Ruiterkleding t/m maat 54(!?)

Moderators: Neonlight, Sica, balance, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
miccamaaike

Berichten: 8694
Geregistreerd: 29-08-08
Woonplaats: Zuidwolde

Re: Ruiterkleding t/m maat 54(!?)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 17:01

Ik denk wel dat als je maatje 34/36 hebt je sneller een strakkere broek neemt dan als je een grotere maat hebt. Ik voel mij zelf niet comfortabel in iets wat mega strak zit en dus tekent. Dat is met bovenkleding ook zeker het geval.

Sommige broeken daar kloppen de maattabellen prima van, maar er zijn ook genoeg merken waar echt niks van klopt. Ik heb een keer een Montar broek besteld, daar kwam ik met de beste wil van de wereld niet in. (En ja ik heb een grotere maat en dat was dus ook een grotere maat rijbroek).

Liselot

Berichten: 32221
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 17:04

Afbeelding

Op deze foto draag ik toch echt een maat 42 van pikeur met een gewicht van nog geen 60kg :') Zit prima aangesloten zoals je ziet
Dus ja, ik kan me best voorstellen dat er ruiters zijn die rijbroekmaat 50 hebben en qua gewicht prima op een paard passen

NadjaNadja
Hoofdmoderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 6716
Geregistreerd: 28-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 17:16

Suzanne F. schreef:
Hier altijd rijbroeken maat 36 gehad, later 38. Van normale broeken had ik vroeger een S, later een M. Ik heb nooit veel verschil ervaren tussen de maten.
Een rijbroek hoort strak te zitten he? Niet te flubberen. Persoonlijk vind ik dat als maat 54 rijbroek dus strak zit, je echt niet op een paard moet gaan zitten. Van mij zouden ze best maat 44 als grens mogen stellen, daarboven worden geen rijbroeken meer gemaakt.
Net als met turnpakjes, daar verkopen ze ook geen XXL in. Dat gaat tot L en dan is het klaar. En terecht denk ik. Maar hier bezorg je een paard ook nog ellende mee en dat is veel erger.


https://www.agiva-sport.nl/turnpak%20lange%20mouwen-p-dutch-1186151330-30-0-10.phtml tot XXXL zelfs :D

Verder een hele nare, niet onderbouwde post die niets toevoegt. Maar bedankt voor het ventileren van je mening :j

Onali

Berichten: 18535
Geregistreerd: 16-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 17:34

Ik snap de turnpakjes ook niet helemaal.

Mogen dikkere mensen niet turnen?

Lau

Berichten: 16684
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 17:36

Onali schreef:
Ik snap de turnpakjes ook niet helemaal.
Gelukkig maar?
Mogen dikkere mensen niet turnen?


Nee dikke mensen mogen op de bank zitten thuis en zich volvreten. Dat is immers toch wat ze doen :')
Vooral niet in de samenleving komen en al helemaal niet op plekken waar ze wat sportiefs moeten doen. Dat kan gewoon niet hoor.

Mars

Berichten: 33327
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-19 17:37

Turnpakjes snap ik dan ook niet. Kan me voorstellen dat bepaalde oefeningen moeilijker zijn met hoger gewicht. Maar iemand kiest daar dan zelf voor, geen dier dat ermee belast wordt. Als iemand met maat 54 het leuk vind en wil turnen: zeker doen!

Amandavd
Berichten: 12112
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 17:38

Lau schreef:
Onali schreef:
Ik snap de turnpakjes ook niet helemaal.
Gelukkig maar?
Mogen dikkere mensen niet turnen?


Nee dikke mensen mogen op de bank zitten thuis en zich volvreten. Dat is immers toch wat ze doen :')
Vooral niet in de samenleving komen en al helemaal niet op plekken waar ze wat sportiefs moeten doen. Dat kan gewoon niet hoor.


I love Lau!

Danielleeee_
Berichten: 3203
Geregistreerd: 26-05-12
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 17:41

Lau schreef:
Onali schreef:
Ik snap de turnpakjes ook niet helemaal.
Gelukkig maar?
Mogen dikkere mensen niet turnen?


Nee dikke mensen mogen op de bank zitten thuis en zich volvreten. Dat is immers toch wat ze doen :')
Vooral niet in de samenleving komen en al helemaal niet op plekken waar ze wat sportiefs moeten doen. Dat kan gewoon niet hoor.

Bij turnen moet je toch op een paard en een bok? En dat kan natuurlijk niet he, dat is sielug :Y)

Lau

Berichten: 16684
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 17:42

Danielleeee_ schreef:
Lau schreef:


Nee dikke mensen mogen op de bank zitten thuis en zich volvreten. Dat is immers toch wat ze doen :')
Vooral niet in de samenleving komen en al helemaal niet op plekken waar ze wat sportiefs moeten doen. Dat kan gewoon niet hoor.

