mensen die 'perfecte' paarden gratis of voor prikje zoeken..

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

superpony

Re: mensen die 'perfecte' paarden gratis of voor prikje zoeken..

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 12:32

LoveBodin, Als ik die prijs al in gedachte had, zou ik eventueel reageren. Maar ik moet eerlijk zeggen dat ik wel val over de opzet van een advertentie. Is de advertentie gewoon slecht, dan zou ik al niet snel reageren. Waar iemand best heel lief en goed kan zijn voor de dieren.

Rizette, dat is echt zo. Toen mijn ouders een pony zochten kwam de handelaar op de manege met eentje boven ons budget. De volgende waar ik echt weg van was, paste opeens wel in ons budget. Ik was zelf erg jong, maar heb daar later wel over nagedacht en dat altijd onthouden.

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 13:02

Maris_ schreef:
Breek me de bek niet open. :\
Het is om moedeloos van te worden.

Zoals in mijn eigen geval verkoop ik 2 Fjorden hengst veulens en mensen die bieden dan serieus tussen de 300 en 500 euro.
Wat dacht je van je dekkosten, reiskosten, stallingskosten bij de hengst, scan kosten, Voer kosten na een tijdje (brok e.d.), hoefsmid (tis niet veel maar vast kennis maken) en ontwormen.

Maar hee, ze krijgen dan wel een 5* huisje :roll:
Dat kun je toch niet serieus nemen?

voor de mensen onder ons die niet in de fjorden zitten.. vraag is groter dan het aanbod en daarbij zijn ze in elk geval het dubbele waard tegenwoordig

Maar een haflinger veulen kun je ook voor +/-500 euro kopen. Dus een Fjord moet vast ook lukken! Want dat is uiteraard hetzelfde. :j :)* :')

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 13:04

Maar er worden ook genoeg hengstjes voor die prijs verkocht.
Dan is een bod voor 500 ook niet eens raar. Dan kom je uiteindelijk wat hoger uit.

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 13:13

Ik moet je heel eerlijk vertellen dat ik voor een haflingerveulen of fjordenveulen niet meer dan 600 zou betalen. Er staan een heleboel leuke op internet en ik denk dat het alleen voor fokken leuk is als er een bekende afstamming achter zit.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 13:16

Ja imo is in die doelgroep het aanbod hoger dan de vraag wanneer ze geen bijzondere afstamming hebben... en dat haalt echt veel van je prijs af.
Zelfde bij gewone (uiterlijk en bewegend) kwpn veulens uit predikaatloze merries... en onaantrekkelijke hengsten. die zijn ook echt niet veel waard en kan je gewoon makkelijk verlies op maken als fokker.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 13:21

LoveBodin schreef:
moest meteen aan dit topic denken toen ik weer een advertentie ergens zag.
Vroegen een goed gezond paardje, waar je alleen mee kon buitenrijden, bom proof en moest kunnen springen. En niet ouder dan 15 oid. Maar waren niet bereid daar meer dan 1000/2000 voor te betalen.
Vraag me af of mensen hun paard daar dan aan verkopen?

Ik vind 2000 euro eigenlijk een mooi budget voor wat ze vragen. Zijn paarden dan echt zo duur geworden?

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 13:23

2000 is inderdaad een prima prijs voor het gevraagde.Ook daar weer, geen geweldige stamboom willen.
Maar een gezond paardje is daar zeker voor te krijgen.

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 13:24

Het kan ook andersom ik zag net een 11 jarige fjord voor 4500 dan denk ik ook, is die van goud?

LoveBodin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 13:39

Gini schreef:
LoveBodin schreef:
moest meteen aan dit topic denken toen ik weer een advertentie ergens zag.
Vroegen een goed gezond paardje, waar je alleen mee kon buitenrijden, bom proof en moest kunnen springen. En niet ouder dan 15 oid. Maar waren niet bereid daar meer dan 1000/2000 voor te betalen.
Vraag me af of mensen hun paard daar dan aan verkopen?

Ik vind 2000 euro eigenlijk een mooi budget voor wat ze vragen. Zijn paarden dan echt zo duur geworden?

