Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Elvirawortel schreef:Klinkt heel wat,maar kan ze niet op een pp? Een uitloopstal nodigt imo niet uit tot bewegen, vaak staan ze dan t grootste deel vd dag nog steeds op dezelfde plek maar omdat Het er zo awesome uitziet betaal je je scheel maar verschilt het voor je paard niet zo veel van een gewone box. De ruimte is voor 2 paarden nog steeds erg klein en bij een meningsverschil kunnen ze geen kant op. En 24/7 op de wei? Zoveel gras voor een heet paard? Ik zou er nog eens goed over na denken voordat je haar straks weer moet verhuizen. Trek er maar een half jaar voor uit tot ze zich thuis voelt en door alle eerdere verhuizingen misschien nog wel langer of helemaal niet
 Natuurlijk, het kan altijd beter, maar probeer dat maar eens in omgeving Rotterdam te vinden voor een betaalbare prijs.
 Natuurlijk, het kan altijd beter, maar probeer dat maar eens in omgeving Rotterdam te vinden voor een betaalbare prijs.  Het is eigenlijk een relatief goedkope stal, dus ik ga er in dat opzicht ook alleen maar op vooruit, dus scheel betalen doe ik ook niet. Er is voldoende ruimte voor 2 paarden, ook bij meningsverschillen. De plek die ze krijgt is groter dan menig paddock in de omgeving
 Het is eigenlijk een relatief goedkope stal, dus ik ga er in dat opzicht ook alleen maar op vooruit, dus scheel betalen doe ik ook niet. Er is voldoende ruimte voor 2 paarden, ook bij meningsverschillen. De plek die ze krijgt is groter dan menig paddock in de omgeving  24/7 op de wei is Zara gewend en hier reageert ze geweldig op. Ze wordt uit ervaring juist heel kalm van 24/7 op de wei staan. Het enige waar ik altijd op moet letten is dat ze niet te dik wordt, het is nl een paard dat leeft van de lucht.
 24/7 op de wei is Zara gewend en hier reageert ze geweldig op. Ze wordt uit ervaring juist heel kalm van 24/7 op de wei staan. Het enige waar ik altijd op moet letten is dat ze niet te dik wordt, het is nl een paard dat leeft van de lucht.  

!
 !                                                         

Gelukkig konden we er allemaal om lachen en toen ik haar losliet op haar nieuwe plek was ze direct rustig. Ze heeft eigenlijk weinig stress gehad van die verhuizing
 Gelukkig konden we er allemaal om lachen en toen ik haar losliet op haar nieuwe plek was ze direct rustig. Ze heeft eigenlijk weinig stress gehad van die verhuizing 

Bij het uitladen was Zara heel rustig en beheerst en ook toen we over het terrein naar haar stal wandelden was ze heel kalm. Maar dat is typisch Zara als ze overdonderd is, dan is ze de rust zelf. Zodra ze de situatie door heeft en beseft waar ze is laat ze pas haar stress zien. In haar loopstal begon ze gelukkig gelijk te eten, toch wel een beetje een teken van ontspanning. Ze stond wel tussendoor erg te gillen en af en toe heen en weer te draven, maar dat was te verwachten. Ik verwacht dat dat in de komende week nog wel even door blijft gaan of erger wordt, het gillen niet, maar het onrustig heen en weer draven wel. Maar ach, ze wordt vanzelf wel een keer moe. Ze heeft nu tenminste de ruimte om onrustig heen en weer te draven.
 Bij het uitladen was Zara heel rustig en beheerst en ook toen we over het terrein naar haar stal wandelden was ze heel kalm. Maar dat is typisch Zara als ze overdonderd is, dan is ze de rust zelf. Zodra ze de situatie door heeft en beseft waar ze is laat ze pas haar stress zien. In haar loopstal begon ze gelukkig gelijk te eten, toch wel een beetje een teken van ontspanning. Ze stond wel tussendoor erg te gillen en af en toe heen en weer te draven, maar dat was te verwachten. Ik verwacht dat dat in de komende week nog wel even door blijft gaan of erger wordt, het gillen niet, maar het onrustig heen en weer draven wel. Maar ach, ze wordt vanzelf wel een keer moe. Ze heeft nu tenminste de ruimte om onrustig heen en weer te draven.  ). Morgenochtend ga ik kijken of ik wat rondjes met haar over het erf kan wandelen, zodat ze overal een beetje kan snuffelen en ik ga dan kijken of we een klein stukje loswerken mee kunnen pakken om haar energie eruit te krijgen. Verwachtingen voor de eerst komende trainingen heb ik niet, we zien wel hoe het loopt. Ze mag zo gek doen als ze wilt van mij de komende dagen, zolang ze zich maar wel aan de regels houdt.
 ). Morgenochtend ga ik kijken of ik wat rondjes met haar over het erf kan wandelen, zodat ze overal een beetje kan snuffelen en ik ga dan kijken of we een klein stukje loswerken mee kunnen pakken om haar energie eruit te krijgen. Verwachtingen voor de eerst komende trainingen heb ik niet, we zien wel hoe het loopt. Ze mag zo gek doen als ze wilt van mij de komende dagen, zolang ze zich maar wel aan de regels houdt. 

