Hallo iedereen die met mij mee zou willen denken.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Benita

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 23:30

Ts,

Wat een vervelende situatie. In de paardenwereld lopen veel bedriegers, oplichters en leugenaars rond, nog meer als in de gewone wereld.

Denk dus goed na over wat je gaat doen. Een paard hoeft niet speciaal getraind of bereden te worden om gelukkkig te zijn. Het belangrijkste is: voer, water, vriendjes en vrije beweging. Met Vrije beweging bedoel ik dagelijks lekker op de wei. Ook een (ex) sportpaard heeft hier voldoende aan. Mensen die het tegendeel beweren willen gewoon een gratis paard onder hun kont krijgen.

Goede en betrouwbare Leasers of bijrijders zijn er bijna niet. Ze beloven van alles, maar aan het einde heb je een stuk gereden paard of denk je dat je paard in goede handen is, maar blijkt dit niet zo te zijjn. Mocht je er toch één vinden, loop je de kans dat ze na verloop van tijd niet meer kunnen of geen tijd meer hebben en dan kun je weer iemand anders zoeken.

Mijn advies is, zoek een goede stal (rusthuis) met veel weidegang en met staleigenaren die alle zorgen op zich nemen bij jou in de buurt. Het paard zal gelukkig zijn, jij ook omdat je er geen omkijken naar hebt en je kan de belofte aan je zus waarmaken.

Ga wel regelmatig kijken hoe het met hem gaat, in het begin misschien wekelijks en daarna misschien maandelijks. Probeer iemand mee te nemen met verstand van paarden die kan beoordelen of er goed gezorgd wordt voor het paard.

Dit paard betekent alles voor je zus, zij zal niet gelukkig zijn als hij steeds van hot naar her wordt gesleept, houd het daarom simpel en in eigen beheer.

Ik heb moeite met alle mensen die zich hier opdringen in dit topic, de eigenaresse leeft nog eni edereen is nu al aan het paard aan het trekken, stelletje aasgieren.

Ga op je gevoel af, maar pas op voor mooie praatjes en mooie blauwe ogen, in de paardenwereld draait alles om geld en eigen belang.

Het aanbod van de stalgenoot is volgens mij perfect, het geeft jouw ruimte om iets te zoeken en afscheid te nemen van je zus. Misschien kan zij je ook bijstaan in het zoeken naar een goede stal en samen met jou controleren of hij goed verzrgd wordt.

Heel veel wijsheid en sterkte entoegewenst met deze zware en moeilijke taak. Je zus wens ik ook veel kracht en een korte lijdensweg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 23:35

Maartje1990 schreef:
Ik vind t altijd heel erg naar als mensen een verhaal niet geloven..... reageer dan niet. Diegene die het paard in bruikleen neemt heeft zelf ook de verantwoordelijkheid om te zorgen voor een goed contract, dier te laten keuren etc etc

Ik wil alleen de jonge vrouwelijke bokkers waarschuwen dat niet alles is wat het lijkt. Het verhaal klopt niet op basis van de dingen die geschreven worden. Ik denk dat TS ook geen vrouw is :o
En als de TS wel oprecht is dan snapt zij mijn vermoedens wel.
Ik hoop in ieder geval dat ik het mis heb maar heb de moderators wel op de hoogte gesteld van dit topic.
Beter safe than sorry.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 31-01-18 23:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 23:36

Monique schreef:
Maartje1990 schreef:
Ik vind t altijd heel erg naar als mensen een verhaal niet geloven..... reageer dan niet. Diegene die het paard in bruikleen neemt heeft zelf ook de verantwoordelijkheid om te zorgen voor een goed contract, dier te laten keuren etc etc

Ik wil alleen de jonge vrouwelijke bokkers waarschuwen dat niet alles is wat het lijkt. Het verhaal klopt niet op basis van de dingen die geschreven worden.
En als de TS wel oprecht is dan snapt zij mijn vermoedens wel.
Ik hoop in ieder geval dat ik het mis heb maar heb de moderators wel op de hoogte gesteld van dit topic.
Beter safe than sorry.

