ouder overhalen paard

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

KellyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-17 21:33

Diablo schreef:
FabianHorse schreef:
Heeft dus met snelle bevrediging te maken? Of zie ik het nou verkeerd?
Waarom zou je Over een aantal jaar minder genieten (terwijl je dan veel meer tijd hebt), dan nu?

En waarom zou je niet nu al ook mogen genieten?

En waarom zou je dan meer tijd hebben?
Volgens mij wordt het namelijk echt alleen maar minder :')

Spoiler:
tenzij je een rijke vent aan de haak slaat en nooit meer hoeft te werken

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-17 22:20

Diablo schreef:
FabianHorse schreef:
Waarom zou je Over een aantal jaar minder genieten (terwijl je dan veel meer tijd hebt), dan nu?

Bijvoorbeeld omdat je zelf niet genoeg geld hebt voor zo'n hobby, en je bij pappie en mammie je handje moet ophouden?

KellyR

Re: ouder overhalen paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-17 22:26

Man man man, alsof we zelf nooit ons handje hebben opgehouden als is het maar voor een jas of wat kleren.

Het gaat toch om het hele idee dat paps en mams er achter staan.
Als het geld er is, en ze willen het voor dochterlief aan een paard spenderen. What is the f*cking problem.
Niemand die ik hier hoor zeggen, "wat fijn dat je ouders absoluut niet willen sponseren maar je wel een paard willen geven, 0,0 procent achter je staan, maar toch lekker doen hoor".

Situaties die geschetst worden gaan er van uit dat paps en mams het prima vinden en mee willen helpen.
Daarbij wordt er vaak genoeg gezegd dat het niet verstandig is als ze er niet achter staan. Maar dan is het ook heel simpel, paard komt er niet, want er is geen geld.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-17 22:30

Kuggur schreef:
Bijvoorbeeld omdat je zelf niet genoeg geld hebt voor zo'n hobby, en je bij pappie en mammie je handje moet ophouden?

Natuurlijk heeft een kind van 11 zelf niet genoeg geld, die moet voor alles de hand ophouden. Turnen, zwemmen, hockey, noem maar op. Mag een kind er daarom niet van genieten?

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-17 22:33

Dat is wat anders Diabolo.Het gaat hier om het "recht" van de ouders kinderen deze luxe te ontzeggen.
Alleen "omdat het geld er is" betekent dat nog niet dat ouders er mee moeten instemmen dat dat aan zoiets wordt uitgegeven.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 04:27

Word er toch niet gezegd?
Een kind die de ouders probeert over te halen is echt niet raar hoor, en als die ouders er geen geld voor hebben blijft het toch gewoon nee? Ik zie het probleem echt niet hoor :')

Kuggur schreef:
Dat is wat anders Diabolo.Het gaat hier om het "recht" van de ouders kinderen deze luxe te ontzeggen.
Alleen "omdat het geld er is" betekent dat nog niet dat ouders er mee moeten instemmen dat dat aan zoiets wordt uitgegeven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 08:42

FabianHorse schreef:

Meer tijd , whahaha, hoe oud ben je ?
Sorry om je uit de droom te helpen. Maar hoe ouder je wordt hoe minder tijd ( tot je met pensioen mag )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 08:44

Kuggur schreef:
Diablo schreef:

Agossie, dus kinderarbeid om naar tennis of een avondje biosoop te mogen.
Ik heb zelf een paard , maar mijn kinderen rijden geen paard .... Die hebben toch echt andere dure hobbies weten te vinden, die ik voor ze betaal :D

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 09:10

Maar de OUDERS bepalen waar ZIJ HUN geld aan uit geven. En als zij een paard (of welke andere dure hobby/sport dan ook) niet echt een goed doel vinden dan is dat hun goed recht.
Ik mocht vroeger wel op ponykamp, moest ik zelf voor sparen anders ging het feest niet door. En het was niet alsof het geld er niet voor was of zo. Mijn ouders vonden het niet nodig om daar een paar honderd gulden aan uit te geven. Leuk? Nee. Ben ik op ponykamp gegaan? Ja! Keihard voor gewerkt (auto's wassen, stoepjes onkruidvrij maken, grasmaaien, honden uitlaten, zakgeld sparen etc.)
Ben ik er minder door geworden? Heb ik een minder fijne jeugd gehad? Nee.
Heb ik er wat van geleerd? Was het bevredigend om het helemaal zelf bij elkaar te sparen? Absoluut!
Je wil ook niet weten hoe lang ik in scapino leggings heb paardgereden omdat mijn ouders rijbroeken onnodig duur vonden. Uiteindelijk wel 1 voor mijn verjaardag gekregen. Maar paardrijden is me nooit aankomen waaien, en DAAR leer je ook veel van

