Ik word beschuldigd van diefstal

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 14:31

Ik wil echt de boel niet nog meer opstoken, maar mijn ervaring is dat dit soort lui in staat zijn om de paarden wat aan te doen om hun zin te krijgen.
Ik ga mijn voorbeeld niet op bokt zetten, maar ik ging als eigenaresse als de sodemieter op zoek naar een andere plek.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 14:34

Pas op dat je niet hetzelfde gaat doen als zij: voorbarige conclusies trekken. Je weet niet of zij dat met die prullenbak heeft gedaan. Ik snap dat je dat denkt en het is ook helemaal niet raar dat je dat denkt. Maar zolang je niets zeker weet, zou ik me richting anderen een beetje op de vlakte houden, als ik jou was. Anders doe je eigenlijk hetzelfde.

Sterkte trouwens. Het lijkt me echt afschuwelijk om zoiets als dit mee te maken.

Roweentje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 14:35

ohjajoh6, Ik zou ook denken aan de veiligheid van mijn paarden dan. Hoewel het paard niet van haar is en tegen de eigenlijk eigenaresse van het paard ze dus wel allemaal 'normaal' doen.

tillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 14:40

ja ik ken dat ook maar dan beetje anders je leent je paard uit maakt goede afspraken denk je maar dan wordt zich niet aan afspraken gehouden je haalt je paard terug, kast is een nacht eerder al leeggehaald boekje weg spullen weg, er deugd ineens niets aan het paard, ze wil spullen niet terug geven
dat is wat je als dank krijgt als je je paard uitleent op voorwaarden zelf stalling betalen en uitbrengen op wedstrijden. ook was dit al haar 3e stal waar ze naar toe ging vorige eigenaar van stal had haar weggejaagd zei ze, hoorde later van eigenaar wat er gebeurd was, en dan eigenaar opelijk op face book voor van alles uit maken ging me te ver, haar contract liep af, dus dan terug gehaald, wij durven paard nu niet meer uit te lenen.en de spullen zijn achterovergedrukt.
Schrijf dit om eigenaren te waarschuwen KIJK UIT.
l

_l_amanda_l_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 14:43

Ohww wat een walgelijke trol zeg! Ik wordt gewoon helemaal kwaad van het lezen wat ze jou aandoen! :(:) Vind nog dat jij super reageert, ik krijg echt plaatsvervangend zin iemand op z'n muil te slaan.. :o
Hopen dat het tot een goed "einde" gebracht kan worden, snap dat je je niet helemaal veilig voelt als iedereen zonder reden tegen je is..
Ben het ook met ojajoh6 eens, ik zou daar ook niet blijven.. Een groep mensen die zonder meer zo achter een "aanstichter" aanlopen, daar zou ik niet gerust mijn dieren achterlaten..
Als je eens de kans ziet, zou ik zeggen, kunnen jij en de eigenaresse die vrouw niet eens "1 op 1 (twee dan eigenlijk)" confronteren, gewoon vragen wàt en waarom ze iets tegen je heeft? Heb dat vroegâh met mijn pesters ook wel gedaan, dan moeten ze ineens hun stoffige hersentjes gaan gebruiken en soms valt het kwartje dan wel.. Hoe dan ook sterkte met deze rotsituatie! :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 14:47

Voor hoelang dat dat nog gaat duren roweentje: eigenaresse toont duidelijk aan vertrouwen in haar bijrijdster te hebben, ik geloof zomaar dat ze iets kunnen flikken met dat paard, om vervolgens te gaan roepen: "zie je nou , bijrijdster haar schuld". Er loopt heel vies en verknipt volk rond in het paardenwereldje en de rest wat eromheen hangt of op zelfde stal staat is te laf of word zelfs zo ernstig voorgelogen, dat ze erin worden meegezogen.

Roweentje89

Re: Ik word beschuldigd van diefstal

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 14:52

Ja ik begrijp je erin. Ik heb hetzelfde gevoel.

Maar ik vraag me dan wel af wat ze bij dat paard zouden willen gaan doen? Want in de stallen hangen camera's. Dus als er ineens iets met het paard zou zijn, dan zouden ze toch zeker wel op de camera's gaan kijken wie dat gedaan heeft en dan valt ze sowieso door de mand. Zou die vrouw zo dom zijn? Dan heeft ze sowieso de politie aan haar broek voor dierenmishandeling.
Laten we dan hopen dat het gerecht eens goed beslist en haar haar eigen paard dan afnemen..

