Dit is toch een zadelafdruk op de rug?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Mariekexxx

Re: Dit is toch een zadelafdruk op de rug?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 17:10

Wauw het zal je maar overkomen... Hier nog nooit gebeurt.
Succes om de daders te vinden

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 18:03

Kan je geen bordje ophangen met een tekst?

Gea99

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 18:21

Het zou mooier zijn als ze gewoon niet weerkomen. Maar ik zou zelf ook heel graag willen weten wie dit doet. Ik denk dat je er goed aan doet om een camera op te hangen.

NatalieLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 18:22

Wat naar allemaal ts. Ik zou echt gek worden als ik dat zou zien! Ik snap niet hoe mensen het lef hebben ervoor. Hopelijk kun je snel je wildcamera kopen. Succes ermee!

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 18:23

Kan ook dat ze hier mee lezen, dus dat ze weten welke stappen je gaat ondernemen. Misschien scheelt dat al.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-16 18:26

Ik heb Fyanne vanmiddag mooi glad geborsteld op haar rug,de afdruk is nu weer weg.
Ik heb rond gekeken voor een camera bij Conrad,groot bedrijf op internet.Daar ga ik er eentje bestellen,die gaat tot 20 meter,helaas niet verder.
Zal zo foto plaatsen van haar rug, hoe het er nu uiziet,mooi glad.

Ik heb een vermoeden van iemand die het wel eens zou kunnen zijn.Maar een vermoeden zegt niks,dus daar heb ik niks aan.Blijf er wel beter op letten nu.
Laatst bijgewerkt door gohya op 30-03-16 18:29, in het totaal 1 keer bewerkt

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-16 18:28

kusvoorjou schreef:
gohya schreef:
Omdat niet iedereen effe een paar honderd euro uit zijn zak kan halen?
Als ik dat kon hing er allang een camera,en een flutding van een paar tientjes heb je niks aan.

Ik bedoelde het niet aanvallend hoor;) is er tweede hands ook niets dan?

Ik weet dat je dit niet aanvallend bedoeld ;) je bedoelt het goed.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 18:28

Kunnen ze op meerdere plaatsen op je erf komen? Of maar op 1?

Dat je niet ziet of ze rijden is misschien niet zo erg. Als je maar kan zien welke vreemde er bij de poort komen.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-16 18:31

bruintje123 schreef:
Kunnen ze op meerdere plaatsen op je erf komen? Of maar op 1?

Dat je niet ziet of ze rijden is misschien niet zo erg. Als je maar kan zien welke vreemde er bij de poort komen.

Het is een groot weiland langs een fietspad wat best druk is,mensen genoeg die er langs komen.Ik heb 2 gladde ijzerdraden als omheining en 2 x stroomlint,waarvan op het bovenste lint een flinke klap stroom staat.Bij het hek zit een stroomlint met handvat,omdat ik zelf ook door het hek moet met de paarden en de boer die hooi brengt moet er doorheen.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-16 18:34

linnie050 schreef:
Heel gek Yvonne.

Ben heel benieuwd wat hieruit komt.

Ik zou de komende tijd als Fyanne gereden wordt inderdaad weer afsponsen of goed poetsen.
En maar eens op andere tijden naar de weide of vragen of er mensen wat vaker langs willen fietsen als ze toch in die buurt moeten zijn.
(moeten ze wel je verzorgster kennen natuurlijk :+ )

Wat brutaal als dit echt zo is.
Jij maakt echt van alles mee zeg.

Och Linda,dan is het weer dit,dan weer dat.Dan ist een poosje rustig en dan begint er weer iets.
Vandaag was ik op de weide terwijl het niet mijn dag is,ik heb geruild,maar ze zien me al van afstand als ik daar op de weide loop.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-16 19:27

Hier de foto's van de afdruk en daarna,wanneer het geborsteld is en zoals het hoort te zijn.

Afbeelding

Afbeelding

annalogika

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 21:36

Kijk dat is toch wel weer een heel verschil. Daar heeft duidelijk een zadel opgelegen :\ Ik rijd zelf op een manege en droom zoals ieder paardenmeisje over een eigen pony dus je zou me een Penny kunnen noemen -O- Zelf weet ik (in tegenstelling tot anderen blijkbaar) dat je niet zomaar op iemands paard mag stappen -:(- Maar ik zou dit NOOIT doen. Ik ben overigens tot mijn 11de/12de bang geweest om ook maar iets te zeggen tegen andere instructrices die ik niet kende :') :oo Nee ik zie het liever als "infiltreren" onder de penny's :') .

