Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Absolem schreef:Anoniemk2 schreef:Het niveau klopt imo vaak niet met de realiteit.
Soms is het ook gewoon dat kopers de juiste knopjes niet meteen kunnen vinden of dat kopers zich beter achten dan ze eigenlijk zijn met rijden.
Van de week een koper gehad die wilde in November op wedstrijd marathonrijden. Vrouw kon niet eens fatsoenlijk de leidsels vasthouden laat staan dat ze aanleuning had.
Pony raakte er gewoon van over de zeik. Mijn kennis zat er naast nam de leidsels over en pony was weer zo mak als een lam.
En dan zeggen dat de pony groen is en er veel werk in zit... Nee de pony doet het prima maar die vrouw kan gewoon niet rijden.
Volgende excuus was dat de pony naar de hand van mijn kennis stond.
Ik stuur net zo veel met die pony als mijn kennis. Misschien nog wel iets meer omdat die kennis mij een beetje les geeft.
Ze zei wel dat ze zelf nerveus was. Maar probeerde nog steeds stiekem om haar eigen onkunde op de pony af te schuiven.
Mijn punt is. Het zou heel best kunnen dat het paard heel best het niveau heeft. Maar het paard is zo goed als de ruiter die er op zit.
Die kan het paard maken of breken.
Absolem schreef:Anoniemk2 schreef:Het niveau klopt imo vaak niet met de realiteit.
Soms is het ook gewoon dat kopers de juiste knopjes niet meteen kunnen vinden of dat kopers zich beter achten dan ze eigenlijk zijn met rijden.
Van de week een koper gehad die wilde in November op wedstrijd marathonrijden. Vrouw kon niet eens fatsoenlijk de leidsels vasthouden laat staan dat ze aanleuning had.
Pony raakte er gewoon van over de zeik. Mijn kennis zat er naast nam de leidsels over en pony was weer zo mak als een lam.
En dan zeggen dat de pony groen is en er veel werk in zit... Nee de pony doet het prima maar die vrouw kan gewoon niet rijden.
Volgende excuus was dat de pony naar de hand van mijn kennis stond.
Ik stuur net zo veel met die pony als mijn kennis. Misschien nog wel iets meer omdat die kennis mij een beetje les geeft.
Ze zei wel dat ze zelf nerveus was. Maar probeerde nog steeds stiekem om haar eigen onkunde op de pony af te schuiven.
Mijn punt is. Het zou heel best kunnen dat het paard heel best het niveau heeft. Maar het paard is zo goed als de ruiter die er op zit.
Die kan het paard maken of breken.
Kaitlyn schreef:Autumnn schreef:3 afspraken gemaakt en alle 3 de dag van te voren verkocht![]()
Tja.. ik ben helaas afhankelijk van het weekend ivm werk
Je werkt toch geen 24 uur per dag? 's Avonds kun je toch ook bij een paard gaan kijken? Dan maar een keer laat thuis als het iets verder rijden is...
Citaat:Ik vind dat het zoeken naar een paard iets prettigs moet zijn. Je moet er niet gestressd van raken. Dus gewoon rustig zoeken en dan met plezier ergens gaan kijken. Gelukkig zijn er nog genoeg paarden op de wereld.Als er een net voor je neus verkocht is, dan was die niet voor jou bestemd.Van de zoektocht kun je ook veel leren.
SeaSide schreef:Wat een fijn topic als verkoper van een pony wat meer inzicht gekregen in kopers...
"Gaat advertentie meteen even aanpassen"
anjali schreef:SeaSide schreef:Wat een fijn topic als verkoper van een pony wat meer inzicht gekregen in kopers...
"Gaat advertentie meteen even aanpassen"
Wat voor nieuw inzicht heb je nu gekregen? Ik heb meerdere malen aan de kopende kant gestaan,nog nooit aan de verkopende.daar zou ik ook wel meer inzicht in willen krijgen.
anjali schreef:Dat is wel iets bijzonders ja, een beleerde Konik te koop.
Kaitlyn schreef:Autumnn schreef:3 afspraken gemaakt en alle 3 de dag van te voren verkocht![]()
Tja.. ik ben helaas afhankelijk van het weekend ivm werk
Je werkt toch geen 24 uur per dag? 's Avonds kun je toch ook bij een paard gaan kijken? Dan maar een keer laat thuis als het iets verder rijden is...
anjali schreef:Ik vind dat het zoeken naar een paard iets prettigs moet zijn. Je moet er niet gestressd van raken. Dus gewoon rustig zoeken en dan met plezier ergens gaan kijken. Gelukkig zijn er nog genoeg paarden op de wereld.Als er een net voor je neus verkocht is, dan was die niet voor jou bestemd.Van de zoektocht kun je ook veel leren.
Kuggur schreef:SeaSide schreef:. De eigenaar heeft namelijk een duidelijke wens en dat is een blijvend huis.
Die vind ik altijd erg ironisch; de verkoper wil, zonder twijfel met goede redenen van zijn paard af, maar degene die het paard koopt moet hem een blijvend huis bieden...
bigone schreef:Mocht iemand een jong dier in de leeftijd van 1 tot 2 zoeken bel dan de opfok bedrijven eens op. Hebben wij ook wel eens gedaan, veel fokkers geven aan dat het dier verkocht mag worden. Dan heb je vaak goede jonge paarden die je , zeker wanneer ze anderhalf of ouder zijn, kunt keuren en voor prijzen van 3,5 tot 6,5 k kunt kopen. Weliswaar niet zadelmak maar voor de helft van wat ze als zadelmakke 4 jarige kosten.