Ik word beschuldigd van dierenmishandeling

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Junia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-17 20:58

Ik vertrek niet, sta er al 7 jaar en wil inderdaad de stalhouder er zoveel mogelijk buiten houden.
Hij doet het echt hobbymatig, dit valt niet in zijn takenpakket en hij krijgt al veel meer gezeur aan zijn kop dan hij ooit heeft verdiend. Zou mooi zijn als ik dan ook nog mijn problemen zijn verantwoordelijkheid ga maken. Ik bespreek het overigens wel met hem, maar ik vraag niet van hem dat hij actie onderneemt tenzij het echt uit de hand loopt. Dan weet ik ook zeker dat hij er direct zal staan. Ik geloof dat wij trouwens niet eens aan de 1000 inwoners zitten hier :D

Edit: even opgezocht het zijn er 1340, maar dat is offtopic hahaha

pillow

Re: Ik word beschuldigd van dierenmishandeling

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 21:36

Eerlijk gezegd zie ik het probleem niet. Dhr P is niet 100 punten dat is wel duidelijk. Van opmerkingen van zo iemand moet je je dus ook niks aantrekken. Het ene oor in andere weer uit. De politie dierenarts en stalhouder nemen hem ook niet serieus dus waarom TS dan wel? . Laat lekker zeuren en hoor het aan. Niet tegenin gaan of uitleggen dat heeft geen zin accepteer het en leef je leven.

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 22:26

pillow schreef:
Eerlijk gezegd zie ik het probleem niet. Dhr P is niet 100 punten dat is wel duidelijk. Van opmerkingen van zo iemand moet je je dus ook niks aantrekken. Het ene oor in andere weer uit. De politie dierenarts en stalhouder nemen hem ook niet serieus dus waarom TS dan wel? . Laat lekker zeuren en hoor het aan. Niet tegenin gaan of uitleggen dat heeft geen zin accepteer het en leef je leven.

Nou het probleem is dat meestal zulke mensen echt onvoorspelbaar zijn. Hij is 100% overtuigd van zijn gelijk en denkt echt dat hij het paard in dit geval moet redden van het onrecht wat hem aangedaan wordt.
Ze kennen hier in vaak geen grenzen en zijn in staat de deken zelf af te gaan doen

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 23:01

Rambogirl schreef:
Ik voel me als stalgenootje van TS wel een beetje genoodzaakt om het voor de stalhouder op te nemen.
De stalhouder is opgegroeid op die stal, en meneer P en heel zijn familie woont ook al heel zijn leven heeeel dichtbij in de buurt.
Voor de stalhouder is het ook enorm moeilijk om dus de strijd aan te gaan met iemand waarmee hij is opgegroeid. Ook hij heeft deze week alweer 2 brieven mogen ontvangen!
Zoals ik al eerder heb verteld heb ook ik al een gesprek met meneer P gehad, alleen word ik er niet warm of koud van.

We zijn er nu ook achter dat hij het niet alleen op onze stal heeft gemunt, maar neemt hij het nu ook op voor elk hert en schaap wat hij tegen komt :Y)

Dat wordt nog wat als de dazenvallen er weer staan. Want álle dieren moeten dan beschermd worden?

Kreeg je stalhouder ook brieven over de deken dan? Of over zijn eigen dieren?

Eigenlijk klinkt het best lomp van mij maar ergens vind ik het ook wel fascinerend hoe de menselijke geest zich kan uiten.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 23:17

Tactisch uitkafferen zonder te schelden, maar wel beleefd boos worden zeg maar. Wat een zwets, praten met paarden en dat soort onzin.

Misschien kan hij ergens een sielughe ijslander opduiken die barst van de zomereczeem, eens kijken hoe sielugh dat is zonder deken.....

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 23:29

Meneer P. Staat de P. toevallig voor Penny? :P
In ieder geval hoop ik dat Meneer Penny voorlopig even koest houd. Komt hij op vaste tijden langs de wei?