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 14:56

Ik zou niet gaan verhuizen. Een stal uitzoeken kost tijd en vaak zijn de opties ook niet eindeloos. Er zijn nog genoeg dingen uit te proberen voor ze besluiten om eventueel weg te gaan.

Ik ben echt verbaasd dat de stalbaas niet tussenkomt. Ik zou hier zelf echt een heel groot ding van maken als stalbaas. 1 van de grootste verpesters van pensionstallen is een nare sfeer, dus dat zou ik echt direct de kop indrukken, en niet zachtaardig.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 15:13

Dit begint steeds ernstiger te worden.Als ze jou of het paard in gevaar brengen dan is de grens overschreden. Je moet echt dringend met de pensionhouder gaan praten.Ik neem tenminste aan dat die nog de macht heeft op zijn eigen stal? Helaas komen pesterijen op pensionstallingen heel veel voor.Ik verbaas me daar ook altijd over.Maar als het zo gevaarlijk wordt dan moet je gewoon actie ondernemen.

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 15:20

Ik heb je topic vanaf het begin meegelezen, maar wil je toch nog even een hart onder de riem steken en je heel veel sterkte wensen met deze moeilijke situatie. Niets is vervelender dan je niet fijn en veilig voelen op stal, dat is juist de plek waar je je hoort te kunnen ontspannen en het gezellig moet hebben.

Probeer de eer aan jezelf te houden en je niet te verlagen tot het niveau van je stalgenoot. Dat je haar nu verdenkt je paard expres te laten schrikken, zou ik niet naar haar (of andere stalgenoten) uiten omdat je dan hetzelfde aan het doen bent en dat komt natuurlijk minder sterk over. Wel fijn dat de eigenaresse van je bijrijdpaard achter je staat en je steunt.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 15:24

Voor één keer vind ik het zo jammer dat ik niet bij jullie op stal sta!!!! Weet wel raad met die troela's die zo iets flikken. Echt te gek voor woorden dat ze zo ver gaat dat je bijna met het paard verongelukt. wat fijn dat de eigenaar nu stappen onderneemt, misschien heeft madam het nu net even te ver gedreven want als ze in het kringetje zelfs zit te vertellen dat jij afnokt gezien de reactie van iemand anders dan heeft ze haar hand goed overspeelt. Ik zou zo zeggen, de eerste slag is voor jullie. En laat je niet gek maken maar totdat er een oplossing is, niet alleen met je verzorgpaard gaan rijden, alleen wanneer de eigenaar er ook bij is.

Littera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-16 15:32

De stalbaas is gebeld. Er zijn geen camerabeelden van de prullenbak. Wel zijn er beelden waarop mevrouw richting de prullenbak loopt, maar ja, dat mag ze natuurlijk en dat is geen bewijs. Ik kan dus niet aantonen dat zij iets met het geluid te maken heeft.

De stalbaas weigerde om in de prullenbak te gaan zoeken naar de sporen (dat kan ik me ergens ook wel voorstellen). De eigenaresse van mijn bijrijdpaard heeft hem duidelijk gemaakt dat we ons onveilig voelen en dat er iets moet gebeuren. De stalbaas zei dat hij ermee bezig was. Aangezien ik morgen niet naar stal ga en de vrouw niets tegen de eigenaresse lijkt te hebben, geven we hem een paar dagen.

Ik bemoei me er in elk geval tot dan niet mee. Het liefst had ik gehad dat hij vanavond nog iedereen bij elkaar had geroepen en had gepraat, maar hij is natuurlijk ook maar een mens en hij moet ook afwachten tot mensen tijd hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 15:38

Weet je wat de ellende is bigone: ik laat in het dagelijkse leven ook echt het kaas niet van mijn brood eten, maar als je het gevoel krijgt dat ze je dieren achter je rug om iets kunnen aandoen, of verzorging onthouden voor mijn part, waar je grof geld voor betaalt vaak, dan word je heel stil en onzeker, tot op het doodsbenauwd zijn af, totdat je een veilige plek hebt gevonden voor je dieren.
Want ze durven het jou niet aan te doen of te zeggen, dus pakken ze je onschuldige dieren.

