De perfecte kinderpony..

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

MightyMike

Re: De perfecte kinderpony..

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 21:21

Die gaan super goed samen! We zijn erg gek met de pony, nooit een stap verkeerd, ontzettend lief, laat zich zo mooi zelf rondsturen door de beginnertjes, heerlijk, zo eentje wil ik wel in paardenmaat, haha.

Santos_05
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 08:23

MightyMike schreef:
Die gaan super goed samen! We zijn erg gek met de pony, nooit een stap verkeerd, ontzettend lief, laat zich zo mooi zelf rondsturen door de beginnertjes, heerlijk, zo eentje wil ik wel in paardenmaat, haha.

Wij hebben ook zo eentje.... dat ik eigenlijk niet aandurf om over te gaan naar een andere pony :Y)

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 08:45

Ik weet niet hoe oud je kinderen zijn Santos maar als ze begonnen zijn met een superbraverd en ze hebben goed bijgeleerd dan kunnen ze ook daarna wel een ponytje wat net iets meer rijkunst vraagt.Daarom is het op zich ook goed om van pony te wisselen voor het leerproces van het kind. Als ze dat tenminste zelf ook graag willen. Lang niet alle kinderen willen natuurlijk graag de dressuur of het springen in maar het is voor allemaal toch wel belangrijk om les te krijgen en de basis er in te krijgen. Daarna uitbouwen en dan kan een ponytje vaak ook ietsjes moeilijker of uitdagender zijn of sneller zijn met bijvoorbeeld wat meer springvermogen. Maar je kunt alle kanten op er zijn ook kindjes die absoluut hun ponytje niet willen missen en dan gaan mennen om toch iets met dezelfde pony te kunnen blijven doen. Maar voor een kind blijft niet altijd de eerste pony de beste combinatie, normaal gesproken groeit het kind door in rijkunst en daardoor ook in wat ze van een pony gedaan willen hebben. Een ander kind kan dan met hetzelfde ponytje wel weer superblij worden.

MightyMike

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 08:56

Snap ik helemaal Santos_05, ik laat mijn dochter met deze ook zo ver door rijden als nog kan en als ze wil natuurlijk. Maar snap Rizette ook, al moet ik eerlijk zeggen dat deze pony makkelijk te bedienen is en super braaf, zet nooit een pas verkeerd, maar ook genoeg in huis heeft voor wanneer de kinderen zelf meer kunnen. Springt ook nog eens goed en doet alles fanatiek mee, heeft diverse kampioenschappen dressuur gelopen. Maar onze B die mijn oudste net heeft verkocht omdat ze door ging met een D was dat idd anders. Daar zat geen uitdaging meer in, je hebt ook braverds die braaf zijn omdat ze zo simpel zijn om het maar kort te zeggen. Ligt een beetje aan de pony zelf, mijn dochter kijkt nu al naar koetsjes, haha, want de pony mag niet meer weg, dan doe ik dat wel roept ze. Mijn lange dochter van 10 past ook nog op de A, de jongste is wat kleiner van stuk, dus hoop dat ze tot 11-12 nog door kan.

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 09:28

Lieve mama's nu heb ik een vraagje mbt het doorgroeien, als onze dochter van haar pony af is gegroeid wilt misschien haar broertje wel rijden. maar als je een vervolg pony koopt let je dan op het karakter van het kind wat het meeste zal rijden en waar de pony voor gekocht is of op een soort gemiddelde van de 2 kinderen?
Onze dochter heeft een sterk onverschrokken karakter, onze zoon is echt niet zo een held als zijn zus en is weer rustiger en geduldiger.
mijn man zegt je kan de pony altijd weer verkopen en een andere zoeken die beter past,maar zelf heb ik liever geen onnodig gehandel.
Wat is wijsheid en hoe doen jullie dat?

MightyMike

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 09:45

Zo moeilijk om van te voren daar een beeld over te schetsen. Mijn oudste was heel onverschrokken, maar na 2 keer vallen in een half jaar en daar werkelijk heel onbenullig ook beide keren een arm bij te breken is ze heel voorzichtig geworden. De eerste keer stond de pony zelfs stil, maar zag een grassprietje en nam de teugels mee naar beneden, kind voorover er af gegleden.. Stelde niets voor, maar de schrik van haar arm zit er in. Van onze jongste hadden wij nooit gedacht dat ze zou gaan rijden, helemaal geen lefgozer, vond alles eng. Maar die heeft nu zo'n lief ponytje dat we juist haar compleet af moeten remmen. Die wil steeds harder en hoger zeg maar, voelt zich onoverwinnelijk op haar gouden pony. Ik denk dat je na een tijdje pas goed kan zeggen hoe ze rijden en wat het beste bij ze had gepast. Zo moeilijk van te voren. De eerste moet gewoon super braaf zijn en vanuit daar zou ik verder kijken. Als ik van te voren had moeten gokken wat bij ze zou passen, had ik het in ons geval verkeerd gehad. Ik had de oudste op een vlottere, sensibele pony geplaatst en de jongste op een onverschrokken wellicht wat luiere pony. Achteraf blijkt dat ze precies andersom veel beter uit kunnen, de oudste wacht te veel af soms en de jongste blijkt een prinsesje, die krijgt een slome pony zelf niet naar voren, das te veel werk, maar heeft wel gevoel.

Santos_05
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 10:16

We hebben een superbrave oude shet, maar daar kunnen ze niet meer op, dus die is met pensioen. Daarna een Bpony (1.18) ook superbraaf, dat vind ik het enige wat belangrijk is op een leeftijd van 5 a 6 jaar. Totaal geen sensibele pony nemen, want ze moeten eerst leren rijden om omgaan met de pony.

Ze heeft ook les bij de manege en is bijna 9 jaar en 1.40m. Dus nu wil ze graag crossen / springen, dus ben een beetje aan het kijken naar een all-rouder. De Bpony blijft ook voor haar zusje&broertje. Ze durft wel en kan ook wel een iets grotere pony aan (zal zeker wekelijks les krijgen), maar nu kan ze zelf poetsen / opzadelen enz, en durft ze er alles mee....

@Kwita, we willen trouwens een all-rounder, die bij de oudste past. Ik ga er vanuit dat de pony zo braaf is dat de middelste er ook op kan later, zo niet, zien we het dan wel weer ;)

Ik neig trouwens wel naar een grote C... die kan ze zelf nog opzadelen.