Wat heb jij vandaag met je paard gedaan?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

leeneliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 23:05

XxLMMxX schreef:
Lynn2014 schreef:
Hier ook vanochtend een vroeg ritje gereden om 07.00 daarna weinig. Veel te warm haha

Heb je bos in de buurt?
Ik dacht eraan om van de week nog een keer te gaan in de avond, hoop wat schaduw van de bomen dan te hebben. Geen idee of het te doen valt... anders slaan we over

Bos is voor mij 5 min lopen. Qua temperatuur was het in het bos in de vroege ochtend wel te doen. 09.30 al niet meer helaas. Maar ik geloof dat het de komende 3 nachten weinig afkoelt. Dus dan is het in de ochtend ook al warm. Ik kijk morgen om 7 uur even wat ik doe. Misschien alleen een wandeling aan de hand.

Bij jou het bos dichtbij? Anders zou ik zeggen ga met zonsopgang. Dan ie het nog wel te doen.[/quote]

Het is s avonds heel goed te doen! :j

Jackie82

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 23:07

Vandaag niks met ze gedaan behalve eten en drinken geven, en ze verder
met rust gelaten. Veel te warm om met dit weer ook maar iets te doen

EmptyWords

Re: Wat heb jij vandaag met je paard gedaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 23:19

Eten geven. Meer doe ik echt niet.

Ook omdat ik ziek ben trouwens. Heb er de kracht niet voor

Veraaaaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 23:34

Alleen afgespoten en in de stapmolen. Komt opzich ‘goed’ uit want gister liep ze niet helemaal lekker dus ze heeft nu 3 dagen rust. Al word er wel elke dag gewandeld/gekroeld!

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-19 14:18

Deken rechtgetrokken en gecheckt of ze nog oke waren in de hitte. Ze stonden allemaal in de schuilstal. Vanavond laat even een stapritje en zwemmen met ze.

UltimOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-19 14:31

ik zat vanmorgen voor 6 uur al op mn paard om nog even fijn te trainen.
qua temperatuur was het toen heerlijk en prima te doen :)

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-19 14:37

Vanmorgen een buitenrit gemaakt van 09.30 tot 11.30. Was nog goed te doen nog in het bos qua warmte. Alleen de vliegendeken was warm, dus die hebben we opgestroopt. Vreemd genoeg waren er nu ook weer nauwelijks dazen, misschien hadden die het ook te warm! Daarna hebben we ze lekker afgespoten en weer in de wei gezet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-19 14:40

Ik heb morgen vrij genomen! Mocht ik nou bijzonder vroeg wakker zijn kruip ik er ook ff op voor een rondje maar anders lekker niet :+

Gizeppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-19 18:49

Ik heb hem alleen gepoetst en binnen gehaald vanochtend. Hij blijft lekker overdag op stal en in de avond gaat hij lekker naar buiten. Tot zaterdag heeft hij lekker vrij!

PerleB

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-19 18:51

Even een halfuurtje gereden om het proefje van de kür op muziek te oefenen en daarna natuurlijk goed na verzorgd en zijn stal schoongemaakt.

XxLMMxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-19 22:39

De pony’s hebben niks gedaan vandaag.
Ik heb de hele dag gewerkt in de hitte en daarna voelde ik er veel voor om lui in een stoel te gaan zitten bbqen :D

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-19 22:49

Even in de binnenbak een parcourtje van pionnen en grondbalken gelopen aan de hand. Het is een tijd terug geweest dat ze daar zijn geweest en al denk ik een half jaar dat ze daar aan de hand echt wat gedaan hebben, in plaats van alleen maar even losgegooid om zich droog te rollen voordat ze de stal in gingen. Ze vonden het best wel spannend. Maar het parcour is goedgekeurd, hier kunnen we de komende tijd leuk mee spelen.

Afbeelding
(binnenbak is 12x25)

xrobbiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-19 23:15

Mijne heeft met deze hitte van 7-11 buiten gestaan, heb haar om 1 uur afgespoten en weer terug op stal gezet waar schaduw en een koel windje is en om 5 uur weer buiten gezet tot 10.
Als ik haar om 11 uur binnen haal is ze al bek af van de hitte, dus verder doe ik er ook zo min mogelijk mee.

