Nou bedankt!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

SETEFURII

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 16:36

Suusje1986 schreef:
Amanda ik denk dat het aanhalen van het oude topic hier toch echt wel van belang is. Dat maakt een hoop duidelijk over de situatie van TS en verklaart denk ik grotendeels haar reactie. Ik denk dat de verzorgster letterlijk en figuurlijk de dupe is geworden van de situatie van TS. Ik snap heel goed dat ze weg is gegaan met haar pony.

TS heb je therapie? Want volgens mij zit je echt in een ontzettend lastige situatie en groeit alles je een beetje boven het hoofd :(:)

Ik zou niet zomaar een ander topic bovenhalen. Het is duidelijk dat de TS een grote emotionele bagage heeft. Dan is het al snel gebeurd dat kleine dingen een grotere inwerking hebben. Kleine dingen kunnen dan ineens groot lijken waardoor er een grote reactie komt. Eigenlijk zijn deze reacties dan onterecht, maar soms zie je dan door de bomen het bos niet meer. Wat niet maakt dat haar reactie nog steeds (in mijn opinie) vrij ongepast is, maar je kan het beter plaatsen en zijzelf kan dan misschien ook inzien waar haar heftige reactie vandaan komt.

Drifter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 16:41

Mij is door de link naar het andere topic ook wel meer duidelijkheid.

T.S. Ik denk dat het beter is als je deze situatie achter je laat, de paarden naar die kennis verhuist zodat je even de tijd voor jezelf hebt.
Ook voor jezelf en jouw man, want het laatste wat jullie er beiden bij kunnen hebben is dat hj nu de zorg voor de paarden er ook nog bij moet nemen, en dus op de door jou genoemde 300% draait, het voor hem allemaal ook te veel wordt. Ook, zou ik zoals je eerder zelf stelde jezelf niet te snel forceren om het maar weer zelf te doen.

Even de nodige ruimte en de tijd nemen om te herstellen en te herpakken, en daarna voor een eventuele nieuwe verzorger heel duidelijk je eisen en werkwijze op papier zetten vooraf zodat je daar niet in de knoei mee kunt komen. Lijkt me voor alle kanten fijn!

Succes en sterkte met alles!

piezze

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 17:41

Jammer ts dat het zo gelopen is en jouw goede bedoelingen niet begrepen zijn.

Wat voor jou belangrijk is om dit in het vervolg te voorkomen is denk ik om niet uit te gaan dat mensen zo denken dat als ze goedkoop iets krijgen, in dit geval stalling, dat ze dan uit dankbaarheid en fatsoen een stapje harder gaan lopen.

Alles wat jij van een ander verwacht moet je benoemen en vastleggen.

Het geval van hoeven niet bekappen vind ik nog iets anders dan het bevangen paard hoor. Een hoef raakt niet verwaarloost in een week. Jij had tevoren ook kunnen zorgen dat ze er tip-top bijstonden qua hoefkes.

Vind wel dat jij verder goed gehandeld hebt. Je hebt meteen verteld wat je niet goed vond en je hebt haar keurig behandeld. Haar reactie is inderdaad niet netjes.

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 17:51

Alleen OP gelezen.

Tuurlijk wil je geholpen worden. Maar vraag je niet net wat teveel verantwoordelijkheid van zo'n jonge dame?

Het zijn wel jouw dieren. Delen in wat klusjes is oke.. Tevens mijn doel bij het vinden van een bijrijder... Maar veel verantwoordelijkheid geven? Nee.

Bovendien is de mentaliteit van de jongeren vandaag de dag (ben zelf ook niet oud) anders dan 20 jaar terug.

de situatie is vervelend en ook jij verdient meer, maar pas je verwachtingen wel aan zou mijn advies zijn.

Locanda

Re: Nou bedankt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 18:11

Niet alles bij gelezen...

Maar kun je van een 18-jarige verwachten te zien, wat jijzelf met jarenlange(?) ervaring in één oogopslag ziet? (Alle jeugd die nu boos dreigt te worden, ik spreek jullie over 10 jaar nog wel.) Daarbij ken je je eigen paard het beste, dus vallen veranderingen je veel eerder op.

