Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Maris_ schreef:Breek me de bek niet open.![]()
Het is om moedeloos van te worden.
Zoals in mijn eigen geval verkoop ik 2 Fjorden hengst veulens en mensen die bieden dan serieus tussen de 300 en 500 euro.
Wat dacht je van je dekkosten, reiskosten, stallingskosten bij de hengst, scan kosten, Voer kosten na een tijdje (brok e.d.), hoefsmid (tis niet veel maar vast kennis maken) en ontwormen.
Maar hee, ze krijgen dan wel een 5* huisje
Dat kun je toch niet serieus nemen?
voor de mensen onder ons die niet in de fjorden zitten.. vraag is groter dan het aanbod en daarbij zijn ze in elk geval het dubbele waard tegenwoordig
LoveBodin schreef:moest meteen aan dit topic denken toen ik weer een advertentie ergens zag.
Vroegen een goed gezond paardje, waar je alleen mee kon buitenrijden, bom proof en moest kunnen springen. En niet ouder dan 15 oid. Maar waren niet bereid daar meer dan 1000/2000 voor te betalen.
Vraag me af of mensen hun paard daar dan aan verkopen?
Gini schreef:LoveBodin schreef:moest meteen aan dit topic denken toen ik weer een advertentie ergens zag.
Vroegen een goed gezond paardje, waar je alleen mee kon buitenrijden, bom proof en moest kunnen springen. En niet ouder dan 15 oid. Maar waren niet bereid daar meer dan 1000/2000 voor te betalen.
Vraag me af of mensen hun paard daar dan aan verkopen?
Ik vind 2000 euro eigenlijk een mooi budget voor wat ze vragen. Zijn paarden dan echt zo duur geworden?
Dais_ schreef:Toch zijn er mensen die hun paarden weggeven voor goede tehuizen.
In de periode na het overlijden van mijn vorige paard heb ik zoveel paarden gratis aangeboden gekregen! Echt, onvoorstelbaar. Ik had me dat nooit voor kunnen stellen en snap daarom wel dat er onbegrip over is. Maar echt, er zijn zat mensen die hun paard voor niks of voor een symbolisch bedrag wegdoen in ruil voor een goed tehuis.
Als er een klik is, waarom niet?
Onali schreef:Maar een paard aangeboden krijgen is heel anders dan zelf op zoek gaan met een zeer beperkt budget.
GabberGill schreef:c_alsemgeest schreef:Ik heb uni toen wel voor een vriendenprijsje gekocht... maar die kwam dan nog steeds niet in de buurt van een "prikje"
whahahaha uiteindelijk is uni een aardig duurpaard geworden met zijn fratsen haha
MariekeB schreef:Onali schreef:Maar een paard aangeboden krijgen is heel anders dan zelf op zoek gaan met een zeer beperkt budget.
Dat is precies wat ik steeds denk hier.
Het is iets anders om :
-je paard wegens omstandigheden vrij goedkoop aan te bieden als je een lastig verkoopbaar paard hebt, of precies de goede mensen tegenkomt
- een paard aangeboden te krijgen en dat te accepteren
We hebben het hier over die vreemde : ik heb geen geld, maar wil wel een heel goed paard krijgen advertenties.
Die eersten kan ik me prima voorstellen, aan die laatsten zou ik nooit m'n paard verkopen.
edit: typo's