Ik denk niet dat dat jouw taak is. :)

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 00:04

Toch wel
Benita schreef:
In de paardenwereld lopen veel bedriegers, oplichters en leugenaars rond, nog meer als in de gewone wereld.

Ook Bokt is onderdeel van de paardenwereld

ual_95

Re: Hallo iedereen die met mij mee zou willen denken.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 00:18

Ik hoop eerlijk gezegd met heel mijn hart dat het niet waar is, de situatie lijkt mij verschrikkelijk.

Desondanks vind ik Monique persoonlijk alleen maar scherp en ontzettend wijs. Een beetje relativeren kan geen kwaad, en ze biedt daarnaast netjes haar excuses aan in het geval ze verkeerd zit. We hebben het hier wel over het internet, we kennen ts vooralsnog geen van allen persoonlijk. We moeten er eigenlijk vanuit gaan dat iemand moreel niet over zoiets liegt, hetgeen ons enige bewijs is.

Ik houd het verder in het midden, waar of niet waar, ik hoop dat er een goede en veilige oplossing wordt gevonden voor beide kanten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 00:41

TS in de eerste plaats veel sterkte met al het verdriet om je heen. Wat moet het zwaar zijn.

Wat jij aanbied is veel te zot. Pier kan gratis zonder enkele kosten in bruikleen/gestald worden. Hier ga je zeer veel reacties op krijgen. Hoe ga je in vredesnaam de juiste persoon eruit kiezen. Veel mensen hebben al hun neus gestoten door contracten die niet waterdicht waren.
Wat je mijns inziens beter kunt doen is het volgende:
Durf in de eerste plaats gerust geld te vragen voor Pier in bruikleen of welke vorm dan ook.
Besteed een deel van het geld aan een goede advocaat die met een prima contract komt. Het geld is er voor Pier en een advocaat zou goed zijn voor Pier. Laat desnoods ( als dat kan, ik zit nu maar een beetje te denken zonder kennis ) alle afspraken vastleggen bij een notaris.
Het geld wat he daaraan kwijt bent is voor de bestwil van Pier. Aan de andere kant zou het geld weer terugkomen naar zijn spaarrekening door de opbrengsten die de bruikleen oplevert.
Ik zag twee namen voorbij komen waarvan men zei betrouwbaar te zijn. Dus de volgende stap is referenties opvragen van mensen waarmee je in zee wilt gaan.
De manier waar jij het op wilt doen vraagt om mensen die loeren op een gratis paard. Want geef toe dit is toch de droom die velen wensen. Wel een paard geen kosten.
Geen andere personen op Pier kun je niet controleren en dus is die mogelijkheid er wel.
Je hebt nu minstens tien dagen. Je hebt een begin gemaakt en al veel zaken aangeboden gekregen. Laat het nu even rusten en concentreer je op het nadere sterven van je zus. Ik ben bang dat er dadelijk twee zaken half gaan en je daar achteraf spijt krijgt.

Ticaya

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 00:57

Wat een lieve reacties staan hier, ook om het paard te helpen.
TO, ik wens jou en je zus heel veel liefde toe de komende tijd.

Ik heb alle pagina's snel doorgelezen, en ik zie allemaal reacties om het paard te helpen (geweldig).

Ik zou het persoonlijk heel fijn vinden als ik als eigenaar van dier ook gerustgesteld zou worden.
En dat je dus je zusje zegt hoe het ervoor staat op dit moment.
Ze weet zelf -denk ik- ook dat jij geen 'paardenmens' bent maar graag wil dat haar paard het goed heeft als ze er straks zelf niet meer is.
Persoonlijk denk ik dit het mij heel erg zou helpen als mij verteld wordt dat er 'praktisch' wordt gevochten om bij wie mijn (in dit geval geen paard , maar een vogel) beestje zou eindigen na mijn dood, zodat hij het goed heeft.