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-17 07:49

Janine1990 schreef:
Rambogirl schreef:
Ik voel me als stalgenootje van TS wel een beetje genoodzaakt om het voor de stalhouder op te nemen.
De stalhouder is opgegroeid op die stal, en meneer P en heel zijn familie woont ook al heel zijn leven heeeel dichtbij in de buurt.
Voor de stalhouder is het ook enorm moeilijk om dus de strijd aan te gaan met iemand waarmee hij is opgegroeid. Ook hij heeft deze week alweer 2 brieven mogen ontvangen!
Zoals ik al eerder heb verteld heb ook ik al een gesprek met meneer P gehad, alleen word ik er niet warm of koud van.

We zijn er nu ook achter dat hij het niet alleen op onze stal heeft gemunt, maar neemt hij het nu ook op voor elk hert en schaap wat hij tegen komt :Y)

Ik neem aan dat de rest van de familie ook wel weet dat hij niet spoort? En dat die het je echt niet kwalijk nemen als je tegen hem in gaat... Toch? :+

tja dan kom je met een straat verbod dus niet echt ver.....

zeggen dat je geen brieven nog andere vormen van contact wenst!

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-17 08:55

Heeft meneer Penny een huur of een koopwoning ? Ik heb ooit gedoe gehad met iemand in mijn flat, en het advies van mijn rechtsbijstand was toen om haar verhuurder een brief te sturen met dat ik mij zorgen maakte over de veiligheid. Dat helpt niet direct, maar een verhuurder heeft wel een soort van verantwoordelijkheid.

Mazida

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-17 09:09

Ik zou meneer P. voortaan helemaal negeren en tegen de stalhouder zeggen dat je geen brieven meer van hem wenst te ontvangen en dus ook niet meer in ontvangst neemt. Bij ieder contact dat meneer P. legt melding doen bij de politie, zodat zij een dossier over deze meneer kunnen aanleggen. Kans is groot dat het hem vooral om aandacht is te doen. Als jij hem die niet meer geeft, zoekt ie wel een ander paard.

Junia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-17 09:27

Meneer Penny, hahaha wat een prachtige en passende omschrijving!

Ik twijfel nog erg of ik hem een pakket met info over zomereczeem zal geven of inderdaad gewoon per direct alle contact verbreken.
Waarschijnlijk wordt hij boos als ik het contact verbreek, en als hij iets beter beseft wat er met mijn paard gebeurt zonder deken dan is de kans misschien net wat kleiner dat hij in een boze bui de deken eraf trekt. Ik weet het gewoon even niet meer, maar heb hem gelukkig sinds ik het topic heb geopend als niet meer in het echt gezien dus ik hoop dat het allemaal wel meevalt.

Ik denk in ieder geval dat het klopt dat het hem meer om de aandacht te doen is dan echt om het welzijn van mijn paard en de andere dieren die hij denkt te redden.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-17 10:04

Junia schreef:

Ik twijfel nog erg of ik hem een pakket met info over zomereczeem zal geven of inderdaad gewoon per direct alle contact verbreken.
Waarschijnlijk wordt hij boos als ik het contact verbreek, en als hij iets beter beseft wat er met mijn paard gebeurt zonder deken dan is de kans misschien net wat kleiner dat hij in een boze bui de deken eraf trekt. Ik weet het gewoon even niet meer, maar heb hem gelukkig sinds ik het topic heb geopend als niet meer in het echt gezien dus ik hoop dat het allemaal wel meevalt.

Ik denk in ieder geval dat het klopt dat het hem meer om de aandacht te doen is dan echt om het welzijn van mijn paard en de andere dieren die hij denkt te redden.

Hij wordt boos als je het contact verbreekt omdat hij aandacht wil. Negatieve aandacht, is ook aandacht.
Laat hem lekker boos worden, dan is hij nog maar op de helft :+ Als hij aan jouw paard gaat zitten, ga jij gewoon weer naar de politie. En dan sta je nog wat sterker dan dit, want dan zit hij aan jouw eigendommen en betreed land dat niet van hem is.