Heb hem nog even opgezocht, sorry, het was max 1500.
2000 vind ik idd wel prima voor wat er gevraagd wordt.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 13:44

ja dat soort mensen ken ik ook. willen alles zolang het maar niets kost.
hele aanlokkelijke advertentie die in werkelijkheid niet klopt. paarden staan niet op een mooie weide want die is inmiddels al kaal gevreten omdat er te veel paarden op staan en niets aan weidebeleid wordt gedaan. hooi ach we kopen 100 baaltjes in er willen er een heel jaar mee doen met 3 paarden. dan vreemd opkijken als de paarden zandkoliek oplopen en andere gezondheidsproblemen oplopen. paarden staan er graatmager bij, geen gezicht.
het zal allemaal vast wel goed bedoeld zijn maar de praktijk wijst uit dat er niet veel verstand van hoe je een paard moet houden aanwezig is.
plus dat ik me ten zeerste verbaas dat je als oude eigenaar van het paard daar deze met een goed gevoel achter laat, je gaat toch eerst kijken en eens praten lijkt mij en dan zie je ook genoeg.

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 14:06

Kwam een tijd geleden op FB een advertentie tegen, een vader was op zoek naar een eerste paard voor zijn dochter. Paard moest gezond zijn, braaf, bomproef, ik geloof niet ouder dan 12 en al enige wedstrijdervaring hebben. Hun budget was ook iets van €1000-€1500 max. De arme man heeft toen ook nogal commentaar over zich heen gekregen :=

Riel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 14:16

Tjah, wat wil die man :+ Een goed leerpaard kost ietsjes meer :-)

Voor een fjordenveulen wil ik op zich ook niet meer dan 500 a 600 euro betalen :-)

Bambolina

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 14:27

Als iemand het geld niet heeft, of niet uit wil geven aan m'n peerd heb ik er per definitie geen vertrouwen in dat ze dat dan wel hebben voor fatsoenlijk tuig, tandarts, DA bezoekjes etc. Als het het paard wel voor een fatsoenlijke prijs willen kopen is natuurlijk ook geen garantie, maar wel een indicatie dat diegene z'n taak als nieuwe eigenaar serieus neemt.

minka

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 14:57

Dais_ schreef:
Toch zijn er mensen die hun paarden weggeven voor goede tehuizen.
In de periode na het overlijden van mijn vorige paard heb ik zoveel paarden gratis aangeboden gekregen! Echt, onvoorstelbaar. Ik had me dat nooit voor kunnen stellen en snap daarom wel dat er onbegrip over is. Maar echt, er zijn zat mensen die hun paard voor niks of voor een symbolisch bedrag wegdoen in ruil voor een goed tehuis.

Als er een klik is, waarom niet?

Heel herkenbaar dit, heb inmiddels drie paarden aangeboden gekregen die ik zo kan krijgen. Heel bijzonder, maar beschouw het ergens ook als een compliment dat mensen verwachten dat ik hun grootste liefde goed zal verzorgen :)

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 15:10

Ik heb uni toen wel voor een vriendenprijsje gekocht... maar die kwam dan nog steeds niet in de buurt van een "prikje" :+

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 15:41

Mensen hebben me weleens paarden aangeboden, omdat ze inderdaad een goed plekje zochten. Op dat moment ook gezegd dat ik geen geld voor aanschaf klaar heb liggen, omdat ik niet van plan was een paard te kopen en dus ook niet daarvoor aan het sparen of wegleggen was. Dan is je budget niet zo groot en is het aan de eigenaar wat ze daarmee doen. Dat zegt niks over mij en mijn bestedingsruimte, maar meer dat het op dat moment niet in de planning zat en dat kan gebeuren.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 15:43

Maar een paard aangeboden krijgen is heel anders dan zelf op zoek gaan met een zeer beperkt budget.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 15:51

Onali schreef:
Maar een paard aangeboden krijgen is heel anders dan zelf op zoek gaan met een zeer beperkt budget.

Dat is precies wat ik steeds denk hier.
Het is iets anders om :
-je paard wegens omstandigheden vrij goedkoop aan te bieden als je een lastig verkoopbaar paard hebt, of precies de goede mensen tegenkomt
- een paard aangeboden te krijgen en dat te accepteren

We hebben het hier over die vreemde : ik heb geen geld, maar wil wel een heel goed paard krijgen advertenties.

