Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
janderegelaa schreef:TS kan met haar 36 kilo prima op een shetlander zitten. Die beestjes trokken vroeger karren met kolen onder de grond in de Engelse mijnen. Die kunnen echt wel wat hebben.
Jolien87 schreef:Billy schreef:Ik verbaas me nog steeds over het bashen van een 12 jarige. Een hoop volwassenen die de vreselijkste dingen zeggen: zal ik met mijn 100 kilo eens voor de grap op jouw rug klimmen bijv...
Schaam je diep...
Neuh.Het gaat erom hoe bijzonder het klinkt als ze zegt dat ze voor de grap wel even op de pony klimt. Dat heeft niets met 'bashen' te maken maar met het feit dat haar best bewust gemaakt mag worden waar ze mee bezig wil.
Eline04 schreef:Aan gewicht ligt het absoluut niet. En qua lengte (heb meerdere topics uitgeplozen) zit ik volgens de meeste op het randje. Onthoud dat het plan is alleen te gaan inrijden, doorrijden niet.
emilyslaluna schreef:janderegelaa schreef:TS kan met haar 36 kilo prima op een shetlander zitten. Die beestjes trokken vroeger karren met kolen onder de grond in de Engelse mijnen. Die kunnen echt wel wat hebben.
Punt 1: trekken is iets heel anders dan dragen.
Punt 2: shetlander is nog geen 4 jaar.
Er zijn hier voldoende topics over op bokt om het uit te leggen.
janderegelaa schreef:Punt 1: Bij proeven met een hartslagmeter is gebleken dat menpaarden harder moeten werken dan dressuurpaarden. En met trekken moet ze ook dragen, niet alleen stuwen.
Punt 2: TS schrijft dat ze er pas op gaat als de pony 4 is.
In het wedstrijd reglement van het Shetlandstamboek staat dat hengsten alleen mee mogen doen in de rijpaardcompetitie als de ruiter 12 jaar of ouder is. Mijn dochter van 11 is 1.50 en 45 kilo. Blijkbaar hebben de kenners bij het Shetlandstamboek een andere visie dan jij.
https://shetlandponystamboek.nl/wp-cont ... 4-2017.pdf
TS is met haar 36 kilo echt helemaal niks voor die pony. En met haar lengte ook niet op die rondgeribte beestjes.
emilyslaluna schreef:janderegelaa schreef:Punt 1: Bij proeven met een hartslagmeter is gebleken dat menpaarden harder moeten werken dan dressuurpaarden. En met trekken moet ze ook dragen, niet alleen stuwen.
Punt 2: TS schrijft dat ze er pas op gaat als de pony 4 is.
In het wedstrijd reglement van het Shetlandstamboek staat dat hengsten alleen mee mogen doen in de rijpaardcompetitie als de ruiter 12 jaar of ouder is. Mijn dochter van 11 is 1.50 en 45 kilo. Blijkbaar hebben de kenners bij het Shetlandstamboek een andere visie dan jij.
https://shetlandponystamboek.nl/wp-cont ... 4-2017.pdf
TS is met haar 36 kilo echt helemaal niks voor die pony. En met haar lengte ook niet op die rondgeribte beestjes.
Kennelijk ben ik niet de enige die een andere visie dan het shetlanderstamboek heeft. En dat ze er pas op gaat met 4 jaar, betekent niet dat het beestje spontaan volwassen is.
Maar het heeft geen zin meer om het steeds te blijven herhalen. TS mag doen wat ze wilt, wij kunnen daar niks aan veranderen
emilyslaluna schreef:Een visie heeft niks te maken met waar je naar verwijst. Ik heb een mening, die tevens door veel hier worden gedeeld. Je mag er mee eens zijn of niet.
Dat ik niet een zich steeds herhalende discussie hier wil plaatsen, betekent niet dat mijn mening niet correct is. Het is en blijft een mening
emilyslaluna schreef:Hier even een quote uit de Van Dale woordenboek. Ik was benieuwd of de betekenis van de term 'visie' was veranderd, maar schijnbaar niet.
[ [url=m/UD7v7n.png]Afbeelding[/url] ]
Tevens begrijp ik niet waarom je doorhamert op mij, terwijl 95% van de berichten hier hetzelfde zeggen, al dan niet met onderbouwing.
TS mag doen wat ze wilt. Iedereen heeft hier een antwoord gegeven op haar vraag. Wat ze daarmee doet is volledig aan haar en staat ze in haar recht.
TS, heel veel plezier met de ponies. Je hebt alles waar een meid van 12 over kan dromen in de paardenwereld
janderegelaa schreef:emilyslaluna schreef:Hier even een quote uit de Van Dale woordenboek. Ik was benieuwd of de betekenis van de term 'visie' was veranderd, maar schijnbaar niet.
[ [url=m/UD7v7n.png]Afbeelding[/url] ]
Tevens begrijp ik niet waarom je doorhamert op mij, terwijl 95% van de berichten hier hetzelfde zeggen, al dan niet met onderbouwing.
TS mag doen wat ze wilt. Iedereen heeft hier een antwoord gegeven op haar vraag. Wat ze daarmee doet is volledig aan haar en staat ze in haar recht.
TS, heel veel plezier met de ponies. Je hebt alles waar een meid van 12 over kan dromen in de paardenwereld
Toch is er verschil, zoek maar eens op andere woordenboek sites. Een visie is wel een mening maar een weloverwogen mening. En geen onderbuik gevoel.
weslyjune schreef:Ok, ik heb tot pagina 5 gelezen, daarna afgehaakt wegens meer van hetzelfde.
Wat ik wel hilarisch vind is al die foto's van kinderen of uit eigen doos om aan te tonen dat "het echt niet kan". Dus toen foto plaatsers het deden was wel ok. De foto's bewijzen tenslotten dat de plaatser exact deed wat TS nu echt echt echt niet moet doen![]()
Pot.. ketel.. zwart
weslyjune schreef:Ok, ik heb tot pagina 5 gelezen, daarna afgehaakt wegens meer van hetzelfde.
Wat ik wel hilarisch vind is al die foto's van kinderen of uit eigen doos om aan te tonen dat "het echt niet kan". Dus toen foto plaatsers het deden was wel ok. De foto's bewijzen tenslotten dat de plaatser exact deed wat TS nu echt echt echt niet moet doen![]()
Pot.. ketel.. zwart
xanette2018 schreef:end of story.. ts is gewoon te groot voor de shet...klaar...
en als ze er toch op gaat rijden is ze een dierenmishandelaar....
dus ts ik vind je te groot klaar end of story punt...