Aankoopbedrag paard.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 10:06

ohjajoh6 schreef:
Elisa2 schreef:

Zo chips met dipsaus, die zijn leuk! En betaalbaar zo te zien, wel jammer dat ze aan de andere kant van Duitsland wonen. En dat ik nu dus nog geen geld heb, anders was ik serieus op pad gegaan!

Gewoon even onthouden voor als je wel het geld hebt, een stukje rijden is niet zo erg als je daar voor meer betaalbare paarden naar je wens kunt krijgen. Duitsland en Belgie zijn interessant voor wat jij zoekt.

tiwi1969

Re: Aankoopbedrag paard.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 10:10

Op de foto inderdaad super leuke paarden, maar het is zeker aan te bevelen om deze voorafgaand aan de koop op de foto te laten zetten.
Er zijn stamboeken in DE die geen waarde hechten aan het veterinair keuren van hengsten zoals wij dat hier in Nederland doen en zelfs hengsten die hier in NL op de foto niet door de keuring komen gewoon inzetten voor de dekdienst.

JiskaVV

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-16 11:29

Mijn merrie van 8 jaar koste 1800 euro, inclusief zadel+hoofdstel+dekking+vervoer, dus prijzen verschillen. In België vind je idd misschien wel goedkopere schatten :)

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-16 15:20

tegen die tijd gewoon n topic openen. Je vindt misschien ook nog wel een gek maatje, die gezellig meegaat naar Duitsland ( bijvoorbeeld) paarden kijken / ophalen.

Tiwi: dat sowieso....en al die wél gekeurde/geröngte hengsten hier geven er ook zat, die niet goed zijn :+

deflin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 07:16

Momenteel zelf op zoek naar een paardje, hierdoor kom ik in dit topic terecht.
Maar inderdaad wat een prijzen vragen ze er voor !! Wil bij iedereen vragen of ik er een klompje goud bij krijg ipv alleen een paard hihi

Al mijn vier paarden hebben nog nooit meer gekost dan 1700. En vele vele jaren plezier van gehad. Nu heb je niet eens een leuk beestje voor 3000.

Zag nog een hanetred paard voorbij komen willen ze ook bijna 3000 voor hebben. Echt niet normaal. Ik heb het geld wel, maar heb het er gewoon niet voor over.

Maar goed we gaan maar rustig verder zoeken. Jij ook succes ts

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 07:31

Misschien wel leuk om te vertellen hier:

Maar ik ga vanaf september tijdelijk voor een paard en pony zorgen ivm verblijf buitenland van eigenaar.

Zo helpen wij elkaar uit de brand, want ik heb weer wat om handen en kan toch gaan sparen voor een eventueel weer eigen paard in de toekomst.

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 07:47

ohjajoh6 schreef:

Maar ik ga vanaf september tijdelijk voor een paard en pony zorgen ivm verblijf buitenland van eigenaar.

Zo helpen wij elkaar uit de brand, want ik heb weer wat om handen en kan toch gaan sparen voor een eventueel weer eigen paard in de toekomst.

Wat leuk! Staan ze bij jou in de buurt of komen ze op jouw plekje te staan? Hoelang ga je ze verzorgen?

Thioro

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 08:00

Ik denk dat in Nederland de prijzen ook gewoon hoger liggen dan in België/Duitsland of Frankrijk.
Voor een sportpaard met potentie betaal je overal wel de vereiste prijs maar een gezond recreatiepaard hoeft hier (Frankrijk) bvb echt geen 3000 euro te kosten. En voor die prijs heb je dan een merrie met volpapier die eventueel ook al wat wedstrijdervaring heeft.
Het is dan wel draver of volbloed papier. Je wordt hier doodgegooid met uitgekoerste paarden, kosten 3x niets.
Volbloeden zijn nu wel ranke, wat fragielere types maar een grote meerderheid van de jachtpaarden hier zijn dus dravers.
Voor de jacht willen ze grote, sterke paarden die bewezen solide zijn. Die zoeken bewust grote dravers (>1.70m) die vrij lang gekoerst hebben. Met de redenering dat als het paard jaren de koersen volgehouden heeft zonder gezondheidsproblemen, ze de jachten ook aankunnen.
Zulke dravers zijn onbreekbaar, blijven altijd gaan. Maar het zijn niet persé de meest makkelijke paarden.