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 09:25

Bij mij ongeveer hetzelfde verhaal. Ik wou ook een eigen paard, kon best in het fietsenschuurtje achter het huis vond ik. Nu was paardrijles al geen optie dus zelfs na elk jaar paardrijlessen vragen voor mijn verjaardag is het er pas van gekomen toen ik 16 was en het zelf kon betalen. Inderdaad ook wedstrijden gereden in een witte legging en te groot collbert die ik ergens uit een kast had gevist.
Toen ik 20 was kocht ik een eigen pony....een shetlander. En die heb ik nog steeds. Samen met een andere die er iets later bij kwam. Ik heb een redelijk inkomen maar toch zijn er jaren geweest dat ik de pony's naar net aan kon betalen en dan heb ik gelukkig bijna nooit dierenarts kosten gehad. Mijn ouders verdienden echt heel weinig en we waren met 6 thuis. Nu zie ik pas waarom het gewoon onmogelijk was. Hadden mijn ouders mij toen maar eens cijfers voorgelegt met wat er binnen kwam en eruit ging en wat een paard of lessen kosten....ik ben blij dat ze nog iets voor me hebben gespaart en heb veel geleerd van het zelf bekostigen

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 09:57

Lieshorses schreef:
Een kind die de ouders probeert over te halen is echt niet raar hoor, en als die ouders er geen geld voor hebben blijft het toch gewoon nee? Ik zie het probleem echt niet hoor :')

Kuggur schreef:

Inderdaad Lieshorses.
Kuggur (het is trouwens Diablo ;)), ik zeg toch niet dat ouders niet het recht hebben om nee te zeggen? Ik vraag waarom een kind niet mag genieten van bijvoorbeeld een eigen paard. Omdat het dat nog niet zelf kan betalen maar de hand op moet houden bij de ouders? Ik vind dat raar hoor, dat dat zo gezien wordt. Ik zie mijn kinderen niet als zielige nietsnutten die de hand op moeten houden bij ons om iets te krijgen.

En inderdaad, kinderen doen niet anders dan hun ouders overhalen voor hun eigen plezier, daar zijn het kinderen voor. Snoepjes, later thuis komen, noem maar op. Gisteren nog, met mijn dochter van 14. Ze probeerde ons over te halen een konijntje te kopen. Is haar gelukt. Is het nu een parasiet die profiteert van haar ouders en had moeten wachten, omdat ze nu nog niet mag genieten van een eigen huisdier?

Carol_Beer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 10:04

MariekeB schreef:
FabianHorse schreef:

Meer tijd , whahaha, hoe oud ben je ?
Sorry om je uit de droom te helpen. Maar hoe ouder je wordt hoe minder tijd ( tot je met pensioen mag )

In de leeftijd waarin het meisje zich bevind, MOET ze naar school. Later heb je meer vrijheid, wanneer je werkt, waar etc. En ook al heeft ze later minder tijd, betekent dat , dat ze sowieso geen paard moet nemen.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 10:05

Fabian, dat zal tegenvallen, je kunt zoiets niet voorspellen :)

Carol_Beer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 10:09

KellyR schreef:
Man man man, alsof we zelf nooit ons handje hebben opgehouden als is het maar voor een jas of wat kleren.

Het gaat toch om het hele idee dat paps en mams er achter staan.
Als het geld er is, en ze willen het voor dochterlief aan een paard spenderen. What is the f*cking problem.
Niemand die ik hier hoor zeggen, "wat fijn dat je ouders absoluut niet willen sponseren maar je wel een paard willen geven, 0,0 procent achter je staan, maar toch lekker doen hoor".