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 19:15

@Locanda: TS is volgens mij ook pas 23 jaar oud, dus van die jarenlange ervaring die zij extra zou hebben is in mijn ogen geen spraken, maar bij je eigen paarden herken je veranderingen inderdaad gewoon sneller.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 20:12

Dat kleine leeftijd verschil verbaasd mij ook. Dacht aan het bericht van ts te zien dat ze heel wat ouder zou zijn over hoe ze over dat meisje praat.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 21:46

xCarpediem schreef:
@Locanda: TS is volgens mij ook pas 23 jaar oud, dus van die jarenlange ervaring die zij extra zou hebben is in mijn ogen geen spraken, maar bij je eigen paarden herken je veranderingen inderdaad gewoon sneller.

Voor zover ik heb gelezen had de verzorgster van TS pas aantoonbaar 1,5 maand verzorgerservaring. En heeft TS haar paarden (die ze bovendien zelf kent) al heel wat langer.
Dus ja. TS heeft heel wat meer ervaring (Maar mogelijk niet in het beoordelen aan wie je de verzorging van je paarden kunt overlaten)

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 22:01

Blijkbaar kent bijna iedereen in dit forum de TS en weten zij precies hoe zij is? Tenminste, dat blijkt uit de reacties.

Sorry, totaal offtopic, maar wát een reacties! Omdat TS niet lekker in haar vel zit, depressief is, whatever, is het dus gelijk overdreven en niet waar?!

Ik zou me diep schamen. Belachelijk dit! Ik geloof uiteraard in het vaker gezegde "een verhaal heeft 2 kanten" maar TS wordt hier gewoon op een vreselijke manier afgebrand. Terwijl zij alleen maar haar verhaal wil delen. De conclusies die hier worden getrokken, de andere topics/verhalen die er volledig los van staan maar er toch bij worden gehaald... Wálgelijk.

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 22:14

Het is de toon die de muziek maakt een laat de toon nou ontzettend vals zijn...

Dat ts baalt is zeker te begrijpen, maar minder katten, minder beledigen en meer hand in eigen boezem en een ik baal omdat mijn stalgenootje ineens weggaat en je had en heel ander topic

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 22:19

En zo ook de reacties van anderen. Vreselijk vals is die toon. Al die voorbarige conclusies, andere topics erbij halen en daarop verder concluderen. Dat vind ik onfatsoenlijk, kwetsend en onnodig.

Sterkte TS, met alles.

jessdaniels

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 22:25

Eoweyn_x schreef:
Blijkbaar kent bijna iedereen in dit forum de TS en weten zij precies hoe zij is? Tenminste, dat blijkt uit de reacties.

Sorry, totaal offtopic, maar wát een reacties! Omdat TS niet lekker in haar vel zit, depressief is, whatever, is het dus gelijk overdreven en niet waar?!

Ik zou me diep schamen. Belachelijk dit! Ik geloof uiteraard in het vaker gezegde "een verhaal heeft 2 kanten" maar TS wordt hier gewoon op een vreselijke manier afgebrand. Terwijl zij alleen maar haar verhaal wil delen. De conclusies die hier worden getrokken, de andere topics/verhalen die er volledig los van staan maar er toch bij worden gehaald... Wálgelijk.

Maarehh, TS brand zelf iemand af die zich hier helemaal niet kan verdedigen? Dat mag dan wel van jou?

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 22:27

TS kan hier nog zelf reageren.
Ts brand het meisje hier af en respect is ver te zoeken terwijl het meisje hier niet kan reageren.
Sorry, maar dan heb je mijn respect totaal verloren.

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 22:29

Eoweyn_x schreef:
En zo ook de reacties van anderen. Vreselijk vals is die toon. Al die voorbarige conclusies, andere topics erbij halen en daarop verder concluderen. Dat vind ik onfatsoenlijk, kwetsend en onnodig.

Sterkte TS, met alles.

De meesten nemen het alleen maar op voor het meisje, die de TS totaal afbrandt.
Dat meisje zal niet eens weten, dat haar oude stalhoudster haar hier zo op bokt bespreekt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 22:37

Maar als je vindt dat iemand onfatsoenlijk handelt, is dat dan een reden om je eigen fatsoen te verliezen? Om dan ook maar respectloos te doen? Ik vind het ook naar om te lezen hoe ze over die verzorgster schrijft. Maar is het dan nodig om keihard op iemand in te gaan zitten hakken? Nee toch?

Je weet niet wat er allemaal achter zit. En je weet niet wat de gevolgen kunnen zijn als iemand online zo hard afgebrand wordt. Dus een beetje dimmen in dit topic vind ik ook wel op z'n plaats.

