[VOLG] Dutch Dynamite (eerste paardje)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 22:33

-O-

Wat sneu, had ik niet verwacht.

Fijn dat dit nu opgelost is!

_mjwb

Re: [VOLG] Dutch Dynamite (eerste paardje)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-17 15:03

Ik ben ziek dus vandaag heb ik niet veel gedaan met Ducky. Ik heb hem gelongeerd zonder bit en hem even lekker gepoetst. Hij schudde niet meer met zijn hoofd wat hij meestal doet als ik met halster longeer. Misschien is het toeval of komt het echt doordat zijn gebit weer helemaal goed is. :)

Ik heb hem ook een mandarijn voorgehouden maar dat vindt hij maar helemaal niks -O-

Afbeelding

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 00:06

Ocharm, daar heeft hij zeker last van gehad! Goed dat je hem hebt laten komen.

Dat neem je vast ook mee naar de toekomst. Hier krijgt geen enkel nieuw of jong paard een bit in de mond vooraleer onze tandarts is langs geweest.

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 20:52

Wat een leuk topic en ontzettend leuke draver !
Ik herken zo enorm veel dingen van jouw paard in de mijne ,
Het snel afgeleid zijn overal van schrikken enz
Maar dat gaat wel over als jullie meer aan elkaar gewend zijn denk ik ,
En ik zie dat je bij mij in de buurt woond leuk ! Misschien van de zomer ene keer een rondje brielse Maas doen samen :)

_mjwb

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-17 14:18

Gisteren was een hele leuke dag, want ik had afgesproken met EAST. Ze heeft me geholpen met grondwerk en ze heeft hele mooie foto's gemaakt van Duck. Ik heb er een topic van gemaakt :D

[ITP] Dutch Dynamite voor de lens

_mjwb

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-17 19:59

Als eerste een paar foto's die ik niet in het topic heb gezet, maar die wel echt heel erg mooi zijn!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gisteren mocht Ducky weer zijn bit in dus heb ik hem met bit gelongeerd. Ik kon het bit zo in doen en hij gooide ook niet meer zijn hoofd heel hoog waardoor ik het hoofdstel zo over zijn oren heen kon doen. Hij heeft met longeren geen een keer zijn tong naar buiten gegooid of heel druk met zijn mond bezig geweest. Zijn mond schuimde nu gewoon goed. Hij was onder het longeren een beetje opgefokt omdat een stalgenoot haar paard aan het opjagen was in de bak, maar uiteindelijk was zijn aandacht wel op mij. Ik heb ook nog zijn longeerhulp bij hem omgedaan en hij heeft rechtsom minstens 10 rondjes op mijn heen gestapt! Ik kreeg hem niet op een hele grote volte, maar wel gewoon dat hij om me heen liep. Linksom snapte hij niet echt, maar dat maakt niet uit want dit is al een hele vooruitgang! :D Daarna een zweetdeken omgedaan want hij was natgeregend en zijn benen schoongemaakt met een emmertje warm water en een spons (die hij door de midden heeft gebeten toen ik de spons naast de emmer had gelegd -O-).

Nog meer goed nieuws: donderdag 23 januari worden we met een trailer opgehaald om naar onze nieuwe stal te gaan *\o/*

Edit: ik zie dat de tweede er wel in staat, achja dan maar hier nog een keer :)

EAST

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 21:54

Fijn dat je een trailer heb kunnen regelen! Fijn voor jullie beide :o.

En dan heb je toch echt een verklaring voor zijn rare gedrag met zijn mond. Hoop dat het rijden daar ook in veranderd voor je!

_mjwb

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-17 22:32

In mijn post staat 23 januari maar dat moet februari zijn, lekker snugger ben ik weer :')

Dankje! :)
Zodra we op zijn nieuwe stal zijn en hij een beetje gewend is ga rijden. Nu vooral grondwerk (ik ga je tips gebruiken en als we zijn dekens op gaan halen ook een leadrope kopen) en longeren en ligt in de beugels hangen aan beide kanten zonder dat hij wegschiet

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 08:53

Mocht je willen ken ik nog wel iemand voor grondwerk les als ze daar nog tijd voor heeft ?

