Wat leuk al die lieve reacties
Nadiine__x schreef:Ohh oeps!
Akkie was al wat ouder toen hij bij mij kwam, hij is wel echt een vuurvreter dus wellicht is hij in zijn jongere jaren ook wel wat heftiger geweest, maar nu verblikt of verbloost hij niet, meestal bewegen zijn oren niet eens als er wat gebeurt

die blijven gewoon strak vooruit staan
Ja ik vind die deken echt lelijk

Maar Akkie is echt een jankerd met beesten.. Die loopt de hele rit met ze Kop te slaan en met ze benen te trappen de haat en kriebel naar die beesten. Had er eerst 1 zonder hals en friemels en dan met een vliegenmasker. Maar dat hielp dus ook maar half.
Vind dit ding echt ideaal!! Hij is zo rustig nu, en inderdaad geen beestjes meet op zijn buik.
Met erge hitte kan lekker de hals opgerold, ja ik vind hem top!

Haha ja die deken vind ik net een lange pyjama. Het was zelfs zó erg dat omstanders vroegen of ik ging optreden met Dex op de zomerfair die er was
Maar ik moet zeggen, met Dex die zo allergisch is voor beestjes is dit de eerste deken waarbij hij gewoon happy rondloopt, dus ik ben fan!
Svadilfari1 schreef:Wat een ontzettend leuk topic! Wat mooi om te zien en te lezen hoe jullie samen rustig opbouwen en daar van genieten. Dex lijkt mij een lieverd dat hoofd inderdaad en die vriendelijke ogen
Dit vat ik op als compliment
. Hij is inderdaad ook echt een lieverd, het is zo'n zachtaardig meewerkend paard!
Maplewood schreef:Wat een mooi paard heb je zeg!
Ook een heel aansprekend hoofd.
Ik kwam vandaag je topic tegen en heb alles bijgelezen. Ik ga jullie vorderingen volgen. Je werkt op een prettige manier met hem samen, mooi om te zien!
Dankjewel, jullie maken me straks nog verlegen met al die complimentjes, haha. Maar wel heel erg fijn om te horen. Het samen werken met een jong paard is toch wel een uitdaging, en het is fijn om te horen dat meerdere mensen dit als een goede manier zien 
28 augustus | Osteopaat
Gisteren is de osteopaat voor Desperado (weer) geweest. Aangezien Dex ontzettend scheef is en een weke rug heeft, hebben we een soort 'jaar-abonnement'. Dat houd in dat ze elk seizoen langs komt (4x p/j dus) en ook een training meekijkt om extra advies te kunnen geven.
Hier op (de nieuwe) stal kent iedereen Dex alleen als vriendelijk en goed gemanierd, maar de osteopaat heeft Dex voor het laatst twee maanden geleden gezien. Het was dus heel leuk om door haar de groei te beseffen die Dex heeft doorgemaakt. 2 maanden geleden kon ze Dex niet rustig behandelen, want hij kon nog niet goed stilstaan en hij wilde geen voetjes geven. Iets wat nu heel netjes ging - ondanks dat hij soms even niet wist wat hij moest. Ook gaf ze aan dat hij een stuk rechter al was (hij slingerde niet meer zo extreem in stap/draf) en dat z'n rug al wat minder week was. Ze vond hem nu ook heel netjes gemanierd.
Het was dus een goed moment om even terug te kijken hoeveel we eigenlijk gegroeid zijn en daar ben ik eigenlijk best trots op. In het begin kon Dex niet rustig meelopen, niet stilstaan, niet naar de hoefsmid, hij stond constant in mijn ruimte en hij was een stuk drukker/onrustiger. Ik weet nog de allereerste dag, waar hij angstig achterin zijn stalletje stond en het 20 minuten duurde voordat hij een worteltje van me durfde aan te nemen. Of de gesprekken met mijn oude stalgenoten, waarbij ik aangaf dat Dex zo onbereikbaar kon zijn. Dat heeft hij nu echt niet meer, hij straalt nu echt rust uit, let goed op mijn ruimte en heeft lang niet zoveel angst meer voor alles wat waait/beweegt.. Ik ben dus echt zo blij met waar we nu staan!
De komende dagen heeft hij even rust van beweging met mij - en mag hij lekker in vrijheid bewegen. Wel ga ik elke dag nog even langs en probeer ik v/d week weer eens een filmpje te maken van grondwerk. Even een rustig weekje dus.