Amanda schreef:Nou ja, dat is dus de vraag: wil je er zelf alle tijd en moeite in steken en kun je daardoor voor een leuke prijs een paard kopen? Maar dan moet je deze dus nog zelf opleiden.
Of zoek je een kant en klaar bomproof allround recreatiepaard (zonder bemerkingen!)? Dan moet je je ook realiseren dat je voor die opleiding en kwaliteit ook moet betalen. En dat dat zoeken naar een speld in een hooiberg is. Want die paarden worden zelden verkocht
Ik zou dus kiezen voor een paard dat jong is, maar van karakter nuchter en leerbaar. Dan kost het niet de hoofdprijs, is de basis aanwezig, maar moet je zelf gaan beleren. Dus moet je wel accepteren dat dat tijd kost. Of geld als je laat beleren.
Ik had eerst een recreatie paard, waarbij er nog veel moest gebeuren. Maar ik merkte na hem 2 jaar in bezit gehad te hebben dit toch wel veel tijd, geduld kost en uiteindelijk gevaarlijk werd.. Naast Mn studie en werk werkte dit niet en heb hem uiteindelijk verkocht..
Nu heb ik een paard wat veel al kent (z zwaar dressuur, springen, voor de wagen en buiten ook nog eens braaf).. Ik heb gewoon veel geluk gehad..