Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Linde99 schreef:Dat zou wel kunnen, aangezien ik nog geen lid ben van de Parelli Savvy Club en er deze keer toch een aantal weken tussen de lessen zaten, moesten we constant aan de slag met dezelfde oefeningen. Ik probeer sowieso af te wisselen, wat wandelen, grondwerk, balkjes, nieuwe voorwerpen introduceren,... En ik doe ook niet alle dagen iets met haar, maar ik kan me best voorstellen dat ze wat uitdaging mist als we elke keer dezelfde oefeningen doen.Misschien te weinig uitdaging voor haar? Wel heerlijk zo'n paard die nergens van onder de indruk is

ieris schreef:Ik kan misschien inderdaad voor de afwisseling er wat vrijheidsdressuur bij nemen en haar wat kleine kunstjes aanleren. Dat lijkt me sowieso wel leuk.Leuk joh fijn dat ze er niks om geeft, had ik niet hoeven proberen bij Matsie!
Goed dat je haar op deze manier wat nieuwe uitdaging geeft, Matsie was ook uitgekeken op grondwerk en vind clicker training super leuk, misschien ook iets voor jullie!
Het is dus een hele goed les geweest!
Voor we aan de slag gingen met nieuwe oefeningen, moest ik enkele oefeningen uit de vorige sessies laten zien. De lesgeefster zag duidelijk dat we goed geoefend hadden en was tevreden met onze vooruitgang! Daarna konden we aan de slag met nieuwe oefeningen. Aliaa heeft zich zo voorbeeldig gedragen, netjes en rustig afwachten terwijl ik uitleg kreeg. Ze stond letterlijk wat te slapen en te genieten van de knuffels tot er aan haar iets gevraagd werd.

Ze was sowieso al uit haar doen omdat haar buurman op stal stond (dat paard van enkele foto's eerder, die ze absoluut niet af kan
), had geen interesse in hooi en zou het liefst in mijn broekzak gekropen zijn. Minutenlang stond ik met mijn armen om haar nek, mijn gezicht tegen haar kaak te knuffelen. Afscheid nemen en naar huis gaan was héél erg moeilijk vandaag...
Retjethorse schreef:Verder heb ik vanavond nog heerlijk geknuffeld met Aliaa!Ze was sowieso al uit haar doen omdat haar buurman op stal stond (dat paard van enkele foto's eerder, die ze absoluut niet af kan
), had geen interesse in hooi en zou het liefst in mijn broekzak gekropen zijn. Minutenlang stond ik met mijn armen om haar nek, mijn gezicht tegen haar kaak te knuffelen. Afscheid nemen en naar huis gaan was héél erg moeilijk vandaag...
fijnste gevoel op aarde toch
Helaas begint mijn inspiratie stilletjes aan op te geraken. xD Aliaa gaat (gelukkig) niet zelf oefeningen verzinnen, maar ze gaat idd in slaapstand. 
Ik weet dat een woord niet ideaal is, maar mijn 2 goede opties gebruik ik dus al voor andere commando's.
Er bleeft amper nog iets over en wat overbleef stond voornamelijk overeind.
Dus een scheermachine geleend van iemand en het resultaat is een kaal paard. Ze deed het zo goed.
Ach, het groeit wel opnieuw. 

Linde99 schreef:Ze blijft knap
Azmay schreef:Heel erg strak.Ziet er strak uit
Toevallig mijn PRE die wel een volle bos manen had ook gedaan deze week

Worden de PRE merries voor keuringen ook niet geschoren?

Ik was al een tijdje van plan om het af te scheren, maar degene waarvan ik het scheermachine mocht gebruiken vergat dit steeds mee te brengen. 
Enkel de geschoren staat vind ik een raar zicht.

Wat voor kleur heeft Aliaa eigenlijk officieel? Het lijkt een beetje op bruin/grijs. 
Siggislief schreef:Ik weet het, ik weet het, maar deze dame heeft mijn hart gewoon gestolen...Dat is heel iets anders dan een Rocky Mountain waar je het laatst over had, RH.
Maar Aliaa is wel een prachtige merrie, en die korte koep ziet er goed uit!
De Rocky blijft ook een van mijn favorieten hoor. 
Lynnepinny schreef:Heerlijk he die nek!Wat een prachtige rastypische nek heeft ze ookWat voor kleur heeft Aliaa eigenlijk officieel? Het lijkt een beetje op bruin/grijs.
Handig als ze iets gezien heeft en wilt kijken, dan gaat die nek erop. 
Oke, ik moet wel toegeven dat de longeersingel niet heel erg strak zit, hij was van mijn overleden paard en die had net wat meer (heel veel meer...
) buik dan Aliaa. Enkel in galop heeft ze wat gebokt, maar in galop bokt ze altijd dus of het nu echt op die singel was... 
) en aangezien ik toch in de buurt van de stal was, ben ik eens gaan kijken naar Aliaa. Dinsdag heeft Aliaa haar weide deels afgebroken, paal eruit en de draad kapot, en ik ben een overbezorgd baasje. Gelukkig heeft ze er behalve enkele oppervlakkige schaafwondjes niets aan over gehouden.

Daarna hebben we los uitgestapt, echt waar, Aliaa volgt nog beter dan mijn hond.

En tja, Tekes zijn net honden. Als ik zie hoe mijn man door de stal en op het erf rondstapt met het veulen achter hem aan (vaak zelfs los) is het echt een hondje hoe ze hem volgt. Hij is veel belangrijker dan mama.
Ik heb me al afgevraagd waar ik in hemelsnaam aan begonnen ben, maar ik heb nog geen seconde spijt gehad dat ik haar gekocht heb!
Ze maakt me gewoon zo gelukkig. 
Die bal in het begin, daar reageerde ze op door meteen haar oren in haar nek te leggen bij contact. Nu ze hem kent, kan ik er echt alles mee doen, op haar, over haar,... Denk dat het met het zadel ook zo zal zijn. Ik geef het nu even rust, en binnen een aantal weken leg ik het nog eens op haar. Ik merk dat er wat tijd tussen laten zodat ze dingen kan verwerken heel goed werkt bij haar.
Die bijnaam gaat blijven hangen vrees ik.
Daar ga je echt nog je handen aan vol hebben.
Ze is heel aanhankelijk, maar alleen bij 'haar' mensen, de rest negeert ze.
Heerlijk dat karakter!
Zoals alles wat we doen, doet ze het wel omdat ik het vraag, maar Aliaa zal niet meer moeite doen dan nodig is.

Op verkeer heeft ze deze keer geen kik gegeven, dus was ik heel trots!
We zijn tractors tegen gekomen, een vrachtwagen en op bepaald moment zoveel auto's dat ik niet kon volgen met mijn beloningen. XD Ook ben ik een aantal bekenden tegengekomen en dan staat Aliaa geduldig te wachten tot we verder kunnen wandelen.