Voor alle duidelijkheid: Ik denk dat je Pier niet moet verkopen, maar eerdere opties die hier in het forum zijn klinken heel goed en liefdevol.

Ticaya

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 01:11

Lees nu Gast4901 haar reactie, en kan niet anders dan haar gelijk geven.
Je zusje gaat dood.
Wat verschrikkelijk.
Wens je echt veel sterkte toe.

Sclimpre

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 07:59

Anoniem schreef:
TS in de eerste plaats veel sterkte met al het verdriet om je heen. Wat moet het zwaar zijn.

Wat jij aanbied is veel te zot. Pier kan gratis zonder enkele kosten in bruikleen/gestald worden. Hier ga je zeer veel reacties op krijgen. Hoe ga je in vredesnaam de juiste persoon eruit kiezen. Veel mensen hebben al hun neus gestoten door contracten die niet waterdicht waren.
Durf in de eerste plaats gerust geld te vragen voor Pier in bruikleen of welke vorm dan ook.
Besteed een deel van het geld aan een goede advocaat die met een prima contract komt. Het geld is er voor Pier en een advocaat zou goed zijn voor Pier. Laat desnoods ( als dat kan, ik zit nu maar een beetje te denken zonder kennis ) alle afspraken vastleggen bij een notaris.
Het geld wat he daaraan kwijt bent is voor de bestwil van Pier. Aan de andere kant zou het geld weer terugkomen naar zijn spaarrekening door de opbrengsten die de bruikleen oplevert.
Ik zag twee namen voorbij komen waarvan men zei betrouwbaar te zijn. Dus de volgende stap is referenties opvragen van mensen waarmee je in zee wilt gaan.
De manier waar jij het op wilt doen vraagt om mensen die loeren op een gratis paard. Want geef toe dit is toch de droom die velen wensen. Wel een paard geen kosten.
Geen andere personen op Pier kun je niet controleren en dus is die mogelijkheid er wel.
Je hebt nu minstens tien dagen. Je hebt een begin gemaakt en al veel zaken aangeboden gekregen. Laat het nu even rusten en concentreer je op het nadere sterven van je zus. Ik ben bang dat er dadelijk twee zaken half gaan en je daar achteraf spijt krijgt.

Helemaal eens met jou :j

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 09:21

Ilana1234 schreef:
Lieve mensen op bokt ik heb voor de komende 10 dagen iemand gevonden die voor Pier zorgt. Dat is iemand die op de zelfde stal staat en vandaag weer op stal was. Ze had het hier gelezen op bokt. Natuurlijk ook via mijn zus dat ze niet gezond was maar verder wist ze het fijne er niet van. Mijn zus was niet zo prater. Maar goed ze kent pier omdat ze eerder wel eens samen op wedstrijd waren gegaan. Ze zal er voor zorgen dat Pier in die 10 dagen weer zijn energie kwijt is. Dan heb ik 10 dagen de tijd om een nieuwe stal te zoeken en iemand die 1000 procent voor Pier wil gaan. Ik heb overlegt met deze persoon en we hebben veel over de mogelijkheden gesproken. Zei zelf heeft geen tijd voor nog een extra paard is zelf een ruiter die veel in het buitenland zit. Maar wil dit doen totdat er meer duidelijkheid voor mij is en of totdat mij zus.... ik durf het gewoon niet op te schrijven. Maar goed dit is wat we zoeken voor pier.