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 22:39

Dat zeg ik niet, misschien dat je je conclusies beter voor je kunt houden, jessdaniels. Bovendien vind ik het persoonlijk wel meevallen. Het is verteld vanuit de TS. Haar verhaal, haar gevoel. Ik kan me best voorstellen dat zo'n verhaal als dit harder aankomt omdat je niet lekker in je vel zit. Maar dan nog: het is het gevoel van de TS en HAAR verhaal. Dat mag dus alleen maar verteld worden als de ander ook op bokt zit en zich kan verdedigen? Houden jullie je daar ook allemaal braaf aan?
Jullie vinden het dus normaal om alles op iemands gesteldheid af te schuiven? Om direct te oordelen dat het overdreven en/of niet waar is? Om er allerlei verhalen bij te gaan halen en vrolijk verder te concluderen en oordelen? Snappen jullie niet dat dat kwetsend is? Zéker voor iemand die al niet zo sterk in zijn/haar schoenen staat, die depressief is, lichamelijk niet goed in orde. Ja, ik zou ook balen in zo'n situatie als waar de TS nu inzit. Ja, TS heeft misschien fouten gemaakt en had dingen anders moeten doen. Ja, sommige dingen die de TS zegt gaan te ver, en ja, misschien had ze een andere keuze moeten maken. Dat geeft de TS ook aan, meerdere keren, maar of er wordt niet gelezen, of de moraalridders hier zijn gewoon vreselijk overtuigd van hun "gelijk." Kóm op mensen, dat kun je óók duidelijk maken zónder iemand de grond in te trappen. Je kunt het ook opnemen voor iemand zonder de ander zo in de zeik te zetten. Wat dat betreft zijn diegenen nu geen haar beter.

Nee, dat verdient een schoonheidsprijs, inderdaad. Omdat de TS zich kan verdedigen, tot op bepaalde hoogte, mag er dus van alles gezegd worden en dat moet maar geaccepteerd worden. Wat een mentaliteit. "De TS brandt iemand af die zich niet kan verdedigen dus laten we de TS lekker de grond in trappen, alles wat zij zegt in twijfel nemen en allerlei kwesties erbij halen zodat we zelf conclusies kunnen trekken", zo komt het op mij over. Dat mag dus wel? Dat is dus wel normaal? Fatsoenlijk? Respectvol?

Voortaan misschien maar álle betrokkenen om hun verhaal vragen en dat erbij plaatsen. Want ja, je EIGEN verhaal en gevoel kwijt kunnen, dat kan natuurlijk niet zomaar!! Daarvoor moet je eerst allerlei bewijzen en verklaringen voor verzamelen. Alsjeblieft zeg.

Barbet schreef:
Eoweyn_x schreef:

Sterkte TS, met alles.

De meesten nemen het alleen maar op voor het meisje, die de TS totaal afbrandt.
Dat meisje zal niet eens weten, dat haar oude stalhoudster haar hier zo op bokt bespreekt.

Precies. En dit komt waarschijnlijk heel l*llig over, maar waar maakt iedereen zich dan zo druk om? Ze weet het wellicht toch niet. Prima toch?
Of wel, want de TS geeft aan dit voorval besproken te hebben. Wie weet hoe het meisje over de TS spreekt. Dat soort verhalen zul je altijd houden en ik vind het gewoon belachelijk dat iemand zo ontzettend in de grond getrapt wordt. Iemand die alleen haar verhaal wil delen. Het meisje wordt niet eens met een naam oid genoemd. "Het meisje", "de verzorgster"; dat kan ieder paardenmeisje van 18 zijn!
Als jullie een probleem oid hebben benoem/bespreek je dus ook altijd de andere kant van het verhaal? Tenminste, dat mag ik toch hopen na zulke respectloze kwetsende reacties.

Zoals hiervoor gezegd is; je hebt geen idee wat je teweeg brengt. En zeker niet als diegene zich blijkbaar al niet fijn voelt. Een depressief iemand heeft over het algemeen niet veel nodig om in een put terecht te komen.

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 23:17

Je haalt mij erbij in jouw reactie, maar ik heb de TS nergens in het topic de grond in geboord.
Ik ben het wel met je eens dat boze oneliners weinig zin hebben, maar dat geldt voor elk topic.

De TS heeft toch zelf het topic geopend en blijft elke keer ellenlange lappen tekst schrijven over het meisje.
Iedereen heeft toch het recht om dan vragen te stellen of z'n mening te geven.

En dat zij depressief zou zijn, dat vermeldt ze niet in de openingspost.
Daar kun je eigenlijk geen rekening mee houden, behalve als ze dat zelf meteen aangeeft.

