[VOLG] Akkie & Pluis ♡

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Nadiine__x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-19 09:04

Steffi4 schreef:
Ik heb de afgelopen twee dagen niets anders gedaan dan je vorige topics doorgelezen en nu ben ik eindelijk bij, ik volg!
Wat is Akkie knap geworden zeg! <3
Weet je nog dat je hem zo “lelijk” vond vroeger? Hihi.

Wat leuk, dan heb je flink doorgelezen! :j welkom :D

Haha ja dat weet ik zeker nog!
En nogsteeds als ik hem op Marktplaats zag staan zou ik Hem voorbij scrollen, maar lelijk is hij zeker niet meer! <3

Van lelijk eendje tot mooie zwaan! :j

Nadiine__x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-19 22:11

Bah.
Baal momentje -O-

Wedstrijd van aankomende zaterdag is geannuleerd ;(

Natuurlijk meteen een nieuwe opgegeven voor het weekend erop :))

daisyfloor

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-19 13:57

ik volg je ook sinds kort vind toch heel leuk om jullie te volgen (daisy van hector) ;)

hoe was je wedstrijd

Nadiine__x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-19 16:20

daisyfloor schreef:
ik volg je ook sinds kort vind toch heel leuk om jullie te volgen (daisy van hector) ;)

hoe was je wedstrijd

Leuk daisy, welkom in ons topic! :j

Onze 1e wedstrijd ging erg goed, mochten we naar huis met 4 winstpunten, al moet ik zeggen dat akkie beter kon, hij hield ze lijf erg vast en was wat tegen de hulpen. Dus de punten voelde niet helemaal terecht, maar hey, ik klaag niet! :o

De 2e wedstrijd liep akkie fantastisch! Ik dacht nu hebben we die mooie punten ook echt verdiend! Netjes op alle letters, goed door zijn lijf, fijn aan de hulpen. Hij trok de galop uit ze tenen, ik was erg trots!
Maar de jury vond het niks dat ik een draver reed. Het kwam erop neer dat Akkie het volgens haar niet leuk vond om te galoperen en dat dressuur niet goed is voor zijn paardenwelzijn omdat hij er niet voor is gefokt.
We gingen naar huis met 2x 170 punten zonder winst.
Ze had al onze galop oefeningen een 4 gegeven -O-

Dus ja, dat was een beetje jammer, maar we staan erbovdn en gaan lekker door! *\o/*

Granoek

Re: [VOLG] Akkie & Pluis ♡

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-19 17:33

Hoi Daisy! :D

Wat zijn trouwens 'veel punten'? Voor mij klinkt 170 al behoorlijk maar ik ken de norm niet :=

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-19 17:55

Eigelijk zou je ras anoniem moeten kunnen rijden zodat ze daar ook niet/moeilijker naar kunnen kijken.

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-19 18:10

Hahaha ja voor smalle paarden zou dat nog kunnen, maar dan sta je wel mooi te kijken met je tinker of fjord ofzo :')
Maar inderdaad belachelijk hoor, die commentaar

Nadiine__x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-19 18:42

Granoek schreef:

Wat zijn trouwens 'veel punten'? Voor mij klinkt 170 al behoorlijk maar ik ken de norm niet :=

Je krijgt per onderdeel punten 1 t/m 10.
Deze worden allemaal bij elkaar opgeteld en vanaf 180 punten heb je 1 winstpunt, 195 2 winstpunten en 210 3 winstpunten.

Vanaf 10 winstpunten mag je naar de volgende klasse.
Tijd 150 of lager krijg je een verlies punt.

cherell0 schreef:
Eigelijk zou je ras anoniem moeten kunnen rijden zodat ze daar ook niet/moeilijker naar kunnen kijken.

Zodra akkie aangalopeerd zie js meteen dat het een draver is, dat staat verder ook niet op de protocol gegevens van de jury ;)
Hij galopeerd gewoon met tactfouten, en dat weet ik zelf ook wel, maar om dan voor mijn b e b grote volte een 4 te geven ivm tactfout, terwijl die 4 met tactfour ook al bij aanspringen in galop staat en mijn volte keurig rond en op de letters is, vind ik zelf niet zo netjes. Maar ik kan er niks tegen doen, want hij galopeerd inderdaad met tactfouten..