*knip*

Heel erg bedankt dat jullie zo lief zijn, en ik hoop een van jullie snel te spreken.

ts: wat een rot situatie. Heel veel sterkte gewenst.
Ik denk dat je heel goed uit bent als je iemand naast je kunt hebben die jouw zus al kende en iets meer inzicht heeft in hoe zij het graag aan zou pakken. Die persoon kan je dan ook helpen met het screenen van alle lief bedoelde aanbiedingen die je hier krijgt.
Maar voor nu heb je een fijne oplossing die iets meer ruimte bied. Dan kun jij gewoon weer even focussen op je zus.

lovelyfiefy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 09:35

Wat super fijn dat jij voor de komende 10 dagen iemand gevonden heb die jou wilt helpen met Pier!
Heel lief van die gene op stal!

soesita

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 09:42

Ik sluit me helemaal bij Gast4901 aan. Dat paard aan iemand aanbieden om te berijden en dan ook nog eens alle kosten overnemen en het stallen waar de berijder wil: dat is een aanbod dat veel profiteurs zal aantrekken. Neem nu eerst maar eens die 10 dagen hulp aan en steek de gewonnen tijd liever in het samen zijn met je zus.
En daarna samen met iemand die er verstand van heeft bekijken wat je het beste met Pier kan doen.

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 09:53

Lieve ts wat een zware zorgen heb je maar wat siert het je dat je nu al zoveel inzet toont om Pier het beste te geven.
Ik kan je een advies mee geven, doe goed vooronderzoek als iemand je benaderd. Je zult niet de eerste zijn wiens paard in de handel verdwijnt.
En bij de kennismaking kijk vooral naar de klik tussen pier en de ruiter.
Ik wens je heel veel sterkte met de tijd die nog gaat komen!

ajesca123

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 10:29

Anoniem schreef:

Grotendeels ben ik het eens met deze reactie.
Ik denk dat je vooral voor jezelf duidelijk moet hebben wat je wil.
Wil je het paard in bruikleen geven zodat iemand er een fijn sportpaard aan heeft dan is ,zeker onder de amateurs over het algemeen genomen de afspraak dat de kosten voor onderhoud voor de gebruiker zijn.
Zo heb ik dit in het verleden ook gedaan met een paard dat ik bruikleen aan iemand mee had gegeven.
Die persoon krijgt immers een paard ter beschikking en in ruil daarvoor draagt deze persoon dan de kosten en zorgt ervoor dat het paard netjes op niveau blijft.
Op het moment dat het paard echt als leerpaard dient voor een onervaren ruiter vind ik het niet vreemd om nog een vergoeding te vragen aangezien je het risico loopt dat je paard in waarde daalt door onkunde.
Als je iemand zoekt die het paard doortraint en naar een hoger niveau brengt dan zijn alle kosten over het algemeen voor de eigenaar en daarbij komen dan kosten voor de training.

Helaas ligt het verhaal hier complexer.
Je kunt door zeer begrijpelijke omstandigheden het paard niet zelf verzorgen.
Zoekt daar nu een oplossing voor en iemand die de zorg voor jou uit handen neemt.
Dat dat iets mag kosten vind ik niet vreemd.
Ik zou kijken naar een plek wat jij als fijn thuis ziet voor dit paard waar je ten aller tijde welkom bent en op de hoogte gehouden wordt.
Waar het paard ten aller tijde kan blijven ook als het bvb ooit niet meer gereden kan worden.
Daarbij hoop je daar een ruiter bij te hebben die de volledige zorg uit handen neemt en lekker met het dier aan de slag gaat.
Ik zou kijken dat je iemand vind waarmee je hier als volwassen mensen over in gesprek kunt gaan.
Volgens mij is hier dan prima uit te komen zonder dat je kaal geplukt wordt en met lege handen achter blijft.

Heel veel sterkte in deze situatie.
Neem nu eerst tijd voor jezelf en je zusje, voor het paard is het nu even geregeld.