Bij turnen moet je toch op een paard en een bok? En dat kan natuurlijk niet he, dat is sielug :Y)


Och gut jaa helemaal vergeten dat is echt heel sielugh.

Sheran

Berichten: 17269
Geregistreerd: 20-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 18:06

Het heeft vast ook gewoon te maken met geld verdienen. Als merk X als vrijwel enige rijbroeken in extreem grote maten verkoopt dan kan X daarmee adverteren en geld verdienen. Maar eigenlijk heb ik dat nog nooit gezien, reclame voor rijbroeken in grote maten. Dat is wel weer positief toch?

Anoniemk2
Berichten: 1487
Geregistreerd: 14-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 18:07

Lau schreef:
Onali schreef:
Ik snap de turnpakjes ook niet helemaal.
Gelukkig maar?
Mogen dikkere mensen niet turnen?


Nee dikke mensen mogen op de bank zitten thuis en zich volvreten. Dat is immers toch wat ze doen :')
Vooral niet in de samenleving komen en al helemaal niet op plekken waar ze wat sportiefs moeten doen. Dat kan gewoon niet hoor.



Doe niet zo zielig je stelt je volkomen aan :n Tegenwoordig vallen de kleren veel groter als vroeger.

Ibbel

Berichten: 49332
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 18:14

Ik vraag me af bij mensen die broekmaat 40 hebben voor gewone broeken en bij een rijbroek opeens 50-52 of ze niet een herenmaat rijbroek hebben. Zulke bizarre verschillen in maat kunnen niet binnen de damesmaten. Maar damesmaat 40 is herenmaat 48 en als je dán een maat groter nodig hebt (omdat heren minder heupbreedte hebben, de pasvorm is iets anders) en op maat 50 uitkomt, dán wordt het opeens wel verklaarbaar...

Mars

Berichten: 33327
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-19 19:04

Sheran schreef:
Het heeft vast ook gewoon te maken met geld verdienen. Als merk X als vrijwel enige rijbroeken in extreem grote maten verkoopt dan kan X daarmee adverteren en geld verdienen. Maar eigenlijk heb ik dat nog nooit gezien, reclame voor rijbroeken in grote maten. Dat is wel weer positief toch?


Klopt!


Verder heb ik wel de ervaring van rijbroeken die kleiner vallen maar dan 1 of hooguit 2 maten. Een verschil van 4 maten of meer heb ik persoonlijk nooit meegemaakt. Maargoed het kan, of idd wat Ibbel zegt over de herenmaten is ook nog een verklaring.

Liselot

Berichten: 32221
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 19:05

Ibbel; ik niet iig, gewoon een pikeur mondega of pikeur meredith. Scheelt echt 4 maten

Urbanus

Berichten: 44994
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 19:25

Suzanne F. schreef:
Hier altijd rijbroeken maat 36 gehad, later 38. Van normale broeken had ik vroeger een S, later een M. Ik heb nooit veel verschil ervaren tussen de maten.
Een rijbroek hoort strak te zitten he? Niet te flubberen. Persoonlijk vind ik dat als maat 54 rijbroek dus strak zit, je echt niet op een paard moet gaan zitten. Van mij zouden ze best maat 44 als grens mogen stellen, daarboven worden geen rijbroeken meer gemaakt.
Net als met turnpakjes, daar verkopen ze ook geen XXL in. Dat gaat tot L en dan is het klaar. En terecht denk ik. Maar hier bezorg je een paard ook nog ellende mee en dat is veel erger.


Ik heb een juf Ank visioen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 21:07

Liselot schreef:
Ibbel; ik niet iig, gewoon een pikeur mondega of pikeur meredith. Scheelt echt 4 maten
Wat gek, ik heb dat dus helemaal niet. Ik heb normaliter maat 36 en allebei mijn Mondega's zijn dat ook.

Liselot

Berichten: 32221
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Re: Ruiterkleding t/m maat 54(!?)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 21:19

Dat is gek! Die van mij zijn wel 10 jaar oud, dus wellicht hebben ze er wat aan gedaan

Sheran

Berichten: 17269
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Ruiterkleding t/m maat 54(!?)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 21:42

Ik heb 2 van 10 jaar oud en ook geen verschil. Ze zijn zelfs wat ruim.

Lau

Berichten: 16684
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 21:45

Sheran schreef:
Ik heb 2 van 10 jaar oud en ook geen verschil. Ze zijn zelfs wat ruim.


