Draver kopen? Goede prijs???

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Sclimpre

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 10:10

Citaat:
De informatie veranderd wel, ik heb jarenlang gewerkt( en geïnvesteerd) om te boek te staan als een eerlijke verkoper. Ik ben eerlijk en ja, voor die reputatie betaal je. De 'informatie' veranderd dus wel, want als dit hele stuk niets waard zou zijn: zou iedereen prima bij Stal Doorstap of welke andere malafide paardenhandelaar een paard gaan kopen en zou dat niemand iets boeien. Betrouwbaarheid is iets waard, voor sommige mensen. Niet voor iedereen, en dat mag ook.

Eens. Een paard kopen is wandelen door een mijnenveld. De meerprijs die je betaalt bij een verkoper die een betrouwbare reputatie heeft (en deze reputatie waarschijnlijk wil behouden) is zeker geen verloren geld. Voor die prijs zou ik dan ook hopen dat de verkoper een eerlijke mening geeft of het paard wel of niet bij mij past.
Citaat:
Ik heb een andere visie over scholing. Heel veel mensen vinden die galop belangrijk, die willen dat een dier dat kan onder het zadel. Als ik helemaal het pad mocht volgen wat ik zelf wilde, dan begon ik niet eens aan de galop. Wat heeft galop nou voor zin als een dier nog niet rechtgericht in draf rond gaat en nog weinig balans heeft? Dat duurt veel langer om op te bouwen. Als ik dat zou doen, zou ik mijn dravers een jaar hebben staan en ik ben geen filantropische instelling.
Dus ja, ik verkoop mijn dravers met een paar passen galop, niet omdat ik dat zelf wil. Maar omdat de markt dat vraagt.
Daarnaast zorg ik voor heel veel andere aspecten ( je zou het filmpje eens moeten kijken ;) ) , omdat ik het veel belangrijker vind dat een dier een basisopvoeding krijgt en recht gericht wordt. Ik kan ook niet naar buiten, en een dier niet trailermak maken of kindmak en al mijn energie in een te snel aangeleerde galop stoppen. Is niet mijn manier van scholen. Ik vind braafheid meer waard, maar dat ben ik en daar mogen we van mening over verschillen.

Ook mee eens. Het is belangrijker dat het begin goed aangepakt is, de rest daar kan de koper dan aan werken, waar nodig onder begeleiding.
Veel betere aanpak dan de paarden die wanneer ze te koop staan nog snel een paar kunstjes aangeleerd krijgen.