Mijn instructrice is ervan overtuigd dat we hem zonder tactfouten gaan leren galoperen, ik denk eerlijk gezegd dat het zo blijft. Maar hij doet altijd super goed ze best, dus kan er niet zo wakker van liggen. Risico van starten met een draver :j

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 11:41

Nadiine__x schreef:
cherell0 schreef:

Zodra akkie aangalopeerd zie js meteen dat het een draver is, dat staat verder ook niet op de protocol gegevens van de jury ;)
Hij galopeerd gewoon met tactfouten, en dat weet ik zelf ook wel, maar om dan voor mijn b e b grote volte een 4 te geven ivm tactfout, terwijl die 4 met tactfour ook al bij aanspringen in galop staat en mijn volte keurig rond en op de letters is, vind ik zelf niet zo netjes. Maar ik kan er niks tegen doen, want hij galopeerd inderdaad met tactfouten..

Mijn instructrice is ervan overtuigd dat we hem zonder tactfouten gaan leren galoperen, ik denk eerlijk gezegd dat het zo blijft. Maar hij doet altijd super goed ze best, dus kan er niet zo wakker van liggen. Risico van starten met een draver :j

Dat mag strik genomen ook niet!!

En nee, feitelijk is dat niet niet het risico van starten met een draver. Ik ben er heel zeker van dat als jij op zou geven dat je met Akkie start en je komt mjjn paard even lenen, het bij die jury niet uitmaakt. Ze weten namelijk dat Akkie een draver is; het ras is gewoon bekend bij de jury.
Ik heb een simpele, bruine KWPN-er; op het uiterlijk zou het ze op moeten vallen dat je opgeeft met een ruin te starten terwijl je met een merrie in de ring verschijnt, maar ik betwijfel of die jury daar intelligent genoeg voor is }:)

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 11:46

Dat is niet helemaal waar ikke. Het ras is lang niet altijd bekend en de half van de tijd wordt de afstamming niet meer vermeld op de startlijst...

Het is een feit dat je als jury wat moet me tg tactfouten in een proef/ de onderdelen waarin deze te zien zijn.

De een tilt hier alleen zwaarder aan dan de ander.

Wat ik gedaan zou hebben kan ik niet over oordelen aangezien ik er niet bij geweest ben. Al geef ik niet zo heel snel vieren.

Wat voor cijfers heb je onderop te protocollen gehad voor de gangen?

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 12:03

ynskek schreef:
Dat is niet helemaal waar ikke. Het ras is lang niet altijd bekend en de half van de tijd wordt de afstamming niet meer vermeld op de startlijst...

Het is een feit dat je als jury wat moet me tg tactfouten in een proef/ de onderdelen waarin deze te zien zijn.

Wat ik gedaan zou hebben kan ik niet over oordelen aangezien ik er niet bij geweest ben. Al geef ik niet zo heel snel vieren.

Waarom zou je geen vier geven?
Ik heb wel geschreven bij juryleden en soms een 3 en een 9 op hetzelfde protocol gehad! Iets wat slecht uitgevoerd wordt, verdient een slecht punt, maar wordt vervolgens een oefening zeer goed uitgevoerd, verdient dat ook een zeer goed punt. Alleen dan heeft een protocol zin, in mijn optiek.

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 12:05

ikke schreef:
ynskek schreef:

Waarom zou je geen vier geven?
Ik heb wel geschreven bij juryleden en soms een 3 en een 9 op hetzelfde protocol gehad! Iets wat slecht uitgevoerd wordt, verdient een slecht punt, maar wordt vervolgens een oefening zeer goed uitgevoerd, verdient dat ook een zeer goed punt. Alleen dan heeft een protocol zin, in mijn optiek.

Waar zeg ik dat ik geen vieren geef?

Alleen voor een 4 moet t wel slecht zijn bij mij.

Maar wees gerust ook ik durf gerust een 3 of een 9 te geven als daar echt naar gereden is.

Nadiine__x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-19 12:19

Heb ik mijn protocol eerder niet met jullie gedeeld?
Oh bij deze!

Afbeelding
Afbeelding

Onderaan ook een 4 voor de galop.
En nogmaals, dat is prima, akkie galopeerd niet met de juiste tact, dus dat ik een 4 krijg vind ik echt niet erg.

