Joehoe! Shetlanders erbij gekocht!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Re: Joehoe! Shetlanders erbij gekocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 13:18

TS kan met haar 36 kilo prima op een shetlander zitten. Die beestjes trokken vroeger karren met kolen onder de grond in de Engelse mijnen. Die kunnen echt wel wat hebben.

emilyslaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 13:37

janderegelaa schreef:
TS kan met haar 36 kilo prima op een shetlander zitten. Die beestjes trokken vroeger karren met kolen onder de grond in de Engelse mijnen. Die kunnen echt wel wat hebben.

Punt 1: trekken is iets heel anders dan dragen.
Punt 2: shetlander is nog geen 4 jaar.

Er zijn hier voldoende topics over op bokt om het uit te leggen.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 15:07

Jolien87 schreef:
Billy schreef:
Ik verbaas me nog steeds over het bashen van een 12 jarige. Een hoop volwassenen die de vreselijkste dingen zeggen: zal ik met mijn 100 kilo eens voor de grap op jouw rug klimmen bijv...
Schaam je diep...

Neuh. :n Het gaat erom hoe bijzonder het klinkt als ze zegt dat ze voor de grap wel even op de pony klimt. Dat heeft niets met 'bashen' te maken maar met het feit dat haar best bewust gemaakt mag worden waar ze mee bezig wil.

Sorry hoor maar als 76 mensen die volwassen zouden moeten zijn dat maar blijven herhalen, is dat niet meer bewust maken...

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 15:30

Eline04 schreef:
Aan gewicht ligt het absoluut niet. En qua lengte (heb meerdere topics uitgeplozen) zit ik volgens de meeste op het randje. Onthoud dat het plan is alleen te gaan inrijden, doorrijden niet.

Of je wel of niet op een pony past is niet alleen afhankelijk van je gewicht. Met je lengte kun je een pony ook behoorlijk uit balans brengen. Wat mij betreft zit je niet op het randje, maar pas je er gewoon echt niet meer op en ben je veel te lang.
Ik ben eigenlijk wel eens benieuwd naar een foto waar je recht staat naast de shetlander.

Juist met inrijden is het belangrijk dat je een pony niet hindert en uit balans brengt met een lang bovenlijf (in verhouding tot de stokmaar vd pony) dus ik zou er niet eens aan gaan beginnen.

Mijn dochter net even op de foto gezet. Dochter is 1.41m en de shetlander is 92 cm. Qua gewicht valt het wel mee, maar ze is véél te lang voor de shetlander. Voor de duidelijkheid heb ik haar er zelf even opgezet voor de foto. In het belang van de pony zit en rijdt ze er normaal nooit meer op.
Ik ben trots dat zij dit met haar 11 jaar prima inziet en het houdt bij aan de hand springen e.d. Dat de gezondheid van haar pony ruim voor haar plezier gaat.

Afbeelding

Afbeelding

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 16:45

Waar blijft de foto van ts naast de bewuste pony?Als ze dat niet doet dan zou je gaan denken dat het een fantasie-pony is.Niets mis mee overigens,maar dan kunnen de Bokkers die nu steeds reageren hun tijd ergens anders aan gaan besteden.

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 18:37

emilyslaluna schreef:
janderegelaa schreef:

Punt 1: trekken is iets heel anders dan dragen.
Punt 2: shetlander is nog geen 4 jaar.

Er zijn hier voldoende topics over op bokt om het uit te leggen.

Punt 1: Bij proeven met een hartslagmeter is gebleken dat menpaarden harder moeten werken dan dressuurpaarden. En met trekken moet ze ook dragen, niet alleen stuwen.
Punt 2: TS schrijft dat ze er pas op gaat als de pony 4 is.

In het wedstrijd reglement van het Shetlandstamboek staat dat hengsten alleen mee mogen doen in de rijpaardcompetitie als de ruiter 12 jaar of ouder is. Mijn dochter van 11 is 1.50 en 45 kilo. Blijkbaar hebben de kenners bij het Shetlandstamboek een andere visie dan jij.

https://shetlandponystamboek.nl/wp-cont ... 4-2017.pdf

TS is met haar 36 kilo echt helemaal niks voor die pony. En met haar lengte ook niet op die rondgeribte beestjes.

Thestral

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 19:01

Blij te horen dat je niet gekozen hebt voor een eigen shetlander. Over een paar jaar nog eens overdenken en wie weet kom je dan een leuke grote pony of klein paard tegen die super bij je past. Voor nu kun je lekker lol maken met de verzorg shetlanders, dat is fijn. Misschien kun je hier op bokt vragen of er iemand in de buurt is die jou wilt helpen met inrijden (iemand met ervaring die een klein ruitertje kent), of die jou wil helpen de shet te beleren voor de wagen, als de eigenaar dit goed vind. Mennen is echt supertof om te doen! <3 Veel plezier met je nieuwe verzorg ponys!

emilyslaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 19:46

janderegelaa schreef:
Punt 1: Bij proeven met een hartslagmeter is gebleken dat menpaarden harder moeten werken dan dressuurpaarden. En met trekken moet ze ook dragen, niet alleen stuwen.