Lonni

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 22:30

AnnaMira schreef:
Kijk dat is toch wel weer een heel verschil. Daar heeft duidelijk een zadel opgelegen :\ Ik rijd zelf op een manege en droom zoals ieder paardenmeisje over een eigen pony dus je zou me een Penny kunnen noemen -O- Zelf weet ik (in tegenstelling tot anderen blijkbaar) dat je niet zomaar op iemands paard mag stappen -:(- Maar ik zou dit NOOIT doen. Ik ben overigens tot mijn 11de/12de bang geweest om ook maar iets te zeggen tegen andere instructrices die ik niet kende :') :oo Nee ik zie het liever als "infiltreren" onder de penny's :') .

_O- Dat moment waarop de hele familie een paardje stond te aaien en ik wel wilde maar geen toestemming had, dus maar naar het paardje bleef kijken :):)

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 22:45

Het zou dus een wekelijks fenomeen kunnen zijn?

Je hebt ook van die camera's die je aan een halsband (kat) kunt hangen- ik weet niet hoe je tegenover een camera op een paarden halsband of halster staat, maar ik wilde het idee oppereo

ylse007

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 23:52

Het is indd gewoon een zadel zweet plek... wat raar/arrogant als iemand er zo op gaat rijden! Ik zou de mensen waar het paard staat even extra vragen om op te letten ( als ie ergens anders staat tenminste)
of gewoon camera's ophangen, tegenwoordig kun je dat dan zelfs op je telefoon bekijken live!

Kidrauhl

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 00:04

Erg vervelend inderdaad.

Heb ook een keer een verhaal gehoord;

Ik verzorgde een E-pony 2 dagen in de week. Deze pony stond op een stal waar het eigenlijk altijd rustig is. De eigenaar vertrouwde mij en ik mocht ook komen als zij er zelf niet was. Naast mij was er ook nog een ander meisje die de pony 1 x in de week verzorgde, alleen zij mocht niet alleen komen omdat zij volgens de eigenaar 'niet helemaal 100% was'. Mocht er verder wel altijd alles mee doen, zolang de eigenaar maar ook daar was. Nu was het 1 x dat de eigenaar van de pony niet op stal was, en toen heeft ze toch dat meisje laten komen omdat ze dacht dat het wel goed kon. Toen heeft dat meisje het 3-jarige paard van die eigenaar gepakt en zitten opjagen in de bak, zonder even iets te vragen. Ze kende dit paard ook gewoon nauwelijks. Ook omdat dit paard zo jong was was die eigenaar super kwaad en heeft haar toen weg gestuurd. Maar al zou dit paard wat ouder zijn, dan blijf je gewoon toch van dat paard af?!

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-16 08:21

Dit is nu de 2de keer dat ze deze plek heeft,nu alleen niet bij de singel.Misschien minder bezweet geweest?
Nogmaals een camera gaat er komen,ben aan het zoeken naar een goede,kom er niet goed uit welke ik moet nemen.Ze kosten tussen de 130,- en 300,-.

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 08:29

Zit er een fotozaak bij je in de buurt? Vaak kunnen zij je wel goed adviseren, meestal verkopen zij zoiets ook :)

Edit: of anders even een belletje doen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 08:32

Zit er ook gelijkenis tussen de dagen?

Dus dat de kans groot is dat er de eerste keer vrijdags is gereden, en de tweede keer ook op vrijdag?
Dan kun je wachten tot de volgende vrijdag of er dan weer plekken te zien zijn. En dan de vrijdag daarop maar posten bij de wei..

pien2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 08:53

Misschien kun je kijken op retourplaza.nl voor een camera?

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 08:55

Potverdikke TS, dit is rottig!

Ik zou voor info over een camera eens kijken op coolblue.nl. Daar kan je veel vergelijken, geven ze zelf de voor- en nadelen en staan vaak reviews. Je kan ze ook bellen voor meer info.
Als je weet welke je wil kan je op google vaak de goedkoopste wel vinden.

Ik hoop dat je erachter gaat komen. Super vervelend dit.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-16 09:02

Joaltijd schreef:
Zit er ook gelijkenis tussen de dagen?

Dus dat de kans groot is dat er de eerste keer vrijdags is gereden, en de tweede keer ook op vrijdag?
Dan kun je wachten tot de volgende vrijdag of er dan weer plekken te zien zijn. En dan de vrijdag daarop maar posten bij de wei..

De eerste keer moet op de dinsdag zijn geweest,de 2de keer op een woensdag of donderdag.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-16 09:02

pien2010 schreef:
Misschien kun je kijken op retourplaza.nl voor een camera?

Dank je,ga ik daar eens kijken.
Zal ook bij Coolblue kijken.
Laatst bijgewerkt door gohya op 31-03-16 09:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Roos_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 09:03

Gatver wat een raar verhaal. Goed in de gaten houden.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-16 09:04

Ik heb dus wel een vermoeden wie het kan zijn.