Maar het feit dat ik dan voor mijn beb grote volte ook een 4 ivm tactfout krijg, terwijl mijn volte keurig rond en op de letters was. Terwijl ik al een 4 voor mijn galop heb gekregen, had dat best anders gekund.

Maar al had ik een 5 of 6 gekregen dan had ik nog geen winst gereden, want de jury was ook gewoon erg streng, de hoogste had 185 punten, ik was niet eens laatste :=

Maar vond vooral het verschil met mijn 1e wedstrijd toch wel erg groot, terwijl ik 100% zeker weet dat we de 2e wedstrijd beter gereden hebbeb :x

Dit waren mijn protocollen van de 1e wedstrijd;
Afbeelding
Afbeelding

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 12:29

Ik vind met name ook al die 5en zonder commentaar jammer. Hoe wil je die kunnen verbeteren zonder redenering van de 5...

Het zou niet mijn manier van becommentariëren zijn. Of de einduitslag anders zou zijn kan ik verder geen uitspraken over doen

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 12:33

Ja, dat motiveert niet echt.
Ik heb een poos gegroomd voor iemand, rijdt ze d'r eerste proef, wel aardig, wat foutjes, beetje allemaal net niet, haalt ze een winstpunt.
Tweede proef, duidelijk beter, scherp aan het been, goede figuren, juiste timing, 171 punten........
We hadden dat beide andersom verwacht :?

Daar moet je echt boven kunnen staan anders is de lol er gauw vanaf (en voor mij dus de reden om geen wedstrijden te rijden). Je weet dat het 2500 euro per uur kost hè, om een wedstrijd te rijden }:) }:)

ynskek schreef:
Ik vind met name ook al die 5en zonder commentaar jammer. Hoe wil je die kunnen verbeteren zonder redenering van de 5...

Het zou niet mijn manier van becommentariëren zijn. Of de einduitslag anders zou zijn kan ik verder geen uitspraken over doen

Dat is het punt: het geeft alleen negatieve energie, geen feed-back.

daisyfloor

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 18:03

Granoek schreef:

hoiiii :D :D

daisyfloor

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 18:06

Nadiine__x schreef:
daisyfloor schreef:

hoe was je wedstrijd

Leuk daisy, welkom in ons topic! :j

Onze 1e wedstrijd ging erg goed, mochten we naar huis met 4 winstpunten, al moet ik zeggen dat akkie beter kon, hij hield ze lijf erg vast en was wat tegen de hulpen. Dus de punten voelde niet helemaal terecht, maar hey, ik klaag niet! :o

De 2e wedstrijd liep akkie fantastisch! Ik dacht nu hebben we die mooie punten ook echt verdiend! Netjes op alle letters, goed door zijn lijf, fijn aan de hulpen. Hij trok de galop uit ze tenen, ik was erg trots!
Maar de jury vond het niks dat ik een draver reed. Het kwam erop neer dat Akkie het volgens haar niet leuk vond om te galoperen en dat dressuur niet goed is voor zijn paardenwelzijn omdat hij er niet voor is gefokt.
We gingen naar huis met 2x 170 punten zonder winst.
Ze had al onze galop oefeningen een 4 gegeven -O-

Dus ja, dat was een beetje jammer, maar we staan erbovdn en gaan lekker door! *\o/*

dat zal je dan altijd zien rij je lekker heb je weinig punten en vind je het zelf niks heb je veel punten

Nadiine__x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-19 10:17

Pfoew, gisteren had ik een pittige les.
Hij ging eigenlijk heel fijn, akkie werkte fijn mee, nieuwe oefening meegepakt zelfs.

En toen gingen we met de galop bezig, akkie had een week niet gegalopeerd en instructie wou graag met balken bezig.
Akkie werd helemaal dol, was geen houden meer aan..
Heb hem 3x omver moeten trekken tegen de heining aan, helemaal gek! Uiteindelijk wel redelijk ontspannen toch nog over die balken kunnen gaan rechtsom, ook zonder dat hij in een harde draf ging, maar netjes was het absoluut niet.