maava

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 15:46

Ik zou echt alles dubbel checken voordat je iets doet. Alles op slot hoe kort je ook weg bent, ook de stal van je bijrijd paard. Zou me niet verbazen als de sporen daar ineens liggen. Gelukkig zit je tuig in een kast, anders had je ook je beugels en singel moeten nakijken voor je gaat rijden op sneden. Zon persoon doet alles om je weg te hebben, laat je niet pakken TS! Misschien een optie om veel naar buiten te gaan met je paard? veel buitenritjes en misschien wat dressuur is een veldje buiten? kunnen ze ook niks tegen je doen.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 15:51

In zo,n geval is het dilemma dat je,als je weg zou gaan, de pesters laat winnen, en als je blijft, dat jij of je dieren dan gevaar lopen,al is het maar psychisch. Bij mij gaat het dan toch altijd om de keuze van de pensionhouder, of die maatregelen gaat nemen of niet. Als je de pensionhouder aan je kant hebt dan sta je sterk in elk conflict.Als dat niet zo is dan kun je je geld ook wel ergens anders kwijt....

Saintelette

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 15:54

Jeetje zeg TS, wat een situatie.. Die mevrouw die nog even over jou kwam 'roddelen' stond ook lekker voor paal. Wat een domme mensen zijn er toch op deze wereld he..

Ik hoop voor je dat het met een sisser afloopt, maar ik houd mn hart vast..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 16:01

anjali schreef:
In zo,n geval is het dilemma dat je,als je weg zou gaan, de pesters laat winnen, en als je blijft, dat jij of je dieren dan gevaar lopen,al is het maar psychisch. Bij mij gaat het dan toch altijd om de keuze van de pensionhouder, of die maatregelen gaat nemen of niet. Als je de pensionhouder aan je kant hebt dan sta je sterk in elk conflict.Als dat niet zo is dan kun je je geld ook wel ergens anders kwijt....

Eerlijk? Als ik moet kiezen tussen een pester laten winnen en mijn dieren, dan kies ik voor mijn dieren.
Mijn eerste haff is ooit ziek geworden, omdat mensen in de buurt het fijn vonden om hem van alles bij te voeren. Die mensen waren gek van paarden die topzwaar zijn. Paardje is toen spierbevangen geraakt en ik had mezelf voorgenomen dat ik nooit nog zou toelaten dat anderen mijn beesten van alles zouden geven.
En toen kocht ik mijn 2de haff, die op stal kwam een eindje verder in de straat waar ik woonde. Vanaf dag 1 heb ik iedereen verteld waarom niemand mijn haff mocht bijvoeren. 1 gezin weigerde zich daar aan te houden, ik was maar een dikke nek en als zij mijn pony wilde bijvoeren, had ik daar niets over te zeggen. Ze hebben zelfs huurders van de volkstuintjes die rondom de stalling lagen aangespoord om resten van groenten bij mijn veulen te gooien, want volgens hen zorgde ik niet goed voor mijn paardje. Nadat ik koolresten bij hem vond, was ik het zat en heb ik een hoogoplopende discussie gehad, een week later had ik al een andere stal, wel 20 km verder.
Jammer genoeg kan TS zelf niets beslissen, maar ik ben heel blij voor haar wanneer ik lees dat de eigenaar van het paard haar zo steunt, echt top.
TS, laat je niet klein krijgen door zo'n mensen, ze zijn het gewoon niet waard.

Irisjeeh1999

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 16:11

SandraVerl schreef:
anjali schreef:

Eerlijk? Als ik moet kiezen tussen een pester laten winnen en mijn dieren, dan kies ik voor mijn dieren.
Mijn eerste haff is ooit ziek geworden, omdat mensen in de buurt het fijn vonden om hem van alles bij te voeren. Die mensen waren gek van paarden die topzwaar zijn. Paardje is toen spierbevangen geraakt en ik had mezelf voorgenomen dat ik nooit nog zou toelaten dat anderen mijn beesten van alles zouden geven.
En toen kocht ik mijn 2de haff, die op stal kwam een eindje verder in de straat waar ik woonde. Vanaf dag 1 heb ik iedereen verteld waarom niemand mijn haff mocht bijvoeren. 1 gezin weigerde zich daar aan te houden, ik was maar een dikke nek en als zij mijn pony wilde bijvoeren, had ik daar niets over te zeggen. Ze hebben zelfs huurders van de volkstuintjes die rondom de stalling lagen aangespoord om resten van groenten bij mijn veulen te gooien, want volgens hen zorgde ik niet goed voor mijn paardje. Nadat ik koolresten bij hem vond, was ik het zat en heb ik een hoogoplopende discussie gehad, een week later had ik al een andere stal, wel 20 km verder.
Jammer genoeg kan TS zelf niets beslissen, maar ik ben heel blij voor haar wanneer ik lees dat de eigenaar van het paard haar zo steunt, echt top.
TS, laat je niet klein krijgen door zo'n mensen, ze zijn het gewoon niet waard.