_mjwb

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-17 08:59

Ja, dat lijkt me fijn als we verhuist zijn! Zou je me haar naam willen pb'en? :)

_mjwb

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-17 18:44

Vandaag heb ik Duck weer gelongeerd en daarna zijn longeerhulp omgedaan. Hij liep er echt goed mee rechtsom en ik kon hem steeds verder van me afsturen. Ook heeft hij twee rondjes ermee gedraafd. Hij vond het wel super raar want hij keek me aan alsof ik helemaal gek was dat ik dat van hem vroeg. Ik heb hem heel goed beloond en toen hem nog even laten stappen rechtsom. Linksom wilt hij echt niet en omdat het zo goed gaat wil ik hem ook niet pushen maar juist goed eindigen. :)
Ook heb ik nog even vrijheidsdressuur met Duck gedaan. @EAST heeft me al geholpen om het commando 'voetje' aan Duck te leren en dat heb ik vandaag uitgebreid. Hij kan nu de jambette! :D Alleen als ik links vraag dan doet hij rechts en andersom ook :') Maar daar gaan we aan werken. Ik ben super trots! Hij heeft het altijd zo snel door, echt een heerlijk beestje <3

Hij heeft alleen uit lompheid zijn hoofd gestoten denk ik want hij heeft een kaal plekje boven zijn hoofd. Denken jullie dat daar weer haar op komt?

Afbeelding

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 19:01

Daar komt wel weer haar op hoor !
Ik pb je haar naam even ,
Heb je niemand om te helpen met longeren want niet linksom willen is natuurlijk onzin haha dat moet hij gewoon kunnen

_mjwb

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-17 19:19

Zonder longeren met de longeerhulp gaat hij wel gewoon linksom en doet hij alles wat ik vraag. Ook met grondwerk gaat linksom nu heel erg goed. Het is zijn betere kant met de galop. Alleen hij heeft de longeerhulp een hele lange tijd heel raar gevonden waardoor het een paar weken heeft geduurd voordat hij ermee durfte te lopen. Nu durft hij wel rechtsom te lopen en zelfs twee rondjes draven, alleen hij wilt echt niet linksom met de longeerhulp. Misschien snapt hij niet dat hij ook linksom kan lopen met de longeerhulp

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 19:22

Hmm oke heb je hem dan niet te strak zitten ?

_mjwb

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-17 19:27

Hij kan niet losser en ik kan ook geen een vinden die langer is. Ik heb al de allerlangste gekocht... Misschien is er een manier hoe ik er een verlengstuk of iets aan kan maken?
Maar ik denk dat als we gewoon veel oefenen en elke keer goed afsluiten dat het ooit wel lukt en steeds beter gaat :)

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 19:27

Dat denk ik ook . Anders even aan een stalgenoot hulp vragen dat wilt vaak opk helpen

EAST

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 21:04

Daar komt zeker weer haar op! Yakari heeft zich ook lelijk gestoten en heeft nog een een kale plek op zijn hoofd. :P

Zo leuk dat hij jambette kan! Ik merkte het al met het voetje aanleren hoe snel dat ging :o.

_mjwb

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-17 14:19

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 14:25

Hahaha die laatste. Made my day :')

xRivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 17:15

Wat leuk om dit topic door te lezen en te zien dat je zo goed met je paard om gaat. Hij staat er ook heel happy bij op de foto's. :)

Lymoncello

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 18:01

Echt een prachtige draver, helemaal mijn type haha. Wat doe je qua rijden zoals met hem?

_mjwb

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-17 18:19

Dankje xRivaldo! :D

Lymoncello - Op dit moment longeer ik hem alleen maar en zijn we bezig met vrijheidsdressuur (niet dat ik er iets van kan, maar het is het proberen waard en Ducky vindt het heel leuk om te doen) en met grondwerk. Volgende week als we verhuist zijn van stal dan wil ik hem eerst laten wennen en dan als hij zich op zijn gemak voelt wil ik echt gaan werken aan het rijden. De laatste keer toen ik wilde gaan rijden toen kon ik niet opstijgen omdat hij alleen maar wegschoot. Hopelijk gaat dat nu wel lukken en anders komt er iemand om mij te helpen. Hij zou al eerder komen, maar dat is niet doorgegaan doordat er wat gebeurd was bij hem op stal.
Ik wil eerst gewoon lekker rijden met hem en werken aan alle figuren en stap, draf, galop. Als dat allemaal goed gaat lekker veel buiten wandelen en uiteindelijk heel veel km's maken met buitenritten :)

Lymoncello

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 19:29

Oke! Wat super dat je hem de tijd geeft om de basis goed onder de knie te krijgen. Zal je straks ook nog veel plezier van hebben. Rijden komt vast helemaal goed. Ben je naast buitenritten ook nog van plan om endurance te gaan doen met hem?

_mjwb

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-17 22:18

Ik heb echt geen idee maar het lijkt me wel heel erg leuk om het te doen met hem! Ik weet er niet veel van maar ik vind het leuk om van alles te leren :)

Lymoncello

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 12:00

Wie weet dan, uiteindelijk is veelzijdig rijden ook het allerleukste :j