Die eersten kan ik me prima voorstellen, aan die laatsten zou ik nooit m'n paard verkopen.

edit: typo's

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 16:29

c_alsemgeest schreef:
Ik heb uni toen wel voor een vriendenprijsje gekocht... maar die kwam dan nog steeds niet in de buurt van een "prikje" :+

whahahaha uiteindelijk is uni een aardig duurpaard geworden met zijn fratsen haha

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 16:31

GabberGill schreef:
c_alsemgeest schreef:

whahahaha uiteindelijk is uni een aardig duurpaard geworden met zijn fratsen haha

ja dat kwam er ook nog eens bovenop... denk dat het in totaal wel richting de 40.000 gegaan is :')

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 16:33

MariekeB schreef:
Onali schreef:

Dat is precies wat ik steeds denk hier.
Het is iets anders om :
-je paard wegens omstandigheden vrij goedkoop aan te bieden als je een lastig verkoopbaar paard hebt, of precies de goede mensen tegenkomt
- een paard aangeboden te krijgen en dat te accepteren

We hebben het hier over die vreemde : ik heb geen geld, maar wil wel een heel goed paard krijgen advertenties.

Die eersten kan ik me prima voorstellen, aan die laatsten zou ik nooit m'n paard verkopen.

edit: typo's

Ligt eraan. Ik koop vaak stumpers en lap ze op. Dat doe ik niet om rijk te worden, maar omdat ik graag beesten help. Als ik zo'n advertentie zie is mijn hart er goed voor om iemand die kans te geven. Ik kocht mijn pony voor 650 gulden! Dat ga je nooit meer vinden. Paarden zijn tegenwoordig van goud en door deze advertentie's kom je in aanraking met mensen die hun paard wel degelijk voor minder weg willen doen dan waarvoor ze op internet staan.

Ik heb pas op een Welsh gereageerd. Stond normale prijsklasse 3 jaar en onbeleerd. Onwijs mooi beest, maar ik had 600 eu te besteden. Ik zeg je eerlijk dat dat in mijn ogen toen ik nog paarden kocht een normale prijs was. 1500 werd er gevraagd, maar zo lief als dat de vrouw was wilde ze voor mij zakken tot 600.

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 18:05

Ik heb 2 van mijn paarden voor heel weinig verkocht, moesten snel weg want ik ging scheiden en was net geopereerd, kon het huis niet uit. Ze zijn hartstikke goed terecht gekomen, ben nog een keer op bezoek geweest en die mensen zijn er ook hartstikke blij mee. Daar heb ik veel geluk mee gehad. Ook heb ik een keer een volbloed arabier van 2 jaar gratis gekregen, die was er wel slecht aan toe. Heb ik toen opgelapt en later verkocht (ook vanwege die scheiding). Kon toen zijn vriendje erbij kopen, ook arabier, voor geloof ik 500 euro, maar daar had ik geen plaats voor. Als je goed zoekt komen er best leuke paarden op je pad, dus waarom niet proberen.

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 19:57

Een vraagje prutsmuts. Ik hoop in 2018 mijn eerste eigen paard aan te schaffen. Ik zoek een leuk recreatie paard. Rond de 10 jaar. Hoef geen wedstrijden te rijden. Misschien onderling een keer. En hij moet bom proof zijn. Papieren maakt mij niks uit. Zelf zat ik te denken rond de 3500 euro max 4000. Is dit enigszins reeel?

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 20:08

Dan hou je nog geld over voor een erg fijn zadel.

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 20:13

Schaamteloos is altijd het wordt dat bij mij opkomt bij dat soort advertenties. :Y)

Maar de andere kant op kan ook. Zie nu ook weer een haflinger staan. Paard is kapot na een sportcarriere, mag nu ergens gratis (wat wil je dan met een kapot paard) heen als grasmaaier, maar de huidige eigenaar houdt wel het paspoort en wil op bezoek kunnen komen...
Oftewel: ik wil niet de lasten, maar jij mag die wel terwijl ik nog steeds wil kunnen beslissen. :+

En over een half jaar weer een topic op bokt met een 'verdwenen' grote liefde die ergens stiekem de handel in is gegaan en die ze zooooo missen. Ik snap er echt niets van.