Negeren is pijnlijk voor zulke gevallen, maar pijn is tijdelijk... Constant zoethouden is een zwerende wonde.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-17 10:10

Zo te horen echt de plaatselijke dorpsgek, maar zolang hij alleen via orakelachtige uitspraken jullie lastig valt dan echt geen aandacht en geen contact. Hij zal geen geweld tegen dieren gaan gebruiken en voor de mensen is hij alleen hinderlijk maar zoals ik het lees niet gevaarlijk.

henny_w

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-17 10:38

Junia schreef:

Ik denk dat het zinloos is om meneer P. een pakket met info over zomereczeem te geven.
Hij zal er niets mee doen. In zijn 'zieke' hoofd zit dat jij je paard tekort doet en dat idee trek je er met geen 10 paarden uit. Bovendien heeft hij dan weer extra aandacht van jou en dat zal hij zeer plezierig vinden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-17 10:42

Meneer Penny kan je het best negeren vrees ik

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-17 12:55

Als het zo'n klein dorpje is kan de familie dan niet aangesproken worden? Misschien kunnen zij met hem praten en houd het dan op. Misschien wil iemand een soort aanspreekpunt zijn voor als hij te ver gaat..

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-17 13:19

Ts als je het al eens uitgelegd hebt (en andere mensen met een eczeemdeken in je regio misschien ook al) wat is dan het nut om het nogmaals uit te leggen? Als je denkt dat het nuttig is zou ik zeggen gewoon doen, maar als hij vanaf het begin al niet WIL luisteren dan denk ik eigenlijk dat hij totaal niet open staat voor jouw woorden en jouw uitleg. Zonde van jouw tijd en energie

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-17 13:25

dees_daan schreef:
Als het zo'n klein dorpje is kan de familie dan niet aangesproken worden? Misschien kunnen zij met hem praten en houd het dan op. Misschien wil iemand een soort aanspreekpunt zijn voor als hij te ver gaat..

Vind ik eigenlijk ook een goede optie. Laat zijn familie maar verantwoording nemen.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-17 17:14

Als het zo bekend is waarom doet zijn familie er dan niets aan?

Die is er verantwoordelijk voor en die moet ervoor gaan zorgen dat ie geen overlast gaat veroorzaken.

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-17 17:29

oomens schreef:
lieveli schreef:
Deze meneer denkt dat hij met paarden kan praten.

Je moet ze eens de kost geven (ook op bokt) die dat denken. Er zijn er zelfs die denken dat ze met foto's van paarden kunnen praten en die beschouwen zichzelf desondanks als minstens helemaal 100.

Stel dat het kan, misschien kan hij paard dan gelijk even uitleggen waarom die deken om heeft. Ik denk dat paard de mening dan wel bijstelt.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-17 18:26

Ragdollcat schreef:
Als het zo bekend is waarom doet zijn familie er dan niets aan?

Die is er verantwoordelijk voor en die moet ervoor gaan zorgen dat ie geen overlast gaat veroorzaken.

De man is meerderjarig dus de familie is niet verantwoordelijk. Tenzij meneer Penny onder bewind of curatele staat en de bewindvoerder/curator een familielid is. Dan is dat familielid verantwoordelijk.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 13:35

Sorry, maar meerderjarig of niet...........ik vind wel dat de familie er verantwoordelijk voor is.

Want hij valt wel iemand lastig.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 14:26

Dat mag. Je mag natuurlijk vinden wat je wil. Maar presenteer het aub niet als feit.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 14:32

Feit is wel dat zijn familie weet wie of wat hij mankeert maar doet er gewoon niets aan.

Toch niet alleen omdat ie meerderjarig is, dat is wel makkelijk zeg om er vanaf te komen.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 14:42

Je kunt toch niet verantwoordelijk zijn voor de acties van een ander. Zou mooi zijn, als ik verantwoordelijk word voor wat mn broertje uitspookt...

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 14:47

Ik heb hier nooit gezegd dat ze verantwoordelijk zijn voor de acties wat een persoon uitspookt maar wel verantwoordelijk voor de persoon.

Hij kan lekker helemaal los en zijn eigen gang gaan en dat vind ik echt niet kunnen, hoe vervelend en triest het ook is.