Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

volgende keer maar een extra bontje eromheen.
wat ik daarmee bedoel: hij is echt ontzettend sociaal (iets te, vaak), heel vriendelijk tegen andere paarden (iets te, af en toe), doet nooit iets en wil met elk paard knuffelen (ook als het andere paard dat niet wil; hij probeert al weken vriendjes te worden met de nieuwe (echte) merrie in de stal tegenover hem). Echter, als we een paard tegenkomen met een hoog stressniveau, dan wordt hij echt nijdig, oren in de nek, tanden ontbloot... Hij zal nooit echt aanvallen, maar verder zie ik hem helemaal nooit zo, gisteren extra sterk bewezen toen hij nijdig reageerde op de gastpony die het net niet goed bij kon houden (en toen achterblijfstress ontwikkelde), wat over was toen de pony weer ontspannen was (inclusief neuzen en kroelen). 

)

), maar dat is helemaal niet erg. Nu alles stil ligt heb ik mooi alle tijd om stevig aan de basis te werken, zonder de druk van een naderende wedstrijd.
Humpiedumpie schreef:Denk dat het fijn is om te doen wat voor nu goed voelt; de rust pakken. Welicht dat zodra de druk er af is dat dan het ontspannen makkelijker/vanzelf gaat.
Heb jij zelf al eens yoga geprobeerd om in balans in je eigen lichaam (en rust) te komen?
En het begint erg frustrerend te worden om steeds tegen de grenzen van je lichaam aan te blijven botsen, grenzen waar ik een maand geleden nog vrolijk doorheen fietste.Maflinger_S schreef:Fijn dat jouw eigen conditie al weer wat beter wordt en je weer voor het eerst sinds een poosje weer gereden hebt.
Ik begrijp je spagaatverhaal niet helemaal denk ik. Het een sluit het ander toch niet uit: je kunt toch tegelijkertijd conditie opbouwen en werken aan rust? Je hebt nog 4 maanden voordat de wedstrijd in Hoog Soeren is.