Sylver

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 10:50

Beste ts, allereerst heel veel sterkte gewenst in deze periode. Ik zou je ook adviseren om iets van een bijdrage te vragen voor het leasen/in bruikleen hebben van Pier. Dit om te voorkomen dat er inderdaad een hoop profiteurs op af komen. Misschien kan degene die nu voor Pier zorgt je helpen met een geschikt iemand te vinden. Verder zou ik inderdaad gebruik maken of in ieder geval kijken naar de goede opties die hier gegeven worden. Ik wens je veel succes en hoop voor jou, je zus en Pier dat jullie iemand zullen vinden die net zo gek is van Pier als jou zus dat ook is!

mag

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 11:14

Beste TS, als je zus internationale eventingwedstrijden reed zal ze waarschijnlijk ook enkele grooms en een instructeur hebben. Kunnen die je niet helpen aan een fijne plaats voor het paard?

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 11:28

Anoniem schreef:

Goede post Corrie!
Dit en laat alstjeblieft alles bij de notaris vastleggen.

Ilana1234

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-18 12:22

Oke die gene die mijn verhaal dus niet geloven ik ga daar dus niet op in. Ik wil alleen vertellen wat ik dan fout doe volgens die gene? heb ik iemand gestoord? heb ik iemand ergens naar toe gebracht? vraag ik donaties? vraag ik iets te doen? Ik ga geen stal naam of plaats naam noemen omdat ik geen ongemakken voor niemand wil. Ik ga toch niet mijn helle prive leven hier op internet gooien? Ik heb gezet dat ik tijd nodig heb en dan kunnen we op gesprek gaan en kun je komen op de stal om Pier te zien. En nee je hoeft niet alleen te komen, je mag van mij je helle familie mee nemen als je denkt dat mijn intenties verkeerd zijn. Ik kom op bokt omdat ik nu eenmaal die tip kreeg om het vooral niet op marktplaats neer te zetten. En als ik verkeerde ideeën had, waarom vraag ik dan om volwassen mensen? en trouwens heren mogen ook reageren, ik heb gezegd ik ben nu alles aan het doorlezen en dan regeer ik terug als ik bij iemand echt het gevoel krijg van Wauw.... Sorry als men mijn keuze niet goedkeurt.

Ps ik ben zelf een vrouw en ben getrouwd en heb kinderen. Maar ja dat kun je moeilijk checken achter je computer. Misschien dat mijn schrijfwijze iemand irriteert, ik kan gewoon niet goed schrijven niet iedereen heeft gestudeerd.
Laatst bijgewerkt door Ilana1234 op 01-02-18 12:36, in het totaal 2 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 12:25

Ts niets van aantrekken!
Jij hebt wel belangrijkere dingen aan je hoofd!

zoutenootjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 12:31

TS, negeer de negatievere reacties. Bokt is een groot forum met veel verschillende mensen er op.

Veel sterkte de komende tijd. Ik heb heel veel respect voor wat je doet voor jouw zus!

Ik ga mee met de tips van de post van corrie 16 hierboven. En pol013 geeft ook een goede tip (screenen van aanbiedingen met behulp van een bekende van jouw zus).

Edit: Neem nu de tijd voor je zus. Voorlopig wordt jullie paard nu verzorgd. De rest komt later.

Ilana1234

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-18 12:32

Ps ik wil nog wat zeggen als mijn topic niet mag op bokt, dan verwijderd men het maar. Ik kan dit er echt niet bij gebruiken, dit doet gewoon pijn zeg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 12:40

Gewoon negeren, TS! :) Nog een tip voor bij de zoektocht: zorg ook dat het goed voelt wanneer je iemand uitzoekt voor het paard. Dat is heel belangrijk, zeker in dit geval. :j

zoutenootjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 12:45

Tuurlijk mag dit op bokt. Zou toch wat zijn als dit niet mocht. :(:) .

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 12:48

Ik denk dat deze reactie volgt op het gedeelte van de advertentie die verwijderd is en waar ze wellicht een pb van een mod van gekregen heeft.

zoutenootjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 12:51

Dat denk ik ook, Iris82. Dat is er uit geknipt. Het gaf toch een idee van wat de TS zoekt. En als je helemaal onbekend bent met bokt kan dat gebeuren.