Als eerste een paar foto's die ik niet in het topic heb gezet, maar die wel echt heel erg mooi zijn!

Gisteren mocht Ducky weer zijn bit in dus heb ik hem met bit gelongeerd. Ik kon het bit zo in doen en hij gooide ook niet meer zijn hoofd heel hoog waardoor ik het hoofdstel zo over zijn oren heen kon doen. Hij heeft met longeren geen een keer zijn tong naar buiten gegooid of heel druk met zijn mond bezig geweest. Zijn mond schuimde nu gewoon goed. Hij was onder het longeren een beetje opgefokt omdat een stalgenoot haar paard aan het opjagen was in de bak, maar uiteindelijk was zijn aandacht wel op mij. Ik heb ook nog zijn longeerhulp bij hem omgedaan en hij heeft rechtsom minstens 10 rondjes op mijn heen gestapt! Ik kreeg hem niet op een hele grote volte, maar wel gewoon dat hij om me heen liep. Linksom snapte hij niet echt, maar dat maakt niet uit want dit is al een hele vooruitgang!
Daarna een zweetdeken omgedaan want hij was natgeregend en zijn benen schoongemaakt met een emmertje warm water en een spons (die hij door de midden heeft gebeten toen ik de spons naast de emmer had gelegd
).
Nog meer goed nieuws: donderdag 23 januari worden we met een trailer opgehaald om naar onze nieuwe stal te gaan 
Edit: ik zie dat de tweede er wel in staat, achja dan maar hier nog een keer