Kleding verschilt ook per oplagen en kwaliteit van gelverde stof. Dis die maten verschil kan ook gewoon komen door de verschillen in oplagen. Of de mindere kwaliteit stof die is geleverd.

pluisje88

Berichten: 8184
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 23:24

Ibbel schreef:
Ik vraag me af bij mensen die broekmaat 40 hebben voor gewone broeken en bij een rijbroek opeens 50-52 of ze niet een herenmaat rijbroek hebben. Zulke bizarre verschillen in maat kunnen niet binnen de damesmaten. Maar damesmaat 40 is herenmaat 48 en als je dán een maat groter nodig hebt (omdat heren minder heupbreedte hebben, de pasvorm is iets anders) en op maat 50 uitkomt, dán wordt het opeens wel verklaarbaar...


In mijn geval (wel en) niet. Ik heb 4 rijbroeken waarvan 2 heren modellen en twee dames modellen. De heren modellen (euro star en pikeur) zijn maat 54. De andere twee zijn dames modellen. Uit mijn hoofd heb ik daarin maat 52 (mocht ik me toch vergissen dan is het 54) dit zijn een easy rider met leren zitvlak en een epplejeck eigen merk met leren zitvlak en strass en die vallen allemaal ongeveer even groot. Gekke is dat ik een kipwarm waterdichte broek heb van decathlon in maat 46 en die past mij goed. Zit heel iets strakker dan de rest van mijn broeken maar zeker niet op standje ik knap zo uit m’n broek..

kiddokids

Berichten: 3084
Geregistreerd: 01-03-11
Woonplaats: zuid-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 23:44

Ibbel schreef:
kiddokids schreef:
heb je ook wel eens nagedacht over aangespannen rijden, dat kan makkelijk met een maatje meer en in de dressuursport moet je er dan ook netjes uit zien


Laat nou net bij de mendressuursport een menschort verplicht zijn op de bok. Wat je er onder aan hebt ziet geen mens.


Laat nou die regel al even afgeschaft zijn voor de mensport net als handschoenen
Praat al denk al over een jaar geleden slaat dus nergens op
Jou reactie jammer joh...
Laatst bijgewerkt door kiddokids op 19-03-19 23:48, in het totaal 1 keer bewerkt

kiddokids

Berichten: 3084
Geregistreerd: 01-03-11
Woonplaats: zuid-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 23:47

meggiemeg schreef:
Wat maakt het uit wat iemand draagt tijdens het uitmesten/vegen/poetsen van tuig/ mennen/ longeren/ poetsen van je paard enzovoorts al doen ze dat in hun beste pak met de duurste schoenen eronder? Wat maakt het uit dat iemand overgewicht heeft terwijl je dat zelf niet hebt? Daar heb jij toch geen last van? Dat is toch iets voor diegene? Vind het nogal ver gaan sommige opmerkingen.


Groot gelijk
Wat een oordelen

Marjo

Berichten: 37358
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Re: Ruiterkleding t/m maat 54(!?)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 23:50

Mijn rijbroeken zijn ook standaard een maat groter dan mijn normale broeken. Maar ik moet zeggen dat ik met mijn rijbroek maat 44 al bijna een jaar niet meer op een paard heb gezeten. En ik zit er constant over te denken om weer ergens te starten met lessen, maar durf indd niet vanwege mijn gewicht.

En ik vind dat je zeker een punt hebt. Ik vraag me ook af waarom menners zo graag een rijbroek aan willen? Ik vind ze zelf niet zozeer erg comfortabel en zou toch mijn jeans boven de rijbroek verkiezen. Overigens oprecht een interesse vraag, geen oordeel :)

kiddokids

Berichten: 3084
Geregistreerd: 01-03-11
Woonplaats: zuid-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 23:52

Lau schreef:
Onali schreef:
Ik snap de turnpakjes ook niet helemaal.
Gelukkig maar?
Mogen dikkere mensen niet turnen?


Nee dikke mensen mogen op de bank zitten thuis en zich volvreten. Dat is immers toch wat ze doen :')
Vooral niet in de samenleving komen en al helemaal niet op plekken waar ze wat sportiefs moeten doen. Dat kan gewoon niet hoor.

Wat een oordeel
Bah

pien_2010

Berichten: 44041
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 23:53

kiddokids schreef:
meggiemeg schreef:
Wat maakt het uit wat iemand draagt tijdens het uitmesten/vegen/poetsen van tuig/ mennen/ longeren/ poetsen van je paard enzovoorts al doen ze dat in hun beste pak met de duurste schoenen eronder? Wat maakt het uit dat iemand overgewicht heeft terwijl je dat zelf niet hebt? Daar heb jij toch geen last van? Dat is toch iets voor diegene? Vind het nogal ver gaan sommige opmerkingen.


Groot gelijk
Wat een oordelen


_/-\o_