In het wedstrijd reglement van het Shetlandstamboek staat dat hengsten alleen mee mogen doen in de rijpaardcompetitie als de ruiter 12 jaar of ouder is. Mijn dochter van 11 is 1.50 en 45 kilo. Blijkbaar hebben de kenners bij het Shetlandstamboek een andere visie dan jij.

TS is met haar 36 kilo echt helemaal niks voor die pony. En met haar lengte ook niet op die rondgeribte beestjes.

Kennelijk ben ik niet de enige die een andere visie dan het shetlanderstamboek heeft :D . En dat ze er pas op gaat met 4 jaar, betekent niet dat het beestje spontaan volwassen is.

Maar het heeft geen zin meer om het steeds te blijven herhalen. TS mag doen wat ze wilt, wij kunnen daar niks aan veranderen +:)+

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 20:04

emilyslaluna schreef:
janderegelaa schreef:

Kennelijk ben ik niet de enige die een andere visie dan het shetlanderstamboek heeft :D . En dat ze er pas op gaat met 4 jaar, betekent niet dat het beestje spontaan volwassen is.

Maar het heeft geen zin meer om het steeds te blijven herhalen. TS mag doen wat ze wilt, wij kunnen daar niks aan veranderen +:)+

Verwijzen naar topics op Bokt vind ik niet echt een visie hoor... ;)

emilyslaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 23:44

Een visie heeft niks te maken met waar je naar verwijst. Ik heb een mening, die tevens door veel hier worden gedeeld. Je mag er mee eens zijn of niet.
Dat ik niet een zich steeds herhalende discussie hier wil plaatsen, betekent niet dat mijn mening niet correct is. Het is en blijft een mening ;)

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 23:54

emilyslaluna schreef:
Een visie heeft niks te maken met waar je naar verwijst. Ik heb een mening, die tevens door veel hier worden gedeeld. Je mag er mee eens zijn of niet.
Dat ik niet een zich steeds herhalende discussie hier wil plaatsen, betekent niet dat mijn mening niet correct is. Het is en blijft een mening ;)

Dan heb je een andere mening. Dat is geen visie. Een mening is op onderbuikgevoel. En dan verwijs je naar andere die dezelfde mening hebben.

emilyslaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-19 00:02

Hier even een quote uit de Van Dale woordenboek. Ik was benieuwd of de betekenis van de term 'visie' was veranderd, maar schijnbaar niet.
Afbeelding

Tevens begrijp ik niet waarom je doorhamert op mij, terwijl 95% van de berichten hier hetzelfde zeggen, al dan niet met onderbouwing.

TS mag doen wat ze wilt. Iedereen heeft hier een antwoord gegeven op haar vraag. Wat ze daarmee doet is volledig aan haar en staat ze in haar recht.

TS, heel veel plezier met de ponies. Je hebt alles waar een meid van 12 over kan dromen in de paardenwereld :j

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-19 00:28

emilyslaluna schreef:
Hier even een quote uit de Van Dale woordenboek. Ik was benieuwd of de betekenis van de term 'visie' was veranderd, maar schijnbaar niet.
[ [url=m/UD7v7n.png]Afbeelding[/url] ]

Tevens begrijp ik niet waarom je doorhamert op mij, terwijl 95% van de berichten hier hetzelfde zeggen, al dan niet met onderbouwing.

TS mag doen wat ze wilt. Iedereen heeft hier een antwoord gegeven op haar vraag. Wat ze daarmee doet is volledig aan haar en staat ze in haar recht.

TS, heel veel plezier met de ponies. Je hebt alles waar een meid van 12 over kan dromen in de paardenwereld :j

Toch is er verschil, zoek maar eens op andere woordenboek sites. Een visie is wel een mening maar een weloverwogen mening. En geen onderbuik gevoel.

J_emma

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-19 00:46

Afbeelding

Pony 1.05, zoon 1.42/32 kilo. Het is dat hij heel stabiel zit, de pony een gespierde 8-jarige in goede conditie is en ze een geweldige match zijn en er beiden nog veel lol aan beleven, maar het is ook echt op het randje. Vandaar dat hij nu met menlessen bezig is. Met dit formaat een jonge pony inrijden zou ik niet doen.

emilyslaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-19 09:23

janderegelaa schreef:
emilyslaluna schreef:
[ [url=m/UD7v7n.png]Afbeelding[/url] ]

Toch is er verschil, zoek maar eens op andere woordenboek sites. Een visie is wel een mening maar een weloverwogen mening. En geen onderbuik gevoel.

