Ik heb er ook eentje zo lopen, kan niks hebben of hij hoest, terwijl de rest nergens last van heeft.
LukieBradley
Geplaatst: 27-11-16 21:34
Precies, ik had ook de pechvogel (altijd al mijn oogappeltjes daar ) maar zijn eigen vaste pony's waar hij zo "fantastisch" voor zorgde hadden nooit niks ik persoonlijk zou het gewoon niet voeren en ben blij dat mijn stal hetzelfde beleid heeft
Als je echt niets anders hebt tot morgen of overmorgen. Schud het dan bijzonder goed uit oid en zorg dat je in de toekomst goed voorbereid bent dat het niet meer gebeurd. Wees zuinig op ze. Je wil echt niet een paard met schimmel in zijn luchtwegen en daarna blijvende schade
Janinevv
Geplaatst door de TopicStarter: 27-11-16 21:53
Oke bedankt voor tips!
Ben benieuwd naar het nieuwe hooi, heb eigenlijk zelden zo stoffig gezien.
Nog filmpje van ze, niet heel bijzonder en slecht kwaliteit, zou keer filmpje maken met mijn goeie camera en niet teveel bewegen !:)
Onze vaste handelaar, of nouja een man met stal vlak bij ons dus niet echt handelaar.. is even gekomen om te kijken hoe het ging, was ook mee toen we ze kochten op markt. Hij heeft even wormen kuur gegeven omdat ik zelf niet vertrouwde en ze waren zo braaf super trots op ze
Hij zei ook kom maar de stal in, heb beetje verleden met paarden in stal dus twijfelde beetje maar ging er wel in. ik kon ze gewoon aaien in de stal en hing super rustige sfeer toen brokjes gegeven, en lekker vertroetelt.
Ik zie daar tegen op omdat Andy heel schikkerig is, Arlo is niet zo.
Maar ze waren heel braaf en Andy vroeg echt om aandacht.
Die man zei ook, ze zijn super braaf je moet jezelf niet bang maken, je hebt gewoon niet echt geluk gehad met je vorige paardje maar deze Hebben geen kwaad in zich. Hij zei ook dat ze niks deden, Andy rende door stal heen de man zei rustig blijven er gebeurd niks en het was ook zo.
Was even heel fijn dat die man kwam voor bevestiging van mijzelf, dat ik niet bang hoef te zijn voor spoken die ik zie..
Hij vond het hoesten niet raar klinken maar moesten het wel afwachten, als het te lang aan hield.
Arlo is gigantisch aan de dunne, ene keer erger als andere keer, en zitten veel wormen in zijn mest. Ook eten ze veel zand nu moeten ze verplicht even poosje op stal om zand uit de darmpjes te krijgen en hun mest nauwkeurig in de gaten te houden.
Ze zijn woensdag ontwormd en nu dus veel wormen bah. Gelukkig Andy niet maar ook wel last van het zand iets dunnere mest dan normaal maar niet zo erg als Arlo.
Nee maar heb nog wel dat zaad weet even naam niet meer, dat moet je weken en mengen met nog iets, grasbrok dacht ik.
Ik hoop ook dat ze snel opknappen. Niet leuk zo'n start met ze..
Shirley
Geplaatst: 04-12-16 01:43
Dat zand gaat er niet spontaan uitkomen! Rap beginnen met die kuur, voordat er straks eentje met een ernstige koliek of blindedarmontsteking te maken krijgt!
Op stal zetten is ook niet zo'n beste oplossing, ze moeten juist bewegen! Gooi ze lekker in de wei, zodat de boel (binnen en buiten) in beweging blijft.
In de wei eten ze toch geen zand? Hebben ze wel voortdurend beschikking over een zoutblok en een mineraalliksteen?
Ook daar kan hij van gehoest hebben als hij vol wormen zit/ zat. Zou hem alleen wel gewoon buiten laten bewegen en een andere optie voor het zand erbij bedenken want ook al is het er straks uit, kun je weer opnieuw beginnen
kking
Geplaatst: 04-12-16 10:45
Shirley schreef:
Hebben ze wel voortdurend beschikking over een zoutblok en een mineraalliksteen?
Mijn dierenarts raadde me dit af voor paarden jonger dan 3