Situaties die geschetst worden gaan er van uit dat paps en mams het prima vinden en mee willen helpen.
Daarbij wordt er vaak genoeg gezegd dat het niet verstandig is als ze er niet achter staan. Maar dan is het ook heel simpel, paard komt er niet, want er is geen geld.

Dus jij vergelijkt een paard met kleding? En het gaat juist om het idee dat de ouders er achter staan, want de veelvoorkomende reden die ik hoor om een meisje van elf een paar te geven is toch echt; "Daar krijg je een betere verantwoordelijkheid van." Yeah right, als de ouders mee helpen.
Ik zeg niet dat een kind geen paard moet hebben (graag zelfs), maar het ligt puur aan de situaties en aan veel verschillende factoren (die ga ik maar niet opnoemen, want niemand kan tegenwoordig toch lezen, en leest alleen het gene wat in z'n fantasie staat).

Carol_Beer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 10:09

lieveli schreef:

Pfff vermoeiend... Jij?

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 10:11

Diablo schreef:
En inderdaad, kinderen doen niet anders dan hun ouders overhalen voor hun eigen plezier, daar zijn het kinderen voor. Snoepjes, later thuis komen, noem maar op. Gisteren nog, met mijn dochter van 14. Ze probeerde ons over te halen een konijntje te kopen. Is haar gelukt. Is het nu een parasiet die profiteert van haar ouders en had moeten wachten, omdat ze nu nog niet mag genieten van een eigen huisdier?

Nee dat noem ik te makkelijke ouders.
Bovendien is zeuren om een snoepje iets heel anders dan zeuren om een huisdier.

Carol_Beer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 10:12

KellyR schreef:
Diablo schreef:

En waarom zou je dan meer tijd hebben?
Volgens mij wordt het namelijk echt alleen maar minder :')

Spoiler:
tenzij je een rijke vent aan de haak slaat en nooit meer hoeft te werken

Daarom ligt het ook aan verschillende factoren; maakt nogal uit of je een MBO opleiding hebt gedaan of Universitair. Of je in een depressie zit of niet, in welk land je woont en welke cultuur men daar heeft etc.

PimxBotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 10:36

Ik denk dat de kans kleiner is dat het een succes story wordt als de ouders geen paarden mensen zijn.
Maar ze kan wel gesponserd worden door andere mensen.
Ik heb zelf nooit veel gereden maar sponserde wel mijn zusjes en kon ook de verzorging soms doen.

Ik was dan ook mede eigenaar van het paard.
Enzo maakte ik dan ook deel uit van het wereldje.
Ik deed ook de cursussen paardenkennis en toiletteren en hoefbekapping en kennis van de hoeven.

Heel leuk en leerzaam en ik was lid van het kwpn en kreeg de strengen thuis met interresante artikelen.
Kocht of kreeg ook boeken en video s over paarden en ging mee naar de wedstrijden en grote ruiter evenementen.

Ik ben benieuwd topicstarter of je het voor mekaar krijgt.
Probeer meer mensen bij je paard te betrekken waar je op terug kan vallen eventueel je bent nog erg jong en het is een grote verantwoordelijkheid.

Veel mensen hebben in het begin ook ons geholpen en wij hebben op een gegeven moment ook weer mensen geholpen omdat je samen gewoon de zelfde passie voor paarden hebt.
Ik kijk er op terug als een leerzaam proces en heel vaak was het heel gezellig ook wel eens moeilijk maar zo gaat dat in het leven.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 10:47

FabianHorse schreef:
lieveli schreef:

Pfff vermoeiend... Jij?

Hoe oud ben je zelf eigenlijk?

edit, lees het al, je bent 14. Ik denk dat je nog een hoop moet leren :)
Laatst bijgewerkt door Urbanus op 11-06-17 10:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 10:49

Lieshorses schreef:

Kuggur schreef:

Dat kan ik me goed voorstellen Liesje. Ik heb dan ook je eigen recente topic gelezen en begrijp hoe jij als 16 jarige prioriteiten stelt, en wat voor gevolgen dat voor je heeft.

