[VOLG] Annie de Clydesdale

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Chasey

Re: [VOLG] Annie de Clydesdale

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 18:18

Zo stoer op zo'n groot paard! :D Gaaf hoor :)

FFDP

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 18:29

Oh wat een geweldig mooi paard! <3
Ze leert echt heel snel!
Ik blijf ook volgen :)

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-17 17:51

Vandaag konden we niet bij de zadels en hoofdstellen (liggen bij de eigenaresse onder het huis en die was niet thuis) dus hebben we wat anders geprobeerd.. Ze begreep er vrij weinig van maar luisterde een aantal keer wel met sturen.. Hoewel dat misschien meer toeval was. _O- Weer wat om te oefenen! :D

Afbeelding

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-17 18:08

Vandaag deze hele lieve foto gemaakt! <3

Afbeelding

xRaisin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 18:26

:+:

JasmijnJoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 18:42

<3

nienkehelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 18:51

zo leuk

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 21:31

Mooie foto!

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-17 12:32

Afbeelding

Het gaat overigens ook steeds wat beter tussen Menno en Annie. Ze was eerst echt een trut, trappen, hem steeds wegjagen bij hooi etc. De laatste tijd gaat dat gelukkig weer gewoon goed. Ze is nog wel de baas maar niet meer op een gemene manier.

De hoeven optillen en uitkrabben gaat ook steeds beter. Als ik in mijn eentje ben kan ik voor uitkrabben, achter even heel snel het borsteltje er overheen halen maar ze trapt niet meer.

Morgen komt de hoefsmid voor de tweede keer. Ben benieuwd. :)

Duality

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 16:55

Stille meelezer, maar wat onwijs leuk om dit te volgen zeg! En wat een prachtige foto <3

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-17 12:41

Vandaag is de hoefsmid voor de tweede keer geweest, ze heeft weer een hele spuit tranquigel gekregen en het ging weer super! Hoefsmid was zeer tevreden, zag er beter uit dan de vorige keer en ze was ook veel relaxter. De volgende keer gaan we het doen met 3/4 spuit tranquigel en dan steeds verder afbouwen.

Afbeelding

Ik heb voor jullie ook even een foto gemaakt van hoe de wond er inmiddels uit ziet, dat kon ik nu ook mooi zien:

Afbeelding

Nog wel enigsinds open dus en moest op blijven letten of het niet naar binnen zou slaan dus net weer behandeld met betadine en goed in de gaten houden. Al met al weer heel trots op onze kleine meid! <3

Afbeelding

Manadeluca

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 12:54

Kan het zijn dat ze de witte lijn ziekte heeft? Excuses als dit al gemeld is in dit topic.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-17 12:57

Wat maakt dat je dat vermoed?

Manadeluca

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 14:15

Captain schreef:
Vandaag is de hoefsmid voor de tweede keer geweest, ze heeft weer een hele spuit tranquigel gekregen en het ging weer super! Hoefsmid was zeer tevreden, zag er beter uit dan de vorige keer en ze was ook veel relaxter. De volgende keer gaan we het doen met 3/4 spuit tranquigel en dan steeds verder afbouwen.

[ [url=m/qSnnft.jpg]Afbeelding[/url] ]

Op deze foto kan je zien dat er in de witte lijn zwarte vlekken te zien zijn (de aantasting door een bacterie en een schimmel). Bij mijn paard die aan de drie hoeven aangetast is geweest, nu gelukkig nog maar aan twee hoeven. Bij mijn paard heb ik heel laat ingegrepen doordat ik niet op de hoogte was over de witte lijn ziekte, nu behandel ik intensief met propolistinctuur en een product van de hoefsmid op basis van tea tree. Ik hoop echt dat ik mijn paard zijn hoeven genezen krijg. Hij loopt niet mank, maar er zat ondanks zeer regelmatig bekappen (8 weken) toch steeds een scheurtje.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-17 15:02

Die zwarte vlekken zijn volgens de hoefsmid oude zweren/kneuzingen, Annie is 2 jaar niet bekapt geweest en haar hoeven waren echt verschrikkelijk toen ze hier aankwam. Denk dat hij het wel zou herkennen als het white line disease zou zijn! :j Zal er de volgende keer naar vragen hoe je dat kunt herkennen, bedankt voor het meedenken! :)

3timesmom

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 15:23

wat een leuk topic om te volgen, zo te zien heeft Annie een gouden stalletjes gevonden.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-17 15:00

Ik heb donderdag weer eens gereden op Annie.. Kijken hoe ze het zou doen. Was ontzettend braaf en heb ook gegaloppeerd! De eerste keer was wat onwennig, na 3 sprongen weer terug in draf. De tweede keer ging al een lange zijde goed en wilde nog een keer doen om het wat te bevestigen maar toen had mevrouw er geen zin meer in. :') Ze deed zo'n rare steiger/bok sprong en daarna direct op de rem. Kreng. Klap voor dr kont gehad.. := Daarna probeerde ze het nog eens, toen werd ik wel echt even boos, VOORWAARTS niet op de rem aub! Daarna begreep ze dat ze gewoon moest luisteren en heeft ze netjes een aantal galopsprongen gemaakt en daarna direct gestopt, afgestapt en uitgebreid beloont. Wat een leukerd is het toch ook! <3

Afbeelding

Ook nog een topic gemaakt met foto's van Menno en Annie: [ITP] Menno & Annie..

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 18:48

Dat klinkt bekend haha. Alleen doet Dexter zijn neus in de lucht en draait hij zich 180 graden om op zijn achterbenen

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 18:49

Soms moet je inderdaad gewoon ff duidelijkheid verschaffen :D
Leuk die foto haha!

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-17 17:05

Granoek schreef:
Dat klinkt bekend haha. Alleen doet Dexter zijn neus in de lucht en draait hij zich 180 graden om op zijn achterbenen

Dan heb ik liever een noodstop denk ik! :+
Gisteren was ik jarig en kwam mijn beste vriendin en zijn we weer lekker naar de paarden geweest om wat foto's te maken. De eerste 'echte' rijfoto's! Kon niet zoveel doen helaas, grond was vrij hard maar Annie had energie voor 10 (kan zo weinig doen de laatste tijd met die sneeuw en harde grond) dus moest haar wel flink op de rem houden hahaha! Tegenwoordig rijd ik met de ene in het ene weiland en de ander blijft in het andere weiland, zo probeer ik ze te leren dat ze echt niet doodgaan als ze elkaar een half uurtje niet zien. Het blijft bij wat gehinnik en gaat ook wel steeds beter dus dat is fijn! :D

Mijn grote vriend! <3

Afbeelding

Annieeeee!

Afbeelding

Ik pas er best mooi op vind ik zelf haha!

Afbeelding

Haar hoofdstel mag wel wat lager, heb hem zelf het liefst wat te hoog ivm hefboomwerking maar ik zie op foto's dat als er wat druk op komt dat hij dan toch niet helemaal mooi meer zit dus volgende keer weer wat lager hangen!

xRaisin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 17:45

Mooie foto's! echt heel sfeervol met de sneeuw! En Annie is inderdaad een leuk formaartje voor jou!

naomiponnex

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 17:55

Wat een mooie foto's, en een mooi paard zeg! :j

smileydees

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 11:10

ik blijf meegenieten. Je bent ook zo enthousiast over je paarden!

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-17 15:50

Dank jullie wel! :D
Het is moeilijk om niet enthousiast te zijn over deze kanjers! :D
Afbeelding

Afbeelding

naomiponnex

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 15:54

Inderdaad zeg! <3