De Ierse jachtpaarden lijken ook wel gezonde, stevige, no-nonse paarden te zijn.

In Nederland denk ik ook dat een groninger/gelders geschikt zou zijn.

Iig, voor jouw budget moet er echt wel iets te vinden zijn. Hier (en in België ook) vind je ze voor minder geld.

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 08:08

In nederland hoeft een draver vaak ook geen 3.000 te kosten.

eukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 08:11

Een prijs vragen wil nog niet zeggen dat de verkopers dat er ook voor krijgen......

Wij hebben zelf 2 jaar geleden een super leuk paard gekocht voor een heel normaal bedrag.
14 jaar oud, 1.75 hoog, M dressuur.... Maar wegens een hele oude blessure niet geschikt voor het hogere dressuurwerk wat ooit de bedoeling was van de verkoper.
Verkoper heeft zijn hele medisch dossier laten zien en was heel eerlijk hierin. Zelfs nog een maand op proef gehad!
Hoewel mijn man in eerste instantie twijfels had, heeft hij hier een super leuk en braaf paard aan.
Paard loopt af en toe ook gewoon knhs en fnrs wedstrijden op L niveau mee.
Wij hebben absoluut geen hinder van zijn oude blessure. Hij heeft minder dan 3500 euro gekost....
En als ik je vertel wat ik het jaar daarvoor voor mijn forse kwpn ruin, toen 16 jaar, Z dressuur heb betaald schrik je je helemaal dood.....
Klinisch goedgekeurd, ook braaf, 1.78 hoog en tot op heden voldoet ie prima! Aankoopbedrag ruim onder de 2000 euro!
Beiden paarden zijn van een partiiculier gekocht.
Uiteraard zijn ze niet piepjong maar leeftijd is geen garantie dat ze ook heel lang mee gaan is mijn idee.

Heel goed zoeken, geduld hebben en vooral niet met deze gekte meegaan.
Heel veel succes met je zoektocht en je nieuwe verzorgpaard!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 12:07

Ik zet ze bij een vriendin waar ik een eventueel volgend paard ook zal zetten. Altijd gezelschap namelijk, het is voor mij financieel niet meer mogelijk om ze aan huis te zetten daar ik huur en nooit een paard alleen zal zetten.

De bedoeling is voor een half jaar.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 12:10

Heerlijk voor je! Geniet ervan!

Yentaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 12:13

In nederland zijn redelijk geprijsde brave paardjes echt wel te vinden, manege's doen ook niet aan magie en met de hoeveelheid paarden meestal zullen echt niet allemaal 4000 gekost hebben

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 06:58

Yentaah schreef:
In nederland zijn redelijk geprijsde brave paardjes echt wel te vinden, manege's doen ook niet aan magie en met de hoeveelheid paarden meestal zullen echt niet allemaal 4000 gekost hebben

Meestal zijn die ook niet allemaal zo gezond.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 11:45

Allemaal zieke manegepaarden?

Nou niet waar ik vroeger leste. En die paarden liepen dagelijks waarschijnlijk meer dan het gemiddelde paard.

pluisbeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 11:56

ohjajoh6 schreef:

He wat leuk, al zal het best ook soms moeilijk en confronterend zijn voor je.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 12:03

Jij zoekt mijn paard......maar ja ik kan het niet over mijn hart verkrijgen om hem weg te doen. En nu is ie inmiddels 18, kerngezond en doet alles maar ik vind dat je een paard van die leeftijd niet meer wegdoet. Hij zal heel oud worden denk ik en stiekem denk ik wel eens, ik zou wel weer met een jonger paard opnieuw willen beginnen maar dat kan niet want ik heb deze en kan me er geen twee veroorloven.

