ik nog even bij de advertentie plak, wat ik ook terug las in dit topic. Als het filmpje er al bij staat komt de vraag om filmpjes ook niet meer.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 16:39

Klinkt goed Seaside. Leuk hoor Konikspaardje! Hopelijk vind je een baasje voor het leven.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 17:06

Dat is wel iets bijzonders ja, een beleerde Konik te koop.

SeaSide

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 17:13

anjali schreef:
Dat is wel iets bijzonders ja, een beleerde Konik te koop.

Beleerd is ze nog niet :o :o , ze is 2 maar loopt met veel plezier Horse Agility parcourtjes is echt niet snel onder de indruk. Ze kwam bij mij met een trailer laad probleem wat in 1,5 sessie was opgelost in de 1e week dat ze hier stond.

Maar men is toch onzeker over het label Konik, merk het zelf met mijn eigen ook die doet alles maar men is steeds verbaasd.

Maar ik ga rustig door zoeken naar een potentiële eigenaar, die door het label heen het stoere karakter van deze oer-dame ziet <3

Edit: zullen het verder ontopic houden :Y)

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 18:13

Kaitlyn schreef:
Autumnn schreef:

Tjonge, wat vriendelijker mag wel hoor. Allereerst ben ik geen verantwoording schuldig waarom ik in de avond niet ga kijken maar goed. Ik werk tot 18:00 uur en de paarden stonden zo’n 2,5 uur rijden daarvandaan. Inclusief file 3 uur rijden. Ben ik daar 21:00 uur. Uurtje kijken en dan ben ik 00:00 op zijn vroegst thuis. Wordt vrij laat als ik 06:00 uur weer de wekker staat. En verder vonden de eigenaren dat niet prettig, ten tweede was er geen buitenlicht en ten derde vind ik dat zelf verre van prettig om zo laat nog heen te gaan (en terug te moeten rijden).
Vandaar :)

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 18:16

anjali schreef:

Fijn dat je mij begrijpt. Zo sta ik er ook in. Als hij er nog staat mocht het zo zijn, en anders maar niet. Er staan er genoeg te koop. Ik heb er gelukkig geen stress van als ze weg zijn. Én weer door :)

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 18:35

Mocht iemand een jong dier in de leeftijd van 1 tot 2 zoeken bel dan de opfok bedrijven eens op. Hebben wij ook wel eens gedaan, veel fokkers geven aan dat het dier verkocht mag worden. Dan heb je vaak goede jonge paarden die je , zeker wanneer ze anderhalf of ouder zijn, kunt keuren en voor prijzen van 3,5 tot 6,5 k kunt kopen. Weliswaar niet zadelmak maar voor de helft van wat ze als zadelmakke 4 jarige kosten.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 18:38

SeaSide schreef:
. De eigenaar heeft namelijk een duidelijke wens en dat is een blijvend huis.

Die vind ik altijd erg ironisch; de verkoper wil, zonder twijfel met goede redenen van zijn paard af, maar degene die het paard koopt moet hem een blijvend huis bieden... :+

Flash111

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 19:01

Iemand die een paard koopt en daar een reële prijs voor betaald zal echt wel het beste voorhebben met zijn investering. En dan hoeft het echt niet om bijzonder veel geld te gaan. Het dan ook onzinnig te "eisen" dat het een blijvend tehuis moet zijn of om voorwaarden te stellen aan de koper.
Er zijn echt wel interessante koopjes tussen de jonge onbeleerde paarden (niet in de handelsstallen) of oudere gereden dieren die het verwachte niveau in de sport niet halen. Rustig uitkijken en snel handelen want de beste zijn gewoonlijk snel verkocht.

FleurVP

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 19:19

Ach ik heb mijn paard ook gekocht met 1e recht van terugkoop voor vorige eigenaar. Ik laat haar ook nog steeds weten als hij verhuisd en ze mag komen kijken. Natuurlijk is een blijvend tehuis onzin, en weg=weg maar als mensen een dier met veel pijn verkopen.... mijn hond kan ook terug naar de fokker en mijn konijnen moeten zelfs terug naar de opvang als ik ze niet meer wil. Ik koop liever van zo iemand dan iemand die voorstelt om het paard ongezien te kopen. Geeft je waarschijnlijk ook meer tijd om er rustig een nachtje over te slapen. Geloof dat ik door dit topic er nu al tegenop zie om ooit een opvolger te gaan zoeken. Hopelijk is het dan weer crisis of heb ik geluk :o

SeaSide

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 19:22

Kuggur schreef:
SeaSide schreef:
. De eigenaar heeft namelijk een duidelijke wens en dat is een blijvend huis.

Die vind ik altijd erg ironisch; de verkoper wil, zonder twijfel met goede redenen van zijn paard af, maar degene die het paard koopt moet hem een blijvend huis bieden... :+

Realiseren wij ons beide ook, verkocht is verkocht. Dit is dan ook een wens en geen eis :o. Maar proberen dit dier (elk dier wat ik verkoop), uit de handel te houden. En soms lukt dat jammer genoeg niet, maar probeer de wens van de eigenaar zo goed mogelijk te volgen en een passende particuliere eigenaar te zoeken.

Michelleex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-19 23:00

Tuurlijk zoek je een goed huisje.
Ook voor de verkoper geloof ik dat het lastig is.

Vandaag misschien toch wel de match gevonden.
VP 7500
Ik wil eventueel iets uitlopen naar 6500 maar niet meer.

Hoe pak ik dit nou het beste aan? Ik heb nog nooit onderhandeld.
Alle contact verliep tot nu toe via Whatsapp.
Paard staat te koop bij een handelaar.. ben benieuwd of het wat gaat worden.

Hoor het graag als jullie tips hebben in de aanpak.
Ik ben niet goed in onderhandelen.

JokeRox

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-19 01:52

bigone schreef:
Mocht iemand een jong dier in de leeftijd van 1 tot 2 zoeken bel dan de opfok bedrijven eens op. Hebben wij ook wel eens gedaan, veel fokkers geven aan dat het dier verkocht mag worden. Dan heb je vaak goede jonge paarden die je , zeker wanneer ze anderhalf of ouder zijn, kunt keuren en voor prijzen van 3,5 tot 6,5 k kunt kopen. Weliswaar niet zadelmak maar voor de helft van wat ze als zadelmakke 4 jarige kosten.

Bedankt voor de tip!
Ik ben op zoek naar een paard van ong. 1,5.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-19 08:11

Michel sterkte en succes. Mijn tip laat iemand anders de onderhandelingen doen die dat wel goed kan. Ik ben er ook heel slecht in en mijn man onderhandeld altijd, maar dan mag ik er niet bij zijn.