Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Het is hier -8 geweest, dus we durfden het niet aan. Dit weekend een nieuwe poging wagen! Afgelopen zaterdag hebben we voor het laatst gereden, gisteren alleen wat foto's gemaakt en vanavond wil ik haar nog even longeren. Ik heb helaas de energie even niet om vanavond te rijden, maar ben de hele week vrij dus komt goed!

We hebben voornamelijk geoefend met achtjes rijden en ontspanning en buiging in draf. Daarna hebben we het halthouden ook nog even geoefend. Verder veel commentaar/tips over mijn houding en rijden gekregen zodat ik daar mee kan oefenen. Galop hebben we nog niet gedaan, moet zeggen dat ik dat zelf ook nog niet enorm belangrijk vind. Als de stap en draf 100% is en mijn houding is beter (bewuster), dan kunnen we makkelijker aan de galop beginnen. Ik moet zelf ook nog wat meer leren om te durven rijden, soms ben ik gewoon té voorzichtig met haar en daar maakt ze misbruik van 

Op het terrein kwamen we ook nog bladblazers en quads tegen en vervolgens een stallengang met paarden in open stallen. Goede oefening dus
In de tussentijd is ze gecheckt door de osteopaat en had ze twee blokkades die nu verholpen zijn. Daarna hebben we de training zonder zadel opgepakt en dat ging de afgelopen tijd erg goed. Steeds minder protest en ze liep weer fijn door.
We hebben daar 20 minuten rondgestapt om te wennen aan de omgeving en daarna zijn we begonnen aan het consult. Dat vond ze wel best eng, omdat ze natuurlijk aan haar moesten voelen etc. Mijn oude zadel hebben we erop gelegd en de zadelpasser zei gelijk, bij een paard zonder rijtechnische problemen of probleemgebieden in de rug dan was dat zadel prima geweest. Maar omdat ze dus snel vast zit in de rug en nogal een verleden heeft, hebben we besloten om te kijken naar een ander zadel. Hij heeft er 2 op gelegd om te kijken hoe die liggen en 1 daarvan heb ik getest. Wonder boven wonder heb ik daar gewoon ontspannen kunnen rijden! Ze liep super onder dat ene zadel en ik kon zelfs een poging doen tot galop zonder hard protest, al kwam de galop er niet van, maar we hebben het geprobeerd
In overleg dus besloten om mijn zadel in te ruilen op het nieuwe zadel.

Het rijden daar bij Country Mill oogde heel relaxed en fijn volgens de aanwezige mensen.
Staleigenaar lijkt het risico niet in te zien, dus de vraag is maar of we hem ooit kunnen overtuigen.
Perfect op gewicht.
Mijn vader is een goede vriend van hem, dus misschien kan hij hem ompraten.
Vanaf april gaan ze het land weer op en vanaf mei meestal 24/7 op de wei.
Helaas vond ze het niet nodig om echt te springen, want het was natuurlijk veel te laag
Nadat we een paar keer hadden gesprongen was ze echt in een goede bui en ze liep lekker. Toen op de volte maar eens een poging gedaan tot galop. Na wat rondjes heel hard en scheef draven sprong ze zowaar zonder bokken aan in galop! Ik helemaal blij natuurlijk
Uiteindelijk totaal 1 volte rechtsom gegaloppeerd en 1 volte linksom, maar in de rechtergalop. Ze is kapot scheef in galop en ze galoppeert bijna binnenstebuiten, maar het belangrijkste is dát ze galoppeert zonder gezeik!

Alles staat op film dus ik ga het vandaag even knippen en bewerken!
[RIJ-ITP] Zonder zadel rijden op Zara met heerlijk weer