Uiteindelijk ging ze uit zichzelf nog even rondjes rennen in de cirkel, denk dat ze de spanning er even uit wilde rennen. Daarna heb ik een paar rondjes wat stap en draf overgangen gevraagd, ze luisterde heel goed, dus dat was voor mij voldoende. Ik wilde alleen even testen of ze zich nog aan onze afspraken hield.
 Uiteindelijk ging ze uit zichzelf nog even rondjes rennen in de cirkel, denk dat ze de spanning er even uit wilde rennen. Daarna heb ik een paar rondjes wat stap en draf overgangen gevraagd, ze luisterde heel goed, dus dat was voor mij voldoende. Ik wilde alleen even testen of ze zich nog aan onze afspraken hield.  Ik denk dat we 15/20 minuutjes in de cirkel zijn geweest en toen heb ik haar weer op stal gezet en beloond met wat voer.
 Ik denk dat we 15/20 minuutjes in de cirkel zijn geweest en toen heb ik haar weer op stal gezet en beloond met wat voer. 
 doe je goed zo
 doe je goed zo  ga maar op je gevoel af
 ga maar op je gevoel af  

als er een goed bijpassend maatje wordt gevonden en de introductie met elkaar wordt rustig aangepakt (als in: niet direct bij elkaar zetten), dan is het een prima plekje toch!
 als er een goed bijpassend maatje wordt gevonden en de introductie met elkaar wordt rustig aangepakt (als in: niet direct bij elkaar zetten), dan is het een prima plekje toch! 
 er is geen goed of fout.
 er is geen goed of fout.                                                         

woepsie90 schreef:Wat een mooi plekje zeg! Kwam er nou binnenkort ook een vriendje bij? Dat zou geheid helpen om haar rustiger te krijgen. En je bent goed bezig hoor, kijk maar wat ze aangeeft
 Ze staat dus helaas nog wel even alleen, maar ik vind het eigenlijk wel fijn dat we het op deze manier gaan aanpakken. Dan kan Zara eigenlijk zelf haar huisgenootje uitkiezen
 Ze staat dus helaas nog wel even alleen, maar ik vind het eigenlijk wel fijn dat we het op deze manier gaan aanpakken. Dan kan Zara eigenlijk zelf haar huisgenootje uitkiezen  
  Ze begint dus weer wat onafhankelijker en zekerder te worden en dat vind ik voor haar heel fijn!
 Ze begint dus weer wat onafhankelijker en zekerder te worden en dat vind ik voor haar heel fijn!  
  Naast de longeercirkel was ook een soort van kas achtig hokje ingestort door de storm. Ik verwachtte van te voren dat het een gevecht zou worden om haar daar langs te krijgen, maar ze vond het een paar rondjes “spannend” en daarna heeft ze er nog geen eens meer naar gekeken. Ze was daarbij de heletijd aan het likken en kauwen tijdens het loswerken, dat is meestal ook positief.
  Naast de longeercirkel was ook een soort van kas achtig hokje ingestort door de storm. Ik verwachtte van te voren dat het een gevecht zou worden om haar daar langs te krijgen, maar ze vond het een paar rondjes “spannend” en daarna heeft ze er nog geen eens meer naar gekeken. Ze was daarbij de heletijd aan het likken en kauwen tijdens het loswerken, dat is meestal ook positief.  

Bij haar vorige verhuizing een paar maanden terug sloeg haar gedrag na precies een week om van braaf naar ellende, dat is nu dus nog niet gebeurd. Mijn hoop dat haar gedrag zo blijft is daardoor weer iets gegroeid.
 Bij haar vorige verhuizing een paar maanden terug sloeg haar gedrag na precies een week om van braaf naar ellende, dat is nu dus nog niet gebeurd. Mijn hoop dat haar gedrag zo blijft is daardoor weer iets gegroeid.  Ik ga haar dit weekend wat serieuzer oppakken, kijken of ik haar weer voorzichtig een paar minuutjes met longeerhulp kan trainen. Ik heb nu echt wel het gevoel en de kriebels dat we over een tijd weer eens op kunnen gaan stappen.
 Ik ga haar dit weekend wat serieuzer oppakken, kijken of ik haar weer voorzichtig een paar minuutjes met longeerhulp kan trainen. Ik heb nu echt wel het gevoel en de kriebels dat we over een tijd weer eens op kunnen gaan stappen.