Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
meerkoet schreef:Dat mensen met drie pony´s zeuren het is zo duur,en ik met meer dan 8 pony´s zeg het valt wel mee hoor.
Of dat ze willen dat je voor niks met je hengst dekt,en of voor niks vroeg uwe nest uitkomt,om op de paardenmarkt een geschikte kinder pony te vinden.
Klijntje schreef:Dat mensen een eigen paard hebben, en maar bar weinig van paarden weten. Glashard dingen beweren die echt niet waar zijn. Als het je hobby is, dan heeft het toch je interesse. Lees dan alsjeblieft een keer een boek ofzo. Ik snap dat gewoon niet.
Zeker weten dat een Fjord kan tölten (bijna goed; ander Scandinavisch land) is tot daar aan toe maar bepaalde soorten tuig en bitten gebruiken waarvan je de werking niet eens weet, dat vind ik ronduit gevaarlijk...
Mensen waarvan ik me afvraag waarom ze een eigen paard hebben, omdat ze hartstikke bang zijn. Voor wie doe je het dan? Wees dan eerlijk tegen jezelf en je omgeving en zoek een hobby waar je wel blij van wordt.
Monmaster schreef:Ik erger me aan paardeneigenaren, die paarden kopen als pakjes suiker.... Wanneer het dier niet voldoet moet ie maar weer verkocht worden.... Of paardeneigenaren die hun trouwe viervoeter op 21 jarige leeftijd nog willen verkopen....
Jammer dat een hoop mensen een paard niet in voor en tegenspoed houden.
Britta31 schreef:Off topic,maar ik heb een super leuke ruin van toen 20 gekocht om mee rond te hobbelen.Er zijn echt mensen die een ouder paard nog willen kopen.Maar inderdaad een paard van boven de 25 moet gewoon tot de dood blijven.Er kan natuurlijk altijd iets prive gebeuren dat dat niet meer kan.
ikke schreef:Britta31 schreef:Off topic,maar ik heb een super leuke ruin van toen 20 gekocht om mee rond te hobbelen.Er zijn echt mensen die een ouder paard nog willen kopen.Maar inderdaad een paard van boven de 25 moet gewoon tot de dood blijven.Er kan natuurlijk altijd iets prive gebeuren dat dat niet meer kan.
Waarom?
Waarom zou iemand die hem meer kan bieden dan ik hem niet over mogen nemen?
Wie denkt iemand te zijn om te bepalen wanneer een ander wel of niet z'n paard mag verkopen?
Nu doe je precies datgene waar de meesten zich groen en geel aan ergeren......
pol1 schreef:ikke schreef:Waarom?
Waarom zou iemand die hem meer kan bieden dan ik hem niet over mogen nemen?
Wie denkt iemand te zijn om te bepalen wanneer een ander wel of niet z'n paard mag verkopen?
Nu doe je precies datgene waar de meesten zich groen en geel aan ergeren......
Paarden die boven een bepaalde leeftijd te koop worden aangeboden ( voor mij boven de 20) daar slaat mn hart altijd een beetje van over..Vind dat zo zielig!
Iets met ethiek ofzo..
Als je er echt niet meer voor kunt zorgen ( weer een ander verhaal) geef em dan weg als daar mogelijkheden voor zijn..
0407Tamar schreef:Moet zeggen dat ik het met monmaster eens ben. Mits er iets is met geld of als je er zelf onmogelijk voor kan zorgen. Naar mijn idee koop je een paard of pony voor het leven. Wanneer je uitgeroeid bent althans.
Rocamor schreef:0407Tamar schreef:Moet zeggen dat ik het met monmaster eens ben. Mits er iets is met geld of als je er zelf onmogelijk voor kan zorgen. Naar mijn idee koop je een paard of pony voor het leven. Wanneer je uitgeroeid bent althans.
en hoe kan een uitgeroeid persoon nou nog een paard kopen? Post Mortem?
En hoe komt een uitgegroeid persoon nou aan een paard als je hem niet van anderen mag kopen omdat die ander het paard
voor het leven heeft?
Er worden nieuwe paardjes geboren? :p tis ofcourse anders als je een handelsstal hebt. Maar als je als particulier een pony koopt voor je kind of iets dergelijks. Vind ik dat je niet bij elk bokje of als ie een beetje te moeilijk is verkocht word.
@ Ikke, ik krijg ook vaak de kriebels als ik oudere paarden te koop zie staan. Veroordelend, ik weet het. ben ook blij met jouw antwoord, geeft toch weer even een andere kijk op de zaak. Dus dank daarvoor
Chasey schreef:Oh ik vind grondwerk helemaal niet zo'n raar woord. Je bent toch vanaf de grond aan het werken met je paard? Je werkt aan de relatie tussen mens en dier.