Toen linksom begon hij weer opnieuw, maar hij werd moe en door de adrenaline sluit hij zich dan helemaal af, verstand op 0 en gas erop, levens gevaarlijk want hij let niet meer op wat hij doet, of op die balken en als ik hem dan onderbreek breekt hij zijn nek.
Dus samen met instructie besloten om zonder balken zijn rust terug te vinden en op de volte de galop goed af te sluiten. Dat is redelijk gelukt, hij ging nog wel te hard en ik voel dan echt wat goed en wat niet goed is, maar volgens haar had hij 2x een paar passen zonder tact fouten en toen zijn we meteen gestopt.
Belangrijkste voor mij was dat hij weer los liet van voren en weer op mijn zit reageerde :j

Maar mann.. Wat een paard alz hij zo doet, mijn instructie stond met haar mond open vol verbijstering te kijken.. Ze zegt "zo ken ik hem helemaal niet"
Dus ik uitgelegd, van nja, dit doet hij als hij zijn energie niet kwijt kan, bos is alweer 2 weken geleden en hij heeft een week niet gegalopeerd.. (was zelf 2 dagen ziek, had hem 1x gelongeerd zonder galop en toen marjolein ging rijden was de bak zo nat dat ze de galop niet aandurfde)

Duss zegt ze; nou ga dan even in de bak hiernaast en laat hem even rennen, hij is nu braaf geweest, is voor hem een beloning ook! :))
Klonk als een goed idee, dus akkie mocht nog even in de 80x80 bak (ofzo, weet de afmeting niet, maar hij is mega groot) ze benen strekken, hij ging mega hard, en hij had mega schik erin :') instructie zegt; "owauw, dacht dat hij net hard ging, mijn hemel.." :=

Afijn, hopelijk is hij vandaag weer wat liever voor mij :=

Eeennnnnnnnnnnn :)F
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Pluis op de zandverstuiving <3

Pluis was voor de 2e keer helemaal alleen mee op de trailer. Ze vond het super leuk, ze wou de hele tijd draven en galoperen, dikke schik had ze <3
Heb er de hele rit met een bigsmile op gezeten, ze was zo aan het genieten <3
Voor ik het door had, hadden we 50min gereden! Nieuw record en ze was daarna ook wel moe, maar niet te moe :j
Fijn om mijn meisje zo blij te zien <3

jeetje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 11:13

Wat heerlijk om te lezen. Je zou bijna een keer een snelheidsmetertje op Akkie monteren. Kijken hoe hard je dan gaat.

freetorun

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 11:15

jeetje77 schreef:
Wat heerlijk om te lezen. Je zou bijna een keer een snelheidsmetertje op Akkie monteren. Kijken hoe hard je dan gaat.
Ja dit moet je doen!

En het klinkt ondanks zijn 'adrealine-bord-voor-zn-kop' toch als een fijne les! En als eens snelheid maken het oplost, kan je weer lekker verder. Hier ook eentje die af en toe gewoon even 'moet' racen!

Nadiine__x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-19 12:06

jeetje77 schreef:

Met de endomundo app tikt hij de 55km pu aan. Maar weet niet hoe accuraat die is. :') heb het idee dat hij harder gaat namelijk haha.

En mijn vriendin gaat soms mee met de mountainbike die meet ook de snelheid, maar ze kan akkie niet bijhouden als hij voluit gaat haha! :+

freetorun schreef:
jeetje77 schreef:
Ja dit moet je doen!

En het klinkt ondanks zijn 'adrealine-bord-voor-zn-kop' toch als een fijne les! En als eens snelheid maken het oplost, kan je weer lekker verder. Hier ook eentje die af en toe gewoon even 'moet' racen!

Ja het was ook een fijne les, het is goed om te zien dat alle knopjes op de goede plaats beginnen te vallen en we nu echt kunnen gaan knutselen, ipv die eeuwige volte en gebrokenlijn ;)
Nu moet baasje zelf ook nadenken :')

jeetje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 19:07

Dat is echt snel, 55 km/u. Wauw.

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 11:41

Dat klinkt echt als iets uit films voor mij :') Snelle paarden, whut _O-
Nee niks voor mij hahahaha, geef mij dan maar die slomme aardappelzak van mij.
Duke mag best wat meer tempo hebben maar wel een rem aub, als ik opties mag kiezen :+

Dat met Pluis dat ziet er dan wel weer helemaal mijn ding uit :D Lekker over de zandvlakte, heerlijk!

Nadiine__x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-19 18:30

Hahaha anouk, ja het is nogal een bijzonder duo zo in mij bezit, echt ying en yang in alles _O-

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 18:40

Ohhh, heerlijk die buitenritten die je maakt!