En dan lees ik jouw verhaal en denk......dat zou ideaal zijn. Hij past ook nog eens volledig in jouw plaatje behalve dat ie iets te oud is. Maar verder? Naadloos... Ik weet ook dat er echt een behoorlijke markt is voor grote brave paarden waar je alles mee kan doen en toch kan ik het niet.

Ik wens je heel veel succes toe bij je zoektocht naar het ideale paard. Ze bestaan, daar is die van mij een bewijs van maar je zult goed moeten zoeken, succes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 14:44

}> :D Zelfs ik ben niet zo brutaal, hoewel ik het best zou willen hoor...

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 17:19

En weet je waarom ik jouw topic las? Omdat ik je naam herkende....omdat je ook een Minime had........het is bijna bizar! Soms wilde ik dat ik wat makkelijker was, zoals sommige anderen die met het grootste gemak hun paard inruilen voor een andere.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 17:29

Dus jij hebt ook een hele grote en een kleine sodemieter Daffodil? Ik hoop oprecht dat je nog heel lang van beide mag blijven genieten!
Want ik weet dat ik verder moet, maar het gemis is nog zo ontzettend groot, ik wist diep in mijn hart wel dat ze niet zo heel oud zouden worden, maar dit is echt te snel geweest voor mij, ik had ze zo vreselijk graag nog een paar jaar pensioen gegund...

Ach, nu zie ik je filmpje van jouw kleintje die al bokkend om jouw grote heen rent, zouden mijn MiniMe en Lona kunnen zijn geweest... |(
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 21-08-16 17:42, in het totaal 1 keer bewerkt

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 17:41

De kleine is er helaas niet meer......vreselijk aan het tobben met hoefbevangenheid geweest en dat was super onder controle maar een koliekaanval maakte er een eind aan vorig jaar. En het erge was dat mijn paard echt drie maanden erover gedaan heeft om weer een beetje lol erin te krijgen. Ik heb hem ook echt met rust gelaten, hij wilde niks.

Ik snap je helemaal, ik was echt ziek van die kleine, laat staan dat die grote ook gaat. Het gaat altijd te snel, hoe oud ze ook worden. Ik troost me (voor zover dat kan) door mezelf te blijven vertellen dat de liefde, de lol en de gezelligheid van hun aanwezigheid altijd groter is dan het verdriet. En dat is ook zo, alleen kost het onwijs veel tijd. Ik hoop echt dat jij door je verdriet een plek te geven, weer kunt zien hoeveel je van ze gekregen hebt en daardoor je verdriet steeds een klein beetje minder wordt. Maar zwaar? Ja.......dat is het gewoon!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 17:54

Ach wat sneu, sterkte ermee ook! Het is zon rotziekte, hoefbevangenheid.

kking

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 18:27

Tjee wat een toeval dat ik jouw topic lees.
Ik lees ook mee in het cushingtopic, maar ik ben in de gelukkige omstandigheid dat mijn paard het goed doet op de medicatie.
Ik had al vluchtig iets gelezen bij Anne op FB.
Veel plezier met het zorgen voor de M&Rs....ze zijn geweldig!
Met beide op vakantie geweest :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 18:46

Oh, dat is idd toevallig dan? Zo zie je maar hoe klein het paarden en bokt wereldje toch weer blijkt te zijn...

MiniMe deed het eigenlijk ook goed op de medicatie, maar op je 7e cushing krijgen en na 4 jaar pergolide en eigenlijk niet meer zonder hb te worden op het gras kunnen en alleen moeten achterblijven, vond ik niet paardwaardig meer, vandaar mijn besluit om ze samen te laten gaan, want dat ik Lona moest laten gaan, dat was helaas overduidelijk. |(

Ik heb ze ontmoet idd en ze zijn beide erg vriendelijk. Vind ze wel een klein beetje op die van mij lijken; R die echt de GVR uithangt en M die toch wel een echt karaktertje lijkt... :Y)

kking

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 19:25

Je keuze is natuurlijk heel duidelijk, moeilijk, maar eerlijk naar je paarden.
Ik vind het wel fijn om te lezen dat jij je over de meiden ontfermd. M...heeft idd karakter en R. ik denk dat zij alles is wat je zoekt *\o/*