Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
bobje26 schreef:Wat een leuke nieuwe paarden allemaal!
Voor de mensen met een 2,5 jarige (of 2,7/8/9 jaar) - wat doen jullie op het moment?
Zijn jullie al aan het longeren? Hoofdstel?
JosjeDZ schreef:Vraagje: welk zadel gebruiken jullie voor het zadel- en ruitermak maken? Dat vind ik misschien nog wel het meest lastig: mijn pony gaat de komende jaren nog een beetje de hoogte en vooral de breedte in, andere spieren, je kunt het zadel als ruiter niet proberen... hoe lossen jullie dat op? Heb nu een Wintec te leen, maar ligt niet ideaal.
Seven schreef:Ik heb een msfc zadel, deze is van 1 van onze andere paarden maar past hem ook. Dit hebben we met de zadelmaker toen bekeken. Een passend zadel vinden we net zo belangrijk in het beleren als in het gewone rijden
Seven schreef:Reageert hij op het singelen?
Had inizio ook ineens die was door wat spanning eerder die week gevoelig op zijn sternum, daar extra aandacht aan besteed door massage en mobiliserende oefeningen en nu is dat weer helemaal goed.
Je ziet dat met beleren veel vaker zeker bij paarden die wat binnen vetten die spannen veel meer rond de singelplek, ribben en dus ook sternum en borst. De draf kan dan ook ongelijk lijken kwa voorbenen of zelfs liever niet gedaan worden op volte's etc
Inizio liet niets zien enkel wat spanning met aansingelen nu we er extra aandacht aan besteden zie je het verschil pas in losheid door het gehele lichaam en daarvoor veel betere heffing in het voorbeen en de schoft