Daarbij vind ik het in de grond boren van de TS nog best wel meevallen.
Behalve sommige onliners, maar dat kom je in elk topic wel tegen.

Dorien66

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 06:26

Eoweyn_x schreef:
Zoals hiervoor gezegd is; je hebt geen idee wat je teweeg brengt. En zeker niet als diegene zich blijkbaar al niet fijn voelt. Een depressief iemand heeft over het algemeen niet veel nodig om in een put terecht te komen.

Barbet schreef:
En dat zij depressief zou zijn, dat vermeldt ze niet in de openingspost.
Daar kun je eigenlijk geen rekening mee houden, behalve als ze dat zelf meteen aangeeft.
Daarbij vind ik het in de grond boren van de TS nog best wel meevallen.

Juist het erbij halen van dat ene oudere topic, waarin TS aangeeft dat ze het allemaal niet meer ziet zitten (mogelijke depressie), heeft weer aardiger reacties voor TS opgeleverd. Lees maar terug. Ik denk dat het in dit geval juist goed is geweest, er is daarna wat meer begrip voor haar getoond.

Locanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 06:32

Dwalen we niet een beetje af..?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 06:44

Volgens mij leest TS allang niet meer mee.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 10:20

Tjee wat een overtrokken reactie Eoweyn. Ik zie hier niemand TS afbranden. Ze krijgt alleen geen gelijk cq steun voor haar verhaal. Dat is alles.
En terecht dat mensen hier kritisch zijn over de manier waarop TS haar verzorgster afbrandt. Juist van haar kant werd met steeds meer prut gegooid; dat vind ik niet weer netjes. Of haar ex verzorgster nu meeleest of niet.

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 12:09

Babootje schreef:
Tjee wat een overtrokken reactie Eoweyn. Ik zie hier niemand TS afbranden. Ze krijgt alleen geen gelijk cq steun voor haar verhaal. Dat is alles.
En terecht dat mensen hier kritisch zijn over de manier waarop TS haar verzorgster afbrandt. Juist van haar kant werd met steeds meer prut gegooid; dat vind ik niet weer netjes. Of haar ex verzorgster nu meeleest of niet.

Dan kijk je niet goed. Van afschuiven op haar depressie tot concluderen dat de verzorgster niets fout heeft gedaan en dat het aan de TS ligt.

Ik heb het niet over wel of niet netjes, dat heb ik nergens gezegd namelijk. Ik heb het over de onterechte conclusies, de kwetsende reacties, de vooroordelen die genoemd worden. TS wordt weggezet als misselijk mens, als leugenaar... Vrijwel iedereen klaagt over hoe het meisje behandeld wordt, en doet vervolgens precies hetzelfde bij de TS. Klaag dan gewoon niet, want dan ben je geen haar beter. Iemand aanvallen op zijn of haar gesteldheid is gewoon not done.
Laatst bijgewerkt door Eoweyn_x op 25-05-16 12:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Suusje1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 12:14

Ik vind het ook wel meevallen met dat afbranden Eoweyn. TS vraagt of bokt haar redenering kan volgen, dus ja dan krijg je daar reacties op.

En wat heeft de verzorgster nou feitelijk verkeerd gedaan? De hoefsmid was vlak voor de operatie nog geweest en TS zag zelf ook nauwelijks iets aan het zieke paard.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 12:15

Niemand heeft beweerd dat de verzorgster geen (onbewuste) fout heeft begaan. Het is natuurlijk wel de vraag of de verzorgster het ooit goed had kunnen doen mits haar geringe ervaring.

Vind jij het bijvoorbeeld ok dat de verzorgster de schuld krijgt dat ze de hoefbevangenheid niet heeft opgemerkt? De hoefsmid was juist een week ervoor geweest en toen was alles ok bevonden en de symptomen van hoefbevangenheid zijn niet altijd zo duidelijk aanwezig. ts had zelf geen vermoeden van hoefbevangenheid, hoe zou de verzorgster dat dan gezien kunnen hebben?

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 12:30

Jammer dat ts niet meer reageert.
Ik geloof best dat ze geschrokken is dat de meeste mensen niet haar gedrag goed keuren.
En om eerlijk te zijn. Goed in je vel zitten of niet. Iemand die he probeert te helpen zo zwart maken is en blijft onfatsoenlijk. Zeker omdat de hoef bevangen pas werd geconstateerd door de da. Ook niet door ts.
En een stuk van de hoef af had ts kunnen voorkomen door te bekappen.

Ik ben zelf ook door operaties flinke tijd uit de running geweest en dan zorg je dat dat al gedaan was.