Wat een brutale mensen! Om het verhaal van TS kan ik ook echt pissig worden, maar om jou verhaal net zo erg. Wat denken die mensen wel niet, over andermans paard te bepalen. Brutaal gewoon!
TS, ik hoop dat het goed afloopt en nare opmerking van anderen gewoon negeren want die vrouw lijkt mij niet goed bij haar hoofd. Jij rijd (zoals ik begrepen heb) niet met sporen dus waarom zou jij ze stelen? Die vrouw bedenkt het wel hoor.

Ianrowan2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 16:14

Mijn mond valt steeds verder open als ik al die berichten van jou lees TS.
Akelige situatie, waarvan ik alleen maar kan zeggen dat ik het heel knap van je vind hoe je ermee omgaat! Jij en de eigenaar van je bijrijdpaard vormen een goed team. Heel volwassen en correct! Die snobs lekker in hun leugenachtige sopje gaar laten koken hoor.

Missbeauty30

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 16:26

Ik ben echt sprakeloos... Wat heb je toch een nare mensen op de wereld! Wat een rot situatie voor je. Ik hoop dat het zich gauw op lost.

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 16:31

Ik lees dit nu pas en met enorme verbazing. TS en eigenaresse wat fijn dat jullie samen strijdbaar zijn en dit netjes op willen lossen. Wat verschrikkelijk om mee te moeten maken. Ik kan me de knoop in je maag en dan die argusogen in je rug heel goed voorstellen, ellendig.

Ondanks de vrouw vind ik ook je stal genoten misselijk en stiekem hoop ik dat ze meelezen. Dat ze zich zomaar mee laten slepen, iemand klakkeloos geloven en dan ook nog zo flauw reageren.. walgelijk!! Ik hoop dat er snel uitsluitsel komt en dat je ze dit haarfijn in de neus mag wrijven...wat een volk!! En dat heeft 1 gezamenlijke liefde?? Het lijkt wel een alsof we over voetbal praten. Bah!

Elpharo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 16:34

Jemig wat een rotsituatie...kan me niet eens voorstellen hoe je je moet voelen. Bah. Ik hoop echt dat het beter wordt voor je en dat alles uitgepraat of uitgewerkt kan worden, maar zal een hele lastige worden. Echt fijn dat de eigenaresse je wel gelooft. Ik vind het bijzonder raar dat dit het eerste incident zou zijn terwijl zij er al 20 jaar staat (maar ergens las ik dat dat misschien niet zo is) en dat een stalhouder of stalgenootjes dat niet allang doorhebben. Heel erg veel sterkte!

miramii

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 16:38

Wat een bizar mens. Maar allemaal trouwens. Dat je andere stalgenoten hierin meegaan snap ik niet. Zij hebben er sowieso niets mee te maken, helemaal niet zonder bewijs.
Ik zal niet neerzetten wat ik van mevrouw vind, maar vind het een vreemde gang van zaken dat 'buitenstaanders' zich met de situatie bemoeien. Overduidelijk dat de sociale situatie op de stal al niet klopt. Dat gestoorde mens heeft blijkbaar een bepaalde boventoon in de groep.

Ik hoop dat ze moet vertrekken, maar vrees dan wel voor de volgende stal. Daarbij vraag ik me af of het wenselijk is als jullie daar blijven..

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 16:50

Ik denk dat het feit dat er camera's op die stal hangen aangeeft dat er al eerder problemen zijn geweest. Want het is niet echt gebruikelijk dat camera's op een pensionstalling nodig zijn.

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 16:57

Toch verbaasd het gedrag van de stalhouder mij.
Ik kan best begrijpen dat hij geen klanten kwijt wil maar deze situatie is ronduit gevaarlijk.
Wat zei de persoon eigenlijk toen de eigenaresse van jou paard uitlegde aan haar dat op beelden niks te zien is etc?