Lynn2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 00:03

Die van mij heeft buiten gestaan. Om 11 uur wilde ik hem binnen zetten maar hij heeft schaduw op de wei en wind. Stond gewoon in de zon en lekker te grazen. Heb hem afgespoeld en daarna weer de wei op gegaan. Binnen was het net zo warm als buiten en nog erg benauwd ook. Dus helemaal niks op het knuffelen en afspuiten na.

Sonraffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 01:45

Mijn oudje is met pensioen dus die niks, mn ‘jonkie’ van 4 heb ik vanmiddag even lekker mee genomen naar het ijsselmeer om af te koelen aan de hand (hij staat op dit moment in training er precies tegenover) alleen ff de dijk over klimmen en je kan zwemmen! Ideaal nu!

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 06:55

Ik doe momenteel helemaal niks met mijn paard. :=
Het is mij veel te warm, dus ze heeft tropenvakantie. :))

Heleennn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 06:59

Ik heb net alles op de wei gezet! Om 5u30 begonnen, 11 paarden later stond alles om 6u20 op de wei. Om 9u alles weer naar binnen halen denk ik... er hangt zo’n hete walm over de weilanden, het zand lijkt niet af te koelen! Gelukkig wel nog lekker fris ‘s morgens vroeg.

UltimOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 07:27

Ik zat vandaag wederom om 6 uur er weer op, heerlijk zo vroeg. Het begint nu al wel warm te worden!

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 09:26

Verzorgster heeft 20 minuten gereden bonnie waarvan 5 minuten draven.
Layka stond weer in de emmer met koud water om haar benen te koelen.

Bonnie na het rijden compleet afgespoelt en layka slechts zo afgespoelt dat ze even lekker kan rollen naderhand
Afbeelding

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 09:33

Ik heb maandag, dinsdag en woensdag gewerkt. Maandag en dinsdag hebben ze dus de hele dag buiten gestaan. De jaarlingen voor het eerst dag en nacht. Dinsdag op woensdagnacht heb ik daar een 6 jarige merrie bij gezet voor de nacht. Woensdag om 6uur de rest buiten en rond 1 uur heb ik ze binnen laten halen. Om 8 uur weer buiten gezet en de nacht buiten gelatne.
Om half 7 heb ik de eerste gereden en daarna de 2e gelijk, het was heerlijk! Als het zometeen warm wordt haal ik ze binnen. MAar ik vind het nog steeds wel lekker buiten eigenlijk..

Tierania_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 09:37

Deal met mijn werk gemaakt dat ik met deze temperaturen een uurtje later begin zodat ik eerst 's ochtends kan rijden. Om 6:30 uur zat ik op mijn paard en heb ik lekker een half uurtje gereden. Echt nog goed te doen. Daarna zijn ze de wei in gegaan.

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 10:50

Gisteravond toch even héerlijk gezwommen met haar. Ze is zo stoer! Eerst vond ze het water niks maar een dappere shetlander voorop en ze ging gewoon. Vandaag alleen knuffels gegeven om half 6 vanochtend. Kon toch niet meer slapen.

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 10:55

Oh ik kom ook meekletsen als dat mag :)

Niet met bijzonder veel input want met dit weer doen wij niks dan voeren en water geven. Gisteren heb ik ze even afgespoten, eergisteren zijn we rond 21h even naar het water gelopen om wat af te koelen.
Afbeelding

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 13:16

Mijn paard heeft vakantie. Twee jaar achter elkaar flink ziek geweest met dat warme weer. Heel vaag en onduidelijk, dus ik loop het risico niet meteen. Eerste koelere dag krijgt hij ter herstel.

Gisteravond heen geweest af te spoelen en hij had voor spoelen een temperatuur van 37,6...daar was ik onwijs blij mee. Vanavond misschien weer ff met water kliederen.

Wat ik onbegrijpelijk vind is dat de marathon bij de paarden dagen doorgaat. Weliswaar iets vervroegd naar 8 uur. Maar naar mijn idee nog steeds loodzwaar, totaal niet vergelijkbaar met een lichte training.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 19:01

Sproeiers in de buitenbak aan en er met paardlief doorheen gelopen :)