Liannetje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 11:09

Het is niet alleen geld wat van belang is hè? Als je als ouder niets met paarden hebt, en er geen verstand van hebt en je kind moet alles zelf regelen... Dan ben ik ook benieuwd hoe het gaat. Als je dan volpension staat, zal het qua voeren nog wel ok gaan.. Maar de rest...

Denk dat we zelf nog vaak leermomenten hebben, of denken "wow, als ik dit eerder had geweten" .... Laat staan als je nog geen 16 bent...

KellyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 13:18

Fabian alsjeblieft zeg.
Je eerste reactie op mij: je zegt dat mensen niet meer kunnen lezen, blijkbaar jijzelf ook niet. Geeft niet, je bent pas 14.
1. Ik heb het over een handje op houden. Betaalde jij alles zelf toen je 11 was?
Het gaat hier om het willen geven/gunnen van een bepaald iets aan het kind. Voor de een is dit een dure jas met een dure hobby voor een ander zou dit zomaar een pony kunnen zijn. Ieder voor zich.
2. Het is wetenschappelijk bewezen dat kinderen met een huisdier, of dit nou een paard of een konijn is, meer verantwoordelijkheids gevoel creëren en daarbij later beter in de maatschappij mee kunnen komen. Dit is dus gewoon waar
3. Daarbij schets ik zelf ook de situatie dat als pa en ma er achter staan en benadruk ik het feit, nee is nee. En naar mijn mening, zoals ik ook al in de reactie schreef waar jij op reageerde. Ik hoor hier niemand zeggen dat het meisje het maar lekker moet doen terwijl de ouders er niet achter staan

Alles bij elkaar snap ik dus niet zo goed waar jouw stuk tekst op gebaseerd is.

2e post.
1. Dit is een argument, "of je paard komt voor een vrachtwagen". Als jij elke dag van je leven bang bent dat je een depressie krijgt en daardoor alles maar gaat laten waaronder ook een paard. Wens ik je heel veel succes in de rest van je leven.
2. Mbo of uni, wat maakt dat coor verschil in tijd volgens jou dan? Ik heb HBO gedaan en begin straks aan mijn fulltime baan. Naar mijn mening is een 40 urige baan met MBO/HBO/WO nog steeds 40 uur. Tuurlijk kan je een baan krijgen met veel verantwoordelijkheid. Maar dit kan net zo goed voor iemand op het MBO als op het WO.
2. We wonen hier gewoon in Nederland. Dus ik houd gewoon rekening met een Westerse cultuur.

Liannetje,
Klopt maar dat heb ik met 22 nog steeds. En ik hoop dat ik dat ook blijf houden. Anders zouden we niks meer leren.
Volpension lijkt me ook het meest makkelijk voor te. Eerder is gezegd dat moeder heel erg begaan is met haar en de paardensport. Dus ik neem aan dat ze wel een x bij zou kunnen springen of helpen met het opzoeken van iets.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 13:32

Onali schreef:
Diablo schreef:

Nee dat noem ik te makkelijke ouders.
Bovendien is zeuren om een snoepje iets heel anders dan zeuren om een huisdier.

Te makkelijke ouders? Haha, zal wel dan. Heb drie kinderen, ze hebben allemaal een eigen paard gehad, hebben allemaal hun eigen hond, zijn ontzettend verantwoordelijke kinderen (nouja, de oudste is al 20) die weten wat het is on ergens voor te moeten zorgen. Nog grote dierenvrienden ook, heerlijk toch?

Cora52

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 14:42

Beste,Ben 51 jaar en deel 1 paard met mijn neef.we betalen ieder de helft van alles indien nodig.we hebben onze vaste dagen maar zijn flexibel .we hebben een eigen stal samen met mijn nichtje en er staan pensionpaarden.er lopen talloze meisjes rond die maar wat graag je paardje willen verzorgen dus bij ons geen stress als je een dag niet kunt of wilt.misschien dat eens proberen met een beste vriendin zodat je school en paard kunt combineren.als het je droom is maak hem waar maardenk goed na voor je begint.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 14:48

Laten we in hemelsnaam elkaar niet gaan afzeiken en makkelijke ouders noemen als je niks weet. Echt, dat is een laag niveau. We zijn beter dan dat.