Ik begrijp echt niet waarom je perse doorhamert. Wie zegt dat mijn mening een onderbuik gevoel is? Dus omdat ik vind dat ze niet op deze shetlander moet rijden (vanwege veel redenen), maar jij vindt dat het wel kan, dan is mijn mening maar een onderbuik gevoel? Met die redenering staat dit topic 95% vol met onderbuikgevoelens. Laten we maar 95% van bokt dan maar verwijderen.

Deze discussie gaat niet eens meer over het onderwerp maar over dat jij vind dat het woordenboek ongelijk heeft. Laat het los, geniet van het mooie weer. Dan kan het topic weer terug gaan over het onderwerp. +:)+

weslyjune

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-19 09:58

Ok, ik heb tot pagina 5 gelezen, daarna afgehaakt wegens meer van hetzelfde.

Wat ik wel hilarisch vind is al die foto's van kinderen of uit eigen doos om aan te tonen dat "het echt niet kan". Dus toen foto plaatsers het deden was wel ok. De foto's bewijzen tenslotten dat de plaatser exact deed wat TS nu echt echt echt niet moet doen :')

Pot.. ketel.. zwart

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-19 10:23

weslyjune schreef:

Wat ik wel hilarisch vind is al die foto's van kinderen of uit eigen doos om aan te tonen dat "het echt niet kan". Dus toen foto plaatsers het deden was wel ok. De foto's bewijzen tenslotten dat de plaatser exact deed wat TS nu echt echt echt niet moet doen :')

Pot.. ketel.. zwart

Ja klopt. Ook ik heb een foto geplaatst. En het vervelende is: ik zie nu pas dat ik veel te groot was. Toen ik 11 was zag ik dat niet en was ik net als TS. Ik hoop dat TS het eerder door heeft als mij en daarom plaats ik (En de anderen met mij denk ik) de foto.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 21:08

Sneu! Je bent veel te groot voor die pony en waarom moet je er nou per se op rijden? Ik weet niet wat zieliger is, een haflinger alleen of dit? Die pony heeft verder geen belang bij rijden dus doe lekker grondwerk. Ben je niet ook wat jong om zelf een pony te beleren met vooral manege ervaring? Er loopt nu ook een leuk topic over klikker training, veel beter voor de rug van de pony. Ook voor zn koppie is beleren erg zwaar, als Het echt nodig is, bijv omdat de eigenaar de pony weer wil verkopen, zou ik met een volwassene samenwerken om een schema te maken, zodat de pony het fysiek en mentaal trekt. En hem zodra Het kan naar een kleiner ruitertje doen. Pony moet nog langer mee.
En waarom tot 4 jaar wachten? Groeischijven sluiten pas Rond 5,5...

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 22:38

weslyjune schreef:

Pot.. ketel.. zwart

Misschien om TS de verhouding te laten zien, te laten zien dat zij er te groot voor zal zijn? Mijn foto's bewijzen niet dat wij exact deden wat TS nu niet moet doen. Maar dat valt ook gewoon duidelijk te lezen ;)

xanette2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 22:58

end of story.. ts is gewoon te groot voor de shet...klaar...
en als ze er toch op gaat rijden is ze een dierenmishandelaar.... ;)

dus ts ik vind je te groot klaar end of story punt...

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 23:05

Helpt het om 8 pagina's lang een zelfde discussie te herhalen? Nee? Misschien dan niet na een maand weer dezelfde riedel afdraaien ;)

Adrija

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 23:10

is dit een serieus account van TS? Het komt op mij niet authentiek over :+
Taalgebruik past m.i. niet helemaal bij iemand die in een ander topic schrijft "ik ben twaalf en zit in de eerste"
Ergo... het lijkt wel een volwassen persoon :+
Laatst bijgewerkt door Adrija op 18-03-19 23:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 23:20

xanette2018 schreef:
end of story.. ts is gewoon te groot voor de shet...klaar...
en als ze er toch op gaat rijden is ze een dierenmishandelaar.... ;)

dus ts ik vind je te groot klaar end of story punt...

Dus omdat jij dat zegt is het zo??
En al die volwassenen die veel meer wegen en op Ijslanders rijden waarbij ze ook zo ongeveer mee kunnen lopen en dat wordt wel normaal gevonden? Een kerel van 75 kilo op een ponietje van 1,40? mag jij me vertellen waarom dat wel kan en een langpootmug van 35 kilo niet op een shet..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 00:06

Ik vind iemand die een heel stuk boven een pony van 1,40 uitsteekt, heel iets anders dan iemand die het zelfde stuk boven een pony van een meter uitsteekt. Zijn hele andere verhoudingen. Maar goed ze klimt er toch wel op, daar is het een pennymeisje voor. Deed ik ook toen ik 12 was, toen had een vriendinnetje een shetlander van 90 cm, en daar reden wij allebei op en wij waren 1,65, en dan ook nog met zadel moet je nagaan hoe die drukverdeling was! Pony heeft er inderdaad niks van overgehouden maar dat zegt niet dat dat een goed idee was...